Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko seksin olla perusoikeus?

Vierailija
16.09.2015 |

Voitaisiinko ajatella maailmaa, jossa seksi on perusoikeus. Jossa syrjäytymiselle on määritelty hintalappu muutenkin, kuin sosiaali/sairaalakulujen muodossa?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessakin nainen voi valita harjoittaako seksiä miehensä kanssa aina silloin kun mies sitä haluaa, taikka elääkö yksin.

Vierailija
62/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessakin nainen voi valita harjoittaako seksiä miehensä kanssa aina silloin kun mies sitä haluaa, taikka elääkö yksin.

Hohhoijaa. On miehiä joille on oikeasti paha paikka jos vaimolta menee halut tai kyky seksiin kun ei tosiaan ole pillu se ainoa asia rakkaassa puolisossa. Jos vain sen reiän kanssa seurustelee niin aika ankeaa. Varsinkin jos kelpaa myös haluton kunhan se vain "antaa" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. On miehiä joille on oikeasti paha paikka jos vaimolta menee halut tai kyky seksiin kun ei tosiaan ole pillu se ainoa asia rakkaassa puolisossa. Jos vain sen reiän kanssa seurustelee niin aika ankeaa. Varsinkin jos kelpaa myös haluton kunhan se vain "antaa"

Valtaosalle osalle miehistä vaimo/vaimoke on täysin arvoton sen jälkeen kun kotiseksi päättyy.

Vierailija
64/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt mitä se perusoikeus ylipäätään tarkoittaa? Onko syöminen perusoikeus? Entä nukkuminen? Paskallakäynti? Ei seksi ainakaan noita tärkeämpää ole.

Vierailija
65/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalle osalle miehistä vaimo/vaimoke on täysin arvoton sen jälkeen kun kotiseksi päättyy.

Sittenpä ei enää niin ihmetytä miten moni nainen täällä puhuu miehistä rumasti jos kerran suurin osa heidät näkee vain seksiautomaattina. 

Vierailija
66/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä seksuaalisuus on eräänlainen perustarve. Ei nyt tietysti yhtä elintärkeä kuin ruoka tai lämpö, mutta sillä tavalla kuitenkin, että useimmille hyvinvointi vaatii jollakin tavalla toimivaa seksielämää.

Tässä kontekstissa en sanoisi että seksi on perusoikeus, mutta seksuaalioikeudet kait määritellään (en jaksa nyt kaivaa esiin) jotenkin niin että omaa seksuaalisuuttaan saa toteuttaa tai olla toteuttamatta yksin tai yhdessä kenen tahansa suostuvaisen kanssa, jos ei loukkaa hänen seksuaalioikeuksiaan eikä aiheuta mielipahaa, riko lakeja jne.

Ja mitä tällä ajatuksella tulee maksulliseen seksiin, niin minusta se on ihan yhtä ok niin kauan kun tuota periaatetta noudatetaan. Joidenkin ihmisryhmien kohdalla auttaa huomattavasti heitä toteuttamaan omaa seksuaalisuuttaan samalla kuin joku tienaa siitä leipänsäkin, joten minusta ihan nettopositiivista.

Sanomattakin selvää, että mitään pakottamista en hyväksy, ja kenellä tahansa maksullista palvelua ostavalla on oltava kristallinkirkkaana mielessä, että tilanteessa on voimassa myös sen palveluntarjoajan seksuaalioikeudet.

Sitä ajatusta en ymmärrä, että (miehen) käyttäessä maksullista palvelua hän näkisi kaikki naiset jotenkin hänelle "kuuluvina". Tällaisia ukkoja varmaan on, mutta mulle yhtä outo ajatus kuin että parturissa käydessäni pitäisin kaikkia naisia potentiaalisina hiusteni leikkaajina...

Sanottakoon vielä, että en ole itse koskaan käyttänyt maksullisia palveluita. Aiemmin tässä ketjussa maalailemaani hierontapalvelua voisin ehkä joskus käyttää, jos se olisi sosiaalinen normi, "tavanomaista" liiketoimintaa ja olisi vaimolle ok. Tuskin muuta, koska seksissä mulla tulee tunteet peliin siinä kohtaa kun pitäisi olla itse aktiivinen ja tehdä jotain sille toiselle - ei sovi parisuhteeseen, eikä oikein sinkkunakaan varsinaiseen seksiaktiin, mun kohdallani.

M56

Vierailija
67/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä ei enää niin ihmetytä miten moni nainen täällä puhuu miehistä rumasti jos kerran suurin osa heidät näkee vain seksiautomaattina. 

Eroottiset leikit ja seksi joihin nainen antautuu, on miehelle kuin ilmakehän tarjoama happi. Kun happea on, on kaikkea, kun happi loppuu kaikki kuolee.

Vierailija
68/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroottiset leikit ja seksi joihin nainen antautuu, on miehelle kuin ilmakehän tarjoama happi. Kun happea on, on kaikkea, kun happi loppuu kaikki kuolee.

Ei kaikille miehille. Suurimmalle osalle varmaan. 

Vierailija
69/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaaminen on seksiä ja saat tehdä sitä niinpaljon kuin huvittaa. Tai maksa seksistä.  

Vierailija
70/75 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mistä syystä ja kuinka pitkäksi aikaa. Enemmän olen nähnyt niitä tapauksia, että jäädään muodon vuoksi väljähtäneeseen liittoon ja tuhlataan vuosikymmen, jopa pari ennen kun älytään erota. On tälläkin palstalla näkynyt paljon 50-60 v, jotka vihdoin saavat hyvää seksiä. Surullista aloittaa hyvä seksielämä vanhuuden kynnyksellä. Vähän sama kuin aloittaisi sijoittamisen tai liikunnan vasta kuusikymppisenä.

Vierailija
71/75 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi/läheisyya on perustarve - no okei on aseksuaaleja mutta useimmille meistä -. Minusta yhteiskunnan pitäisi tehdä paljon enemmän sen eteen, että ihmiset (o)saisivat tyydyttää perustarpeensa. 

- Voisiko yhteiskunta järjestää näin lähestyt kiinnostavaa ihmistä asiallisesti -koulutuksia?

- Voisiko joku puolijulkinen taho pyörittää julkisella rahalla deittipalstaa, jonka tarkoitus olisi saada ihmiset kohtaamaan; ei koukuttaa äppiin ja tehdä voittoa tai myydä kaljaa. 

Syntyvyys laskee kun talviaurinko mutta tällaiset asiat on jotetty ihmisten oman (usein tosi puutteellisen) osaamisen ja markkinavoimien varaan. Itse seksiä yhteiskunnan on vaikea järjestää. Ei ketään voi pakottaa "antamaan" mutta edellytykset siihen voisi. 

Vierailija
72/75 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että seksuaalisuus on perustarve. Seksuaalisuus on ominaisuus joka on ihmisessä jo syntymästä saakka. Olet joko miespuolinen tai naispuolinen.

Seksikään ei ole perustarve. Osaako nykyihminen ajatella niin että mitä jos... mitä jos seksi oli alunperin jotain, mikä oli häviävän pieni promille koko ihmiselämän sisällöstä. Se ei pyörinyt mielessä koko ajan. Sille ei perustettu elinkeinotoimintaa eikä ansaintakeinoa. Se ei sisältynyt viihteeseen tai rahantekemiseen. Se ei ollut julkista eikä se ollut mitään ihmeellistä tai jotenkin tavoiteltavaa. Sille ei perustettu kokonaista ihmisen olemista eikä ainakaan identiteettiä. Jos se olikin vain hiljaista kanssakäymistä oman puolison kanssa silloin tällöin.

Olen nimittäin tätä pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että seksi on räjähtänyt silmille. Sillä soitatetaan torvea ja sitä hierotaan päin naamaa. Koko minäkäsitys ja minäkuva rakennetaan jollekin pohjalle, mille sen ei kuulu perustua. Kun iskee se kuuluisa panetus, niin onko sille pakko tehdä jotain? Ei ole. Ihmisestä on tullut kärsimätön ja itsekäs. 

Vierailija
73/75 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään tän niin, että voisi olla, jotta vonkaus loppuisi. Käytännössä vaikkapa niin, että maksullisia palveluja olisi helppo saada. Kela voisi perustaa oman seksi-osastonsa, joka varmistaisi, että asiat tehtäisiin laillisesti, eikä ketään pakotettaisi mihinkään. Sitten nämä itseään surkuttelevat vonkaajat voisivat omalla rahallaan maksaa Kelan seksi-osastolle ja saada sieltä "palvelua". 

Vierailija
74/75 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nään tän niin, että voisi olla, jotta vonkaus loppuisi. Käytännössä vaikkapa niin, että maksullisia palveluja olisi helppo saada. Kela voisi perustaa oman seksi-osastonsa, joka varmistaisi, että asiat tehtäisiin laillisesti, eikä ketään pakotettaisi mihinkään. Sitten nämä itseään surkuttelevat vonkaajat voisivat omalla rahallaan maksaa Kelan seksi-osastolle ja saada sieltä "palvelua". 

Valtion monopoli ehkä kuten Alko. Ei kela liity asiaan. 

Vierailija
75/75 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nimittäin tätä pohtinut ja tullut siihen tulokseen, että seksi on räjähtänyt silmille. Sillä soitatetaan torvea ja sitä hierotaan päin naamaa. Koko minäkäsitys ja minäkuva rakennetaan jollekin pohjalle, mille sen ei kuulu perustua. Kun iskee se kuuluisa panetus, niin onko sille pakko tehdä jotain? Ei ole. Ihmisestä on tullut kärsimätön ja itsekäs.

Se mitä minä en ymmärrä on tämä että seksittömyydestä tai seksuaalisuuden väheksymisestä tehdään jonkinlainen hyve ja ylpeyden aihe. Kai sitä kukin itse itseään voi yrittää korottaa muiden yläpuolelle millä tavalla tahansa, mutta tämä on mun mielestä outo tapa, jolle en keksi mitään perusteluita.

Minä ainakin nautin seksistä, kiihottumisesta ja kaikesta siitä hyvästä olosta mitä se saa aikaan. Aika yksinkertaista elämää, mutta ehkä sitten olen yksinkertainen ihminen. Mieluummin kuitenkin niin kuin seksittömyydellä mässäilevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä