Miten saisin vauvan laskeutumaan?
Onko muita keinoja auttaa vauvan laskeutumista lantiossa kuin kyykkiminen? Jotain liikkeitä, venytyksiä tms?
Padmi 38+2
Kommentit (3)
... ja tuttuni on sitä onnistuneesti käyttänytkin. Liikettä ei saa vaan tehdä rv 32 jälkeen jos vauva on vielä perätilassa. Myös siinä tapauksessa jos kärsii peräpukamista, kannattaa liike jättää tekemättä.
Liikettä voi muuten helpottaa kasaamalla pari kirjaa pyllyn alle. Kyykyssä kun olisi tarkoitus olla hieman kauemman aikaa.
Mulla ei auttaneet mitkään asennot laskeutumiseen. Synnytyssalissa sitten ravistelin 13h vaavia alspäin=) Mun piti seistä, roikuin siis mieheni kaulassa ja yritin hyppiä. Voitte kuvitella kuinka puhki olin kun olin ollut jo auki 13h ja kätilö vaan sanoi ei saa työntää ravistele kyllä se laskautuu. Olin aivan puhki... Sitten se juotti mulle mehua, että jaksaisin, mutta supisten takia en saanut pissattua. Olo oli jokseenkin tukala. Kunnes rakko saatiin tyhjennettyä kätilön avustuksella. Sitten vauva laskeutui ja syösyi ulos=) Ponnistusvaihe kesti noin neljä minuuttia..
Yksi asia mikä oli positiivistä oli se kun pystyi kävelemään suht normaalisti kun ei ollut päätä jalkojen välissä=)
Nyt tosiaan toivon etten joutuisi samaan tilaanteesen rv13+7..
Käy istumaan lattialle jalkapohjat vastakkain.Asento näyttää vähän jooga-asennolta. Venyttele sitten polvia kohti lattiaa. Asento on itseasiassa aikas miellyttävä.