Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤HEINÄhattujen alkuviikko¤

06.02.2006 |

heippa!

Onpas kylmä! Ei voi mennä pojankaan kanssa ulos, kuten ei voinut koko viikonloppuna. Kohta täällä hypitään jo seinille...

Mulla on vauvan liikkeet alkaneet voimistua päivä päivältä, ihanaa!! Ehdin jo vähän huolestua, että millos ne oikein alkavat...

Vauvan tavarahankinnoista kyselisin: Oletteko jo ostelleet tulokkaalle jotakin? Mitä?

Me ei olla vielä osteltu mitään, sillä esikoiselta on lähes kaikki valmiina. Mutta jos tulokas on tyttö, niin sitten on vaatehankintojen paikka kyllä jossain vaiheessa.

Meinaattekos selvittää sukupuolta ultrassa?

Me keskusteltiin asiasta eilen ja päätettiib, ettei meinata...säilyypi jännitys sitten loppuun asti!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

sitruska rv 18+1

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein varmaan ennätyksen tuon viestini pituudessa.....

Tekstin huimasta pituudesta huolimatta, jotain vielä unohtui :) Me ollaan myös tässä muuttamassa kuun vaihteesssa tästä vuokrakaksiosta isoon 85 neliön vuokrakolmioon. Ja olen päättänyt etten vielä tähän asuntoon mitään vauvan hankintoja tee, ne kun saa sitten kohta raahata muualle eikä tänne mitään mahdukaan... Meillä on yhä esikon vaatteet hoitopöydässä, kun oma kaappia ei hälle ole ja kovasti odotan, että sellaisen saan hänen vaatteilleen täyttää! Sitten kun saan hoitopöytää tyhjäksi niin voin ostaa niitä vauvan vaatteitakin muutaman lisää :)

Ja meilläkin on niitä vaatteita hurjan paljon ainakin siihen 70 cm asti, siitä isompia ei niin kamalasti kun osa on lainassakin. Pienelle aion ostaa vaan pari pientä bodyä ja puolipotkareita lisää, sitä kokoa 50. Pitää miettiä, että jos ultrassa ultraaja lupaa meille varmaan poikaa, sitten saatan ostaa kotiintuloasuksi jonkin ihanan poikamaisen vaaleansinisen plyysi unelman, mutta muuten ei meille tule mitään tyttö/poika vaatteita ennen lapsen syntymää. Niitä " sukupuolettomia" kin vaatteita on niin paljon mistä valita, että turhaa minusta täyttää vaatekaappia ennen vauvan syntymää vaan sinillä potkupuvuilla tai vaaleanpunaisilla tantuilla... Kun eihän se sukupuoli kuitenkaan ole edes aivan varmaa sillä ultralla katsottuna.

Vierailija
22/45 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataisiin tietää rakenneultrassa sukupuoli.. Toinen juttu mitä toivon on maidon riittäminen. Olisi niin kiva, jos oma maito riittäisi eikä tarvitsisi alkaa taas showaamaan noiden pullojen kanssa :( Esikoista imetin 3 kk itkua vääntäen, kun ei tullut niin ei tullut ja hyvä jos päivässä oli 1 imetyskerta että maito olisi vauvan tyydyttänyt..Aina piti olla antamassa lisämaitoa. Neuvolassahan se vähän suuttui asiasta, mutta itse olin vahvasti sitä mieltä, että mitä toista kiusaamaan. Pahalla päällehän se siitä pienestä maitotilkasta tuli ennenkuin maha tuli täyteen tuttelin lämmityksen jälkeen..

Ai niin, ette muuten ikinä arvaa mitä mies vastasi äsken siihen, kun kysyin milloin kerrotaan tytölle! Se kysyi, että HUOMENNA?!?! Mä olin että HÄH, anteeksi mitä?! Mä kun luulin, ettei se vieläkään halua kertoa sitä kenellekään.. Mutta ehkä se nyt jo haluaa kaikkien tietävän..No, kaikkihan sen tietää, kun tytölle kerrotaan ;) Eihän se malta pitää suutansa kiinni *heh*..Ja onhan tässä tuo puolenvälin rajapyykki jo perjantaina edessä :D Pikkuinen myllertää nytkin tuolla masussa..

