Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hitossa voi johtua armoton väsymys??

Vierailija
05.02.2006 |

Nukun nykyisin 14 tuntia yössä ja sekään ei riitä, olen ehkä pari tuntia virkeä ja sitten alkaa taas väsyttämään. Ruokahalua ei ole ollenkaan enkä tunne nälkää, mutta syön vähintään kaksi ateriaa (kunnon). Raskaana en ole, koska olen sinkku.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole asiantuntija, mutta kilpirauhasessa saattaa olla vikaa. kyllä aikuisen pitäisi pärjätä 7-9 h yöunilla. minä kävisin lääkärissä.

Vierailija
2/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita oireita tuohon kilpirauhaseen kuuluu?

Syön vitamiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika olisi tolkuttomalle väsymykselle.Ja mitä sinkut tekee av-palstalla??? t.2 :)

Vierailija
4/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Hyvä aika olisi tolkuttomalle väsymykselle.Ja mitä sinkut tekee av-palstalla??? t.2 :)

Ja miksi, se taas ei kuulu sulle pätkääkään. Täällä on paljon lapsettomia.

Vierailija
5/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jokin puutostila, kilpirauhasen vajaatoiminta, tai sitten vaikka masennus/uupumus. On myös monia muita sairauksia jotka väsyttävät, mm.leukemia, sydänsairauksista osa jne, joten mene lääkäriiin ja vaadi KAIKKI mahdolliset testit. Tuollainen väsymys ei ole normaalia, ruokahaluttomuus viittaisi kilpirauhaseen/masennukseen. Tutkituta itsesi, ettei mahdollinen sairaus mene pahemmaksi!!! :)











http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kilpirauhasen+vajaatoiminta&meta=

Vierailija
6/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut flunsassa viime aikoina? Sydänlihastulehdus on VAKAVA jälkisairausm jonka kuka tahansa voi saada flunssan jälkeen. Erityisesti jos on rehkinyt paljon ennen kun on täysin toipunut. Väsymys on valtava, mitään muita oireita ei välttämättä ole, pyydä lääkäriä tarkistamaan tämäkin vaihtoehto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei huumori kaikilla riitä,mutta ei se mitään.

Vielä tuosta väsymyksestä,että veri arvot olisi varmaan hyvä tarkistuttaa.Niistä selviää yleensä aoka hyvin kaikki puutos tilat. t.2

Vierailija
8/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Oletko ollut flunsassa viime aikoina? Sydänlihastulehdus on VAKAVA jälkisairausm jonka kuka tahansa voi saada flunssan jälkeen. Erityisesti jos on rehkinyt paljon ennen kun on täysin toipunut. Väsymys on valtava, mitään muita oireita ei välttämättä ole, pyydä lääkäriä tarkistamaan tämäkin vaihtoehto...

Ja sulle kakkonen, työskentelin lasten parissa; olin päiväkodissa töissä, mutta tällä hetkellä työttömänä. Tuo pesti oli määräaikainen ja kesti puolivuotta. Ja sitä ennen olen ollut töissä useammassa perheessä.

Mutta tuohon keuhkokuumeeseen palatakseni, jouduin siis menemään töihin, koska hoitajia oli liian vähän ja pomon mielestä en ollut niin hirvittävän sairas..

Masennusta ei ole, koska muita masennuksen oireita ei ole. Nukahtamisvaikeuksia ei ole, nukahdan heti, kun saan pään tyynyyn jne. Nautin jokaisesta päivästä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mutta tuohon keuhkokuumeeseen palatakseni, jouduin siis menemään töihin, koska hoitajia oli liian vähän ja pomon mielestä en ollut niin hirvittävän sairas..

Masennusta ei ole, koska muita masennuksen oireita ei ole. Nukahtamisvaikeuksia ei ole, nukahdan heti, kun saan pään tyynyyn jne. Nautin jokaisesta päivästä jne.

Masennuksen oireita on joskus hankala tunnistaa. Nukkumisella voi myös paeta kohtaamasta ahdistavaa oloa.

Vierailija
10/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin jos olet ollut kipeänä!!! Sukulaisellani oli nimittäin tuo sydänlihaksen tulehdus, ja siihen voi kuolla:( Oli hirvittävän väsynyt, nukkui ihan koko ajan, töissä oli ihan poikki, kotiuduttuaan kaatui suoraan sänkyyn ja vain nukkui... Sydälihas tulehdus on parannettavissa lääkkeillä, jos menet ajoissa hoitoon. Ja sen hoitoon kuuluu pitkä lepo, sukulaiseni määrättiin kuukaudeksi täyteen vuodelepoon, ja sen päälle vielä kolme kuukautta liikunta kieltoa... Soita heti huomenna lääkäriin, ja sano että tarkistavat ettei sinulla ole tuota...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pomon mielestä en ollut liian sairas (oli muutenkin tosi kettumainen pomo), erehdyin menemään töihin tyhjentämään lokeron (päiväkoti meni puoleksi vuodeksi remonttiin) ja näytin todistusta pomolle. Ja siinä sattui lukemaan, että alkava ylähengitysteiden tulehdus (joku keltanokka lääkäri kyseessä), mutta röntgen kuvista näkyi, että kyseessä oli keuhkokuume eikä mikään tavan tulehdus.

Olen muuten seurannut 4:n läheisen ihmisen masennusta ja tiedän millaiset oireet siinä on.

Vierailija
12/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Miksi olen väsynyt? Tuntuu, että voisin nukkua vaikka kuinka paljon, yöuneni ovat 8-9 tuntia. Hemoglobiinini on hyvä. Väsymys haittaa opiskelujani ja kotielämää. Minua nukuttaa melkein koko ajan. Mistä väsymykseni johtuu ja mikä avuksi? Tätä on jatkunut jo pitkään.



Aikaisemmassa vastauksissani mm. " Mistä johtuu ruokailun jälkeinen väsymys" olen kirjannut joitakin väsymystä aiheuttavia asioita ja vinkkejä tilanteen korjaamiseen.



Väsymyksen taustallahan voi olla jokin somaattinen sairaus tai unihäiriö. Useimmiten väsymyksen taustalla on kuitenkin epäsäännöllinen ' rytmi' (säännölliset nukkumaanmeno- ja heräämisajat ovat tärkeitä), työn ja levon huono tasapaino tai henkiset stressi- ja jännitystilat tai masennukset. Jos kotikonstit eivät tunnu auttavan ja tilanne pitkittyy voi käydä lääkärillä selvittelemässä tilannetta.



Unen laatu voi olla huonoa eri syistä, jolloin on taipumusta heräillä kesken unien tai nukkua ilman riittäviä REM-univaiheita. Esim. uniapneassa yölliset hengityskatkokset voivat vaivata ja aiheuttaa väsymystä päivällä, tilannetta voidaan selvittää tarvittaessa unipatjatutkimuksilla ja unipolygrafioilla. Päiväaikaista väsymystä voidaan tutkia esim. MSLT-tutkimuksella, jossa tutkittavalle annetaan mahdollisuus nukahtaa 4 kertaa 2 tunnin välein.

(AR 12.1.2002)



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi