Naurettavaa kerskua kuinka ulkoilee 20 asteen pakkasilla!
Kyllä näkee monilla lapsilla niin ahavoituneita kasvoja että huh huh. Yksi lapsi yski paljon kun kävelimme puiston ohi, varmaan otti hänen henkeen ja keuhkoihin tuo pakkanen. Mutta on se hyvä kun äiti päättää että nyt ulkoillaan!
Kommentit (11)
En kyllä kersku sillä. Meidän lapsi tykkää olla ulkona säällä kuin säällä ja kun on tarpeeksi päällä sekä lapsi että äiti pysyy lämpöisenä. Seuraan koko ulkoilun ajan lapsen poskia ja jos niihin alkaa tulla valkoisia laikkuja, lämmitän siitä ensin lämpöisellä kädelläni ja sen jälkeen lähdetään heti kotiin. Lapsella on kyllä kaulahuivi poskien suojana, joten pysyvät sellaisen puoli tuntia ihan hyvinä. Poskien iho on kyllä kuiva, mutta se kuivuu talvella, vaikka oltais vaan sisälläkin. Puistoissa on näin kylmillä ilmoilla vaan aika tylsää, kun siellä ei ole ketään muita =(
itse olen kotoisin pohjoisesta missä ulkoillaan ja ulkoiltiin lapsuudessanikin aina tämmöisillä pakkasilla. jos pitää vielä huivia suojana niin mikäs siinä. kyllä leikki-ikäinen ainakin meillä osaa itse ilmaista onko ulkona hyvä olla ja kivaa vai ei.
Vierailija:
itse olen kotoisin pohjoisesta missä ulkoillaan ja ulkoiltiin lapsuudessanikin aina tämmöisillä pakkasilla. jos pitää vielä huivia suojana niin mikäs siinä. kyllä leikki-ikäinen ainakin meillä osaa itse ilmaista onko ulkona hyvä olla ja kivaa vai ei.
Terve lapsi jolla ei ole astmaa tai muitakaan vaivoja, voi ihan hyvin ulkoilla kovillakin pakkasilla. Mikä ihmeen urbaanilegenda tuo on, että keuhkot ei muka kestäisi. Horoskooppitason uskomuksia.
saisi istua viikkokaupalla sisätiloissa! Täällä etelässä on helpompi jäädä sisälle silloin, kun on pari päivää kylmempää. Mutta esim. tänään oli ihan ok ulkoilusää, vaikka oli paljon pakkasta, kun ilma oli leppoisampi kuin eilen.
olisikohan ihmissuku selvinnyt näihin päiviin saakka? Tietysti voi olla, että keuhkomme ovat heikentyneet, kun olemme oppineet niin hyvälle.
lastenlääkäri ei ole vielä kertaakaan sanonut ulkoilua kunnon pakkasilla vaaralliseksi. en oikein ymmärrä miksi täällä etelässä pitäisi olla pakkaset sisällä jos ei ole paha tuuli (viima palelluttaa naaman salakavalasti)
vaikka kylmää on päivä tai pari peräkkäin eikä enempää ei ole pakko linnoittautua kotiin.
Meillä SAA mennä ulos, vaikka olis kuinka kylmä. Kyllä 4v tajuaa jo tulla sisälle ku palelee. 25 asteen pakkasessa ei viihdy ulkona puolta tuntia kauempaa (vaikka ois mitkä vermeet päällä)
Minulla on 2v 3kk poika ja hänen kanssaan olen yleensä kovilla pakkasilla käynyt korkeintaan pienen kauppamatkan tai sitten että mennään liniautolla jonnekkin.eli tosi vähän on silloin ulkona.Monesti kuitenkin ollaan ihan sisälle jääty.Ulos kun mennään esim.kauppaan niin tosi paljon päälle.Itselleni tulee tosi paha olo kavoihin ja kylmää hegittäessä vaikka astmaa ei ole joten en kyllä käytä ulkona muuten kun nuo pienet tovit koska hirveeää olla ulkona enkä usko sen olevan terveellistä.Silti hyvin pieni spurtti ei mitään haittaa jos on asioita joita pitää hoitaa.
nytkin oli tosi aurinkoinen sää, eikä tuullut yhtään, niin sisällä olivat koko päivän. Oma 6-vuotiaani oli sitten 2,5 tuntia ulkona päiväkodin jälkeen, eikä yhtään palellut, kun oli kunnon vaatteet ja liikkui.
jos on vaatetta kunnolla ja ulkona käydään tekemässä pieni happihyppely ei se mitään haittaa. Meidän lapset olivat tänään päiväkodissakin olleet ulkona 20-30min. pakkasta oli ollut -23. En mitenkään pidä sitä huonona tai mahdottomana asiana. Poika sanoi että leikit olivat jääneet kesken kun piti lähteä sisään.