Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeinen selkäkipu

Vierailija
05.02.2006 |

Kauankohan kestää, että selkä palautuu?! Minulla oli kokooni nähden iso maha ja loppuraskaudessa tuskalliset selkäkivut, jotka ovat pahentuneet synnytyksen jälkeen. Oletteko kokeilleet osteopaattia tai kiropraktikkoa? Auttaako?

En saanut synnytyksessä epiduraalia, jonka olen kuullut myös syyksi selkäkipuihin. Synnytyksestä kulunut vasta muutama päivä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3:lle, toivottavasti vielä näet tämän. En ala arvailemaan kuinka kauan selkäsäryt tutkimuksen mukaan kestävät. Jotain hämärää mielikuvaa olisi, että säryt voivat myös säteillä jalkoihin. Harmi kun en muista kunnolla ja mistä lehdestä luin. Jospa jollakin kiltillä ihmisellä olisi ko. lehti niin voisi valaista?!

ap

Vierailija
2/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut synnytyksen jälkeen kipuiluja. Ei niinkään selässä, vaan jaloissa, mutta on myös ajateltu, että selästä säteilisi jalkoihin. Vielä niitä on ajoittain ja synnytyksestä 4 vuotta. Ne ovat oikein kivuliaita. Kertoisitko minulle, mitä olet kuullut epiduraalin aiheuttamista kivuista. Millaisia ja kauanko kesti. Minulla oli epiduraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä lehdessä oli juttua epiduraalin aiheuttamasta selkäsärystä. Ehkä Kauneus&Terveys -lehdessä. Suomessa joku lääkäri on tutkinut tätä ja tullut em. tulokseen.

Kipuni ovat alaselässä.

Vierailija
4/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varovasti jumppaamalla sen taas kuntoon (ja lopetin tottakai jumppaamisen) ja se meni taas. Nyt 8kk synnytyksen jälkeen selkä on ok, mutta toinen jalka ja pakara kipuilevat.

Vierailija
5/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuskaa toisen lapsen syntymän jälkeen.Kovien särkylääkkeiden takia jouduin lopettamaan imetyksen.Selkää tutkittiin paljon ja vikoja löydettiin.Koita vahvistaa vatsalihahaksia,tukevat selkää sekä lantionpohjalihaksia.Venyttele selkä kuntoon ennekuin olet todella kovissa kivuissa.Mulla kivut lisäänty pikkuhiljaa ja lopulta oli sietämätöntä.

Vierailija
6/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitko kiltti ja kertoisit vielä, millainen muistikuva sinulla on siitä epiduraalin aiheuttaman selkäsäryn kestosta. Oliko se viikkoja , kuukausia vai vuosia, kuten mulla.

Kyllä minulla on ollut välillä muutaman tunnin kovia alaselkäsärkyjä myöskin, mutta siis jaloissa särkyjä pitempiä jaksoja. Ennen synnytystä tällaisia ei ollut koskaan.

Vierailija
7/7 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras apu selkävaivoihin on kuntouttaminen; fysioterapeutti laatii sulle ohjelman. Lihakset pitää saada kuntoon! Jos sulla taas on joku rakenteellinen ongelma, niin sekin on hyvä selvittää, lääkäri kai sitten on oikea osoite, vaikka fysioterapeuttikin kyllä osaa asiansa.

ratkaisu on siis aktiivinen toiminta, eikä mikään erityinen hoito. toki hieronta auttaa pahimmassa vaiheessa. + tulehduskipulääkitysKUURI.