Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsesi on hoidossa, ilmoitatko hoitoajan sillein,

Vierailija
07.02.2006 |

että sulle jää aikaa käydä vaikka kaupassa ennenkuin haet lapsen hoidosta?vai haetko lapsen suoraan töistä päästyäsi? Oon töissä päiväkodissa ja mua vituttaa kun sain tietää että yhden lapsen äiti pääsee klo 4töistä ja hakee lapsen 17.15 että lapsi saa syödä vielä iltaruuan hoidossa (klo 5jälkeen haettavat saavat vielä iltaruuan) muut työntekijät eivät tiedä tätä, pitäiskö kertoa? mun mielestä toi on tosi törkeetä..lapsi syö päivällisenkin hoidossa..eipä tartte äitin vääntää ruokaa kotona, mutta toi on tosi väärin meitä hoitajia kohtaan.meidän työajat määräytyy lasten haun mukaan! varsinainen moukka tuo äiti!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kuuluisi hakea viim. 16.15 jolloin mun työaika loppuisi. Äiti hakee lapsen klo 17.15 jolloin mun työaika on sinne asti, eli olen töissä sen aikaa " turhaan" kun äiti käy kaupassa ja missä lie muualla, muut äidit pitävät itsestään selvänä että lapsi haetaan heti töiden päätyttyä, eikä hoidateta sitä sen aikaa että itse saa shoppailla.

Vierailija
42/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi onko mielestänne oikein että lapsi on vielä hoidossa tunnin tai ylikin vaikka äiti ei enää ole töissä. Tämä on mun mielestä lähinnä moraalikysymys ja myös hoitajien arvostus kysymys. Yllättävän moni täällä puolustaa oikeutta pitää lapsi maksimaalisen ajan hoidossa vaikkei siihen olisi tarvetta. Mikä ihme valtaosaa ihmisistä vaivaa? En yhtään ihmettele sitä että työssäkäyviä äitejä väitetään itsekkäiksi jos tämä on enemmistön kanta. Pitääkö sitä omaa aikaa saada niin että lapsi pidetään niin pitkään kuin mahdollista hoidossa? Onko oma napa tärkeämpi kuin inhimilliset hoitopäivät? Ja miksi aina haukutte näitä päiväkotien hoitajia, samaisille idiooteille kuitenkin riemulla joka aamu lapsenne kiikutatte? Herätkää jo......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
44/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pääsen töistä yhdeltä, muksut vielä nukkuu päiväkodissa.

Hoitajat itse ehdotti että hakisin muksut vasta kolmen jälkeen jolloin ovat kerinneet syödä myös välipalan heräämisen jälkeen!

Meillä todella joustava päiväkoti, kylläkin yksityinen!

Näin mulle jää 2h aikaa hoitaa omat asiat ,kaupassakäynti ja ruuan laitto. pidän tätä ylellisyytenä!!!!

AP,kuulostat kovin katkeralta?!

Vierailija
45/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti eri asia jos hoitaja joutuu olemaan ylitöissä tuon takia, ja eihän noin voi toimia että pitää hoidossa tuntia pitempään kuin mitä hoitoajaksi on sovittu.

Vierailija:

Lapsi kuuluisi hakea viim. 16.15 jolloin mun työaika loppuisi. Äiti hakee lapsen klo 17.15 jolloin mun työaika on sinne asti, eli olen töissä sen aikaa " turhaan" kun äiti käy kaupassa ja missä lie muualla, muut äidit pitävät itsestään selvänä että lapsi haetaan heti töiden päätyttyä, eikä hoidateta sitä sen aikaa että itse saa shoppailla.

Vierailija
46/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua vaan ärsyttää että en voi sopia omia menoja kun vasta puoli 6jälkeen, vaikka pitäisi päästä kotiin heti 16jälkeen. Sinulla onkin eri asia kun se on hoidon kanssa sovittu, meillä klo 16 ollaan ulkona josta lapsi pääsisi hyvin lähtemään kotiin, mutta ei, vielä pitää mennä sisälle ja syödä ja saa katsoa vielä vähän lastenohjelmia ja sit äiti viihtii hakea lapsensa kotiin.

-ap-

Vierailija
47/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapset ehtivät syödä myös TOISEN lämpimän ruuan päivähoidossa. Ratkaisuna oli, että ruoka siirrettiin 17.30. Sen jälkeen suurin osa lapsista haettiin 16.30 mennessä...