Mutta nyt nukkumaan :)

~suviande ja öttiäinen 19+3~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirmuisesti viellä tehnyt hankintoja kun haluan odottaa tietoa että kumpi on tulossa ja nyt tietysti tärkein uutinen on että onko terve kromosomeiltaan eli eihän takaa etti vauvalla ole jotain rakenteellista vikaa mutta nyt on tehty niin tarkkoja rakenneultria että tällä hetkellä ei ole tiedossa.

Naistenknikalla kun tekevät siellä sikiötutkimus osastolla rakenneultran ennen näytteenottoa 4D laitteella. Huviottavaa on se että meille eivät näyttäneet kuin yhden 4D kuvan vauvan sivusta ja muuten näyttö oli meille tavallisen ultran näköinen mutta lääkäri itse katsoo ultraa 4D näkymällä.

Yhden hankinnan tosin olen tehnyt eli ostin teutonia seisomatelineen jo kun on koko ajan loppu maahantuojalta ja oli vaunuaitassa hyvässä hinnassa.

Ensi viikolla sitten pidämme lomaviikon ja lähdemme mieheni kotiin käymään keski-suomeen joten en pääse nettiin ellen sitten käy nettikahvilassa piipahtamassa :)

Vierailija
24/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Ajattelin pinoutua tähän heinähattuihin uutena kokelaana la 27.7.06. Kun eilen selvisi istukkanäytteen tulokset, eli nyt tässä odotellaan raskausviikoilla 15+5 poikavauvaa :-), olo on kyllä helpottunut.

Tosin täällä kotona minulla päivän piristeinä elokuussa 5 vuotta täyttävä poika ja 2 vuotias neiti, joten touhua riittää. Mutta nyt siis on mukava taas ruveta hankkimaan pojalle tavaroita, kun aikanaan luovuin kaikista sinistä vaatteista ja nyt ei kaapeista löydy kuin vaaleanpunaista, joten kiertoon ja sinistä tilalle :-)

tähän asti muuten odotus sujunut hyvin, pahoinvointia lukuunottamatta, mitä ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa.

Toukokuun loppuun mennessä suorittaa restonomin-tutkinto valmiiksi, joten touhua riittää...

Inhottavaa kun ei pääse ulos, kun pakkasta -26 :-(

Mutta siis tällaista tällä erää, mukavaa viikonjatkoa kaikille!!!

Vierailija
25/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä poika heräsi keskellä yötä ja oli virkeä kuin pikku peipponen! Kukkui sängyssä vajaa kolme tuntia ja sitten kruunaukseksi mulle tuli joku ihme pakara kramppi ja makaaminen oli yhtä tuskaa=(

Niinaemo taisit kysäistä miksi asutaan Saksassa. No mies on saksalainen ja sille tuli kamala koti-ikävä Saksaan. Olikin jo ihan masentunut, joten tehtiin päätös, että nyt lähdetään takasin. Myytiin asunto ja suurinosa huonekaluista ja pakattiin loput pakuettiautoon ja suunnattiin saksaan. Aiha hullunrohkea oli tuo lähtö, kun minulla oli aivan ihana ja hyvä työpaikka ja meillä ihana oma koti (jota vieläkin vähän kaipaan), mutta muuten ratkaisu oli kyllä oikea. Mies sai täältä heti töitä (Suomessa oli työtön) Ja kun ollaan asuttu ennenkin täällä, niin minulle tämä oli vain paluu vanhaan " kotikaupunkiin" . Ja nyt meillä oli mahdollisuus tähän haaveiltuun toiseen lapseen=). Suomessa en olis voinut jäädä ihan heti lapsia hoitamaan, kun en saanut enempää lainalykkäystä. Ja mikä toinen kiva juttu oli, että nyt asan olla pojan kanssa kotona, eikä tarvii laittaa hoitoon. Kylläpä tuli tekstiä=)

Meillä poika on alkanutpussailla hirmu paljon ja eilen iltana ei olis halunnut vielä nukkumaan. Yritti muka hirveesti alkaa pussailla ja sanoi äiiitii ja pussaili lisää. Yritäppä pitää pokka siinä, kun alkaa naurattaa niin kovasti:) Mutta nyt pitää mennä, kun mies heräsi (yötyö vuoro taas tällä viikolla). odotan aina, että se herää, niin syödään sit kahdestaan aamianen yhtäaikaa.

Lämpimämpää tiistaita sinne teille!

wekku

Vierailija
26/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kaikille!

