G: Jos miehesi olisi kotona hoitamassa lapsia,
miten arkesi helpottuisi? Mitä asioita saisit tehdyksi, mitä nyt et saa?
Kommentit (5)
mut meille se ei olis taloudellisesti mahdollista, että mies jäisi kotiin.
Itse olen ollut kotona viimeiset kolme vuotta ja on aivan ihanaa kun saa tehdä töitä rauhassa. On ihanaa tulla kotiin kun ruoka on valmiina ja koti puhtaana. Näkeepähän mieskin mitä se kotona oleminen oikeasti on.
Koska olen laiska ja saamaton, mies teki lähes kaikki kotihommat silloinkin, kun hän kävi töissä ja minä olin kotona. Niin tekee nytkin.
mies on kanssa kotona ja minä oon opiskelemassa, siis päivät. Koti on aina puhdas ja ruoka odottaa valmiina kun tuun kotiin. Sitten mies lähtee töihin ja vastuu kodista ja lapsista siirtyy mulle.
Jos meillä olisi niin päin, niin minä...
-voisin käydä shoppailemassa itselleni vaatteita yms. sekä olisi varaa käydä kampaajalla, kosmetologilla jne.
-pääsisin säännöllisesti pois kotoa + kaikki työmatkat, pikkujoulut jne. siihen päälle
-tapaisin aikuisia päivittäin ja voisin keskustella järkevästikin
-voisin viettää kivaa aikaa lasten kanssa ja mies saisi hoitaa kaikki vaikeat tilanteet
-en olisi vastuussa arjen pyörittämisestä
-joku muu huolehtisi kaikki lääkärit, neuvolat, hammaslääkärit, harrastukset, kirjatokirjojen palautukset yms. pikkuasiat joita on yllättävän paljon.
-voisin olla oikeasti joku persoona, en vain maitotehdas,kokki, siivoaja, erotuomari, pyykkäri, sihteeri, lastenvahti, puistotäti, kodinhengetär, vaan Minä...
Aah, se voisi olla mukavaa vaihtelua...
Pitäisi saada palkankorotus, sillä olemme sopineet, että se joka tienaa vähemmän on lasten kanssa kotona.