Mitä juomaa et voi sietää?
Mikä on inhokkijuomasi? Onko jokin juoma jonka makua/hajua kammoat?
Kommentit (124)
Oluesta: muistakaa ettei kaikki oluet maistu perus-Koffilta tai Lapin Kullalta, vaan makujen kirjo on yhtä laaja kuin vaikka mehuissa. Lambicit ja porterit on yhtä kaukana toisistaan kuin sitruuna- ja mansikkamehu. En kuitenkaan väitä että kaikille löytyisi olut josta pitää, mutra tulipahan vaan mieleen.
Kalja. Meinaa oksennus tulla jo pelkästä hajusta.
Liköörit ja makeat siiderit, piimä, vaaleapaahtoinen kahvi, teet joissa on joku makea mauste, kaikki juomat missä kookosta.
Jännä, miten aika moni on sanonut piimän. Se on yksi mun lempijuomia ja mua harmittaa kun en nykyään sitä juuri koskaan saa kun en asu Suomessa. :)
Konjakki ja viski, oikeastaan kaikki vahvat viinat. Gini menee, jos on tarpeeksi tonicia seassa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:33"]
Jännä, miten aika moni on sanonut piimän. Se on yksi mun lempijuomia ja mua harmittaa kun en nykyään sitä juuri koskaan saa kun en asu Suomessa. :)
[/quote]
Mäkin vähän ihmettelen. Piimä on mun mielestä paljon parempaa juomana kuin maito.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:27"]
Oluesta: muistakaa ettei kaikki oluet maistu perus-Koffilta tai Lapin Kullalta, vaan makujen kirjo on yhtä laaja kuin vaikka mehuissa. Lambicit ja porterit on yhtä kaukana toisistaan kuin sitruuna- ja mansikkamehu. En kuitenkaan väitä että kaikille löytyisi olut josta pitää, mutra tulipahan vaan mieleen.
[/quote]
itse olen maistanut monenlaista, mm. sitruunan ja suklaanaromista mutta aina se pistävä "kusen"maku tunkee läpi! :x
numero 61
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:33"]Jännä, miten aika moni on sanonut piimän. Se on yksi mun lempijuomia ja mua harmittaa kun en nykyään sitä juuri koskaan saa kun en asu Suomessa. :)
[/quote]
Mä laitan piimään vaniljasokeria, jos tulee makeanhimo. :)
Maito. Maistuu ihan lämpimältä lehmän tissiltä.
Te, jotka ette piimästä tykkää, niin oletteko kokeilleet Valion asidofilus-gefilus -piimää. Se on täysrasvaista, ihanan täyteläistä ja samalla raikasta.
Muut merkit eivät jostain syystä ole niin hyviä ja rasvaton piimä on minustakin aivan kuraa.
Sima, omenasiideri, omenalimppari, lämmin vesi ja maito. Maidon ei tarvi olla edes kauhean lämmintä etten pysty juomaan sitä
Niitä on montakin... Olut, viskit, konjakit, kirkas viina jne. En myöskään saata juoda piimää enkä energiajuomia. Ihan perinteinen vissy on myös kamalaa (ei nää hapotet kivennäisvedet, vaan se oikee vissy).
unohdin listasta: omenamehu
t: se joka ei myöskään tykännyt pommacista ja simasta
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 09:21"]Te, jotka ette piimästä tykkää, niin oletteko kokeilleet Valion asidofilus-gefilus -piimää. Se on täysrasvaista, ihanan täyteläistä ja samalla raikasta.
Muut merkit eivät jostain syystä ole niin hyviä ja rasvaton piimä on minustakin aivan kuraa.
[/quote]
Mun ongelna piimän kanssa on sen happamuus.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:27"]
[/quote]
itse olen maistanut monenlaista, mm. sitruunan ja suklaanaromista mutta aina se pistävä "kusen"maku tunkee läpi! :x
numero 61
[/quote]
Voi hyvin olla ettet ikinä löydä olutta josta pidät, mutta esim mainitsemani lambicit ovat maultaan lähempänä suodattamattomia siidereitä kuin peruskaljaa. Hyvin happamia, minkä takia jakavat rankadti mielipiteitä. Toinen ääripää ovat supervahvat oluet, jotka maistuvat ennemmin portviiniltä kuin oluelta alkoholipitoisuuden ollessa 40 tienoilla ja ylikin. Anteeksi jos vaikutan tuputtavalta, ei ole tarkoitus yrittää väkisin käännyttää sinua tai ketään oluen juojaksi, oluen ystävänä vaan tulee välillä innostuttua aiheesta :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 08:27"] Oluesta: muistakaa ettei kaikki oluet maistu perus-Koffilta tai Lapin Kullalta, vaan makujen kirjo on yhtä laaja kuin vaikka mehuissa. Lambicit ja porterit on yhtä kaukana toisistaan kuin sitruuna- ja mansikkamehu. En kuitenkaan väitä että kaikille löytyisi olut josta pitää, mutra tulipahan vaan mieleen. [/quote] itse olen maistanut monenlaista, mm. sitruunan ja suklaanaromista mutta aina se pistävä "kusen"maku tunkee läpi! :x numero 61 [/quote] Voi hyvin olla ettet ikinä löydä olutta josta pidät, mutta esim mainitsemani lambicit ovat maultaan lähempänä suodattamattomia siidereitä kuin peruskaljaa. Hyvin happamia, minkä takia jakavat rankadti mielipiteitä. Toinen ääripää ovat supervahvat oluet, jotka maistuvat ennemmin portviiniltä kuin oluelta alkoholipitoisuuden ollessa 40 tienoilla ja ylikin. Anteeksi jos vaikutan tuputtavalta, ei ole tarkoitus yrittää väkisin käännyttää sinua tai ketään oluen juojaksi, oluen ystävänä vaan tulee välillä innostuttua aiheesta :)
[/quote]
Kaikissa juomissani oluissa maistuu kuitenkin se humala, jonka makua en voi sietää. Mieheni on myös oluen harrastaja ja seurustelun alkuvuosina yritti tuputtaa minulle vaikka ja minkälaista olutta sanoen "ettei tämä edes maistu oikeastaan oluelta". Älysi sitten luovuttaa jossain vaiheessa onneksi enkä joutunut enää maistelemaan omaan suuhuni kamalan makuisia juomia :D
Maito (raakana), kaikki siiderit ja lonkerot paitsi aito, perinteinen omenasiideri (ei ole kaupan litkua), jäätee, tavallinen tee, päärynä-, ananas-, ja mansikkamehu, ananaslimu, Pina Colada (rakastan kyllä ananasta hedelmänä, mutta en mehuna!), persikkamehu, makeat, halvat ja teollisen makuiset viinit.
Rakastaman juurikin mustaa kahvia, piimää, kotikaljaa, suurinta osaa oluista (Koffikin on hyvää ;)), vichyä, itsetehtyä simaa, maitopohjaisia drinkkejä, kuivia, raikkaita valkoviinejä ja pehmeän täyteläisiä punaviinejä sekä ihania, kuivia kuohuviinejä ja shampanjoita.
Nestemäinen Tylenol.