Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Lokamasujen alkuviikko (ma-ti)**

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Teitä onkin paljon :) Mukava saada lisää porukkaa kokoon.

Täällä oli puhetta vitamiineista. Mä syön multivita 2+, mutta en ihan joka päivä muista. Pyrin syömään monipuolisesti ja juomaan paljon maitoa! Kalsiumiahan tarvitaan raskauden aikana tosi paljon, olikohan se 6dl maitotuotteita ja 2-3 siivua juustoa päälle. Hyvä muistutus nuo maitohappobakteerit, täytyy alkaa popsia niitä.

Aada: Kyselit tuosta alkuraskauden ultrasta, että millä viikoilla voi mennä. Ne kertoo kyllä kun varaat aikaa, mutta mulle suositeltiin viikoilla 7-8 ja otin varman päälle ja mennään 8+0. Toisaalta mun tuttu kävi jo 5+6 ja sykkeet näkyi, mutta tällä gynekologikeskuksella oli juuri uusitut laitteet.

Hippi-Hiiri: Mä en ole liittynyt siihen yhteisöön, mulle riittää ainakin toistaiseksi jutustelu täällä vauvan sivuilla.

Jas, pahoittelut keskenmenosta. En oikein tiedä miten lohduttaa :(

Oma olo on hyvä, paitsi tää etominen on vähän ällöä. En ole kuitenkaan joutunut vielä halailemaan pönttöä, joten kyllä tää menettelee. Pakko syödä vähän väliä jotain, ettei verensokeri laske. Mua kyllä kauhistuttaa tulevat kilot: laihdutin syksyllä painonvartijoissa reilut 7 kiloa, joista 2 on jo tullut takaisin. Ja nyt kun on raskaana, niin itsekuri herkkujen syömisen suhteen on pahasti retuperällä. Viime raskaudessa lihoin 14 kiloa, joista suurin osa tuli vasta puolivälin jälkeen. Oikeesti silti, mitä väliä on kiloilla, kunhan vauvalla olisi kaikki kunnossa. Vielä kaksi pitkää viikkoa ekaan ultraan...

S-I ja Lumikukka 5+6

Vierailija
2/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu takana.. Lauantaina 12h töissä ja sunnuntaina 8h veto on ihan pois. Olisin nyt voinut nukkuakin paljon pitempään mutta ei nuo lapset tahdo niin pitkään nukkua.

Pakkastakin on Ihal liikaa!!! Ei uskalla ulos lähteä..

Pitäisi kyllä koira pihalla käyttää.

Lauantaina oksensin kaksi kertaa töissä joten nyt pahoinvointi tosiaan alkoi.

Nyt aamulla olen myö yökkällyt muttei vielä ole tarvinut vessaan lähteä.

Minä kirjoittelen varmaan enemmän sinne yhteisöön kun mun mielestä täällä hirmu hankala lukea viestejä kun pinot on suht suuret.

T:Hexu ja papu 5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovasti käynyt jo lukemassa noita teidän pinoja mutten ole aikaisemmin kirjoittanut mitään, olen kyllä itseni " Ilmoittanut" tuonna pinoon jossa on lasketut ajat ja synnärit jne. Eli olen 28 vuotias ja odotan toista lastani. Esikois pojan synnytin 12/03. Kovasti olemme mieheni kanssa toista lasta toivoneet ja yrittäneet. Sitten jo luovuimme toivosta emmekä enää yrittäneet ja töihin päätin palata maaliskuussa ja opiskelut aloittaa syyskuussa niin kuinkas ollakaan raskaustesti oli positiivinen sunnuntaina kun sen tein. Olen kyllä vieläkin aivan puulla päähän lyöty koska olimme aivan varmoja ettemme lapsia enää saa ilman lääketieteellistä apua..ja tässä sitä ollaan, viikoja on nyt laskureiden mukaan 5+1 joten en uskalla vielä aivan kauheasti hurrata mutta toivon kovasti että kaikki menee hyvin - olemme raskaudesta jo kertoneet muutamalle lähimmälle sukulaiselle (tai mieheni on kertonut, hän ei malttanut olla kertomatta).

Oireita minulle ilmestyi tietty heti sen jälkeen kun raskaustestin tein. Sillä sekunnilla kun huomasin että tulos on positiivinen rintani menivät kipeiksi ja öklötys olo tuli - psykologistako lie. Väsymys on kyllä ollut jo aikaisemmin ja kiva että nyt tiedän mistä se johtuu. Mitään lisä vitamiinejä en vielä ole alkanut ottamaan mutta tarkoituksena on aloittaa ainakin sen foolihapon syönti, vihreitä vihanneksia tulee syötyä aina liian vähän vaikka muuten monipuolisesti syönkin.

Mitäs muuta, olen tässä vuorokauden aikan ehtinyt stressaamaan ja iloitsemaan niin monesta asiasta. Niinkuin tuossa aikaisemmin jo kirjoitin että onhan tämä asia niin suuri iloinen yllätys että minä en kyllä vielä tätä vieläkään oikein tajua...Meille tulee vauva, ihanaa..

T:opokas

Vierailija
4/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos muitakin halukkaita listan päivittäjäksi löytyy, niin voidaan vaikka jakaa hommaa..?

Alkuraskauden ultrasta: h7+ sykkeen on näyttävä (jos vastaa viikkoja), mutta jo 5+ voi näkyä.

A & Kirppu h5+4 (vasta!!!)

Vierailija
5/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa tuohon varhaisultraan niin pitääkö mennä yksityiselle vai ihan omaan synnytyssairaalaan?Paljonko maksaa?Pääseekö siihen kuka tahansa ilman erikoissyitä?Siis minkä takia te olette siihen menneet?Haluaisin mennä itse siksi koska kun rv 9-10 kuitenkin kerrostaan jo sukulaisille yms. raskaudesta niin olis kiva olla varma ettei oo tuulimuna ja et on kunnossa.Ja jos siihen menee niin onko mahdollisuus maksaa laskulla ultra sit myöhemmin.Itse olin rv 5+5 mutta tuntuu että aika menee nopeasti kun täs siivoilee ja hoitaa poikaa.

Vierailija
6/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opokas: teillä on sitten vähän sama tilanne kuin meillä. Meillä yritettiin vuosi tätä vauvaa ja ennen plussaa kävin jo hakemassa tarkkoihin tutkimuksiin lähetteen ja sain clomifen reseptin mukaan. Noh, seuraavana päivänä gynen jälkeen tein positiivisen raskaustestin, että näinkin voi käydä! ;) Ei tarvittu hoitoja!

Väsyttää, palelee ja nälättää koko ajan... Tosi hehkeä alkuraskaus. ;) Mutta eiköhän se tästä kun on hyvä tarkoitus! Minäkään en sinne suljettuun yhteisöön halua, kun jotenkin tuntuu, että täällä kirjoittaminen on vielä " vapaaehtoista" ja jos suljettuun yhteisöön menee, tulee itselle " pakko" kirjoittaa. En siis tarkoita, että siellä vaadittaisiin kirjoittamaan, mutta itselle tulisi sellainen tunne, että kun sinne olen liittynyt niin sinne on kirjoitettava. Vaikka olenhan liittynyt tännekin, mutta täällä olen kuitenkin vielä anonyymimpi... Olipas sekavaa... ;) Mutta siis tänne aion jatkossakin kirjoitella!

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

toivottelee, Hippis ja kroko rv 5+3

Vierailija
7/8 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ajoittaa nämä palstailut tähän iltaan, koska päivällä ei oikein töissä pysty, ettei kaikki jo tässä vaiheessa huomaa missä mennään, meinaa että olen raskaana. Edellistä raskautta lähimmät työkaverit eivät huomanneet ennen kuin heille kerroin ekan ultran jälkeen, joten ovat sanoneet että kyllä he sitten heti ensi kerralla huomaavat...;-)

On tämä jännää aikaa, jotenkin erilainen olo kuin ensimmäistä odottaessa. Periaatteessa tietää mitä tulevan, mutta silti jännittää ihan hirmuisesti ja olo on niin onnellinen että. Teksi mieli kertoa jo kaikille, mutta täytyy vaan malttaa. Täällä massussa kasvaa pikkuinen kirppu, joka kuuluu meidän perheeseen, ihan uusi tyyppi, Ihanaa !

Varasin tänään ekan neuvolan, meni maaliskuun puoleen väliin eli 15.3. Olo on muuten oikein hyvä paitsi että väsyttää koko ajan ja rinnat kasvaa ja on aika kipeät ! Viimeksi liivien koko kasvoi B->D heti kun plussa näkyin testissä, joten sitä odotellessa.....viimeksi voin pahoin rv:t 6-16, joten sitä en kyllä kaipaa, se ei ollut vain aamupahoinvointia vaan ihan koko aikaista kuvotusta.

No nyt tarvii lopetella tämä höpöttely ja lähteä iltapalalle,

palaillaan ja hyvät yöt,

terkuin/

Tiitutoo rv 5 (+jotain) en muista kuinka nämä laskettiin ? ;-)

Vierailija
8/8 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

titsu82:

jos haluaa tuohon varhaisultraan niin pitääkö mennä yksityiselle vai ihan omaan synnytyssairaalaan?Paljonko maksaa?Pääseekö siihen kuka tahansa ilman erikoissyitä?Siis minkä takia te olette siihen menneet?Haluaisin mennä itse siksi koska kun rv 9-10 kuitenkin kerrostaan jo sukulaisille yms. raskaudesta niin olis kiva olla varma ettei oo tuulimuna ja et on kunnossa.Ja jos siihen menee niin onko mahdollisuus maksaa laskulla ultra sit myöhemmin.Itse olin rv 5+5 mutta tuntuu että aika menee nopeasti kun täs siivoilee ja hoitaa poikaa.

Yksityiselle ja sinne pääsee kuka vain. Synnytyssairaalaan pääsee vain päivystykseen ongelmia sattuessa. Riippuu paikasta paljon maksaa, ~50-100e. Maksutavan voi ainakin joissakin paikoissa valita itse, laskusta en ole varma. Itse menen koska taustalla yksi keskeytynyt km ja lisäksi pääsen " työpaikkaetuna" , joten luultavasti ramppaan joka viikko ;)

A & Kirppu h5+5