Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väite "positiivisuus on perseestä" pitää paikkansa

Vierailija
25.09.2015 |

Ihminen pääsee ongelmistaan eroon vain jos tunnistaa ne juurtä myöden. Jotta onglmat ratkeavat, täytyy ne ensin tunnistaa. Jos joku sanoo, että voi huonosti, päätä särkee, ahdistaa, masentaa jne, pidetään tuommoista ajattelua negatiivisena. Negatiivinen ajattelu on kuitenkin parempi kuin positiivinen ajattelu.

Jos joku yrittää muuttua positiiviseksi hokemalla jatkuvasti kuinka hienosti asiat ovat, muuttaa tuommoinen ajattelu ihmisen mekaaniseksi typerykseksi, joka ei tule ikinä ymmärtämään ongelmiensa todellisia syitä. Olkaa ihmiset negatiivisempia! 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:23"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:13"] Positiivisuus on sitä että ongelmiin etsitään ratkaisuja eikä vain marista niistä. [/quote] Positiivisuus tässä mailmassa kertoo liian vahvasta lääkityksestä. [/quote] No marise sitten äläkä yritä etsiä ratkaisuja ongelmiisi. Sohvanpohjalla kaljan tai suklaan avullahan ne ratkeaa. [/quote] Ne on nämä suuret ongelmat kuten työttömyys, sodat, niistä johtuvat pakolaiset, eliitin loputon ahneus jne, jne. Ne vetää negatiiviseksi. Vähänkö olisi helppoa jos ne poistuisi positiivisella ajattelulla tai edes kaljan juonnilla. Jos kaiken tämän paskan keskellä on positiivinen on joko tyhmä, välinpitämätön tai liian lääkitty. Voit valita mikä noista olet. [/quote] Ei sun kaltaista marisijaa auta mikään. Olet sitä tiettyä ihmistyyppiä jonka lasi on aina puoliksi tyhjä.

[/quote]

Olen realisti kun lasi on puolillaan niin se on puolillaan. Ei tyhjän eikä täyden suuntaan.
[/quote]
Silloin sä näkisit myös mahdollisuuksia, nyt sä näet pelkkiä ongelmia. Realistilla on molempia.

Vierailija
22/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 12:18"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:23"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:13"] Positiivisuus on sitä että ongelmiin etsitään ratkaisuja eikä vain marista niistä. [/quote] Positiivisuus tässä mailmassa kertoo liian vahvasta lääkityksestä. [/quote] No marise sitten äläkä yritä etsiä ratkaisuja ongelmiisi. Sohvanpohjalla kaljan tai suklaan avullahan ne ratkeaa. [/quote] Ne on nämä suuret ongelmat kuten työttömyys, sodat, niistä johtuvat pakolaiset, eliitin loputon ahneus jne, jne. Ne vetää negatiiviseksi. Vähänkö olisi helppoa jos ne poistuisi positiivisella ajattelulla tai edes kaljan juonnilla. Jos kaiken tämän paskan keskellä on positiivinen on joko tyhmä, välinpitämätön tai liian lääkitty. Voit valita mikä noista olet. [/quote] Ei sun kaltaista marisijaa auta mikään. Olet sitä tiettyä ihmistyyppiä jonka lasi on aina puoliksi tyhjä. [/quote] Olen realisti kun lasi on puolillaan niin se on puolillaan. Ei tyhjän eikä täyden suuntaan. [/quote] Silloin sä näkisit myös mahdollisuuksia, nyt sä näet pelkkiä ongelmia. Realistilla on molempia.

[/quote]

Positiivisuus on voima, jonka avulla pystyy olemaan onnellinen eikä vellomaan yhteiskunnallisissa ongelmissa, joita tulee aina olemaan. Koskaan ei ole suomalaisen ihmisen elämä ollut yhtä turvallista ja taloudellisesti vakaata kuin nyt. Mutta tämänhän unohdat, kun keskityt siihen vellomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja negatiivisuus on kuitenkin jäänyt evoluutiossa toistamaan itseään, se kertoo siitä, että johonkin sitä tarvitaan. Yltiöpositiiviset voi tehdä enemmän kuolettavia virheitä ja poistua pelistä. Ylinegatiiviset saattavat lopettaa itsensä ennen lisääntymistä. Mutta negatiivisuus mielestäni johtaa varovaisuuteen, harkintaan ja siten eloonjäämiseen.

Vierailija
24/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolla ei kannata yrittää teeskennellä positiivista, tietenkään, vaan myöntää että nyt on asiat huonosti. Mutta siitä olen eri mieltä että positiviisuus ylipäänsä olisi perseestä. Omalle kohdalle on sattunut työttömyyttä, läheisen vakava sairastuminen, omia terveysongelmia yms. ja koen että peruspositiivinen luonteeni on auttanut selviämään vaikeiden aikojen yli. Minulle positiivisuus ei tarkoita ongelmien ja tosiasioiden kieltämistä tai harkitsemattomuutta, vaan ihan vaan yleistä asennetta, sitä että yrittää keskittyä niihin hyviin asioihin mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
25/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiiviseen ajatteluun tilanteessa kykenervä ihminen pystyy näkemään esim sen ,että vaikka uusi , vuosien säästöillä ja kaikista muista menoista pihistelyillä ostettu  auto meni korjauskelvottomaksi ,eikä sen  vakuutuskaan (jostain syystä) ollut voimassa niin henki kuitenkin säilyi itsellä  ulosajossa eikä ketään muita  onneksi kyydissä sattunut silloin olemaankaan. Positiivinen ihminen kykenisi siinä tilanteessa näkemään itsensä huippuonnekkaana-negatiivinen taas ei,vaan tarttuisi   ehkä pulloon ja ryyppäisi vaikka loput säästönsä ja itsensä hengiltä epäonnensa häivyttämiseksi.  Kumpi olisi kannattavampi asenne? 

(Itse  tosin en   usko,ettei mitään asennetta voisi  oppia,tai kannattaisi alkaa opettelemaan tai  että ratkaisevaa yleensäkään olisi mikään asenne sinänsä   vaan että 'asenne' on yksinkertaisesti  vain luonteenlaadun heijastusta jossain ihmisen elämässä  eteen tulevassa tilanteessa

Uskon oikeastaan  vain siihen ,että itse elämä opettaa ihmistä ja ihminen oppii, jos on oppiakseen.

Kaikenmaailman 'positiivisuus'-kursseja ja kirjoja yms. sillä nimellä myytävää materiaalia  pidän sensijaan vain lähinnä rahastuksena ja 'huuhaana' ja niillä nettoavia 'myönteisyys'guruja kaikkia  melkeinpä vain  huijareina .

Vierailija
26/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus ed. (viimeinen kappale): ' Itse tosin en usko, että mitään asennetta...'

Vierailija
27/27 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:41"]

Positiiviseen ajatteluun tilanteessa kykenervä ihminen pystyy näkemään esim sen ,että vaikka uusi , vuosien säästöillä ja kaikista muista menoista pihistelyillä ostettu  auto meni korjauskelvottomaksi ,eikä sen  vakuutuskaan (jostain syystä) ollut voimassa niin henki kuitenkin säilyi itsellä  ulosajossa eikä ketään muita  onneksi kyydissä sattunut silloin olemaankaan. Positiivinen ihminen kykenisi siinä tilanteessa näkemään itsensä huippuonnekkaana-negatiivinen taas ei,vaan tarttuisi   ehkä pulloon ja ryyppäisi vaikka loput säästönsä ja itsensä hengiltä epäonnensa häivyttämiseksi.  Kumpi olisi kannattavampi asenne? 

(Itse  tosin en   usko,ettei mitään asennetta voisi  oppia,tai kannattaisi alkaa opettelemaan tai  että ratkaisevaa yleensäkään olisi mikään asenne sinänsä   vaan että 'asenne' on yksinkertaisesti  vain luonteenlaadun heijastusta jossain ihmisen elämässä  eteen tulevassa tilanteessa

Uskon oikeastaan  vain siihen ,että itse elämä opettaa ihmistä ja ihminen oppii, jos on oppiakseen.

Kaikenmaailman 'positiivisuus'-kursseja ja kirjoja yms. sillä nimellä myytävää materiaalia  pidän sensijaan vain lähinnä rahastuksena ja 'huuhaana' ja niillä nettoavia 'myönteisyys'guruja kaikkia  melkeinpä vain  huijareina .

[/quote]

Kyllä negatiivinen ihminen voi alkaa näkemään asiat positiivisessa valossa, olen itse kokenut tuollaisen muutoksen, mutta ei sitä muutosta pysty kukaan antamaan jotenkin ulkopuolelta kursseilla tai kirjallisuudesta. Siihen täytyy olla oma halu nähdä asiat enemmän positiivisessa mielessä kuin negatiivisessa, enkä usko että kaikilla on tuota tai kaikille tulee tuota. Jotkut ihan oikeasti nauttivat siitä että saavat marista ja itsekkin muistan että se oli jollain tavalla mukavan romanttisen tuntuista olla kuin jokin kirjan tai elokuvan synkeä hahmo. Kanssaihmiset ei kyllä tainneet tykätä siitä hahmosta yhtä paljon kuin minä. :D

Ja masennukseen ei auta mikään poppakonsti. Siihen tämä ei liity mielestäni niin paljon. Paitsi ehkä siinä mielessä että kun on positiivinen elämänasenne, ei ehkä ajaudu masennukseen niin helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän