Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko eron jälkeen yhteenpaluu mahdollista?

Vierailija
13.09.2015 |

5 vuoden suhde (joista 2 vuotta kihloissa) päättyi viime viikon sunnuntaina siihen kun mies ilmoitti mulle ollessaan viikonlopun reissulla että on saanut aikaa miettiä asioita ja meidän pitäisi erota. Seksi ei ole maistunut ja ahdistaa yhdessä olo, haluaisi olla yksin.

Itse en halua erota koska rakastan miestäni yli kaiken. Oletin seksin vähenemisen johtuvan masennuslääkityksestä jota mies käytti viimeksi vuoden alussa ja lopetti käytön. Seksiä on ollut kerran-kaksi kuukaudessa mutta läheisyyttä on kyllä ollut paljon, pussailua ja halailua. Arkiset asiat olivat mallillaan. Mutta alkoholin käyttö lisääntyi viikonloppuisin (sitä piti olla joka viikonloppuna), jossa yksi syy ahdistuksen purkamiseen.

Nyt mies katselee asuntoa itsellensä. Haluaisin että voisimme olla edelleen kihloissa mutta asuttaisiin vaan eri osotteissa. Ehdotin tätä miehelle ja kysyin että onko meillä yhteenpaluun mahdollisuutta. Vastasi vain että ehkä voi olla, katsotaan sitä sitten. Jotenkin on sellainen tunne ettei hän kuitenkaan halua enää palata yhteen. Mutta aiemmin mies on sanonut minulle että olen tärkeä nainen hänelle äitinsä lisäksi ja eikä halua tehdä minulle mitään pahaa. Sillä haluaisin uskoa että yhteenpaluu on mahdollista. Ja ennen sitä viikonlopun reissua mies sanoi rakastavansa minua ja olen hänelle tärkeä.

Itse ajattelin mennä ammattilaisen puheille niin pian kun on siihen on aikaa koska tuntuu että ero johtuu minusta (vaikka mies sanoi ettei vika ole minussa). Olen ollut aina kauhean mustasukkainen ja joskus olen urkkinut miehen viestejä mikä kaduttaa eniten. Ja tilanne paheni kun sain selville parin vuoden seurustelun jälkeen että mies on pettänyt. Mutta annoin sen lopulta anteeksi. Masennusta myös tuntuu oleva mustasukkaisuuden lisäksi. Kun saisin oman ongelmani pois niin uskoisin että mieskin rentoutuisi siitä. 

Vaikka suhteessa on ollut koettelemuksia niin en silti halua luopua kaikesta rakkaasta näiden viiden vuoden ajalta. Yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia on ollut mutta joutuuko niistä luopumaan...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsiskelen myös vastauksia onko yhteenpaluu mahdollinen..Erosta 3 viikkoa. Typeräähän se täältä on tietysti etsiä, koska jokainen parisuhde ja ero on erilainen. Parhaat ohjeet mielestäni ovat olleet, että antaa ajan kulua niin että voi itse etäämmältä tutkia syitä eroon, ettei romatisoi kaikkea "aika kultaa muistot"-meiningillä. Roikkumalla ei saa ketään palaamaan, vaan pitää todella antaa tilaa ja aikaa. Jos mies haluaa sinut takaisin, kyllä hän sen kertoo. Ei edes muut naiset ym tule teidän väliin jos rakkaus on aitoa ja tahto olla toisen kanssa on kova. Ehkä hänellä on tarve katsoa löytyykö parempaa, en tiedä.  Myös itselle täytyy antaa aikaa, vaikka vatvoisi asioita päässään niin koittaa silti mennä eteenpäin ja tehdä omia juttuja. Ja odottaa ja odottaa..jos mies ei palaa, voi olla että olet itse jo siinä pisteessä että et sitä enää edes halua. Mutta tärkeintä on antaa miehen itse päättää ilman painostusta, silloin yhteenpaluu ei varmasti toimi, koska hän ei ole valmis muuttumaan. Olet siis valmis ottamaan hänet sellaisena kun hän on ollutkin..

tulipas selava teksti. Noh ehkä jostain saa kiinni.

Vierailija
2/12 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista, mutta hyvin harvinaista. Kannattaa miettiä, haluatko tulla toistamiseen petetyksi ja jätetyksi. Toisella kertaa tosin tajuaa oman tyhmyytensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee, kun päästä heti toisesta irti. Noiden "katsotaan myöhemmin" puheiden kuuntelu ei ole mitään muuta kuin itsensä nilkkaan potkimista. Ei mies ole tehnyt eropäätöstä kevein syin ja tuo viivyttely antaa hänelle vain lisää aikaa satuttaa sinua. Joten noudattaisin kokemuksesta jättäytymään taka-alalle. Jos mies tajuaakin eron jälkeen rakastavan sinua edelleen, niin hän kyllä palaa luoksesi takaisin. Jos minä voisin muuttaa erostani jotain, niin juuri tuon. Muista, että elämä jatkuu kunhan pääset takaisin jaloillesi!

Vierailija
4/12 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava pariskunta oli naimisissa noiin 20v sitten mies lähti lappiin kalasteleen 10 keksi vuotta j.

palasi takas ja menivät uudestaan vihille

Vierailija
5/12 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, mutta en missään nimessä suosittele. Kunnioita itseäsi ja päästä irti. 

Vierailija
6/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että menet ammattilaisen kanssa juttelemaan. Toivottavasti miehesikin menee omalla tahollaan. Onhan paluu takaisin mahdollinen, mutta ensin pitää päästää irti ja etsiä se oma tasapaino. Teidän kummankin. Sinulla on tuo mustasukkaisuus (olis tuossa  kohtaa näköjään aiheellista ) sekä masennus ja miehelläsi se alkoholi ja pettäminen...kyllähän ne masentavat...kun tietää tekevänsä väärin toista kohtaan.

kun menette ammattilaiselle ja saatte etäisyyttä ja lisää näkökulmaa, niin sitten sen näkee miltä asiat näyttää uudessa valossa. Sinäkin voit päästää irti. Ei sinun tarvitse kuvitella olla se syyllinen. Suhteessa on kaki ihmistä.

Puolisosi näköjään tajuaa, että teidän molempien pitää kasvaa...ettei satuta toista.

Voimia sinulle ja voimia teille molemmille. Ole utelias152 sen suhteen, mitä muutokset tuovat elämääsi tullessaan.

Vierailija
7/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun itsekunnioitus on?

Vierailija
8/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt niitten miesten mennä älkääkä alkako väkisin roikkuun. Säälittävää.

Vierailija
9/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Jos mies vielä käyttää masennuslääkkeitä niin ei missään nimessä. Mielenterveyden ongelmat eivät ikinä parane. Minulla on henkilökohtaista kokemusta näistä asioista aika tavalla. Siirry vain seuraavaan ja saat olla onnellinen vuosien kuluttua että et jäänyt tähän suhteeseen. 

Vierailija
10/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä uusi nainen kiikarissa.

Voi olla että tarvitsee myös tilaa ja on kyllästynyt.

odottele pari kuukautta, monesti mieli muuttuu ja ajellaan paluuta takaisin.

näin kokemuksella puhun.

Vierailija
11/12 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Jos mies vielä käyttää masennuslääkkeitä niin ei missään nimessä. Mielenterveyden ongelmat eivät ikinä parane. Minulla on henkilökohtaista kokemusta näistä asioista aika tavalla. Siirry vain seuraavaan ja saat olla onnellinen vuosien kuluttua että et jäänyt tähän suhteeseen. 

Mutta kun rentut viehättävät naisia - ethän itsekään päässyt mihinkään ja sorruit aina seuraavaan. Helppo se on täällä neuvoa, mutta sitten kun se nahkatakkinen yrmyää nakkikioskin jonossa vastaan ja pikkarit kastuu ja alapäässä alkaa kutisemaan.

markuss390
12/12 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADU priest tehokas rakkaudenjälleennäkeminen ja voimakkaat rukoukset toivat vaimoni takaisin vain seitsemässä päivässä. Hänellä on ratkaisu kaikkiin ihmissuhde-/avioliitto-ongelmiin (priestadu@gmail.com). Kiitos.