Pitäisikö teidän mielestä sanan "huikea" käyttämisestä jakaa jo rangaistuksia?
Vaikkapa pieni, 10 euron sakko, tai vaihtoehtoisesti pieni ruumiillinen rangaistus, esim. kertalyönti sormille viivottimella.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan syvissä vesissä.
Miten itse toimisit? Olisivatko rangaistukset paikallaan vai vieläkö mielestäsi "huikean" käyttöä pitäisi suvaita?
Paljon pahempi on 'sairaan kiva tai siisti'
Vierailija kirjoitti:
Paljon pahempi on 'sairaan kiva tai siisti'
Olen eri mieltä. "Sairaan kiva/siisti" ei edes pyri olemaan originellia ja luovaa kielenkäyttöä. "Huikean" hokijat kokevat olevansa jonkinlaisia sanaseppiä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs 'tukka mintissä'.
Minusta vähäisempi rikos, koska tuon käyttöalue on pieni. Mutta voisin suosittaa viiden euron sakkoa ja luunappia. Miltä kuulostaisi?
Itsehän en tykkää sanoista: edukas, isossa kuvassa, asiantuntija (jotenkin nää ei tunnu asiantuntijoilta).
Vierailija kirjoitti:
Huikea ehdotus.
Kumpi olisi mieleisempi: sakko vai viivotin? Jos päädyt viivottimeen, voit valita muovisen läpinäkyvän 30 cm viivottimen sekä saman pituisen, mutta perinteisemmän puisen väliltä.
Jotkut sanailee tätä sanaa omissa tarinoissaan useammin kuin kerran jokaisen instakuvan kohdalla. Esim. jostain Viron-matkalta. Mikä myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sanailee tätä sanaa omissa tarinoissaan useammin kuin kerran jokaisen instakuvan kohdalla. Esim. jostain Viron-matkalta. Mikä myötähäpeä.
No minä en koe myötähäpeää, mutta toivoisin someilijoilta sanavaraston laajentamista sekä ajatusta siitä, että jos joku sana on kiva, siihen ei tarvitse tarttua niin kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Kivasta sanasta voi väliilä päästää irti, unohtaa sen hetkeksi ja palata siihen tauon jälkeen uudestaan.
Asiakaspalvelussa, esim. tarjoilijat tai respassa tykkäävät nykyään aloittaa lauseessa usein sanalla jes.
Jes, mitäs teille laitetaan
Jes, voitte aloittaa salaattipöydästä
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa, esim. tarjoilijat tai respassa tykkäävät nykyään aloittaa lauseessa usein sanalla jes.
Jostain syystä tämä ei mua kiusaa, mutta huvittaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Töissä pitää sanoa Jes. Se pitää spiritin korkealla. Terv TJ.
Nyt ollaan syvissä vesissä.