###NELIAPILAT uuteen viikkoon###
Kommentit (71)
Eli ei mitään uutta rintamalla, ainakaan täällä päässä :)
Tulin vaan lueskelemaan, joko olis uutisia Muumimammalta... Ei paineita, mutta olisi kivaa tietää, miten kävi. Kun ne sinun [color=red]oireet[color=black] kuulostavat niin lupaavilta!!!
Pakkanen paukkuu, tuli roihuaa leivinuunissa ja kuopus nukkuu jo päikkäreitä... Rauhallista! Ja päälle vielä ihan auringonpaiste, elämä on ihanaa!!
(huomaattehan, että olen nauttinut Frantsilan Harmonellaa... Nimittäin edellisellä kerralla kun kierukka otettiin ulos, mulle tuli aivan kamalat PMS-oireet, niitä yritän nyt tuolla litkulla pitää poissa. Hyvin toimii -ainakin vielä)
mutta jään odottamaan vieraita -ja niitä uutisia =)
sekä muita neliapiloita kertomaan kuulumisia!
[color=orange]Saaga, käyhän kertomassa jotain itsestäsi... Olisi kivaa kuulla minkälainen kuumeilija joukkoomme liittyi!!
[color=blue]Ja kun täällä oli juttua, että milloin on aikaa pupuilulle, niin kerrompa meidän " konstin" ... Koska väsymys on täälläkin valloillaan ja illalla mielummin käperryn sohvan nurkkaan kirjan kanssa tai katson telkkaria, niin se pupuilu jää vähemmälle. Meillä onkin miehen kanssa tapana sopia treffit =). Vaikka edellisenä iltana sovitaan että huomenna on sit treffit, mullakin on päivä aikaa virittäytyä tunnelmaan... Toimii ainakin meillä! Mieskin on töistä tullessaan heti " kankuissa" kiinni kun tietää illalla saavansa muutakin kuin teetä ja sympatiaa ;)...
että tällaista...
[color=deeppink]♥[size=5]-k@isa-
tuon sydämen piti olla iso!
Arrrgh.
[color=deeppink][size=5]♥
madam mammalta siis:
meille syntyy hänen korttiensa mukaan vielä
-poika helmikuussa 2007
-tyttö toukokuussa 2011
-tyttö helmikuussa 2013
=) ja nähtäväksi jää kuinka tuo toteutuu... Loppuvuoden vauvat on madamikin unohtanut :(
Älä pliis sano, että etsi sieltä ja täältä jotain linkkiä...
t: Kiireinen (=laiska)
kirjoitat sille vaan sähköpostissa pyynnön ennustuksesta.
Laita mukaan oma ja miehen ikä, sekä lasten iät. Mie laitoin myös lasten sukupuolet.
Ja se tärkein eli osoite... on madam.mamma@luukku.com
Niitä on joku toinenkin ennustaja, jonka osoitetta en nyt muista (löytyy tuolta palstalta; linkkejä uusille kuumeilijoille). Ajattelin laittaa vain yhdelle, ettei tule ihan erilaiset vastaukset =)
Eikun odottamaan. Itse laitoin sunnuntaina kyselyn ja tänään sain!
Älä ny enää pidä meitä näin kamalassa jännityksessä!! Kerro joko testasit??! Ja plusatuulia+++++++!
Ja täytyyhän munkin nyt testata tuo sydänjuttu..
[color=red][size=4]♥ Vaan kaikille!! :)
Laitoin pari tuntia sit Madam Mammalle ennustuspyynnön ja vastaus tuli äsken. Saamme kuulema vielä yhden lapsen ensi marraskuussa ja se on tyttö! Pitääpä todella ahkeroida lähiaikoina :)
Hmmm.... jos vauva tulee, niin sehän olisi HUIPPU-UPEAA, mutta en tiedä haluaisinko sit vieläkin kasvattaa perhettä...
Nyt mä uskon tohon humpuukiin... voi mua =C
Saaga
[color=pink][size=4] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥[/color][/size]
[b]Muumimammaaaaa[/b]...
En mä mitenkään hätäile...enhän?
Voi kuinka jännää täällä on, kun saa jännätä toistenkin puolesta.
Saaga täällä yks utelias myös. Älä pahastu vaikka udellaan. Ei tietenkään ole heti ensimmäisenä pakko koko elämäntarinaa kertoa. Kerrot mitä itse haluat. Meidän muiden taustoja löytyy *NELIAPILAT* pinosta. Päivitän sitä pinoa tarpeen mukaan. Sinne voi jokainen halukas jättää tietoja itsestään.
Täällä myös uuninlämmitys menossa. Vieläkin on yli -15 astetta pakkasta pihamaalla. Tänään sentään tarkeni vähän olla pihalla. Oikein ihanaa olikin.
