Mitä mieltä nimestä JARNA?
Kommentit (11)
mutta tosiaan tulee yö-myöhät mieleen...
Poikamainen nimi, en oikein tykkää. Jotenkin vaikea lausua. Jrrrrrrrrrna.
valitettavasti Jarna on yksi niistä nimistä, joista en kerta kaikkiaan pidä. Tulee mieleen pojan nimi Jarno, joka minulla assosioituu samaan porukkaan Arton, Markon, Jarkon ym. 80-luvun " amisnimien" kanssa.
Tiedän, että nimiä on tyhmä jaotella näin, mutta en voi tälle mitään - mielikuvistaan ei pääse eroon, vaikka järjellä osaisikin ajatella paremmin.
Pakko sanoa, että pidän omasta nimestäni, mutta tämä nimenomaan siinä mielessä, että se on selkeästi osa minun identiteettiäni. Jos oma nimeni olisi joku muu, en olisi sama ihminen.
Mutta jos nimeni ei olisi Jarna, en varmaankaan antaisi sitä lapselleni. Jarna on aika kovalta kuulostava nimi (siis äänteiltään) ja erikoisuutensa vuoksi menee tosi usein sekaisin IHAN JOKA PAIKASSA. Arvaa vaan montako kertaa olen joutunut tavaamaan nimeni apteekissa, virastoissa jne.. Äitini on kerännyt niitä apteekin reseptilääkkeiden kyljessä tulevia tarralappuja, joissa on annosteluohjeet ihan periaatteella kuinka monella tavalla minun nimeni on kirjoitettu. Löytyy Jaanaa, Jarnoa, Jarmoa, Narnaa, Jannaa jne.
Monta kertaa on myös kysytty, että onko oikea nimesi. Kaiken päälle sitten se P-P Peteliuksen sketsi, jossa on Jarna-niminen mies: Jarnahan on nimenomaan vain ja ainoastaan naisen nimi, mutta selitäppä se sitten niille, jotka ovat ihan satavarmoja, että on oikeasti miehen nimi ihan vain tuon hahmon perusteella...
Jos nyt kuitenkin päättäisit antaa tytöllesi nimeksi Jarna, niin koita pitää huoli, että lapsellasi on vahva itsetunto nimittäin, paljon tenttaamista nimi tulee aiheuttamaan. Minä olen oppinut olemaan ylpeä omasta erikoisesta nimestäni, toivottavasti muutkin Jarna-nimiset ovat oppineet ja tulevat oppimaan.
Joku aika sitten olin mukana yhdessä koulutuksessa, jossa luennoi Jarna-niminen nainen. Liki jokainen reilusta 50 osallistujasta odotti miestä nimen perusteella, ja kaiken lisäksi tyyppi oli todella miesmäinen.
... ja tulee mieleen just joku peteliuksen " rippikoulupoika" -hahmo, joka sanoo " Apiii" ... siis oikeen nörttinimi viimesen päälle.
Haluttu poikaa ja laitettu sitten tytölle melkein sama nimi (jarno->jarna tai puhevikainen halunnut lapselle nimeksi taina -> tulikin jaina
LAPSIPARAT!
Eiks Peteliuskin irvaillut joskus jotain...