Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT ~~ viikko 6

06.02.2006 |

Seireeni@

la 19.9.2005

Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka

paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka

paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Paino: 3562 g pituus: 53 cm

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

Paino: 3760 g pituus: 53 cm

Cindi ja Hgin Naistenklinikka

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

Paino: 3610 g pituus: 51 cm

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm

Swheatie KOS

la 26.12.2005

tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi

paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)

Paino 2640g , pituus 48,5 cm

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm

Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm

susumi, NKL

la 15.1.2006

tyttö s. 14.1.2006

paino 3240 g, pituus 48 cm, pipo 35 cm

Lene74

la 25.1.2006 Naistenklinikka

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

poika, 28.1.06, klo 18.00

Paino 4094 g, pituus 50 cm, pipo 33,5 cm

Olivera

la 29.1.2006, Naistenklinikka

poika, 02.02.06, klo 20.20

Paino 3920 g, pituus 51 cm, pipo 37 cm (!)

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä

la 3.2.2006

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Finnmar, SEKS

la 2.4.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

drömmare

la 9.8.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliveralle, Rva Sukkulalle ja Lenelle!

Vauvapuolelta en löytänytkään pinoa, eli jos siellä nyt hiljaisempaa niin keskustellaan täällä. Ja kiitokset vielä perjantaisesta kahvitteluseurasta kaikille, oli tosi piristävää päästä aikuiseen seuraan ihmisten ilmoille ja nähdä muidenkin nyyttejä. Otetaan uusiksi jossain vaiheessa! Ja jahka nämä pakkaset nyt hellittävät niin voitaisiin Katja ja Suiza treffata tuolla Kuusijärvellä - eikö?

Täällä ollaan järjestelty ristiäiskuvioita ja organisoitu siskon 30-vuotispippaloita, äitini tulee muutamaksi viikoksi tänne etelään ensi perjantaina - osallistuu juhliin ja ristiäisiin. Äitini ei oikein mielellään täällä etelässä käy, joten saa nähdä kuinka tällä kertaa viihtyy - saattaa tosin olla että Rinsessa kietoo mummun pikkusormen ympärille niin, että tulee tänne useamminkin. Ristiäismekoksi saatiin kummitädiltäni ihana pitsimekko lainaksi - mekolla on ikää jo about 35 vuotta ja siinä on kastettu yksi sun toinenkin sukumme jäsen.

Rinsessa on myös viimeiset pari päivää ollut vähemmän aurinkoisella tuulella, kitinää on siis esiintynyt lähinnä iltaisin, mahaa taitaa kipristellä. Mitenkäs ne ajat nyt menikään, jolloin vauvat itkuisimmillaan? 4-6 viikkoa?

Mutta käynpä nyt lukaisemassa tarkemmin koko pinon, niin pääsen paremmin kärryille viime aikojen keskustelusta.

Sonja ja Rinsessa 4 viikkoa 5 päivää

Vierailija
22/69 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut siis Lenelle vauvan johdosta! Onneksi sun odotus ei venynyt enää pidemmälle ja että kaikki on hyvin pitkän synnytyksen jälkeen.

Tutanna, Hyvä että teillä kaikki kunnossa!

Jaipur: mulla on alkoi juuri neljä lomaviikko eikä aika ole käynyt ollenkaan pitkäksi! Tosi ihanaa olla kotosalla ja tehdä asioita omaan tahtiin. Tietysti toi muuttohomma vei oman aikansa ja nyt tietysti sisutustouhut omansa... haluaisin että kaikki olisi täällä kotona valmista ennen vauvan syntymää, että sitten voisi keskitttyä vaan siihen vauvan kanssa oloon. Kyllähän sitä myöhemminkin ehtii, mutta nyt on kiva suunnitella ja samalla sitten toteuttaa juttuja. Kaveritkaan eivät ole kyllästyneet ielä muhun, kun en ole ehtinyt heitä kaikkia edes tapaamaan. Sitten tietty oma aikansa menee nukkumiseen ja lepäilyyn...

Fridalle pikaista parenemista omasta tulehduksesta ja rinsessalle mahavaivoista.

Minkä merkkisiä kantoliinoja teillä on?

Kirsi: siis tottakai vähintä mitä tuleva isoäiti voi tehdä on niiden kestovaippojen ompelu :) Itsekin sain " täytteitä" pienen määrän, ompeluhommiin en enää itse ryhdy tällä mahalla, plus sitten noi karvaiset eläinystävät myös vaikeuttavat sitä harrastusta...

Kivaa, että te vauvan saaneet kirjoittelette tähän pinoon!

-Rudis 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa noita poikia putkahdella tyttövaltaiseen joukkoon vähitellen:)

Beibille kiitos linkistä. Juuri tällaisia etsin. Ihastuin tuohon lammas- ja perhos mobileen. Kuulin myös että puulikka-niminen firma tekisi näitä. Niiden kotisivuilla oli tosin vain heijastimia ja nukkekoteja (ja nekin aivan ihania!), joten täytyy soittaa ja kysyä hintaa.

Kestovaippoja olen katsellut kirpparilta huonolla menestyksellä. Mietinkin että tekisinkö itse vai tilaisiko jostain ¿aloituspaketin¿. Ja kun Kirsi tuossa mainitsi määriä ja laatuja niin taidan kaivaa ompelukoneen esiin ja hurauttaa samalla kun ompelen aluslakanoita. Ostin jyskistä flannellilakanan vauvan sänkyyn ja ajattelin ommella itse niitä muutamia lisää. Samalla menisi nuo vaipatkin.

Tutannakos se mainitsi vuotavista rinnoista. Minulla on myös kaksi sellaista. Ilman liivejä ei voi olla vaikka niin mukavalta tuntuisikin, yöt olen silti mukavuus syistä ollut rinnat vapaina ja ajatellut vain peseväni yöpaitoja ja lakanoita vähän useammin. Tapanani on ennen ollut olla töissä yövuoroissa (tehdastyö) ilman liivejä ja kun ensimmäisenä vuotavana yönä olin, jouduin laittamaan laastarit nännien päälle kun paita ja työtakki kastuivat:)

Eilen olimme perhevalmennuksessa. Vaikka pitkään mietimme menemmekö tuonne niin kyllä kannatti lähteä. Aiheena oli siis imetys ja paljon asiaa tuli mitä ei ole osannut edes ajatella. Joku täällä kysyikin korvikkeista, vaikka haluaisin imettää alkuun ihan täysimetyksenä, aion ostaa varalta myös korviketta. Sen verran menevää sakkia ollaan että pärjää isäkin sitten Toukon kanssa kahden jos meijeriauto lähtee vaikka koiranäyttelyyn. Ja seuraava hankinta taitaakin meillä olla lypsykone, mietin vain että käsi- vai moottorikäyttöinen?

Päivällä katsoin lämpömittaria ja kun pakkasta oli vain -12, ajattelin käydä valokuvaamassa koiria ulkona kun on tuo digikamerakin lainassa. Sormet meinasi paleltua ja muistikortillinen tuli kuvia kolmijalkaisista ja tärisevistä koirista. Sisällä sitten poistin kaikki. Eli odotellaan vähän lämpimämpi kelejä.

Nyt pizzan tekoon.

t. Nasu ja Touko-masu 25+2

Vierailija
24/69 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teitä jo huhuilinkin tuolla vauva puolella mutta olisihan se pitänyt älytä käydä täällä ensin kattomassa. :)

Malttamattomana täällä odottelen kaikkien tuoreiden äitien synnytyskertomuksia ja kuulumisia ja tunnelmia. :)

Voikaahan oikein hyvin!

T: Mari

Vierailija
25/69 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulittekin varmaan uutisista että eräs nimeltämainitsematon firma aikoo vähentää 600 työpaikkaa... Taitaa meidänkin isännän työt loppua. Osattiinhan tätä jo odottaa, itse asiassa odotettiin että uutisoidaan koko tuon yhden tehtaan siirtämisestä Kiinaan tai Intiaan, mutta vähän eri tavalla siitä nyt sitten ilmoitettiinkin. Lopputulos saattaa silti olla sama, eli kohta on meillä ukko todennäköisesti työttömänä. Vaan odotetaan nyt niitä ensi viikolla alkavia yt-neuvotteluita ensin, huonolta vaan vaikuttaa.

V-tuttaa niin paljon etten oikein osaa rentoutua nukkumaan. Ukko läksi yöksi töihin, koitan nyt sitten vaikka katsoa telkkua tai jotain. Pyörii vaan mielessä että joudutaanko tässä myymään talot sun muut vielä... Ei kovin korkealla mieliala...

Parempia uutisia odotellessa,

susanna 33+1

Vierailija
26/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutanna: Huomasin toki uutisista tuon erään firman aikovan vähentää työväkeään ja nimenomaan Joensuun seudulta. Meilläkin on aika paljon tuttuja ko. yrityksen palveluksessa, tosi ikävä juttu.

Nyt on vauvapuolellakin taas pino, joten käynpä katsomassa senkin.

Katja ja joulutyttö 6vk4pv

Vierailija
27/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seireeni@

la 19.9.2005

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Swheatie KOS

la 26.12.2005

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

susumi, NKL

la 15.1.2006

tyttö s. 14.1.2006

Lene74

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

Olivera

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

la 3.2.2006

Tyttö, 03.02.2006, klo 6:10

Paino 3430 g, pituus 52 cm

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Finnmar, SEKS

la 2.4.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

drömmare

la 9.8.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Vierailija
28/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

nyt sitä ollaan palailtu Kätilöopiston lintukodosta ihmisten ilmoille. Tultiin eilen kotiin ja heti alkoi hirveä rumba; ihmisiä ramppasi edes takaisin ja kun itse on parin tunnein tissi kiinni imuttelevassa pikkupumpussa, alkoi jo hermo mennä. Nyt on ollut onneksi rauhallisempi aamu. Neiti alkaa vaan tuossa heräilemään, joten jatkan taas myöhemmin.

Terv. RouvaSukkula ja Avaruus-rinsessa

Vierailija
29/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille hyvin sujuneista nyytin hakumatkoista.

Vauvapuolella onkin ollut hiljaisempaa, kiitos Katjalle kun vinkkasit tälle puolelle.

Seuraavaksi alkaakin sitten ristiäisten/ nimiäisten järjestäminen itse kullakin. Ollaan myös varattu aika ja paikka maaliskuun alkuun. Meillä on myös perinne-kastemekko (itse en edes muistanut sen olemassa-oloa) joka on ollut veljilläni ja minulla, veljen tyttö on kastettu siinä ja nyt meidän neiti on seuraava käyttäjä. Kastemekko on säilynyt yllättävän hyvin.

Tänään taidetaan vihdoin päästä vaunulenkille tytsyn kanssa, ulkona upea auringonpaiste ja pakkasta enää 10 asteen tienoilla. Toivotaan että kovimmat pakkaset alkais olla ohi...

Eilen kirjoittelin vauvapuolelle neuvolakäynnistä mutta kerrotaan vielä tännekin. Eli käytiin siis neuvolalääkärin kontrollissa kumpikin. Meidän neiti näytti mielipiteensä siitä kun riisutaan ja puetaan edestakaisin (ensin norm. neuvolan mittaukset ja sitten lääkärintarkastus) eli vetäisi täyskilarit päälle ja huusi suoraa huutoa, alahuuli vain väpätti pikkuisella ;-)) Lääkäri merkkasikin tytön neuvolakorttiin, että ärhäkkä ja temperamenttinen... :-))

Meillä ollaan saavutettu uudet kilolukemat, nyt 4120g ja pituus 52.

Oma kontrolli; kaikki hyvällä mallilla ja trakearpikin tasoittuu ja haalistuu kuulemma noin 3 kk sisällä. Ajan kanssa myös hukkuu varmaan nykyisiin ja tuleviin ikäpoimuihinkin ;-))

Suiza ja Kuikkisneiti 5vk 6pv

Vierailija
30/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että niillä mikään kiire olisi, toipukaa ihan rauhassa. :) Tuntuu vaan, että ei itse juurikaan iloisia ajatuksia päähän saa millään, niin tulee vaan luettua toisten juttuja ja haettua hyvää mieltä niistä.

Tänään on illalla se synnytysvalmennus, sitä odotan kovasti. Jospa se hyvä mieli sieltä taas löytyisi sitten.

Masu-asukki päätti illalla tehdä 360asteen voltin suorin vartaloin puolellatoista kierteellä, tuntui että nahka repeää... Onneksi asettui vielä takaisin pää alaspäin, mutta mahtuu näköjään vielä kääntyilemäänkin halutessaan miten sattuu. Ja tosiaan se ihan sattuu. ;)

Oletteko muuten maistaneet sitä Valion kolmen suklaan jäätelöä...? Aivan jumalaisen hyvää (sanoo kirkosta eronnut), olen syönyt kohta yksin koko litran paketin ja eilen sen vasta ostin... ;) Onpahan terkkarilla maanantaina grammoja lisättäväksi taulukkoon.. ;)

Näättekö muut miten paljon unia? Mulla on monenlaista draamaa ollut taas viime öinä. Nytkin näin unta, että miehen ex oli muuttanut meille väliaikaisesti, ja että yllätin ne pussailemasta. Sitten unessa heräsin ja totesin sen onneksi olleen unta ja kävelin jättimäisen karvaisen mahani kanssa vierashuoneeseen, ja siellähän mies makasi sen exänsä alla sohvalla. Pettymys oli valtava kun se ei ollutkaan ollut unta (siis oikeastihan se oli) ja raivosin kuin hullu heittäen sen akan pihalle.

Sitten heräsin oikeasti kun oli kylmä, peiton olin tiputtanut lattialle...

Piti ihan oikeasti nousta katsomaan yöllä vierashuoneet sun muut, eikä siellä ketään ollut, mieskin oli yhä yövuorossa töissä...

Ihan älyttömiä unia, mistähän nekin kumpuaa... ;)

Jaahas, mies heräilee, taidan mennä laittamaan kahvia ja kertomaan sen viime yön seikkailuista. ;)

Tutanna 33+2

Vierailija
31/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on muuten huippuhyvää niin kuin susanna sanoi. :) Onneksi se neste ei tosiaan ollut lapsivettä vaikka onhan se tietysti tylsää vierailla Tena-hyllyllä kaupassa. ;) Mutta parempi noin päin.

Taas kantoliina pelasti yhdet päiväunet, ihanaa. Rudis, meidän kantoliina on Hug-a-bub, sellainen kevyt trikooliina. Nyt kun sitomisesta on päässyt vähän jyvälle, niin tuntuu aika helpolta liinalta.

Frida taisit kysellä onko meillä vielä ollut niitä maratonimuja. Satunnaisesti on ollut joo, ja kyllä meilläkin on päätetty että korviketta tarjotaan imetyksen päälle jos tuntuu että vauva jää nälkäiseksi tuntikausien syötön jälkeen. Vaikka vauva " tilaisikin" lisää maitoa, niin luulen että tilaus menee kyllä rinnoille perille esim. niiden kahdeksan tunnin aikana joita nuo maratonit saattavat kestää. Ei sekään voi olla vauvalle hyväksi jos äiti stressaantuu liikaa, kyllä se oma jaksaminenkin on tärkeää. Olen nyt päättänyt etten stressaa ja yritän olla saamatta huono äiti-ajatuksia jos korviketta joutuu antamaan. (Ja tuollahan en tosiaan tarkoittanut sitä että pitäisin ketään korviketta antavaa muutenkaan huonona äitinä.)

Nyt pitää mennä laittamaan pakastepullat uuniin, kun kaveri tulee kyläilemään.

Heips toistaiseksi!

susumi&vaavi 3vk 4pv

Vierailija
32/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun suosikkini myös jäätelössä (ja karkeissa). Tosin söin kyllä mukisematta tuollaisen kolmensuklaan paketinkin joten ei siinä mitään. Mutta jos valita saa...

Katsoin nauhalta sen eilisen 4d-dokkarin. Kyllä oli pieniä vauvoja ja viikot olivat meidän Toukon asteella. Pisti kyllä miettimään että mitä jos synnytys nyt käynnistyisi. Tosin kuulin eräästä äidistä joka sai kaksoset rv20, toinen kuoli mutta toinen on nyt 8vkoa ja voi hyvin.

Tutannan unesta tuli mieleen radio Novan juttu jossa joku miessoittaja (?) kertoi vaimonsa nähneen unta että tämä mies oli ollut Janina Frostellin kanssa. Unesta oli seurannut viikon mykkäkoulu eikä ollut miehen vakuuttelut ja vinkkaillut auttanut että vaimo oli se joka sen unen oli nähnyt:)

Omat yöt ovat olleet rauhallisia, unia näkemättä. Vessassakaan ei ole tarviinut käydä kuin kerran yössä.

En muista kerroinko että aloin kutomaan Toukolle villahousuja, nyt jo kolmannen kerran. Ekan kerran purin työn kun vaihdoinkin pienemmille puikoille. Sitten sain melkein toisen lahkeen tehtyä ja koska käsialani on sen verran löysää, oli silmukkamäärät oikeat mutta työn pituus sentteinä muutamaa kokoa isompi eli housut olisivat varmaan olleet sopivaa kokoa 3vuotiaalle;) Nyt kolmas kerta toden sanoo, aloitin pienintä mahdollista kokoa tekemään erittäin kiharaisella langalla. Onneksi ensi syksyyn on aikaa. Ja minä kun suunnittelin tekeväni samaan satsiin myös nutun, lakin ja töppöset...

Nyt ystävänpäivä kortteja kirjoittelemaan:)

T. Nasu ja Touko-masu 25+3

Vierailija
33/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siis kovasti Lenelle!!

Tutanna, kurjuus tuo työjuttu! Mutta älkää vielä heittäkö hanskoja tiskiin, voihan se olla että iloksi muuttuu.

Nyt en jaksakaan tämän enempää kirjoittaa. Kävin vihdoin ja viimein hakemassa lepolomaa, kun viime yönä sain nukutuksi vain pari tuntia ja aamulla piti herätä aikaisin neuvolaan. Kauhea olo, mutta nyt on - ihanaa - viikko aikaa levätä. Kyllä se tuleekin tarpeeseen. Oli ihana työpaikkalääkäri, sanoi vaan, että Suomessa syntyy niin vähän lapsia, ja että jokainen on niin kallis että siitä pitää huolehtia niin hyvin kuin mahdollista. Neuvolassa kaikki oli hyvin, ja Touho on ollut ylivilkas viime päivinä, mistä tulee tosi onnelliseksi.

Bis später taas, unien jälkeen...

jaipur 31+2

Vierailija
34/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutanna: toi on työhomma on tosi ikävä juttu. Mun veljeni on kyseisessä firmassa töissä, ei kyllä enää tän viikon jälkeen, tosin eri paikkakunnalla. On ollut siellä teilläpäin aikaisemmin. Tylyjä uutisia irtisanomiset ovat aina.

Sitten niistä unista: mä näen aika paljon unia, kaikenlaisia, synnytysunet jäävät parhaiten mieleen. Viimekin yönä näin sellaista unta, että saatiin kolmoset, 2 poikaa ja yksi tyttö. Vissiin sen eilisen dokumentin innoittamana alitajunnasta virtasi oikein roppakaupalla vauvoja uniin:) Mies totesi siihen, että mistäs sä lisää niitä " narikkalippuja" kehitit... Aikaisemminhan olen varmaan kertonut siitä unesta, kun lähdin 7.3 hakemaan vauvaa sairaalasta (postissa oli tullut sellainen lunastuslappu). Ja toinen kissoistakin on synnyttänyt mun unissa... Se on kyllä ihan oikeestikin tiineenä, että näitä synnytsyasioita pukkaa ihan urakalla :) Ja ihmekös tuo, jos uniin tulevat... Kerran pelästyin yöllä, kun luulin mahani kadonneen... onneksi se oli tallella, siitä unesta en haluakaan muista enempää.

Jaipur: hyvä että hait sitä lepolomaa, eihän mikään ole niin tärkeää kuin oman itsensä ja masuasukin hyvinvoinnista huolehtiminen. Kyllä niitä töitä ehditään vielä tekemään.

Se kolmensuklaan jästki on hyvää- mulle uppoo kaikki suklaa-asiat ja varsinkin näin raskaana ollessa!

Niitä synnärikertomuksia odotellessa....

-R

Vierailija
35/69 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan nukuta.

Käytiin tänään siellä synnytysvalmennuksessa. Oli ihan hieno kokemus, mieskin tykkäsi. Kaksi tuntia kätilö luennoi ja sitten kierrettiin katsomassa synnytysosasto ja lapsivuodeosasto. Ei siis mitään videoita katseltukaan.

Oli tosi kivan tuntuinen kätilö, sellainen kunnon karjalaistäti jolla tosiaan on noita puheenlahjoja. ;) Huumoria käytti paljon, sitä oli mukava kuunnella se kaksi tuntia. Pieni toive olisi että sattuisi sitten omalle kohdalle... Se kyllä sanoi olevansa se sairaalan pahin tapaus, eli vain parempaa voi odottaa ellei hän satu olemaan vuorossa. ;)

Meitä oli siellä montakymmentä pariskuntaa. Saattaa olla melkoinen tungos jos kaikki ollaan samoihin aikoihin synnyttämässäkin. Jospa ei tarvitsisi sitten niin montaa päivää sairaalassa olla...

Nähtiin siellä ihan pikkuruinen vauveli, jota tuoreet vanhemmat opettelivat pesemään, miehen kanssa liikututtiin molemmat siitä näystä. Menisi äkkiä nämä viikot että saataisiin se oma käärö... :)

Luennolla istuessa alkoi tuntumaan siltä että kengät puristaa, samoin kelloa piti löysätä. Kun katsoin sitten käsiäni, niin sormet oli järkyttävän turvoksissa, sormus puristuneena tiukasti sormeen, ranteetkin ihan " pallot" . Ilmeisesti sitten jalatkin oli turvonneet kun niin kengät puristi.

Kotiin tullessa join litran vettä ja menin pitkälleni, pikkuhiljaa turvotus on laskenut, vaikka esim. sormusta en vieläkään saa sormesta pois. Mielenkiintoinen tunne tämäkin.

Synnytys tuntuu nyt todellisemmalta ja lähestyvän vauhdilla, mutta en osaa jännittää sitä edelleenkään yhtään. Eiköhän se mene ihan hyvin. :)

Ja kiitos Katjalle lohdutteluista sektiopelkoni kanssa, onneksi olen saanut kuulla teiltä rohkaisevia leikkauskertomuksiakin, luulisin että selviän hengissä siitäkin. ;) Joensuussa kuulemma vain 14% synnytyksistä tehdään keisarinleikkauksella, on kätilön mukaan niin osaavat lääkärit ettei sektioon tarvitse turvautua ellei oikeasti ole vauvalla jo hätä. Eli ihan hyvillä mielin odotan synnärille pääsyä.

Toivottavasti pääsen siellä sitten siihen ammeeseen, niitä on siellä vain yksi...

Ajattelin nämä olympialaiset katsella rauhassa, ja sitten alan elämään ihan normaalisti niin saa paikat kypsyäkin siinä sitten luvan kanssa. Onneksi on nuo kisat mitä katsella, alkaa muuten tuo makoilu käydä pitkäksi kun neulomisetkin on jo tehty. Lukenutkin olen niin paljon etten enää jaksa aloittaa uutta kirjaa, lähinnä lehtien lukuun jaksan keskittyä.

Juups, pitänee koittaa nukkuakin vähän, joten ei muuta kuin huomiseen!

-s-

Vierailija
36/69 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä meni yö vaikean alkuillan jälkeen erinomaisesti. Astris söi illalla 23-24 välillä ja nukkui kolmeen, sitten syötiinkin pari tuntia, mutta nukkui taas puoleen yhdeksään kuin enkeli. Iltapäivä ja alkuilta tosiaankin eilen oli todella levotonta imuttelua. En tiedä johtuiko sitten siitä, kun ollessani imettämässä ovikello kesken kaiken soi. mies ei ollut paikalla ja itse hätkähdin niin että tissi poksahti neidin unisesta suusta pois. hyppäsin sitten ylös ja saatoin putkimiehen alakertaan (kyseessä siis putkimies, jonka saapumista ollaan odoteltu kuukausi, olisi tullut silloin, niin saisi nyt olla rauhassa, pirulainen!). Astris alkoi sillä välin itkeskelemään yksinään täällä yläkerrassa ja sen jälkeen ei 4-5 tuntiin olisi tissistä luopunutkaan. kannoimme häntä huolissamme ympäriinsä ja hytkyttelimme yrittäessämme pitää vähän taukoa imetykseen, mutta mikään ei auttanut. Luulen että pieni taisi pelästyä ihan tosissaan tuosta häiriöstä ja pelkäsi menettäneensä jo ihan sen turvallisen äidin läsnäolon.

Mutta vähän tunnelmia näin synnytyksen jälkeen. Olen ollut aivan mielettömän hormoonimyskyn kourissa ja baby blues on tuttuakin tutumpi juttu minulle. Kavereitten kanssa ollaan itketty puhelimessa ja kaikki mahdollinen itkettää. Pääasiassa itken valtavaa onnen-tunnettani. Tyhmältä tuntuu, kun haluaisi sanoa jotain herkkää miehelle tms. ja samantien alkaa vollottamaan. Onneksi mies alkaa jo ymmärtämään, etten ole välttämättä pahoittanut mieltäni, tai mikään ei ole vinossa tms, vaan nämä hormonit vain pukkaavan ensimmäiseksi kyyneleet silmiin. Tunteita on ihan turha yrittää kontrolloida, ne vain hyökkäävät päälle täysin omalla voimallaan.

Maito lähti herumaan voimalla tiistaina. Tissit menivät piukeiksi kuin mitkä ja minulla oli ihan Pamela Andersson olo. Ostamani imetysliivit tuntuivat kahta kuppikokoa liian pieniltä jne. Mutta onneksi ihan noin valtaviksi eivät rinnat ole jääneet. Maidon heruminenkin on ihan hassu juttu. Eilen lauloin rinsessalle " Pii pii pikkuinen lintu" suihkusta tultuani ja toisesta rinnasta alkoi samantien herua maitoa, oli muuten villi fiilis.

Oma paino on tullut rutisemalla alas. Minähän olin ihan pyöreässä kunnossa ennen raskauttani, enkä ole saanut kovinkaan paljon painoa raskauden aikana lisää (78kg -> 84 kg). Noh, tänä aamuna huomasin vaa' an näyttävän 76 kg ja olin riemuissani.

Lisää taas myöhemmin...

Sukkula & Astris 6 pv

Vierailija
37/69 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Kuten Kirsi kirjoitti, meille syntyi iso poika (4060g, 53 cm, pipo 37 cm) 5.2. klo 10.

Synnytys kesti vuorokauden. Homma alkoi lapsivesien menolla lauantaina klo 10. Sairaalaan tulimme klo 14. Avautumisvaihe oli kivulias ja hidas. Kokeilin ammetta, kauratyynyä ja sain petidiiniäkin. Epiduraaliin verrattuna mistään näistä ei kyllä ollut suurta apua. Petidiini lähinnä väsytti ja torkahtelin supistusten välillä. Epiduraalia ei päästy laittamaan ennen puoltayötä, mutta sitten taivaallista kivutonta aikaa kestikin ponnistukseen asti (klo 9 su-aamuna). Puudutetta lisättiin parin tunnin välein ja samalla vaan supistukset voimistui ja kohdunsuu aukeni. Mitään en tuntenut. :) Nukuin jopa viitisen tuntia yöllä.

Uni oli todella tarpeen. Kun pääsin ponnistamaan yhdeksältä su-aamuna, oli vielä huumoria ja voimia tallella! Ponnistus kesti ja kesti eikä pää meinannut tulla ulos. Lopulta väliliha leikattiin (ei muuten tuntunut kuin helpottavalta siinä vaiheessa) ja vauva mahtui tulemaan. Ihana poika syntyi su klo 10.

Poika on tietysti maailman suloisin lapsi. Sen voi sanoa että hän on hyvä imemään! :-) Tämä on kuulemma isojen vauvojen hyvä puoli. Olo on vähän väsy ja kipeä, mutta äärettömän onnellinen... :' -) Vaikka synnytys oli pitkä ja rankka, se oli silti kokemuksena niin ihana etten vaihtaisi sitä pois. Vaikea tosin sanoa mitä mieltä olisin ilman epiduraalia synnyttämisestä näin pitkän kaavan mukaan. :-D

Kotiuduimme eilen ja viimein sain jopa nukuttuakin yli 3h yössä täällä kotona. Sairaalassaoloaika meni ihan ylikierroksilla. Tuntui ettei vieraassa paikassa osannut nukkua lainkaan. Hassua kuitenkin että näin yliväsyneenä voi olla yhtaikaa näin älyttömän onnellinen. Maidonnousu on antanut odottaa itseään ehkä juuri yliväsymyksen vuoksi ja korviketta menee aika lailla tämänkokoiselle tenavalle. Ei voi toista nälässäkään pitää! Nyt kyllä alkaa rintoja jo pingottaa siihen malliin, että tehoimijä on saanut maitotehtaankin käyntiin. :)

Vauvalla on ollut vähän keltaisuutta, jota sairaalassa seurattiin verikokeilla. Se ei vaatinut kuitenkaan hoitoa. Toinen lonkka oli myös löysä, ja joudumme sen takia viikon päästä kontrolliin. Toivottavasti löysyys johtuu vain minun raskausajan hormoneistani - silloin tilanteen pitäisi normalisoitua kontrolliin mennessä.

Vauvaelo kotona on siis alkanut hyvin. Epparihaava on todella kipeä enkä pysty istumaan lainkaan. Nettisurffailu varmaan jää vähemmälle tästä eteenpäin...

Lene rv 0+0

Vierailija
38/69 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seireeni@

la 19.9.2005

Beibi0905

la 30.9 Naistenklinikka

SoleMio

la 10.10.2005

Poika s. 25.10.2005

Mari@lokavaavi

la 10.10.2005

Tyttö s. 7.10.2005

annam75

la 2.11.2005

Poika s. 11.11.2005

la 06.11.2005

Tyttö s. 3.11.2005

Toukkis73 KOS

la 10.11.2005

Tyttö s. 13.11.2005

SnowApple KOS

la 14.12.2005

Tyttö s. 25.12.2005

Swheatie KOS

la 26.12.2005

Suiza,la 29.1.2006 (KOS)

Kanika, NKL

la 31.12.2005

Poika s. 2.1.2006

la 4.1.2006

tyttö s. 5.1.2006

Frida75, NKL

la 14.1.2006

tyttö s. 9.1.2006

susumi, NKL

la 15.1.2006

tyttö s. 14.1.2006

Lene74

poika s. 5.2.2006

paino 4060 g, pituus 53 cm, pipo 37 cm

Virginie

la 26.1.2006, Hyvinkää

Olivera

Modesty68, Kättäri

la 2.2.2006

la 3.2.2006

Tyttö, 03.02.2006, klo 6:10

Paino 3430 g, pituus 52 cm

Ruddycat, Tays

la 7.3.2006

Tutanna PKKS

la 27.3.2006

Callistrate, NKL

la 27.3.2006

Finnmar, SEKS

la 2.4.2006

Kirsi10, HYS

la 3.4.2006

Jaipur, NKL

la 10.4.2006

Santtu06, NKL

la 14.5.2006

Nasumasu74

la 21.5.2006

drömmare

la 9.8.2006

Ulviina

la 3.9.2006

Vierailija
39/69 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla RouvaSukkulankin kuulumisia. :)

On ne ihme äijiä nuo remonttireiskat, kun eivät pidä sovituista aikatauluista kiinni...

Mulla viime yö meni " synnyttäessä" . Ei mutta oikeesti, en saanut millään unta kun tuntui että vauva kaivautuu alaspäin vuollen puukolla kohdunsuuta isommaksi supistusten tahdissa. Soittelin jo yöllä miehelle töihin, että pitää puhelimen aamuun asti tiukasti taskussa, olo on sen verran tukala etten tiedä miten päin olisin. Kolmen jälkeen sitten vielä katselin kelloa, silloin olo (ja paine alapäässä) alkoi jo vähän helpottaa. Jossain vaiheessa olin sitten nukahtanut, ja näin unia synnyttämisestä. Vauvaa en saanut vielä kuitenkaan ulos tingattua ennen aamua, joten sukupuoli jäi edelleen arvoitukseksi. ;)

Nyt palailen vaakatasoon, koskapa tämä istuminen saa olon taas tulakaksi.

susanna 33+3

Vierailija
40/69 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vauva-arkea teillekin! :)