Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää pikkutytöt joilla lyhyet hiukset. Mitä vanhemmat

Vierailija
05.02.2006 |

oikein ajattelevat leikkauttaessaan poikatukan?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pienenä poikatukka. Siitä syystä, että hiukseni olivat niin ohuet ja hennot, että hiukankin pidempinä olivat AINA julmetussa takussa jota olisi jatkuvasti saanut olla kampaamassa.

Minulla on yhä lyhyehkö tukka, ja ihan samasta syystä.

Vierailija
2/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP OLET TYHMÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tenavana siilitukka, koska olin leikkinyt kotiparturia..

Vierailija
4/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti leikkasi mulle aina pienenä polkkatukan, vaikka molemmilla kavereilla oli pitkä tukka. Se oli kurjaa. Meillä oli usein " missikisoja" ja hävisin aina, lieneekö tukallakin ollut osuutta asiaan. Vielä aikuisenakin mulla on pakko olla pitkät hiukset, muuten koen itseni rumaksi.

Vierailija
5/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5-vuotiaana onnistuin sotkemaan purkan niihin niin, ettei äidillä ollut muuta vaihtoehtoa kuin leikata lyhyeksi. Onneksi kasvoivat muutamassa vuodessa takaisin ja seuraavan kerran mulla oli " poikatukka" vasta parikymppisenä.

Vierailija
6/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtisivat niitä lapsia siellä... miten 4-vuotiaat jätetään saksien kanssa ilman valvontaa. Onneksi meni vaan hiukset eikä silmät

Vierailija
7/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen seurauksena on nytkin tukka peffaan asti.

Vierailija
8/31 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva semmoinen ohut hapsutukka, vai? Ikävä kyllä kaikkia ei ole siunattu paksuilla kutreilla... Ja monet ttytöt haluavatkin lyhyet tukat, paljon helpompi hoitaa, ei tarvi nipsuja tai lenkkejä.

Ja tosiaan, hassu yleistys - tyttötukka ja poikatukka. Mitä se oikeastaan tarkoittaa?

Vierailija
9/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöille saa kasvaa pitkät. Lapsilla on paksu ja karkea hiuslaatu johon sopii pitkä malli oikein hyvin.

Olen huomannut, että pitkähiuksiset pikkulapset ovat todella harvassa nykypäivänä.

Vierailija
10/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan työaamuina ehtinyt kammata ja laittaa lettejä, saparoita tms. jokaiselle. Hoidossa on oltava jo ennen 6.30. Ei kenelläkään ole mikään " poikatukka" vaan kauniisti mallin mukaan leikattu " tyttötukka" . Vain lyhyt sellainen. Ei sääliä kiitos, lapsetkin ovat tyytyväisiä. Alkoivat jo itsekin väsyä ainaiseen takkujen selvittelyyn.

Vierailija
11/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kunnes tajuan että se poika onkin tyttö jolla on lyhyet hiukset.

No joo, mä oonkin vähän pöljä ;-)

Vierailija
12/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 pientä tyttöä, ikähaarukka 2-12 (terveisiä teille vaan). Kaikilla on tosi paksut ja upeat hiukset, sellaiset joissa pitkä tukka näyttää tosi hyvältä ja on käytännöllisinkin pyörteiden yms. takia. Itselläni on samanlainen tukka ja siksi tiedän.

Tämä äiti on kotiäiti ja sillä ei muuta tekemistä olisikaan kuin letittää tyttöjen tukkia, mutta ei, itse nyrhii saksillla tyttöparkojen tukat lyhyiksi.

Enkä siis tarkoita mitään naisellista polkkaa vaan todella nyrhittyä kammotusmallia...... Tätä on hiukkasen vaikea ymmärtää, koska tytöt ihailevat aina minun pitkiä hiuksiani ja huokailevat että " voi kun mullakin olis pitkä prinsessatukka" .

Toinen ääripää on pitkät hiukset pikkupojalla, näistä pojista aina ajattelen että voi raukat, äiti halusi oikeasti tytön eikä poikaa....

Vierailija
13/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko tyttöjen tukan siellä pakko olla kiinni? Jos on pitkät hiukset niin voiko olla auki?

Vierailija
14/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme uimahallissa puolivuotiaan enkelikiharan kanssa. Voi kuinka söööpö tyttö. ' Öhöm, saanko esitellä poikamme' . ' Iih, minä ihan tytöksi luulin, kun on niin kauniit kiharat ja paljon tukkaa.' Just! Tämä on niin typerää stereotyypittämistä. Eli kaikki hiukselliset ovat tyttöjä ja hiuksettomat poikia. Ja suurimmalla osalla vauvoista ei edes ole tukkaa alle vuoden ikäisenä! Miksi ihmiset tekevät heti päätelmiä lapsen sukupuolesta jonkin tukan takia! Lapsi mikä lapsi, toisella tukka lyhyt, toisella pitkä ja jollakin kalju. Suurin osa lapsista ovat mielestäni ihan sukupuolieutraalin näköisiä ja siksi minusta on ihmisiltä tyhmää yrittää arvata lapsen sukupuolta ulkonäön perusteella.

Toinen järkyttävä ilmiö mielestäni on se, että joidenkin ihmisten mielestä söpöt lapset ovat lähtökohtaisesti tyttöjä ja jos lapsi on vähemmän söpö hän varmaankin on poika. Miksi ihmisillä on tarve laittaa lapsia jatkumolle söpö ei-niin-söpö? Silloin kuin meillä lapsella on vaatteet, joista sukupuoli ei selviä lapsemme on ulkopuolisista söpö ja ihana ja usein myös tyttö. jos vaatteista selviää, että kyseessä on kuin onkin poika, lapsi onkin reipas ja aktiivinen. Siis sama vaunuissa tököttävä lapsi kyseessä, joka ei tee mitään erityistä ansaitakseen kumpaakaan adjektiiviparia! Ihan pahvia, ovatko tytöt vain söpöjä ja ihania. Kiva tytöille kasvaa maailmassa, joka korostaa naisille tätä yhtä ainoaa roolia eikä halua nähdä tyttöä reippaana ja touhukkaana ja pontevana.

Vierailija
15/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin muiden tyttöjen saparoita ja lettejä.

Vierailija
16/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä äiti on kotiäiti ja sillä ei muuta tekemistä olisikaan kuin letittää tyttöjen tukkia, mutta ei, itse nyrhii saksillla tyttöparkojen tukat lyhyiksi.

Vierailija
17/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkujen selvittely edessä. T. neljän tytön äiti edeltä.

Vierailija
18/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli pienestä pitäen selvää että jos hiuslaatu on sellainen että kasvaa vahva tukka, tytön hiukset saa kasvaa. Nyt koululaisena saa itse päättää pitääkö vielä pitkää ja haluaa pitää.

Vierailija
19/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska leikkasi itse hyvän alun! Nyt on jo kasvanut takaisin pitkät mutta yhä kaiholla muistelen sitä aikaa kun ilman itkuja onnistui hiustenharjaus.

Olen pitänyt lasten hiuksia kiinni päiväkodin täivaroituksen jälkeen, jolloin yksi ohje oli pitää huikset kiinni.

Vierailija
20/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kompata ap:tä, inhoan aikuisillakin kynittyjä kananpersemallisia leikkauksia. Hei ne ei oikeesti sovi kenellekään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme