Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperokassi-keräyksen ongelmana KASSI...

Vierailija
07.02.2006 |

Mistä ihmeestä teillä on kangaskasseja, joihin pakkaatte tavarat. Meillä ei kangaskasseja ole sen enempää uusina kuin vanhoinakaan. Ja kauppojen niihin halpis-puuvillakasseihin ei tavarat mahdu. Millaiseen kassiin pakkaatte? Mistä hankitte?

Eikö tyynyliina ajaisi saman asian, jos siihen sitoo narun ympärille, et saa kannettua... (vitsi.. vai ei?)

Vai pitäiskö hurauttaa ompelukone käyntiin ja käyttää muutama vanha lakana pois? Siis onko kassi vain kuljetusta varten, vai onko tarkoitus, että se jää perheille ns. kauppakassikäyttöön?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia jäi ihmetyttämään noilla sivuilla käytyäni.

Pitäisi kai kysyä vaaka ry:stä, mutta en jaksaisi... :)

Miksi ihmeessä hammastahnan pitää olla lasten hammastahnaa? Meille ainakin sanottiin neuvolassa, että on aivan sama, mitä tahnaa käyttää. Lasten tahnoissa on vain parempi maku.

Eikö kassiin saa laittaa ylimääräisiä vaatekappaleita? Siis pitääkö tosiaan noudattaa listaa aivan orjallisesti? Eli ei esim. neljää sisävaatekertaa.

Miten tarkka ero täytyy tehdä pojan ja tytön kassille? Esimerkkikuva oli tyypillisen ankea. Pojalle ei ollut mitään kirkkaita värejä. Itse olen aina ajatellut, että poika voi pitää mitä vain, mutta ei välttämättä vaaleanpunaista...

-----------------------------------------------------------------------

Lasten hammastahnassa vähemmän fluoria joten siksi sitä.

Ei siis ylimääräisiä vaatteita tai tavaroita. Kassien halutaan olevan toistensa kaltaisia ja mahdollisimman vastaavanlaisia, Tämä toive on esitetty nimenomaan karjalan päästä. Kaikkien perheiden/kassin saajien halutaan olevan samassa asemassa ja saavan " samanarvoiset" kassit.

Kyllä pojankin vaatteissa voi olla väriä, Kukin katsoo itse mitä pojalle laittaisi ja mitä tytölle, Mitä itse pukisit varmaan toimii väreissäkin :)

Maalaisjärkeä :) -otsikolla kirjoittanut oli ajatellut asian oikein ja viisaasti, juuri näin :)

Kangaskassista vielä sen verran, että kassin tulee olla sen verran kestävä että toimii jatkokäytössä esim kauppakassina. Vanha tyynyliina on yleensä jo sen verran haperoa että ei kestä...eriasia sitten uudempi tyynyliina.

Mukavaa että auttamishaluisia löytyy :) Mukavia kassinkeräyshetkiä kaikille :)

t. Vaaka-Äiti :)

Vierailija
2/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan semmoiselta heppoiselta " tyynynliinalta2 jossa kahvat. Eli minusta ei ole tarkoitettu varsinaisesti käyttöön, vain vaatteiden jakeluun. Minä ainakin laitan tyynynliinan sisään, siihen kahvat narusta ja sininen naru päälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai kysyä vaaka ry:stä, mutta en jaksaisi... :)

Miksi ihmeessä hammastahnan pitää olla lasten hammastahnaa? Meille ainakin sanottiin neuvolassa, että on aivan sama, mitä tahnaa käyttää. Lasten tahnoissa on vain parempi maku.

Eikö kassiin saa laittaa ylimääräisiä vaatekappaleita? Siis pitääkö tosiaan noudattaa listaa aivan orjallisesti? Eli ei esim. neljää sisävaatekertaa.

Miten tarkka ero täytyy tehdä pojan ja tytön kassille? Esimerkkikuva oli tyypillisen ankea. Pojalle ei ollut mitään kirkkaita värejä. Itse olen aina ajatellut, että poika voi pitää mitä vain, mutta ei välttämättä vaaleanpunaista...

Vierailija
4/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt kovin kummoista kestä, mutta koko olisi oikea.

Vierailija
5/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassit jaetaan perheille, vaikka tarve onkin suuri on varmasti kaikille helpointa (sekä jakajille, lapsille että vanhemmille) että kassissa on samat kamppeet. Jos laittaa enemmän kun on pyydetty tai aikuisten hammastahnaa tms. niin sitten perheet tulee kyselemään Vaaka Ry:ltä että miksi naapurini kassissa oli viisi vaatekertaa ja meidän kassissa vaan kolme ja miksi toinen sai lasten tahnaa ja me saatiin aikuisten, voiko sitä nyt lapselle antaa jne jne. Selvät sävelet, hyvät ohjeet joita noudatetaan, ja tulee mahdollisimman vähän " jälkipyykkiä" ja energiaa säästyy avustustyhön. Näin minä sen ajattelisin.

Vierailija
6/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmintä haalaria /housuja+takkia. Varmasti on parasta mitä lämpimämpi vaateerta on, kohteena kun on Karjala eikä mikään tropiikki. ÄP:n toppishan käy hyvin, kokohan sopii eikä ole määritelty millaisesta materiaalista puku pitää olla. Parasta mitä pystyy antamaan, on se sitten uusi Reimatec tai äp:n haalari :)

Vierailija
7/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa sivuilta niin ei tarvitse arvuutella.

Vierailija
8/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on lasten tahnaa ja mikä ei? Jos paketeissa on teksti vain suomeksi ja ruotsiksi.

Vierailija
9/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolta Vaaka ry:n sivuilta. Minusta siellä on erittäin selkeät ohjeet!

Vierailija
10/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt tästäkin alkaa riitelemään? Laita mitä laitat jos kerta haluat :( Laita vaikka peräpukamavoidetta, eihän ne siellä Karjalassa sitä tajua kuitenkaan!

Eikö nyt olisi kuitenkin ihan hyvä noudattaa ohjeita tai unohtaa koko keräykseen osallistuminen jos se on niin vaikeaa :(

t. 11

Vierailija
11/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain tuota asiaa. Haluaisin vain tietää, mikä peruste tuollaiselle vaatimukselle on.

Sinä 11 loukkasit kyllä minua väittämällä, että ajattelen, etteivät karjalaiset ja Karjalan venäläiset ym. ymmärrä mistään mitään. Niin en tosiaan sanonut. Mutta en usko,että he suomea ja ruotsia ymmärtävät, vaikka suomi edelleen taitaa olla Karjalan tasavallan toinen virallinen kieli... (Siis venäjän lisäksi.)

En muutenkaan kyllä tiedä, saanko kassia kasaan, kun lapsi vasta alkaa käyttää 90-senttisiä vaatteita.

16

Vierailija
12/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytän nyt sulle lasten hammastahnatuubia ja aikuisten tuubia, joissa vaikka venäjänkielinen teksti, niin sinäkö et erota kumpi on kummallekin tarkoitettu?

Vierailija
13/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja lapsethan nielevät sitä hammastahnaa aina vähän).

Onko joillekin tosiaan noin vaikeata noudattaa ohjeita?????

Minä en kokoa kassia, koska meidän pojalta ei ole jäänyt noin paljon siistiä vaatetta. Vaatimukset ovat aika kovat. Ja lisäksi tuota ostotavaraakin... ei ole varaa. Mutta auttakaa te kenellä on varaa!

Vierailija
14/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kysyi perusteluja ohjeelle. Se ei tarkoita kieltäytymistä niiden noudattamisesta. Onko joidenkin tosiaan noin vaikea ymmärtää lukemaansa ja käsittää, että jotkut kyseenalaistavat asioita?

Vierailija
15/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sivuan vähän..

Joku sanoi ettei ole varaa laittaa kassia, jonka kyllä uskon.

Vaakan sivuilla on linkki " lahjoita 100senttiä" , jossa tilinumero jonne voi lahjoittaa vaikka euron.

Lahjoitukset käytetään Taaperokassi- keräyksestä aiheutuviin kuluhin.

Ihan vaan jos haluaa auttaa edes vähän, jokainen euro on tärkeä!:)

Vierailija
16/16 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi