Tulisiko seksin olla perusoikeus?
Voitaisiinko ajatella maailmaa, jossa seksi on perusoikeus. Jossa syrjäytymiselle on määritelty hintalappu muutenkin, kuin sosiaali/sairaalakulujen muodossa?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:12"]
Ei, koska seksi ei ole velvollisuus kenellekään.
[/quote]
Miksei? Kuka sanoo, ettei ole?
[/quote]
Sitten lassukoillakin on velvollisuus antaa persettään homoille.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:21"] Taasko tämä sama jannu täällä? Eilen se valitti että palkkojen huononeminen on naisten syytä, kun ne ei anna sille pillua. Oli jopa ottaniut lopputilin työpaikaltaan siksi kun naiset ei anna. Ei se tainnut kyllä asiaa auttaa, kun tänään vaatii jo pillunsaantia perusoikeudekseen... :D :D :D [/quote] Seksi voi olla muutakin kuin yhdyntää. Miksei seksi VOISI olla perusoikeus? [/quote] Koska se ei ole velvollisuus kenellekään, samasta syystä että kenelläkään ei ole oikeutta hakata ihmisiä kadulla vain siksi että saa siitä nautintoa.
[/quote]
Pidät siis väkivaltaa ja seksiä samana asiana? Kiitos tiedosta. Heureka!
[/quote] Se on sama asia jos sitä ei halua *oivallus*
Ehdottomasti tulisi. Ihmisen tulee voida toteuttaa seksuaalisuuttaan juuri niin kuin katsoo sopivaksi.
Perusoikeudet eivät kuitenkaan takaa mitä tahansa, niihin on rajoituksia siinä määrin kuin yhden perusoikeuden toteuttaminen estäisi toisen perusoikeuden toteutumisen, jolloin punnitaan oikeushyviä vastakkain. Näin esimerkiksi ap:n oikeus harrastaa seksiä miten haluaa ei takaa hänelle oikeutta harrastaa seksiä minun kanssani, koska se estäisi minua toteuttamasta omaa seksuaalisuuttani, johon ei kuulu seksin harrastaminen ap:n kanssa.
Voishan toki olla niin, että näille seksin puutteessa eläjille annettaisiin pumpattava nukke, jossa on dildo, tekopillu tai vaikka molemmat!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:12"]
Ei, koska seksi sisältää vähintään kaksi ihmistä. Jos ei ole yhtäkään ihmistä, joka olisi valmis vapaaehtoisesti harrastamaan seksiä henkilön x kanssa, niin se on voivoi. Ketään ei voi pakottaa siihen hommaan, koska silloin riistettäisiin muiden oikeuksia. Henkilö x voi toki itse muuttaa itseään henkilöksi, jonka kanssa halutaan harrastaa seksiä.
[/quote]
Eikös ole usein ihmisarvon vastaista vaatia ihmistä muuttumaan toisenlaiseksi?
[/quote]
Ei kukaan ole vaatinut.
Sallitaan bordellit. Aikuinen ihminen saa työskennellä bordellissa, jos haluaa. Se ei riko kenenkään oikeuksia. Tällä tavoin myös ihmiskauppa, alaikäiset prostituoidut ja sukupuolitautien leviäminen ja muut lieveilmiöt saadaan karsittua. Tällöin epätoivoisinkin asperger-nörtti tai kehitysvammainen voi käydä ammattilaisen kanssa kokemassa yhtymisen naiseen, jos sen ostettuna mielekkääksi kokee, eikä sitä kaipuuta muilla keinoin voi tyydyttää. Tällöin kysymys on kahden aikuisen välisestä sopimuksesta, eikä siihen pitäisi yhteiskunnalla olla sanaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"]Sallitaan bordellit. Aikuinen ihminen saa työskennellä bordellissa, jos haluaa. Se ei riko kenenkään oikeuksia. Tällä tavoin myös ihmiskauppa, alaikäiset prostituoidut ja sukupuolitautien leviäminen ja muut lieveilmiöt saadaan karsittua. Tällöin epätoivoisinkin asperger-nörtti tai kehitysvammainen voi käydä ammattilaisen kanssa kokemassa yhtymisen naiseen, jos sen ostettuna mielekkääksi kokee, eikä sitä kaipuuta muilla keinoin voi tyydyttää. Tällöin kysymys on kahden aikuisen välisestä sopimuksesta, eikä siihen pitäisi yhteiskunnalla olla sanaa.
[/quote] Itse asiassa kannatan itse samaa, kunhan tämä työ perustuu vapaaehtoisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:30"]
Ehdottomasti tulisi. Ihmisen tulee voida toteuttaa seksuaalisuuttaan juuri niin kuin katsoo sopivaksi.
Perusoikeudet eivät kuitenkaan takaa mitä tahansa, niihin on rajoituksia siinä määrin kuin yhden perusoikeuden toteuttaminen estäisi toisen perusoikeuden toteutumisen, jolloin punnitaan oikeushyviä vastakkain. Näin esimerkiksi ap:n oikeus harrastaa seksiä miten haluaa ei takaa hänelle oikeutta harrastaa seksiä minun kanssani, koska se estäisi minua toteuttamasta omaa seksuaalisuuttani, johon ei kuulu seksin harrastaminen ap:n kanssa.
[/quote]
Mikä ihme sua oikein vaivaa? Olet todella sairas. Tarvitsen kohta miekan kadulla kulkiessani.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"]Sallitaan bordellit. Aikuinen ihminen saa työskennellä bordellissa, jos haluaa. Se ei riko kenenkään oikeuksia. Tällä tavoin myös ihmiskauppa, alaikäiset prostituoidut ja sukupuolitautien leviäminen ja muut lieveilmiöt saadaan karsittua. Tällöin epätoivoisinkin asperger-nörtti tai kehitysvammainen voi käydä ammattilaisen kanssa kokemassa yhtymisen naiseen, jos sen ostettuna mielekkääksi kokee, eikä sitä kaipuuta muilla keinoin voi tyydyttää. Tällöin kysymys on kahden aikuisen välisestä sopimuksesta, eikä siihen pitäisi yhteiskunnalla olla sanaa.
[/quote]
Hyvä idea! Loppuis lassukoiden ja siiderivalaiden pillunvokaaminen ja me muut saadaan olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"]Sallitaan bordellit. Aikuinen ihminen saa työskennellä bordellissa, jos haluaa. Se ei riko kenenkään oikeuksia. Tällä tavoin myös ihmiskauppa, alaikäiset prostituoidut ja sukupuolitautien leviäminen ja muut lieveilmiöt saadaan karsittua. Tällöin epätoivoisinkin asperger-nörtti tai kehitysvammainen voi käydä ammattilaisen kanssa kokemassa yhtymisen naiseen, jos sen ostettuna mielekkääksi kokee, eikä sitä kaipuuta muilla keinoin voi tyydyttää. Tällöin kysymys on kahden aikuisen välisestä sopimuksesta, eikä siihen pitäisi yhteiskunnalla olla sanaa.
[/quote]
Hyvä idea! Loppuis lassukoiden ja siiderivalaiden pillunvokaaminen ja me muut saadaan olla rauhassa.
[/quote]
Niin tai no siiderivalaat vonkaavat kai sitä mulkkua enemmän...
Seksin pitäisi olla perusoikeus.
Jos se olisi alusta alkaen perusoikeus se olisi yhtä mutkatonta ja helppoa kaikille, kuin mikä tahansa muukin velvollisuus. Esimerkiksi oppivelvollisuus, ei sitäkään kyseenalaisteta tai velvollisuus elättää itsensä ja huolehtia sairaista, vanhuksista jne
Mutta ollaan vaan luiskahdettu tällaiseen minä minä minä minä -ajatteluun, jossa seksiä yritetään padota. Nyt yrittävät muuten kieltää ne seksirobotitkin. http://linkis.com/www.digitoday.fi/tie/kXwMb
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:09"]
Voitaisiinko ajatella maailmaa, jossa seksi on perusoikeus. Jossa syrjäytymiselle on määritelty hintalappu muutenkin, kuin sosiaali/sairaalakulujen muodossa?
[/quote]
no ei voitaisi, jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. eikä seksin harrastamattomuuteen kukaan kuole. eikä ketään voida velvottaa sitä harjottamaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:09"]
[/quote]
no ei voitaisi, jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. eikä seksin harrastamattomuuteen kukaan kuole. eikä ketään voida velvottaa sitä harjottamaan.
[/quote]
Mistäs näin päättelet. Kyllä seksi voitaisiin tehdä velvollisuudeksi.Esimerkiksi koulussa voisi lapset naittaa toisilleen tai panna ruoskimaan toisiaan.
Siirtyikö tämä keskustelu Aihe Vapaalta Seksi-osioon yhtäkkiä? Vai klikkasinko itse väärää kohtaa?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"]Sallitaan bordellit. Aikuinen ihminen saa työskennellä bordellissa, jos haluaa. Se ei riko kenenkään oikeuksia. Tällä tavoin myös ihmiskauppa, alaikäiset prostituoidut ja sukupuolitautien leviäminen ja muut lieveilmiöt saadaan karsittua. Tällöin epätoivoisinkin asperger-nörtti tai kehitysvammainen voi käydä ammattilaisen kanssa kokemassa yhtymisen naiseen, jos sen ostettuna mielekkääksi kokee, eikä sitä kaipuuta muilla keinoin voi tyydyttää. Tällöin kysymys on kahden aikuisen välisestä sopimuksesta, eikä siihen pitäisi yhteiskunnalla olla sanaa. [/quote] Hyvä idea! Loppuis lassukoiden ja siiderivalaiden pillunvokaaminen ja me muut saadaan olla rauhassa.
[/quote]
Lassukan ei tarvitse pillua vongata. Lassukka on ikiaikaisen maskuliinisuuden ruumiillistuma, jonka luo pillu hakeutuu eläimellisestä vetovoimasta tahdottomana ja voimattomana vastustamaan.
Feministi anelee epätoivoisena, polvillaan Lassukan edessä, Lassukan ahavoituneita, maanääriä kulkeneita jalkateriä suudellen, että Lassukka ottaisi feministin siinä ja nyt. Mutta Lassukka on miehen tahdossaan horjumaton. Ensin feministin on käytävä suihkussa ja puimuroimassa itsensä.
Niin kaiken allensa peittävä, niin kokonaisvaltainen on feministin puhdasta, suodattamatonta himoa oleva halu Lassukkaan, että feministi on nöyrästi valmis täyttämään kaikki Herransa Lassukan vaateet. "Kyllä, Herrani Lassukka. Kiitos, Herrani Lassukka, että opastat minua. Tulen takaisin kun olen täyttänyt toiveesi, Herrani."
Kyltymätön ja täyttymätön odotus polttaa feministin siistiytyvässä ja naisellistuvassa kehossa. Lassukka on järkähtämätöntä maskuliinista elinvoimaa ja päättäväisyyttä, muinaisen villi-ihmisen puhdasta halua penetroitua naiseen. Täyttyessään Lassukan kokonaisvaltaisesta miehuudesta feministi vihdoin elämässään kokee olevansa nainen, eikä mitään muuta. Seuraavana päivänä feministi lopettaa sukupuolentutkimuksen opintonsa ja omistaa elämänsä Lassukan rajattoman miehisen elinvoimaisuuden näyttämälle tielle.
Lassukka on ihmisyyden korkein kehitysaste. Lassukka on luomakunnan kruunu.
Eli siis haluaisit käytännössä laillistaa raiskauksen? Vai millä nimellä kutsut sitä, että harrastat yhdyntää naisen kanssa joka ei seksiä halua?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 14:07"]Eli siis haluaisit käytännössä laillistaa raiskauksen? Vai millä nimellä kutsut sitä, että harrastat yhdyntää naisen kanssa joka ei seksiä halua?
[/quote]
En ole yhdynnästä puhunut mitään. Ja jos nainen ei tietyltä mieheltä haluaisi seksiä silloin jotain on pahasti vialla.
Seksin tulee ehdototmasti olla perusoikeus. Samoin kun perustulon. Kumppanista ei kannata liikaa neuvotella, mutta rajansa tietysti kaikella. Elämässä on muitakin asioita, kuin seksi.
Seksin perusoikeus myös naisille.
Varusmiehet esimerkiksi voisivat osan palvelusajasta toimia tässä tärkeässä työssä ja toki siviilipalvelusmiehet myös.
Se olisi siis velvollisuus ja siihen voitaisiin toki antaa apua lääkäriltä ellei muuten tahdo aina homma pelittää.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:12"] Ei, koska seksi sisältää vähintään kaksi ihmistä. Jos ei ole yhtäkään ihmistä, joka olisi valmis vapaaehtoisesti harrastamaan seksiä henkilön x kanssa, niin se on voivoi. Ketään ei voi pakottaa siihen hommaan, koska silloin riistettäisiin muiden oikeuksia. Henkilö x voi toki itse muuttaa itseään henkilöksi, jonka kanssa halutaan harrastaa seksiä. [/quote] Eikös ole usein ihmisarvon vastaista vaatia ihmistä muuttumaan toisenlaiseksi? [/quote] Ei kukaan vaadi. Se on täysin vapaaehtoista. Jos henkilö x mielii saada seksiä, hänellä ei ole muita vaihtoehtoja. [/quote] Vaikutat erittäin julmalta ihmiseltä. Vaihtaisin kadulla puolta, jos ehtisin. [/quote] Vai niin. Onhan sulla oma käsi kuitenkin? Ehkä se osaa lohduttaa?
[/quote]
Mene hoitoon.
[/quote]
Osuiko? Argumentit taisivat loppua kesken? :D