Vierailija
48/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ajattele lasta, miltä tuntuu olla AINA viimeinen hoidossa. Seistä yksin pihalla ja tuijottaa portille - koska äiti tulee...Jos lapsi vähänkin vanhempi, niin huomaa kyllä äidin käyneen kaupoissa :-(

Vierailija
49/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin kahvilla lapsen ollessa hoidossa. No saadaanko anteeksi, koska lapsemme neljänä päivänä hoidossa 7.30-16.30? Ihan pelottaa, että joku meistä ilmoituksen tekee kun töissäkin ollaan. Ja ajatelkaa kun minä teen iltoja niin lapsi menee silti hoitoon, eletään siis isän työn mukaan. Kamalintahan tässäon tietty se etten edes aina tee ennen töitä kotona mitään vaan luen toimintaohjeita av:lta :)

Vierailija
50/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on ihania ja jos sattuvat pääsemään aikasemmin, hakevat heti lapsen pois, voin vain kuvitella tämän kyseisen äidin kohdalla että vaikka olis vp tai pääsis tosi aikaisin, pitäisi lapsen hoidossa 17.15 että ei tartte tehdä ruokaa...lapsen päivä on 8-17.15..sääliks käy..:(

Vierailija
51/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monet on ihania ja jos sattuvat pääsemään aikasemmin, hakevat heti lapsen pois, voin vain kuvitella tämän kyseisen äidin kohdalla että vaikka olis vp tai pääsis tosi aikaisin, pitäisi lapsen hoidossa 17.15 että ei tartte tehdä ruokaa...lapsen päivä on 8-17.15..sääliks käy..:(

Vierailija
52/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi tosissanne olla sitä mieltä, että on oikein lasta kohden toimia tällä tavoin? Kyllä lapsellakin on oikeus lyhyisiin hoitopäiviin ja esim. päivälliseen yhdessä muun perheen kanssa. Mikä ihme nykyajan vanhempia vaivaa???

En voisi ikinä ikinä tehdä noin lapsiani kohtaan! Toki mä ymmärrän että joskus esim. töistä lähdettäessä halutaan hoitaa joku asia ennen kuin lapsi haetaan hoidosta, mutta että joka päivä?? Ja vielä niin että hoitajan työaika pitenee turhaan tunnilla..

Vierailija
53/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi hakee. Joskus lähden töistä aikaisemmin ihan vaan lyhentääkseni lapsen hoitopäivää.

Vierailija
54/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä haen ensin lapsen ja sitten hänen kanssaan menen kauppaan. Vain kun on tulossa vieraita/jostain muusta syystä on kiire käyn ilman lasta kaupassa.

Itse haen lapsen mieluummin etuajassa kuin myöhempään. Jos olen töissä, lähden yleensä 15 minuuttia - puoli tuntia aiemmin kotiin, että saan hakea lapsen aiemmin.

Minusta tuollainen on törkeää, mutta ikävä kyllä ihan ymmärrettävää. Ei kyllä itsekään aina jaksaisi iltaruokaa alkaa laittamaan heti kun kotiin pääsee. Lisäksi jotkut tarvitsevat sen pienen hetken ilman lapsia kotona.

Vierailija
55/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
56/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta tuollainen on törkeää, mutta ikävä kyllä ihan ymmärrettävää. Ei kyllä itsekään aina jaksaisi iltaruokaa alkaa laittamaan heti kun kotiin pääsee. Lisäksi jotkut tarvitsevat sen pienen hetken ilman lapsia kotona.

Vierailija
57/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä myös haen lapset hoidosta HETI kun voin. En halua heille yhtään sen pidempiä päiviä kun on pakko. Jos lapsemme jostain syystä joutuisivat olemaan hoidossa pitempään kun on etukäteen sovittu, puhun siitä aina etukäteen päiväkodin kanssa.

t 37

Vierailija
58/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset yleensä heti töiden jälkeen,tosin käyn eka kaupassa.

Ja hoitajalle se on ammatinvalintakysymys turha sitä on netissä ruikuttaa työpäivän pituudesta palkanhan siitä saa.

Jos on valittamista keskustele työnantajan kanssa työvuoroista sun kaltaset tyypit antaa tosi huonon kuvan hoitajista.

Onneksi meidän ipanoilla on ihanat ja pätevät hoitajat vaikka ovatkin kunnallisessa.

Vierailija
59/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työvuorot on yleensä ihan hyvät. Kerroin vaan sen 13h jutun koska se joka sanoi että ei sääli meidän työvuoroja, luulee varmaan että meillä on ihanat aina 8-16 työvuorot, jotka ei vuoropvä kodissa todellakaan ole. En ole menossa työnantajan kanssa juttelemaan mistään muusta kun korkeintaan tuosta äidistä.

-ap-

Vierailija
60/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täällä haukutaan äidit, jotka vie alle 3-vuotiaan hoitoon ja sitten perään hoetaan, että " maksetaan täysihinta ja on oikeus..." Herranen aika!

On läpeensä moraalitonta hakea lapsi paljon töistäpääsyä myöhemmin, viedä lomilla hoitoon jne. Mistä lähtien yhteiskunnalle on tullut vielä vastuu vanhempien lepohetkienkin järjestämisestä?? Olenko vanhanaikainen, jos sanon, että ainoastaan työ on sopiva syy pitää lasta päivähoidossa. (tietenkin sitten erityistapaukset erikseen)