Plussatuulia kaikille tarvitsijoille :)
[color=crimson][b]
Helmiini kp 13/28-31
Minulla ikää 33v ja miehellä 35v. Yhdessä ollaan oltu 17 vuotta, joista naimisissa 12 vuotta.
Lapsia kolme. Esikoinen 9v, keskimmäinen 8v ja hännänhuippu 2v. Ensimmäistä lasta toivoimme hääpäivästä lähtien ja tarvitsimme lapsettomuushoitoja. Kaksi muuta ovat tulleet helpommin, ihan luomusti.
Nyt toivomme nelosta =) Kierukka poistettu tammikuun lopussa ja nyt vasta on vuoto loppumassa. Eli tositoimet alkavat pian! Kiertopäivää en osaa sanoa, kun kierukka vasta poistettiin ja eka vuoto kesti kevyet 14 päivää! Aloin jo muistuttaa haamua...
Olen kotiäiti nykyään. Olin työelämässä kahden ensimmäisen lapsen jälkeen vuosia. Nyt nautin olostani kotosalla ja tänne aioin jäädä toistaiseksi.
Kylläpä on Saagalla täti viihynyt pitkään kylässä. Ei ihme jos vähän heikottaa. Jospa sitä ei sitten näkyisi seuraavaan 9 kuukauteen.
Olen myös kotiäitinä, nyt jo yli 6 vuotta. Toivon, että saan olla vielä ainakin seuraavat 3 vuotta...tai 6 vuotta...tai...noh jos nyt ensin tärppäisi. Meillä yritystä takana muutama kuukausi, joka tuntuu jo ikuisuudelta. Kärsin tällä hetkellä erillaisista " kuumeista" ... vauva... tila-auto... kuukautiskuppi... ja loputon lista kaikenlaista muuta. Luuhailen täällä palstalla yhtenään, mutta älä anna häiritä. Muutkin ovat jo alkaneet tottua...ehkä. Vasta kuukauden olen täällä pinoillut ja kovasti oon äänessä. Tänne on mukava tulla kertomaan ilot ja surut. Yhdessä on jännääkin jännempää jännittää. Aina joku on koneen ääressä. Tervetuloa vielä kertaalleen :)
Mutta nyt annan vuoron muille. Pakko jälleen käydä käsiksi pyykkivuoreen. Ihme läjä, kun ei pienene koskaan. Palailen iltasella. Pitäkää pino liikkeessä :)
Voi Muumimamma!!!! Tosi paljon jännään sun puolesta. Toivottavasti tärppäis!!!!++++++++ sulle.
Ollaan samoissa tunnelmissa menossa Helmiini ja Saagakin!(Tais olla joku muukin ???) Helmiini olitkin jo vissiin bongannut oviksen? Minä odottelen... Kiva saada sut Saaga joukkoomme. Minäkin olen kotiäitinä, pojat siis 4, 6 ja 8 vuotta...
Jahas poika lähtis ratsastustunnille (ei oo omena kauas puusta pudonnut). Katsotaan kuinka kauan pojan sisu kestää tyttöjen keskellä.
Eipä mulle muuta!!
Alice kp 12
Kylläpä on piiiitkä päivä, nimittäin mieskultani on saikulla. Oli herännyt yöllä kolmen aikaan kun vatsaan koski (aika lähellä umpparia), kävi hakemassa terveyskeskuksesta vauhtia ja nyt on ollut kirurgian polilla (ja ehkäpä nyt jo osastolla) aamukympistä lähtien. Ei ollut aamulla ainakaan tulehdusarvot koholla, mutta saattaapi jäädä yöksi tutkittavaksi :(. Se siitä ovulaatiosta siis... (ei tosi, hommat on jo hoidettu;) ja IHAN oikeasti on pääasia että kultaseni saa itsensä kuntoon, mutta tämä odottaminen ei oo kivaa...)
Joten, minusta tulee riesa tänä iltana mikäli tilanne ei muutu... Pitääkin kysellä josko naapuri olis kotona, kävis iltakahveella siellä!
Kivaa tietää sinustakin Saaga jotain! Ja täällä sitä voi purkaa ilot ja surut ja ketutukset... Aina löytyy joku jolla on ollut samoja oireita tai on tuntenut jonkun jolle on sattunut samaa =)... Ja muutenkin on mukava turista " kohtalotoverien" kanssa!!
Malttamaton mieli jo tarkisteli että milloin pitäisi vuodon alkaa, 22.2. viimestään, eli piinattavaa riittää vielä -ja reilusti!!
Olen lähdössä viikonloppuna koko kakaralaumani kanssa reissuun, ensin käydään sotkemassa pikkusiskoni (lapseton sinkku) kaksio ja sitten jatketaan matkaa ja mennään isonsiskoni luokse, heilläkin on kolme lasta, joten huisketta riittää ihan taatusti!!
Syynä " evakkoomme" on tuleva putkiremontti, jolloin en halua koetella selviytymistaitojani kotona ilman vettä ja vessaa =). Putkimiehet häipyvät meiltä toivottavasti keskiviikkona, silloin olis tarkoitus palata kotiin (valtavan pyykkivuoren kera...).
Mutta nyt taidan antaa vuoron seuraavalle!! Palaan linjoille mahdollisesti vielä myöhemmin!!
[color=pink][size=4]♥ - k@isa
ja päästin itseni piinasta testaamalla, ja nyt päästän teidätkin piinasta:
tulos oli negatiivinen ;(
Tein Acon Early Detectionin, jonka luvataan olevan herkin (tai herkimmästä päästä), mutta en tiedä uskoako tulosta vai en ;O
Oireet ovat kummat, edelleenkin, eikä tätiäkään näy, tosin vielä kerkeää ;O
Niin toiveikkain mielin olin, niin varma taas kerran, että se kaivattu + pamahtaisi testiin, mutta ei, en nähnyt kuin yhden viivan ;(
Apea mieli iski, kerkesin jo miehellekkin kertoa, että lähden testin ostoon.
Mies on herttainen, jaksaa valaa positiivista uskoa :) Mutta itselläni on nyt semmoinen tunne, että joko ylä- tai alapäässäni on jotakin vikaa ;O
En oikeasti käsitä, bongasin oviksenkin aika tarkalleen kierron puolivälissä, niin mikä tässä voi mättää? ;O
Niin tarkalleen iski taas tajuntaani muistot kuopuksen yrittämisen ajoilta, enkä toivonut tässä taas käyvän näin, että kuukausi toisensa jälkeen joutuu pettymään..
Nytkin vannoin mielessäni, että tästä ei tehdä samanlaista " numeroa" , kun yrittely aloitettiin, mutta pettymys kerta toisensa jälkeen on suuri, vaikka yritys aloitettiin 10/05, eli eihän tuossa nyt järin montaa kuukautta ole takana, mutta pelko iskeekin, että paljonko niitä sitten on edessä ;O
Nyt olen kyllä aika ällikällä lyöty ;O
No, odotellaan nyt sitten päivät parit, tuleeko täti vaiko eikö, ja jatkot sen mukaan.
Perhe odottaa nälkäisinä ruokaa, joten pitänee mennä kyökkiin kokkailemaan.
Palaan illemmalla takaisin :)
t: hämillään oleva Muumimamma-72, kp 27/26-28
Moikka taas! Täypyipä sitä tänne taasen pistäytyä... Jännittyneenä selailin edellisiä viestejä, josko olisi muumimamma käynyt kertomassa uutisia; ei näkynyt... " ...malttamattomana odottelee..." Olishan se hieno saada plussanneita tänne joukkioon.
Hrrr, pakkanen vaan paukkuu nurkissa. -21 näyttää mittari tällä hetkellä. Menee vähän nuo ihanat auringonpaisteen hukkaan, kun ulkona ei tarkene juuri olla. Olis noin 10 astetta vähempi pakkasta, niin tuolla ulkona olis upiita olla... :)) No, eikös se luvannutkin hiukan vähempi pakkasta lähipäivinä.
Itsellä kp6/30, tuntuu ettei täti malta lähteä lainkaan pois. Mulla olis ollu ylihuomenna (30v) kohdunkaulan syöpää ehkäisevä seulonta, mutta se siirtyi taas. Soitin aamulla terveydenhoitajalle ja se sanoi, että kannattaa siirtää sitä varmuuden vuoksi, koska sitä näytettä ei oteta jos on vuotoa. No, parin viikon päästä olis uusi aika.
Malttamattomana odottelen, että täti lähtisi jatkamaan matkaa, jotta päästäisiin harjoituspuuhiin ja siitä edelleen tosi toimiin.
[color=yellow][size=3]♥[/color][/size]emma[color=yellow][size=3]♥
..mitenkä sitä jää " vieraan" plussauutisia odottamaan aivan SATANA!! Onneksi ei ole maksullinen palvelu mihinkä pitää käydä kurkistelemassa ;-)
Täällä arkea rullaillaan.. Kuulumisianne käyn kurkistelemassa iltaisin, vaikkakin mietin tämän-tästä; kuulunko tänne palstalle?! Me ei " tehdä" , ei olla koskaan tehty lapsia mitenkään " järjestelmällisesti" -tarkoitan tällä; hellitellään toisiamme ihan vain milloin siltä tuntuu. Ei väliä onko ovis vaiko ei!? Lapsemme ovat saaneet alkunsa kun parhaimmaksi ovat aikansa katsoneet...
Esikoinen oli ns.iloinen yllätys, keskimmäistä jo vähän kaipailtiin... ja nuorimmainen halusi tulla hyvinkin helposti?! Tässä vähän laittaa fiilistelemään kun olin viimeksi raskaana jo keskimmäisen 1v synttäreinä... Nyt nuorimmainen 1v1kk... eikä masuni kasva?! -tai kasvaa paljonkin iltaherkuilla!!
nyt mennään kierroissa...(etsii kalenteria) 19/28-30
Tämä on muuten kiva yhteisö!! Samoilla aaltopituuksilla!!
Muumimamma ehti samoihin aikoihin meikäläisen kanssa. (Noissa sydämien teoissa vierähtää mukavasti aikaa, kun täytyy tarkkaa kattoa mitä näppäintä iskee... :))
Muumimamma; jospa se plussa vielä sieltä tuleee. On sulla meinaan aikaslailla selkeät oireet ollut. Malta vielä muutama päivä ja sit uus testi. Peukkuja sulle. Älä vielä vajoa synkkyyteen.
-emma-
Sen verran päätin vielä palata...
...ei meilläkään lasketa ovispäiviä tms. Mennäan ihan fiilispohjalla, tehdään silloin kun huvittaa/haluttaa ja tulos on sitten mikä on. Tosi meillä on vasta ensimmäinen yrityskierto takana (täti tällä hetkellä vielä kylässä), joten eipä sitä vielä tiedä kuinka tarkkaan sitä alkaa ovisjuttuja miettimään, jos ei toivottua plussaa tulee tjot-menetelmällä...
-emma-
tuli mieleeni, että ollaankohan me 3 lapsen äidit ahkerimpia palstalaisia? Ainakin meidän pinot kasvaa kovaa vauhtia! Vaikka luulisi, että meillä olis vähiten aikaa olla koneen ääressä!
Voi K@isa, toivottavasti miehesi pääsee pian kotiin, ja kaikki olisi kunnossa!
Tuohan muuten oli hyvä idea, tuo treffi-ilta! Pitänee vihjailla miehelle. Mua joskus ihan ärsyttää, miten kaikki illat menee telkkarin ääressä. Aikaansa voisi käyttää niin paljon paremminkin, mutta jotenkin sitä aina löytää itsensä löhöämästä sohvalta. Ja sitten kun vielä pitää jatkuvasti nassuttaa jotain - ei ihme, että painonpudotus on yhtä tuskaa! Oma syy. Voi että, taasko mä kiukuttelen? Taitaa olla PMS-vaivoja jo...
Nyt jatkan päivystämistä, josko kohta kuulisi plussauutisia??!!
Chicky 19/30
Lämpöiset rutistukset muumimammalle! Tuli ihan surullinen olo, kun ymmärrän niin hyvin, miltä susta tuntuu... *rutistaa*
Voi hullua, me tönön kanssa kirjoitettiin samat otsikot varmaan samaan aikaan, mä olen vaan niin hidas kirjoittamaan, että viestin lähettämiseen meni niin kauan! Ja vielä samat kp' tkin. Hauska juttu.
Välillä tiskaamaan, sitten äkkiä takaisin.
Oli jo pakko laitta koko tietokone kiinni päivällä, ei meinannu työnteosta tulla mitään, kun jatkuvasti piti tulla tänne päivystämään...
huominen vissiin meneekin siinä, että vahtaan muumimamman kuulumisia! Voi, suuret peukut ja varpaatkin pystyssä!
Meillä meni päivä äksyillessä. Lähinnä minä. Kaikki otti päähän ja suututti. Taitaa olle univelkaa, viime aikoina kun on ollut niin, että jos lapset jostain kumman syystä kaikki nukkuu yöllä, niin silloin on mies hereillä, ja herättelee myös minut... kivaahan se on, mutta kyllä tässä pitäis jossain välissä nukkuakin!
Oliko se Saaga, meidän uusi jäsen (tervetuloa muuten minunkin puolestani), joka kyseli noista pupuilukerroista? Me ollaan kanssa ylensä niin poikki, että hyvä, jos hyvänyönsuukot jaksetaan muiskauttaa. Mutta näin kierron puolessavälissä sitä kummasti virkistyy! Ei me ennen, nyt vasta, kun on vauvakuume iskenyt. Tästä meillä kohta alkaa taas alamäki, kun oletettu ovis on ohi... Ihan hyvä vaan, mua jo nukuttaakin! Sitten taas ens kierrossa piristytään!
Aamulla tavataan! Terkuin Chicky 18? /30