Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia ja juomia kannattaa imettäjän välttää?

Vierailija
06.02.2006 |

Eli mitkä ruuat ja juomat aiheuttaa tissiä syövälle vauvalle vatsanväänteitä? Suklaa on ainoa minkä olen kuullut. Listatkaa muita!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vauvalla tukkoisuutta vatsassa suosittelen tulista kebabia.. loppu ummetus molemmilla.. ;)

Vierailija
2/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-SUKLAA

-KAAKAO

-HERNE

-KAALI

-SIPULI....

korjatkaa jos oon väärässä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liika sokeri

Vierailija
4/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleisiä mahanpurujen aiheuttajia suklaan lisäksi:

- kahvi

- mausteet

- pavut, herneet

- paprika

- maito

Näistä olen kuullut ainakin. Lisäksi iho-oireita voi tulla sitruksista ja muista yleisesti allergisoivista aineista.. mutta silloin vauva on taipuvainen ALLERGIAAN, kyseessä ei pelkät mahavaivat..

Vierailija
5/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ainakin aiheutti vauvalle vatsanväänteitä. Mutta kun juttelin asiasta neuvolalääkärin kanssa, hän kehotti syömään mahdollisimman monia eri aineita. Noita hankalia kuitenkin vain vähän. Ja lisäämään niiden käyttöä sitten vähitellen vauvan sietokyvyn lisääntyessä. Mahdollisimman monipuolinen makuvalikoima tissimaidossa kuulemma helpottaa uusien makujen omaksumista sitten isompana, kun kiinteitä syötetään. Kyseessä ei siis olle ollut allergisesti oireileva lapsi, vaan mahanpuruja tietyistä voimakkkaista mauista saava.

Vierailija
6/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokia jotka itsellekkin aiheuttavat ilmavaivoja, itse lopetin ruisleivän syönnin (auttoi heti vauvan mahavaivoihin) ja hernekeittoa en edes uskaltanut kokeilla.. :)

Ystäväni sanoi että hiilihappoa sisältäviä juomia kannattaa myös välttää.

Vierailija
7/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalle ei näytä tulevan vatsanväänteitä mistään, mutta tuota asiaa olen miettinyt...

Vierailija
8/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

homejuusto. maistuu mitä ilmeisimmin pahalle maidossa. oma vauvani hyljeksi kerran rintaa yhden illan ja myöhemmin tajusin syöneeni homejuustoa.Vierailija:

Vierailija
9/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valvottaisiko kahvin juominen vauvaa? Vai voiko juoda jos ei aiheuta vauvalle mahavaivoja?

Täytyisi varmaan kysyä tästä omassa aloituksessa niin saisi vastauksen, mutta kokeilen nyt tässä ketjussa kun puhutaan aiheesta...

Vierailija
10/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvankin vatsa tottuu noihin " pieruaineisiin" eli voi varovasti koittaa syödä jotain silloin tällöin.

kofeiinia menee äidinmaitoon siinä kuin verenkiertoonkin, itse varsinkin ihan alussa join kahvia vain imettämisen jälkeen. Kofeiini häviää n. 2 - 4,5 tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän