30+ ESIKOT ~~ viikko 6
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
paino: 3885g pituus: 51 cm pipo: 33
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005
Poika s. 25.10.2005
Paino: 3562 g pituus: 53 cm
Mari@lokavaavi
la 10.10.2005
Tyttö s. 7.10.2005
annam75
la 2.11.2005
Poika s. 11.11.2005
Paino: 3760 g pituus: 53 cm
Cindi ja Hgin Naistenklinikka
la 06.11.2005
Tyttö s. 3.11.2005
Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm
Toukkis73 KOS
la 10.11.2005
Tyttö s. 13.11.2005
Paino: 3610 g pituus: 51 cm
SnowApple KOS
la 14.12.2005
Tyttö s. 25.12.2005
Paino 3575 g, pituus 52 cm, pipo 36 cm
Swheatie KOS
la 26.12.2005
tyttö s.20.12.2005 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi
paino 3720g ja pituus 50cm. pipo taisi olla34cm
Suiza,la 29.1.2006 (KOS)
Tyttö s. 30.12.2005, NKL (hätäsektio)
Paino 2640g , pituus 48,5 cm
Kanika, NKL
la 31.12.2005
Poika s. 2.1.2006
Paino 4049g, pituus 53cm, pipo 35 cm
Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä
la 4.1.2006
tyttö s. 5.1.2006
paino 3536g, pituus 48 cm, pipo 33 cm
Frida75, NKL
la 14.1.2006
tyttö s. 9.1.2006
paino 2835g, pituus 47 cm, pipo 35,5 cm
susumi, NKL
la 15.1.2006
tyttö s. 14.1.2006
paino 3240 g, pituus 48 cm, pipo 35 cm
Lene74
la 25.1.2006 Naistenklinikka
Virginie
la 26.1.2006, Hyvinkää
poika, 28.1.06, klo 18.00
Paino 4094 g, pituus 50 cm, pipo 33,5 cm
Olivera
la 29.1.2006, Naistenklinikka
poika, 02.02.06, klo 20.20
Paino 3920 g, pituus 51 cm, pipo 37 cm (!)
Modesty68, Kättäri
la 2.2.2006
RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä
la 3.2.2006
Ruddycat, Tays
la 7.3.2006
Tutanna PKKS
la 27.3.2006
Callistrate, NKL
la 27.3.2006
Finnmar, SEKS
la 2.4.2006
Kirsi10, HYS
la 3.4.2006
Jaipur, NKL
la 10.4.2006
Santtu06, NKL
la 14.5.2006
Nasumasu74
la 21.5.2006
drömmare
la 9.8.2006
Ulviina
la 3.9.2006
Kommentit (69)
Kun en muistanut edellisessä viestissä kysyä.
Eli mennäänpä nyt asiaan ennen kuin taas unohdan.
Mulla on nyt muutamana päivänä jotain ihan kirkasta, hajutonta nestettä holahtanut housuihin niin että kastuu päällyshousutkin. Mitähän se voi olla? Kun ei minulla mitään valkovuotoakaan ole, eikä ole mitään virtsanpidätysongelmiakaan (ei se neste kyllä pissalle haisekaan)... Ei kai lapsivettäkään voi lorahdella vähän kerrassaan? Vai?
Onko kellään ollut samanlaista, mitä ihmettä tämä on?
Kyselee näköjään vähän joka päästä vuotava tietämätön... ;)
Täällä on niiin kylmä, että pitää taas koko päivä kuluttaa sisällä, ei tee mieli poistua kotooa.
Mene, Tutanna, tarkistuttamaan tilanne, se voi olla myös lapsivettä. Meille annettiin synnytysvalmennuksessa ohje, että jos ihmetyttää mitä neste voi olla niin suljetaan pois vaihtoehdot eli virtsa, valkovuoto tai siemenneste... jäljelle ei taida paljon muuta jäädä kuin se lapsivesi? Mulla ei ole kokemusta, mutta eräällä ystävälläni oli vähän lorahtanut lapsivettä pöksyihin ehkä noin 1,5 kk ennen laskettua aikaa, itse synnytys alkoi vasta lähempänä la:ta. Eli siis se neste voi olla lapsivettä ja sinuna menisin tarkistuttamaan tilanteen, kun sulla noita suppareitakin on ollut aika paljon. Saatpa ainakin mielenrauhan.
Näköjään tossa listassa ei ole enää montaa nimeä ennen omaa vuoroa. Kunpa vaan aika menisi yhtä nopsaan kuin tähänkin saakka. Ja sairaalakassin sisältöä täälläkin suunnitellaan. Vauvan kotiutumisvaatteita mietin, vaikka taisin tässä kysellä jo aikaisemminkin...
-Rudis 35+6
Hienoa että Oliveralla oli synnytys mennyt noin hienosti.
Tutanna: lapsivettä voi lorahdella pikku hiljaa. Kun olin osastolla odottelemassa supistusten alkamista, siellä oli parikin joilla lapsivettä tiputteli. Tilanne vaatii osastoseurantaa infektioriskin vuoksi (reikä kalvoissa on portti bakteereille), mutta synnytystä pyritään lykkäämään paremmille viikoille. Toivotaan että sinulla kyse ei ole lapsivedestä, mutta sinuna ottaisin yhteyttä äpkl:n päivystykseen, jossa asia voidaan tutkia testillä.
Nyt täytyy mennä, moi!
F & F 4 viikkoa
Taas on sen verran kylmä että ulos ei tee mieli.
Yövuoro takana ja unta ei riittänyt vessareissun jälkeen. Pitää yrittää vielä nukkua kun illalla on sitten perhevalmennus, aiheeksi oli laitettu imetys. Jotenkin hullulta tuntuu että tuosta asiasta aloitetaan kun viikon päästä aiheena oli perheeksi kasvaminen.
Oikein paljon ONNEA vauvansa saaneille! Viimeviikon pinosta päätellen on tiimiläisillä ollut aika säpinää:) Ja minusta ihana muisto Oliveralla kun vauva syntyi mummon syntymäpäivänä.
Tiitiäiselle tervetuloa minunkin puolestani. Mukava että saadaan pinoon jatkuvuutta kun alkuvuodesta on tulossa vauvakkaita aika monta.
Mitäs muuta siinä viimeviikon pinossa olikaan...
No, omaan napaan ei kummempia. Touko pitää jumppaa aina välillä, pää alaspäin tuntuu olevan ainakin niiden muljahdusten perusteella ja kun potkutkin tuntuu ja näkyy navan yläpuolella.
Lauantaina shoppailtiin äitini kanssa vauvalle lakanoita ja vaatteita. Mobilea en löytänyt mieluista. Kaikki tuntuu olevan pattereilla toimivia muovisia ja niissä on lisänä ääniä, valoja yms mitä en halua. Eli jos joku tietää mistä saa perinteisen puisen mobilen tilattua niin kertokaa.
Täytyy uhmata kylmää (-27) ja lähteä koirien kanssa postilaatikolle.
t. Nasu ja Toukomasu 25+1
Onnea Olivera valtavasti!! Potra pikkupoika olikin tupsahtanut maailmaan, varmasti aivan syötävä. Muistinkin että pienen synttäripäivä osui ihan spesiaalille päivälle, tosi kiva juttu. Onnea myös valtavasti vielä tätä kautta RouvaSukkulallekin!! Toivotaan molemmille perheille mukavaa alkua kotona ja ikimuistoisia hetkiä, joita varmasti riittää.
Tulin juuri lounaalta ja tiputin rillit asfaltille, ja molempiin linsseihin tuli naarmu, kurjuus. Näissä on kyllä takuu, mutta ostin nämä Fiellmannilta sieltä kaukaa, joten pitänee lähettää postitse Itävaltaan. Pitää vaan vielä tarkistaa takuun kattavuus.
Tutanna, toivotaan ettei neste ole mitään vakavaa! Itsekin vietin lähes koko perjantain äpkl:lla, kun tajusin, että ne viime viikon supistelut ovat tulleet myös öisin levossa, joten kävin tarkistamassa tilanteen. Ihan kiinni olivat kaikki paikat, eikä 45 min. (!) käyrän mittaamisenkaan aikoihin osunut yhtään supistusta. Nyt ne ovatkin olleet poissa melkein kokonaan, hyvä. Viikonloppu meni ulkoillessa (virhe, naama tuli kylmästä täyteen isoja patteja, näytin kauhealta), ja laskiaispullia paistellessa ja syödessä (virhe sekin, maha turposi ja olo oli jättitukala), niin ja kaikkia mahdollisia tekstiilejä tuuletellessa. Nyt on pölypunkkien joukkohauta parvekkeella.
Kävimme perjantaina Kirsillä kylässä, ja oli tosi virkistävää ja mukavaa, kiitos vielä! On kyllä kivaa jutella raskaus- ja vauvajutuista! Tosin alan jo vähän kaipaamaan normaalia itseäni, joka ei kokoajan ajattele vauva-asioita ja olisi vähän virkeämpi ja energisempi... Eikä näin herkkä! Eikä näin läheisyysriippuvainen!
Taas alkoi muuten uusi työviikko, ja jo selkää särkee. Työnantajani on ollut tosi kiva, eikä ole yhtään sellainen olo, ettenkö voisi halutessani jäädä pois. Kynnys on vaan niin korkea ¿ miten sitä sitten kotona saa ajan kulumaan?? Sitten varmaan häiritsisin joka päivä kavereita kahvittelupyynnöillä, ja masentuisin kun kukaan ei ehdi. Riemastuttava ajatus... Tosin niin kuin Kirsikin taisit sanoa, että olet nauttinut kotona olemisesta, vai muistelenko väärin? Miten muilla, oliko esim. Rudis hyvä aika jäädä silloin joululta kotiin?
Nyt uutisten kimppuun, vaikkakin hyvin flegmaattisesti.
Jaipur 31+0
Ps. Lenelle edelleen peukut pystyssä nopeaan toimintaan, mikäli vielä tarvis!! Valitus EI haittaa!
kiva kun alat kirjoittelemaan ja onnea plussasta! Minullakin on kaksi ICSI-hoitoa takana, joista ekasta keskenmeno ja toisesta tämä! Alussa oli vaikea iloita odotuksesta pelon ja epäuskon vuoksi, ja oman taustan takia tunsi olevansa jotenkin erilainen, mutta siitä se tunne sitten hälveni viikkojen myötä. Muistan TODELLA elävästi varmaan lopun ikääni tämän raskauden ekan ultran ja sen uskomattoman jännityksen sitä ennen. Meillä tarttui tällä kertaa vain toinen siirretyistä kyytiin. Toivottavasti jaksat kirjoitella!
jaipur
käyppäs katsomassa sinellin sivuja. Toivottavasti toi linkki vie suoraan oikealle sivulle jos ei niin klikkaa verkkokauppaan ja sieltä sisustus ja edelleen sieltä sivulta lapset. Heillä on puisia mobileja. Myymälöitäkin löytyy vantaalta ja helsingistä.
http://www.sinellikauppa.net/catalog/index.php?cPath=41_203&osCsid=b9bb…
HEI!
Sain eilen su 5.2. Leneltä viestin:
' Terkut NKL:lta! Meille syntyi 24 h synnytyksen jälkeen suloinen poika tänä aamuna klo 10. Mitat: 4060g, 53 cm, pipo 37. Koko perhe voi erinomaisesti.'
Ihanaa, Onnea koko perheelle!
Kirsi 32+0 (onko se jo noin paljon viikkoja... ihanaa!)
Mies lähti pariksi viikoksi poikien kanssa matkalle Alpeille. Ja että luulin että minulla on tylsää, mutta heti lauantai iltana vietin MINUN OMAN illan, joka sisälsi mm.
- kiinalaisesta thairuokalistalta minun herkkuruokaa
- 2 suomalaista dvd:tä (juoksuhaudantie, Lapsia ja aikuisia)
- karkkia niin paljon kuin napaan mahtui
... ihana ilta, suosittelen kaikille!
Sunnuntai vierähti piipahtaessa Kestovaippa- tapahtumassa... ja innostuin ihan hirveestii!!!! Koska minulla ei ole ompelukonetta ja äidilläni on niin minusta kaikkien äitien tulee tehdä vahintaan kolme kuorivaipaa, 20 froteeimua ja 20 fleese kuivapintaa lapsen lapselleen.... eikö? Taisin saada äitini jo lupaamaan asian vaikka ensimmäinen kommentti oli että kyllä se kestovaippaulu on vaikeaa.... no nyt vaan kauppaan katsomaan ja esittelemään tuotteen tekijälle ja sitten odottamaan että posti tuo tuleessaan ' kestovaippa aloitus paketin' pohjoisesta!!!!
Viime yönä tuli vanhemmat kylään pohjoisesta ja tekemään yhtä seinää eli jakamaan ison makuuhuoneen kahdeksi pieneksi huoneeksi. ja sitten vipinää onkin riittänyt koko päivän. Onneksi isäni on extra nopea tekijä... se tekee eikä puhu. Meille tulee siis yksi väliseinä ja sitten aulasta puhkaistaa yksi ovi toiseen huoneista. Tosi kiva juttu. vaikka kämppä on ihan sekaisin, mm wc täynnä vuorivillaa...
Aika hurjilta kuullostaa Tutanna nuo sinun maitojutut. Minulla on tullut vaan kerran- pari yöpaitaan ihan pikku tahrat. Että aikas erilaisia ollaan. Olen alkanut haihatella että jos haluaisin siihen neuvolan synnytystoiveisiin että ' erkille' ei anneta lisämaitoa kuin pakon edessä... haluaisin että imetys onnistuisi ja nyt minut on aivopesty että näin saisin imetyksen varmmimin oikein käyntiin... Miten muut ei vielä synnyttäneet, miten sairaalan lisämaidon annon kanssa?
Mulla on alkanut olla aina aamuisin pääkipua. Onneksi on torstaina neuvola. Pääkipu on tosi lievää eli en ole huolestunut ja päivisin sitä ei ole...
Pitäs kai sitä sairaalakassia alkaa laittamaan kuntoon... vaikka ' erkin' kanssa on puhuttu että se syntyy huhtikuun puolessa välissä.
Oli exrta kiva kun Jaipur kävitte kylässä!
Kirsi 32+0
Ps. ja kantoliina on saatava.
Hei kaikki! Terveiset Naistenklinikalta. Täälläkin päästiin viikonloppuna tositoimiin! Kuten Kirsi kertoi, meille syntyi iso poika (4060g, 53 cm, pipo 37 cm) 5.2. klo 10.
Synnytys kesti vuorokauden. Homma alkoi lapsivesien menolla lauantaina klo 10. Sairaalaan tulimme klo 14. Avautumisvaihe oli kivulias ja hidas. Kokeilin ammetta, kauratyynyä ja sain petidiiniäkin. Epiduraaliin verrattuna mistään näistä ei kyllä ollut hirmu suurta apua. Petidiini lähinnä väsytti ja torkahtelin supistusten välillä. Epiduraalia ei päästy laittamaan ennen puoltayötä, mutta sitten taivaallista kivutonta aikaa kestikin ponnistukseen asti (klo 9 su-aamuna). Puudutetta lisättiin parin tunnin välein ja samalla vaan supistukset voimistui ja kohdunsuu aukeni. Mitään en tuntenut. :) Nukuin jopa viitisen tuntia yöllä.
Se uni oli todella tarpeen. Kun pääsin ponnistamaan yhdeksältä su-aamuna, oli vielä huumoria ja voimia tallella! Ponnistus kesti ja kesti eikä pää meinannut tulla. Lopulta väliliha leikattiin (ei muuten tuntunut kuin helpottavalta siinä vaiheessa) ja vauva mahtui tulemaan. Ihana poika syntyi su klo 10.
Poika on tietysti maailman suloisin lapsi. Sen voi sanoa että hän on hyvä imemään! :-) Tämä on kuulemma isojen vauvojen hyvä puoli. Olo on vähän väsy ja kipeä, mutta äärettömän onnellinen... :' -) Vaikka synnytys oli pitkä ja rankka, se oli silti kokemuksena niin ihana etten vaihtaisi sitä pois. Vaikea tosin sanoa mitä mieltä olisin ollut ilman epiduraalia synnyttämisestä.
:-D
Palailen asiaan sitten kun kotiudumme...
Lene rv 0+0
Hei kaikki! Terveiset Naistenklinikalta. Täälläkin päästiin viikonloppuna tositoimiin! Meille syntyi iso poika (4060g, 53 cm, pipo 37 cm) 5.2. klo 10.
Synnytys kesti vuorokauden. Homma alkoi lapsivesien menolla lauantaina klo 10. Sairaalaan tulimme klo 14. Avautumisvaihe oli kivulias ja hidas. Kokeilin ammetta, kauratyynyä ja sain petidiiniäkin. Epiduraaliin verrattuna mistään näistä ei kyllä ollut hirmu suurta apua. Petidiini lähinnä väsytti ja torkahtelin supistusten välillä. Epiduraalia ei päästy laittamaan ennen puoltayötä, mutta sitten taivaallista kivutonta aikaa kestikin ponnistukseen asti (klo 9 su-aamuna). Puudutetta lisättiin parin tunnin välein ja samalla vaan supistukset voimistui ja kohdunsuu aukeni. Mitään en tuntenut. :) Nukuin jopa viitisen tuntia yöllä.
Se uni oli todella tarpeen. Kun pääsin ponnistamaan yhdeksältä su-aamuna, oli vielä huumoria ja voimia tallella! Ponnistus kesti ja kesti eikä pää meinannut tulla. Lopulta väliliha leikattiin (ei muuten tuntunut kuin helpottavalta siinä vaiheessa) ja vauva mahtui tulemaan. Ihana poika syntyi su klo 10.
Poika on tietysti maailman suloisin lapsi. Sen voi sanoa että hän on hyvä imemään! :-) Tämä on kuulemma isojen vauvojen hyvä puoli. Olo on vähän väsy ja kipeä, mutta äärettömän onnellinen... :' -) Vaikka synnytys oli pitkä ja rankka, se oli silti kokemuksena niin ihana etten vaihtaisi sitä pois. Vaikea tosin sanoa mitä mieltä olisin jos epiduraali ei olisi toiminut... ;-)
Lene rv 0+0
Sieltähän potra poika pyörähti!
Oikein paljon onnea koko perheelle ja vauvantuoksuista arkea!
Toukkis ja Pinja 2kk3vk
Ja tietysti miehelle poikavauvan johdosta! Tulihan sieltä välillä poika. :)
susumi&vaavi 3vk 3pv
PS. Asiasta kymmenenteen, suosittelen lämpimästi kantoliinailua. Alettiin nyt harjoittelemaan liinailua ja levoton vauva on nukahtanut liinaan alta aikayksikön. Ja mikä parasta ;), miulla on molemmat kädet vapaana naputtelemaan näppistä.
Pitkä synnytys siis päättyi ihanasti ja saitte poikavauvan :) Nyt onkin tullut tyttöjä ja poikia aika tasaisesti.
Ihanaa päästä kuulemaan Oliveran, RouvaSukkulan ja Lenen kuulumisia. Voikaa kaikki hyvin!
Ja odottajille oikein paljon hyvää oloa!
Katja ja joulutyttö 6vk2pv
Komean kokoinen poikahan sieltä tuli :-) Ajatella, meidän tyttö ei ole vieläkään noin iso, vaikka ikää on jo neljä viikkoa ja painoa on kuitenkin tullut ihan hyvin. Niin ne vauvat on erilaisia. Noin isolla pojalla on varmaan pitkät ruokailuvälit heti alkuun. *hiukan kade* (vaikka tämä oma vauva onkin hullun ihana)
Kiva että susumin kantoliinakokeilu onnistui noin hyvin. Minä olen kantoliinan lämmin ystävä. Ei tule itse ihan sekopääksi kun vauva nukkuu kunnon unet välillä, nyt kun ei uloskaan pääse. Vieläkö teillä susumi on niitä imetysmaratoneja? Meillä on välillä pari hyvää päivää/iltaa ja sitten taas tulee tissikierre, kun tyttö ei nukahda heti syötyään ja kukkuessa sitten haluaa koko ajan tissille. Muutaman tunnin kuluttua on sekä äidillä, vauvalla että touhua katselevalla isällä pakki ihan tyhjä. Eilen illalla puolenyön aikaan päädyimme lopulta antamaan korviketta, vaikka olen pelännyt sitä kuin ruttoa. Ehkä se ei ole niin paha, jos tissit on saaneet stimulaatiota kolme tuntia putkeen ja maito on selvästi lopussa... Tyttö joi 100:sta millistä 60, sitten rauhoittui noin puoleksi tunniksi unille. Taas oli tissi mielessä ja nyt maitoakin oli taas ehtinyt kertyä, joten vihdoin pääsimme molemmat yöunille, tyttö tyytyväisenä tissi suussa...
Lisämausteen tuohon rumbaan antoi antibioottikuuri jonka jouduin aloittamaan virtsatieinfektioon. Arvasin että tytöllä menee vatsa sekaisin ja niinpä ripuli alkoikin muutama tunti siitä kun aloitin kuurin. Ressukka kakkasi neljästi tunnin aikana. Voihan se olla että ripuli lisäsi nesteen- ja ravinnontarvetta ja se pahensi eilistä rumbaa, mutta vastaavaa on ollut aiemminkin. Olen tehnyt kaikkeni kun olen ajatellut että kyse on vatsavaivoista, ja osittain varmasti onkin. Olen jättänyt kaiken maitoproteiinin pois (On muuten pirun vaikeaa kun melkein kaikessa on maitoproteiinia) (niin, ja sitten menen antamaan korviketta...) Käytössä on Rela-bakteerit ja Cuplaton, joista vm. ei ole kyllä mainittavaa hyötyä. Disflatyl on kuulemma parempi, joten sitä aiomme ostaa tänään.
Nyt tyttö nukahti, painun itsekin hetkeksi vielä unille!
Mitäköhän Modestylle kuuluu, hän ei ole kirjoitellut aikoihin? Ja entäs Tutanna, kirjoitahan pian jos kaikki oli kunnossa?
F & F 4 viikkoa 1 päivä
Lenelle prinssistä!
josko tänään uskaltautuisi ulos.
Mulla on lainassa kantoliina, mutta aika vähän sitä on tullut käytettyä. Autolla useimmin mennään, jolloin tyttö on turvaistuimessa ja muuten käydään asioilla rattaiden kanssa. Nyt tyttö suostuu olemaan jo lattialla, eli ei tarvii paljon kannella. Oma Emma-reppu taas on lainassa tytön kummitädillä joten sitäkään ei ole tullut käytettyä.
j+beibi
Ja täälläkin on kaikki ihan kunnossa, kävin neuvolassa ja siellä selvisi, että kyllä sitä vaan on Tenaan turvauduttava... Vauva painaa päällään rakkoa ja sieltä sitä vaan lirahtelee jos en käy tarpeeksi usein pissalla... Noloa, mutta onneksi kuitenkin näin eikä lapsivettä...
Ja minä kun mielestäni olen " niitä" lihaksiakin vahvistanut, ettei tällaista vaivaa tulisi, ilmeisesti en tarpeeksi ole treenannut kuitenkaan. ;)
Mikä on tietysti myös positiivista tässä tilanteessa, on että vauva näyttäisi pysyvän (ainakin toistaiseksi) raivotarjonnassa. Minähän olen pelännyt niitä mahdollisia kääntämisiä ja keisarinleikkauksia... Taidan olla jotenkin outo kun en osaa synnytystä pelätä vaan sektiota.
Vaan katsotaanhan tilanne taas ensi viikon ultrassa miten päin sitten on ja alkaako mahdollisesti laskeutua ja kiinnittyä jos yhä on rt:ssa.
Kirsi: mullakin tuota maitoa tulee ajoittain vaan se muutama tippa, sitten taas välillä tuntuu että sitä pakkautuu mielettömästi ja valuukin sitten myös sen mukaan. Toivottavasti sitä riittää sitten vauvallekin, äitini kehoitti jo ostamaan korviketta varalle koska hänellä ei koskaan ole riittänyt rintamaito pelkästään, ja osittaisimetykseenkään ei koskaan kahta kuukautta kauemmin. Vaan jospa olisin isän puolelta perinyt jokusen " lehmägeenin" . ;)
Elukoista tuli mieleen, yövuoron jälkeen nukkumaan tulleelle miehelle totesin taas kerran, että tuhisen sitten peiton alla kuin pieni siili. Hetken perästä jatkoin, että tällä pikkusiilillä kokoa on kyllä enemmän, joten nuhainen norsu taidan olla kuitenkin. Mies mutisi unisena, että ennemminkin mammutti kun olen niin karvainen... Nauruksihan se sitten meni, ja kiire tuli taas vessaan kun meinasi mennä pissit housuun.
Eihän se mitään pahaa letkautuksellaan tarkoittanut, enkä minä sitä pahana kokenutkaan, karvainenhan minä olen aina ollut, hiuksiakin varmaan triplasti mitä ns. keskivertoihmisellä, muista karvoista puhumattakaan... ;)
Yhtenä iltana mies tuumasi saunareissulla, että mulla on kuulemma jo aika äitimäiset tissit! Minä vastasin että onneksi hänellä sentään on isämäiset. ;)
Juu, eiköhän tämä taas riitä tällä erää, huomenna olisi se synnytysvalmennus.
Sitä odotellessa,
susanna 33+1
että liikkeitä tosiaan tuntuu sen takia vähemmän, että vauva on nyt selkä menosuuntaan päin ja potkiskelee enimmäkseen kohdun takaseinään (ja siellä olevaan istukkaan) päin. Sykkeet kuuluivat selvästi ja tasaisesti (135-155) eikä mitään hätää pitäisi siis olla. :)
-s-
Ihanaa, että kaikki on kunnossa eivätkä liraukset olleet vielä lapsivettä - sitten 5-7 viikon kuluttua saavat ollakin ;) Hyvä myös, että vauvasi on raivotarjonnassa. Sektiotakaan ei kannata pelätä, jos sellainen kohdalle sattuu... Minähän jouduin alatiesynnytyksestä keisarileikkaukseen, josta olen toipunut tosi nopeaan. Nyt kuuden viikon jälkeen oikeastaan vain bikinirajassa oleva arpi muistuttaa sektiosta - ja tietenkin sylissäni nukkuva tyttönen :)
Frida: Tsemppiä sinulle sekä omaan tulehdukseesi että tytön masuvaivoihin. Meillä oli myös eilen oikea itkupäivä (juu, koko päivä): Tyttö itki oloaan ja mahaa väänsi niin, että raukkaparka veti itsensä ihan kaarelle kivusta. Cuplatin ei tunnu auttavan. Onneksi tänään tyttö on väläytellyt äidille hymyäkin!
Katja ja joulutyttö 6vk3pv (aikaisemmassa viestissäni oli päivien määrä jo sekaisin!)
... kun tuota listaa katselin. Eihän siinä ole kuin Lene, Modesty(josta ei ole kyllä aikoihin mitään kuulunut) ja Rudis ennen minua... Onkos kukaan kuullut Callistratesta mitään?
Eilisillan jälkeen ei nyt hirveästi uutta kerrottavaa ole, mies tuli kotiin ja lähti yöksi töihin. Oli onneksi veljensä jättänyt äitinsä luokse. Tuumi ettei enää taida ottaa saunakaljojakaan ennen vauvan syntymää, että on varmasti sitten lähtövalmiina kun synnytykseen lähdetään.
Yö menikin taas tutulla kaavalla, yöpaita oli aivan märkä, olisin voinut aamulla puristaa siitä varmaan monta desiä maitoa... Pitänee ruveta pitämään yöllökin liivejä ja liivinsuojia, vaikka tykkäisinkin nukkua ilman. Ei vaan jaksa pestä noita yöpaitoja ja petivaatteita ihan jatkuvasti Supistelujakin oli taas jonkin verran yön mittaan, vauveli itse pysytteli aika hiljaa. Muutaman kerran venytteli ja vähän liikahteli, mutta tavallisiin illan hikijumppiin verrattuna oli kyllä hiljaista. Voi olla että en vaan tuntenut liikkeitä kuten ennen, koska pieni makaa nyt selkä eteenpäin ja tönii varmaan tuonne " sisäänpäin" enemmänkin. Pää sillä on yhä alaspäin, pylly tuntuu ihan selvästi tuossa ylhäällä edessä. :)
Nyt ajattelin lähteä pakkaamaan sairaalakassin loppuun kun on nyt niitä ihan pieniä vaatteitakin.
Mukavaa pakkasviikon alkua kaikille! :)
susanna 33+0