Jos lapsesi on hoidossa, ilmoitatko hoitoajan sillein,
että sulle jää aikaa käydä vaikka kaupassa ennenkuin haet lapsen hoidosta?vai haetko lapsen suoraan töistä päästyäsi? Oon töissä päiväkodissa ja mua vituttaa kun sain tietää että yhden lapsen äiti pääsee klo 4töistä ja hakee lapsen 17.15 että lapsi saa syödä vielä iltaruuan hoidossa (klo 5jälkeen haettavat saavat vielä iltaruuan) muut työntekijät eivät tiedä tätä, pitäiskö kertoa? mun mielestä toi on tosi törkeetä..lapsi syö päivällisenkin hoidossa..eipä tartte äitin vääntää ruokaa kotona, mutta toi on tosi väärin meitä hoitajia kohtaan.meidän työajat määräytyy lasten haun mukaan! varsinainen moukka tuo äiti!
Kommentit (64)
.En aio vastaisuudessakaan mennä yhtään aikaisemmin aamuvuorosta hakemaan nuppua kotiin. Hänellä on puolen päivän aikaan just ruokailu ja päikkärit alkamassa, niin saa siellä ihan rauhassa tuhistaa.
Ooo, mä oon häijy häijy...
Lapsi menee hoitoon vasta n.12.30 ja haetaan 15.30. Joskus tosin mies käy kaupassa työmatkalla ja silloin ilmoitan hakuajaksi 16.00. Ei kattokaas viitti lähteä enää takaisinpäin, kun asutaan niin landella, että kauppoihin on useampia kilometrejä. Mutta nämä siis ilmoitan etukäteen, jolloin henkilökunta on siihen varautunut.
Mutta itsekin päivähoitajana ottaa suunnattomasti kupoliin, että lasten hoitoajoista ei pidetä kiinni. Meidän työvuorot sovitaan etukäteen ilmoitettujen aikojen perusteella. On erittäin " mukavaa" , kun eräs vanhempi toistuvasti hakee lapsensa 15-30 min myöhässä, kun koko hoitopaikka on mennyt jo kiinni klo17. Ja syyt ovat juuri näitä, kävin kaupassa, kampaajalla jne... Meille ei muuten makseta ylitöistä, vaan ne saadaan vapaina " sitten joskus" .
ja iltavuoropäivinä olisin tietenkin halunnut viettää päivääni lapseni kanssa ja viedä hänet päiväkotiin vasta myöhemmin iltapäivällä. Tämä ei päiväkodissa sopinut vaan minun piti viedä poika hoitoon viim. klo 10.00.
Se oli tosi surullista koska joskus kun oli monta iltavuoroa putkeen en käytännössä nähnyt lastani ollenkaan.
t 37, nyt jo kahden äiti
Tuntuu, että ihmisillä ei ole enää käsitystä siitä mikä on oikein ja mikä on väärin. Minustakin hoitopaikkaa ei tulisi hyödyntää kaikenmaailman " vanhempien lepohetkiin" . Tää on kuin joku sairaus joka leviää perheestä toiseen: päiväkotiin vaan aina kun tarvitaan omaa aikaa!
Eikö ihmisillä ole enää moraalia???