Meille on tulossa esikoiset eli kaksoset. Laskettuaika on 3.7 2006, joten nyt mennään vikkoilla 19+risat.

Alkuraskaus on mennyt suhteelisen hyvin. Ei pahoinvointeja tai vastaavia yökötyksiä. Ainoastaan hirmuinen väsymäs on vaivannut ja hieman supisteluja.

Todella kookaskin alan jo olemaan =)) Kuinka isoksi vielä kasvankaan?

Mitään en ole vielä uskaltanut hankkia, jotain olen kyllä listannut hankittavaksi. Mielessä vaanii pelko, jos kaikki vaikka ei menekään niin kuin odottaa? Eli kaikki isommat hankinnat jääköön hamaan tulevaisuuteen..

Tässä näin aluksi...

Vierailija
27/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Me kävimme eilen ostamassa vaunut ja pinnasängyn. En tiedä onko vielä liian aikaista mutta ei ole kivae että kaikki kalliit ostokset jäävät viime tippaan kun ei tuota rahaaa voi ikinä olla liikaa.

Vauvalle olen joitakin vaatteita ostanut. Itselleni olen ostanut äitiys vaatteita. Itseäni myös pelottaa että mitä jos kaikki ei ole niinkuin pitäisi ja olen intoillut ihan liikaa. Neuvolaankin on kaksiviikkoa vielä. Rakenne ultra kolmen viikon päästä. Aiomme kysyä sukupuolta jos sen vain näkee. Mutta kai se esikoisen odottaminen on aina näin malttamatonta itse en jaksaisi odottaa enää päivääkään että saisin oman vauvelin syliin:) Täälläkin on pakkasta ollut ihan kiitettävästi eilen illalla -28 mittarin mukaan.

Hauskaa päivän jatkoa kaikille.

Rv 16+1

Vierailija
28/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala aamupäivä takana! 4 tuntia fysiikan labroja! Eikä sitten yhtään kivaa..no ei muuten ne itse labrat,mutta niistä kirjoitettavat viimeisen päälle pilkuviilausraportit! No, joo..

Kylmä täälläkin, ei tosin pakkasta kuin korkeintaan 20, mutta tuo älyttömän kamalan kylmä tuuli! Aivan meinaa paleltua pihalle.

Voi, kohta pitäisi lähteä kauppaan ja sitten ajelemaan töihin. Sitten olisi kotona joskus kuuden jälkeen. Toivottavasti mies on lämmittänyt siellä valmiiksi, ettei aivan palellu. Saapi nähdä joko mies on kertonut tytölle vai milloin me se tehdään :)

Olo on aika hyvä muuten. Vauva liikuskelee PALJON eikä tänään taas ole ollut noita liitoskipujakaan. Apua, pitäisi alkaa lukemaan taas ensi viikon tenttiin, josko se nyt menisi läpi..

Ootteko liittynyt noihin kerhoihin..libero ym? Mä en ole, kun ei olla vielä kerrottu kenellekään eikä näin ollen haluta sitä kertoakaan noita lippusia ja lappusia tilaamalla ;) Siihen vau' kirjaan (vai mikä se nyt oli..) en aio liittyä, koska mun mielestä sieltä tuli ihan turhaa krääsää esikoisellekin.

Mutta nyt pitäisi lähteä kauppaan, että kerkeää vielä töihinkin :)

~suviande ja öttiäinen 19+4~

Vierailija
29/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli ihanan hyvin. Siis lähinnä tarkoitan sydänäänten kuulumista kun ne aina jotenki jännittää. Oli vaan vähän hankala niitä kuunnella ku pikkunen aina pakeni paikalta ku sattu ääni jostain löytymään! :) Eli vilkas ötökkä siellä tuntuu olevan.

Tosta sf-mitasta haluisin kysellä teiltä eli minkämoisia on ollu? Ku mulla oli nyt 15 ja terkka sano et jooo..ihan käyrien mukaan menee ja sit merkattii sinne kortin käyrälle ni sehän on siel kaikkien niiden käyrien yläpuolella!! Eli viikkoja on mulla 17+1. Muistelin et jotkut ois tänne kans kirjotellu jostai mittojensa olleen 15 ja 17.

Myyti

Vierailija
30/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina alkoi minulla flunssaoireet ja tänään sitten tyttö heräsi yskimään ja nenä vuotaa. Harmi kun häneen tauti tuli taas kun edellinen flunssa oli pari viikkoa sitten, mutta minkäpä sille voi.

Rakenneultraan vielä/enää aikaa 8 yötä. Sitä ennen perjantaina on neuvola. Odotin jo viikonloppuna neuvolaa et pääsisi kuuntelemaan sydänääniä kun tuntui ettei pikkuinen liiku mahassa. Ei tietysti vielä pitäis huolestua jos ei joka päivä liikettä tunnu. No, nyt on parina päivänä joka päivä liikkunut. Viime kerralla kyllä neuvolassa sanoivat et kun liikkeitä alkaa tuntumaan niin joka päivä pitäisi tuntua. Aika outoa kun voihan vauveli potkia selkään päin ja esikoiselta rupesin tuntee liikkeitä vasta rv 20 enkä silloin ajatellut et joka päivä tunnetteva liikkeet.

Kerhoihin liittymisestä. Esikoisen takia tulee vielä liberolta postia, tosin nyt harvemmin kun hän 1v2kk. Siihen voisi jossain vaiheessa liittyä. Vau-kerhoon en aio liittyä nyt.Just erosin siitä kun esikoinen oli kirjakerhossa. En oikein tykännyt sen kerhon kirjoista. Kirjojen teksti ei oo mun mielestä suomen kieliopin mukaista. Se on vain mun mielipide enkä todellakaan ole mikään äidinkielen lehtori :)

Vauvahankinnoista:

Mitään en oo uudelle vielä hankkinut. Aamulla siivosin tytön kaappia ja laitoin sieltä pois 74 cm vaatteita olipa niitäkin kertynyt ja pienempiä on vaikka kuinka paljon. Äitiyspakkauksen kyllä meinasin ottaa jotta vauvalla on jotain uutta.

olisi kiva saada sukupuoli selville. Esikoisen aikaan eivät kertoneet. Mies ei oo halunnut etukäteen tietää viimeksikään. Nytkin aion yrittää kysyä rakenneultrassa koska mies ei tuu mukaan. On varmaan harvinaista kun hän ei osallistu synnytykseen, ultriin eikä neuvolaan. " Pelkää" kuulema sairaaloita. Aluksi esikoista odottaessa se harmitti mutta synnytyksen jälkeen ei mua haitannut vaikka ei ollutkaan siellä. Eipähän jäänyt hälle mitään kammoa. Heti kyllä tuli meitä katsomaan. Onkos kenelläkään muulla tällaista pelkurimiestä?

Kaksostenrattaat pitäisi ostaa, mutta jää varmaan vasta keväämmälle.

Sukupuolesta vielä. Jotenkin on niin tyttö-olo kun odotus on ollut samanlaista kun esikoisen aikaan. Np-ultran mukaan jos ottaa huomioon hedelmöitysajankohdan niin tyttö olisi tulossa. Eikös tyttö-siittiöt elä kauemmin?!

Tulipa pitkästä aikaa kirjoiteltua ihan kunnolla

sassa 19+0

Vierailija
31/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko tosiaan paistaa ihanasti,itsellä silti vähän mieli maassa. Aamusta käytiin äitipolilla kun koko yön taas supisteli. Ötiksellä kaikki hyvin ja kohdunsuu täysin kiinni,muutenkin kaikki näytti miltä pitääkin.

Lääkäri kirjoitti nyt aluksi rakenneultraan (21.2) asti sairaslomaa ja vihdoin reseptin pahoinvointilääkkeeseen. Jos supistukset ja pahoinvointi eivät näillä keinoin kotona vuodelevossa helpota,seuraavaksi osastolle =(

Pitää nyt toivoa että kaikki sujuisi hyvin.

pupu ja ötis 18+5

Vierailija
32/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaipäivää vaan kaikille.

Meikä kävi sitten aamulla siinä " ihanassa" sokerirasituskokeessa. Jouduin kokeeseen, edellisessä raskaudessa todettiin lievä raskausdiabetes eli silloin jouduin siihen painon ja nopeasti kasvaneen sf-mitan takia. Nyt se sitt tuli automaattisesti. Iltapäivällä vois kuulemma jo kysellä tuloksia neuvolasta. Saas nähdä. Olen kyllä ollut samalla dietillä jo pari kuukautta, koska paino pysyi sillä hyvin kurissa (esikoiselta tuli 22kg ja toiselta vain 10kg) ja koska nyt tuon raskausdabeteksen uusiminen on hyvinkin mahdollista. Eli tulos ei kuitenkaan kauheasti muuta nykyistä syömistapaa.

Sitten sain tänään tuloksia edellisestä kokeesta eli miehän kävin toissa viikolla lapsivesipunktiossa. Tänään sitt äitipolilta soitettiin ja kerrottiin kaiken olevan OK, ainakin näiden tutkimusten osalta. IHANAA ja HUOJENTAVAA! Meillä on ennestään tyttö 6v. ja poika 4 v. ja nyt haluttiin tietää kumpi tällä kertaa on tulossa (aikaisemmissa raskauksissa ei ollla haluttu tietää). Eli meillä perheemme olisi lisääntymässä pikku prinsessalla! Tämä pikkuinen taitaa jäädä viimeiseksemme, joten on kiva kun voi kerrankin valmistautua etukäteen.

Perjantaina olis vielä rakenneultra, johon pääsen tuon lapsivesipunktion takia. Sitt pitäiskin tän rumban pikkuhiljaa rauhoittua. Onhan se hyvä että tutkitaan, mutt nyt haluais jo hieman rauhoittua ja nauttia tästä odotuksesta eikä vain jännittää kokeiden tuloksia.

Tulipa pitkä sepustus, mutt kun on niin hyvä olo ja jonnekin se täytyy purkaa.......

Lapinkultu ja pikkuinen 19+4

Vierailija
33/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan taas omia kuulumisiakin pinoon. Verenvuotoa ei ole enää tullut ja syykin paljastui hematoomaksi. Ei kuulemma neuvolan mukaan kannata huolestua tuosta. Kannattaa tai ei, niin kyllä mua huolestutti :/

Ensi viikolla olisi rakenneultra. Miten tuo aika tuntuu matelevan kun odottaa keskiviikkoa kun kuuta nousevaa. Onkos muut PHKS:iin suuntaavat käyneet tuossa ultrassa taikka vasta menossa? Itsekseni olen miettinyt että uskaltaisiko sitä kysäistä näkyykö vauvelin sukupuoli. Olen yksin menossa sinne kun mies ei töiden takia pääse, oli kyllä np-ultrassa ja silloin mukana kun verenvuodon takia ultrattiin.

Vauvan hankintoja en ole vielä tehnyt. Tuolta neidiltä on vielä niin paljon vaatteita ja muut tavarat jäljellä ettei muuta tarvitse hankkia kuin uusi turvakaukalo ja sitten kaksosten rattaat. Ikäeroa kun meidän lapsille tulee noin 1,5 vuotta. Jos tulokas on tyttö niin kaapista löytyy valmiiksi paljon vaaleanpunaista mutta jos onkin poika niin sitten lähtee tytön vaatteet kirpparille :)

Mutta tässä tärkeimmät kuulumiset tällä erää. Hyvää pakkas päivää kaikille!

Terkuin Riikka rv 17+0 ja Nea 1v 3vkoa

Vierailija
34/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tervetuloa uusille. :) En kyllä ite kirjoittele kovin ahkerasti, mutta on mukavaa käydä lukeen muiden juttuja, varsinkin, jos monet kirjoittaa. ;) Siksi ajattelin itsekin kunnostautua.

Tänään oli neuvola. Painoa oli tullu alusta 2 kiloa ja kaikki oli ok. Lapsen syke vaihteli 150-160... Tytöllä aikanaan oli samoja, mutta poikaa kyllä vähän nyt toivoisin... No, eipä nuo sykkeet oikeasti paljon mitään sano.

Tytön vanhat pienet vaatteet on aika huonossa kunnossa, kun niitä joutui pesemään hyvin paljon, neiti kun pulautteli maitoa kunnon määrät aina kerralla. Lisäksi vaatteita on aika vähän, köyhä opiskelija kun oli. Helpompi tosiaan olis ostaa, jos sais ultrassa tietää sukupuolen. Oon nyt jo kuitenkin ostanut kirpputoreilta hyviä pieniä vaatteita, kun on tullut vastaan. Vähän sellasia, että sopii kummalle vaan. Ainakin pieniä kietasubodeja aioin kuitenkin ostaa kaupastakin. Ja itelle lisää imetysliivejä... eihän sitä edes tiedä, meneekö ne entiset... Ja tosiaan niitä imetyspaitoja, joista joku jo mainitsikin. Ei ollu mullakaan niitä viimeksi, mutta nyt kyllä haluan. :)

Tein tuossa pyöreitä pikkupullia ja niistä laskiaispullia. :) Olipa hyvää kahvin kanssa.

Tiitti rv 18+6

Vierailija
35/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tervetuloa uusille :) Wekkukos se puhui siitä mahan koosta, mulla on ilmeisesti kanssa tulossa (taas) mammuttimaha :D hirvitti kun katseli esikoisen odotuskuvia loppuajalta, hui... Ja jos vielä tulee isompi maha kuin esikoiselta! :OOO Nyt jo sellainen maha että mun kaverilla oli samankokoinen kun se meni synnyttämään :D Saapa nähdä mitä sf-mitta näyttää ens viikon neuvolassa, mutta kyllä mulla meni ihan keskiviivaa esikoiseltakin vaikka se maha näytti tosi suurelta ulospäin. Se oli semmoinen pitkulainen hassunmallinen.

Hankinnoista: Ei olla oikein hankittu vielä mitään erityistä, kantoliinan ostin jo. Sitten ajattelin ostaa Ruskovillan silkkimyssyn, pestäviä liivinsuojia, kotiintuloasun ja rintapumppua harkitsen. Viimeksi sillä ei ollut käyttöä kun maitoa ei meinannut tulla, että ehkä mä jätän sen nytkin hankkimatta, mulla on ainun käsikäyttöinen (joka on kyllä ihan hirveä...) Pitää sitten ostaa jos tulee tarvetta. Sisaristuin pitäisi rattaisiin hankkia tai joku apuväline kulkemiseen. Kaksostenrattaita mies ei ole kuulemma hankkimassa, että se niistä sitten :# Ei tuo meidän 2v kesällä tuleva poika kyllä vielä millään seisomalaudalla pysy... No, varmaan voi mieli vielä muuttua kun näkee sen tilanteen sitten kesällä ;) Kantoliinakin on kyllä varmasti ihan hyvä apuna. Vaatteita en aio ostaa (paitsi tuon kotiintuloasun) koska niitä on pilvin pimein esikoiselta. Mutta jos tulee tyttö niin pitää sitä kai ostaa parit vaaleanpunaiset pitsihörhötyksetkin :)

Mutta eipä tässä muuta kuin mukavaa viikonalkua!

T:Moonagirl

Vierailija
36/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran rauhallista täällä töissä että ehtii välillä vähäsen kirjoittaakin :)

Mulla on seuraavan kerran neuvola vasta 21.2., joten vielä pitäisi pari viikkoa odotella. Liikkeitä tuntuu aina välillä, ei mitenkään säännöllisesti. Mutta kyllä ne tästä vielä ajan mittaan voimistuu. Omakin olo on kohentunut eikä enää ole koko ajan nälkä. Pärjää päivällä töissä jopa salaatilla eikä tarvitse kahta lämmintä ruokaa päivässä syödä :)

Neppe05, mä oon kanssa menossa vielä PHKS:aan rakenneultraan. Mulla tosin aika on vasta 28.2., joten siihenkin on vielä hirmuisen pitkä aika. Ite tosin ihmettelin että miksiköhän PHKS:n lääkäri halusi mulle ajan tuohon rakenneultran aikoihin, mutta mennään niin nähdään että kaikki on ok. Lahden kaupungillahan kun kuuluu tutkimuksiin tuo np-ultra. Mutta mä kun joudun muutenkin ravaamaan tuolla äippäpolilla aina välillä, niin ehkä sitten haluaa nyt tän toisen kohdalla tarkistaa tilanteen useammin. Tai sitten jätti viimeksi jotain kertomatta... Sukupuolen kysyminen on vielä mietinnässä, katotaan nyt mitä miehen kanssa päätetään.

Noista imetysliiveistä joku mainitsi. Mä totesin kanssa että uusia pitää mennä ostamaan sitten vasta lähempänä h-hetkeä. Nyt mulla on jo käytössä esikoisen aikaan ostamiani imetysliivejä ihan vaan sen takia että ovat kokoa isommat kuin ne liivit mitä normaalisti pidän. Nää tuntuu nyt jo vähän sellaisilta " pienehköiltä" että vielä pitää mennä ostamaan isompaa kokoa jahka tämä toinen syntyy.

Kukakohan se oli viime viikolla kun kertoili tehneensä mustikkapiirakkaa. Mun oli kanssa viikonloppuna pakko tehdä kun oli monta päivää tehnyt mieli mustikkapiirakkaa. Sitä sitten syötiin urakalla vaniljajätskin kera, nam nam.

Mutta nyt takaisin töiden pariin!

Sari rv 17+2 ja esikko 1v 6 kk

Vierailija
37/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinkultu! Onnea hienosta tuloksesta! Itse piinailen oman lapsivesipunktion vastauksen kanssa perjantaihin saakka. Täällä se käytäntö et itse soitetaan sovittuna päivänä, mut jos olisi jotain häikkää vastauksissa niin sieltä soitettaisiin jo aikaisemmin. Peukut pystyyn!

Maanantaina oli neuvola ja kaikki hyvin. Paino noussu yllättävän vähän jos siis vertaa mun aikaisempiin raskauksiin joissa molemmissa tullu 20 kg lisää... Nyt alusta lähtien vain 900 g! Tietty muutama kilo oli vielä ed. raskaudesta jäljellä, mut silti. Ei kyllä juuri ruoka maistu et joutuu vähän väkisin syömään. Makea kyllä maistuu.

Odottelen nyt ne punktion tulokset ja sit varmaan käyn jos siis hyvät tulokset niin muutaman uuden vaatteen ostamassa. Muuten en ole mitään vielä ostanut eikä ole tarvettakaan. Kantoliina on hankintalistalla, mut muutenpa ei juuri mitään tarvita.

Pojat kutsuu....

Netta ja Nöppönen 18+3

Vierailija
38/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on 15.2 eli ens viikolla. Just sovittii et mieskin tulee mukaan jos saadaan joku tytön vahdiksi vaikka aika on jo 8. Me ainakin päästään tähän (täysin maksuttomaan!) ultraan koska PHKS kouluttaa kätilöitä uuden ultralaitteen käyttöön niin aikoja on nyt jaossa vaik eivät muuten niitä yleisesti tee.

Vierailija
39/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakenneultra on kanssa 15. päivä, mutta en oo ainakaan vielä osannut jännittää mitään. Ajateltiin, että ei kysytä sukupuolta, mutta jos sanovat, että nyt näkyis niin sit halutaan kuitenkin tietää. Esikoinen kun on tulossa niin ei tosiaan oo yhtään väliä kumpi tulee, mutta eipä meillä oo hirveen vahvoja fiiliksiä sukupuolesta ollutkaan, niin ei oikeen osaa odottaa mitään.

Tervetuloa vaan uudet odottajat, kiva kun saatiin yks kaksosiakin odottava tänne joukkoomme, kun ei tainnut vielä olla (jos oon väärässä, niin anteeksi...).

mulla maha tuntuu kasvavan megavauhtia ja ruokahalukin on kohdallaan. Vähän alka jo pelottaa, että jos tässä hirmuisesti lihoo, niin miten jaksaa sitten vauvan kanssa niitä kiloja pudottaa. Sen näkee kai sitten.

Vierailija
40/45 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia sitten oli kolmas neuvolakäynti. Jännitti kyllä vietävästi sydänäänten kuuntelu, mutta niin vaan alkoi heti kuulua! Taas yksi hieno kokemus lisää. Syke oli 150 luokkaa ja sf-mitta 14cm eli käyrän yläviivalla mennään. Hb oli yllättäen noussut vaikka luulin sen laskeneen, kun on välillä väsyttänyt hirveesti. Mutta en valita! Painoakin oli tullut viiden viikon aikana 600g, joten pian ollaan lähtöpainossa takaisin. Kolmen viikon päästä sitten rakenneultraan ja mun tekee hirveesti mieli kysyä kumpi olisi tulossa! (salaa toivon tyttöä)

Muutaman bodyn oon ostanu, lähinnä semmosia jotka menis pojalle ja tytölle. Ostin pari viikkoa sitten vaalean vihreän bodyn, jossa luki " isin kulta" . Se oli aivan ihana ja maksokin vaan 2,90e. Pinnasänky on mummolan varastossa odottamassa, mut vaunut taitaa olla sitten se meiän isompi ostos. Tuskin vielä lähiaikoina mennään kuitenkaan kattelemaan.

Iloisella mielin täällä jatketaan iltaa, kiitos sydänäänten, mutta pakko mennä huilimaan!

AnnaMaria 16+6