Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsesi on hoidossa, ilmoitatko hoitoajan sillein,

Vierailija
07.02.2006 |

että sulle jää aikaa käydä vaikka kaupassa ennenkuin haet lapsen hoidosta?vai haetko lapsen suoraan töistä päästyäsi? Oon töissä päiväkodissa ja mua vituttaa kun sain tietää että yhden lapsen äiti pääsee klo 4töistä ja hakee lapsen 17.15 että lapsi saa syödä vielä iltaruuan hoidossa (klo 5jälkeen haettavat saavat vielä iltaruuan) muut työntekijät eivät tiedä tätä, pitäiskö kertoa? mun mielestä toi on tosi törkeetä..lapsi syö päivällisenkin hoidossa..eipä tartte äitin vääntää ruokaa kotona, mutta toi on tosi väärin meitä hoitajia kohtaan.meidän työajat määräytyy lasten haun mukaan! varsinainen moukka tuo äiti!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viime yönä 15 tunnin yövuoron ja en hakenut lapsia klo 7 hoidosta.

Mies vei lapset hoitoon klo 6.30 ja minä tulin nukkumaan kotiin. Hain lapset vasta klo 14.

En ymmärrä päiväkotihenkilöstön marinaa työajoista. Jos minulla loppuu työaika perjantaina klo 21.00, minun on oltava siihen asti, vaikka kuinka haluttaisi lähteä perheen luo. Jos lähden aikaisemmin, se otetaan palkasta. Onko tosiaan niin, että lastentarhanopettaja saa palkan jos lähtee aikaisemmin pois kun lapset on haettu? Onkohan teillä etuja hiukkasen liikaa?

Ja jos pääsen aamuvuorosta klo 13, en hae heti lapsia, koska he ovat nukkumassa. Minulta on toivottu, että antaisin lasten nukkua rauhassa ja syödä välipala rauhassa, sitten voin hakea. Eli käyn sitten itsekkäästi kaupassa tai menen kotiin ja teen ruoan ja siivoan ennen kuin haen lapset pois.

Vierailija
22/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sopimuksista pidetään kiinno puolin jos toisinkin, eikö? Ja jos myöhästyy sovitusta ajasta, on kohteliasta ilmoittaa päiväkotiin, että " olen pahoillani, tulen vähän myöhässä" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vpk:iin pitää ilmoittaa työvuorot aina etukäteen, samoin lapsen noutoaika. Jos niihin tulee muutoksia, niin ne pitää kirjallisesti ilmoittaa. Ja jos jatkuvasti muutoksia, niin siitä pitää keskustella.

Itsekin VIRALLISESTI pääse klo 16, mutta työn luonteen vuoksi matkustan paljon ulkomailla, myös palaverit venyvät yli neljän.

Vuoropäiväkodissa ei yhtään ylimääräistä aikaa saa pitää. Joten jos joku käyttää oikeuttaan väärin, on se otettava puheeksi. Tai lapsi siirrettävä tavalliseen päiväkotiin.

Vierailija
24/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi poika tuotiin aamulla aina ensimmäisenä klo 7 ja hänet haettiin pois viimeisenä klo 17 ja usein vielä myöhästyivät tuosta klo 17:sta.. Moni työntekijä näki vanhemmat iltapäivän aikaan (päästyään itse töistä) kaupoissa luuhaamassa, kiire ei ollut hakea lasta tarhasta! Säälin sitä pientä poikaa. Oli tosi reppana kun joutui joka ikinen päivä olemaan 10 tuntia hoidossa.. Tuntui siltä, että vanhemmat eivät todellakaan halunneet hänen kanssaan olla :(

Mut minkäs noille tekee!

Vierailija
25/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kyllä päivän paras herja. Entisenä lto:na muistelen tässä synkkiä iltoja päiväkotien pihoissa, kun vanhempia odoteltiin ja odoteltiin. Todellakin tiettyjen lasten kohdalla toistui se, että vanhemmat tulivat vasta sulkemisajan jälkeen milloin milläkin verukkeella. Usein sanottiin " kaupassa olleen ruuhkaa" . Kurjaltahan se tuntui niitä lapsia kohtaan. Välipala oli syöty jo kahdelta ja puoli kuudelta vielä odoteltiin pihassa noutajaa. Joskus olimme menneet ulkoilemaan jo kolmelta. Välillä käytiin eteisessä lämmittelemässä ja syömässä näkkileipää. Ja vakuutettiin lapsille, että kyllä sinut kohta haetaan... Ja mitä tulee noihin ylitöihin, minun entisissä työpaikoissani ainakin oli käytäntö, että jos päiväkoti suljettiin klo 17, myös viimeisen työntekijän työvuoro päättyi silloin. Yleensä koskaan ei päässyt viideltä lähtemään. Ja nämä ylimenevät ajat sai sitten yksinkertaisena, ei korotettuna, ylityönä takaisin, silloin kuin päiväkodin tilanteeseen sopi, eli joskus pääsi aamuvuorosta 15 min aikaisemmin lähtemään. Ei siis puhettakaan että olisi voinut saada edes tunnin mittaisina pätkinä ja silloin kun itse tarvitsisi. Rahana ylitöitä ei korvattu. Ja ilman korvausta tietenkin piti aina olla valmis muuttelemaan työvuoroja. Jos työvuorolistassa luki 8-16, saatettiin aamulla soittaa että tulekin seitsemäksi. Tai kun menit kahdeksaksi, sinulle ilmoitettiin että pääsetkin vasta klo 17 kun iltavuorolainen puuttuu. Ja ainahan oli suostuttava, kun ei lapsia voinut jättää heitteille. Onneksi ei enää tarvitse sitä työtä tehdä.

Vierailija
26/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entisenä lto:na muistelen tässä synkkiä iltoja päiväkotien pihoissa, kun vanhempia odoteltiin ja odoteltiin. Todellakin tiettyjen lasten kohdalla toistui se, että vanhemmat tulivat vasta sulkemisajan jälkeen milloin milläkin verukkeella.

Vierailija
27/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtänihän minä tein,mutta harmitti pojan puolesta...Eikä ikinä ollut vapaa päiviä,vaikka vanhemmat pitivät.Meitä on vaan niin monenlaisia.Muitten lasten vanhemmat olivatkin ihan eri planeetalta,tukka putkella tulivat varmasti heti töistä,kun pääsivät.

t.entinen pph

Vierailija
28/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat on hoidettava jos iltalainen sairastuu. Se on tunti tunnista pois. ei edes kokonaisena vapaapäivänä vaan tunti silloin tällöin. joten tyhjää lto napisee, että ei saa ylityökorvauksia lisätunneista.

Sitä paitsi, minä hoitajana teen 8 tunnin työpäivän, lto tekee vain 7 tuntia ja saa silti palkan 8.lta tunnilta.

Vierailija
29/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan hoitaa asioita niin ihan rehellisesti kysyn hoitajalta sopiiko se.

Vierailija
30/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mulla viime vkolla menin torstai iltana klo 18töihin ja pääsin pe aamuna klo 7...siinä semmonen 13h työ-yö että ei paljon naurattanu!

ap

Vierailija
31/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyllä myös tuo sinun asenteesi!! Olen itse samalla alalla, mutta huolestuttaisi enemmän kyllä lasten kannalta asia kuin sinun tai meidän työaikojen. Asiallisella keskustelulla asiat puhutaan ja selvitetään, toki uskon ettet hoitaisikaan asiaa samalla asenteella kuin täällä kirjoitat:)

Vierailija
32/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko ja pystytkö nukkumaan tuollaisina yövuoroina?

Ja niin, vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi: haen lapset aina heti kun voin, ovat ihan " tavallisessa" päiväkodissa. Mutta toisaalta päiväkoti on auki viiteen saakka, ja jos minulla on joskus asiaa esim. kaupungille, saatan lähteä töistä esim. kolmelta, jotta ehdin hoitaa asiani ennen kuin haen lapset hoidosta ennen viittä.

Vierailija
33/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas vaikeeta olla yöllä töissä 13h, kun suurinosa muksuista nukkuu!

eikös ne päivävuorot ole hieman vaativampia?

Vierailija
34/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mainitsemasi äiti ajattelee varmaankin niin että lapsi saa syödä ja on näinollen hyväntuulinen kotiintullessaan.

Ei kiukuttelua äidin tekemää ruokaa odotellessa, ja hoitomaksun maksaessaan hän saa näin tehdä!

Paa totena mekkoosi.. ;)

pph

Vierailija
35/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 5 asti töissä jos olisi mahdollista päästä klo 16 jos lapset haettaisiin silloin kun äiti pääsee töistä! Ja sen lapsen kannalta en ole huolissani koska se ei koskaan halua lähteä hoidosta kun se äiti sitten viimein tulee, aina huudon kanssa kotiin!...mun mielestä se äiti vaan on todella itsekäs.

-ap

Vierailija
36/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei saada nukkua yövuorossa koska lapset on meidän vastuulla. Siksi se onkin niin vittumaista vitkutella hereillä kun väsyttäis ihan sikana. Onneksi olen sijainen eikä tarvitse suostua enää yövuoroihin jos en halua.

Vierailija
37/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän täällä muutkin kysy mielipiteitä työasioista vaikka ois kuinka vaitiolovelvollinen, enkä ole nimennyt paikkaa ym joten saan puhua ihan vapaasti.

Vierailija
38/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitolovelvollisuus ei rikkoonnu ap:n tapauksessa. Asioista voi puhua, mutta niin ettei kukaan tunnista.

-se yövuoro hoitaja-

Vierailija
39/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kyllä olen saanut olla töissä 16v asti samassa paikassa että enköhän ole hyvä hoitaja :D

-ap

Vierailija
40/64 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt muu mielessäkään.