Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies elätettävänä

Vierailija
10.09.2015 |

Ensinnäkin toivon, ettei tätä kirjoitustani poisteta täältäkin, niinkuin se poistetiin aihevapaalta. Syystä jota ei ole minulle kerrottu.

Eli pitäisikö minun erota avomiehestäni jota elätän? Mies on työtön ja asuu omistamassani asunnossa. Hänelleä ei ole aikomustakaan hakea työtä vaikka olen jopa etsinyt hänelle sopivia paikkoja jatkuvasti. Ei kuulemma kannata, koska ulosottovelat otetaan sitten palkasta. (En tajua- eikös kannattaisi maksaa ne pois niin olisivat sitten maksettu?)

Hän ei maksa asumisestaan mitään, ei ruuastaan, ei autosta, ei mistään mitään. Maksan kaiken yksin ja kannan kaupasta ruokaa hänelle mitä hänelle kokkailen. Kun olen maininnut, että voisi osallistua edes ruokamenoihin pienellä summalla, väittää hän, että on ostanut joka kuukausi satojen eurojen edestä ruokaa. Ainoa mitä hän on ruokakaupasta ostanut, on herkut itselleen. Olen keliaakikko, joten mies pitää huolen siitä, että kaikista ostamistaan herkuista joko löytyy tai saattaa löytyä gluteenia, että hän saa syödä ne yksin.

Työttömyyskorvauksensa hän käyttää siis herkkuihinsa ja tilailee netistä tavaroita itselleen. Mm. lehden jota minä en saa lukea. Emme voi käydä lomalla missään reissussa, koska hänellä ei ole rahaa, minä joutuisin maksamaan kaiken kahvilakäynneistä lähtien. Olen ehdottanut että hommaisi oman vuokra-asunnon, että joutuisi maksamaan omia asunmiskustannuksia. Ei kuulemma kannata,kun ei hän siitä jää rahallisesti mitenkään voitolle.

Mies on myös erittäin äkkipikainen ja ajoittain aggressiivinen minua kohtaan. Senkin takia olen ajatellut, että jos hänellä olisi oma luukku, voisi hän mennä sinne kun hänelle oikein paha mieli iskee, eikä minun tarvitsisi valvoa ja pelätä kotonani.

Kotitöihin, kuten siivoukseen, pyykinpesuun ym. ei hän osallistu myöskään. Kerran-pari on pessyt pyykkiä koneellisen, jolloin koneessa oli vain ja ainoastaan hänen vaatteitaan.

Mutta, ovatko taloudelliset syyt pelkästään aihe eroon? Minulla on aikuiset lapset aikaisemmasta liitosta, joille haaveilen jättäväni jotain perinnöksi. Nyt tuntuu, että mies elää rahoillani jotka ovat lapsiltani pois. Olen erittäin perhekeskeinen ollut aina ja lapseni ovat minulle maailman tärkeimmät asiat.

Asia stressaa ja valvottaa minua valtavasti. En tiedä mitä tekisin. Toisaalta rakastan miestä ja nautin ajoittaisesta hellyydestä ja seksistä. Toisaalta tuntuu, että tavallaan ostan noita mieheltä, koska maksan kaiken. Auttaisi valtavasti, jo hän edes YRITTÄISI hakea töitä.  Se olisi edes pieni osoitus, että hän haluaa osallistua taloutemme hoitamiseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde suhteesta. Tarkista poliisilta faktat miten saat hyväksikäyttäjän mahdollisimman siististi ja turvallisesti pois. Usko itseesi - lokaa tulee kyseiseltä tyypiltä, mutta sinun ei pidä olla aikuisen miehen yksinhuoltaja - ja arvosta lapsesi tunteita. Heille ole tärkeä, miehelle et.

Vierailija
22/28 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä mennä töihin, jos kaikki rahat menevät ulosottoon. Ei mitään järkeä. Lisäksi et rakasta miestäsi, kun ajattelet vain rahaa. Lapsillesi on kyllä riittävästi perintöä ja asunnostasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole järkeä maksaa ulosottovelkoja, mikä h...tin järki oli ottaa velkaa. Toisten ihmisten ja yritysten hyväksikäyttöä tuo on. En katselisi päivääkään tuollaista vätystä.

By the way, lapsen elatusmaksuja on ulosotossa lähes puoli miljardia, mutta se on tabu, josta ei puhuta...

Vierailija
24/28 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa että olet löytänyt loiseläjän joka välttelee töitä välttääkseen ulosottojen maksua. eipä tuo hänen käytöksensä ja sanansa kyllä kieli välittämisestä sinua kohtaan millään lailla.

Vierailija
25/28 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää vitsi vai hä

Vierailija
26/28 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto sinun? Jos muuttaisit itse pois? Eihän noin voi elää!!!

Vierailija
27/28 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis omistat! Myy kämppä ja toivota hyvät jatkot.

Vierailija
28/28 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas AP! Mua alkaa aina surettaa tällaisten avausten yhteydessä se, kuinka ihmiset eivät osaa vetää rajoja itsensä ja toisen välille. Toki rakkaus on ihana tunne ja saa jokaisen toisinaan toimimaan epärationaalisesti ja epäitsekkäästi, mikä lienee lajimme säilymisen perusedellytys.

Kuitenkin parisuhde (huomiokaa: rakkaus = tunne, vs. parisuhde = yhteiselämän muoto) on mielestäni lähtökohtaisesti kahdenvälinen ystävyys-, yhteistyö- ja avunantosopimus, jossa ihannetilanteessa vallitsee em. rakkaus  ja molemminpuolinen halu tehdä kompromisseja, auttaa toista sekä luoda arjen ympäristöjä, joissa vastuut jakautuvat sovituilla tavoilla ja molemmat osapuolet kokevat voivansa ilmaista ja toteuttaa tarpeitaan toista kunnioittaen. Tietenkin meillä kaikilla on omanlaisemme käsitys siitä, millaiset asiat, teot ja arjen rakenteet määrittävät hyvää parisuhdetta. Millaiset ne sinun maailmassasi ovat?

Tosiasia on tietenkin, että tämä täydellinen ihannetilanne on valitettavasti usein olemassa vain (mielikuvitus)ihannemaailmassa. Ollakseen tyydyttävä ja tasapuolinen, parisuhteessa on kuitenkin toteuduttuva tarpeeksi moni omaa subjektiivista ihanteellista yhteiselämää määrittävistä ehdoista. Kerroit, että arvostat läheisyyttä ja seksiä. Riittääkö se pitämään kasassa suhdetta, josta muutoin koet puuttuvan vastavuoroisuuden ja kompromissihalun?

En voi ulkopuolisena neuvoa, mitä sinun tulisi tehdä, mutta koeta miettiä ja vaalia asioita, joista sinä saat voimaa, kuten lapsesi, ja tee vapaa-ajallasi asioita, joista sinä saat iloa. Harrasta, tapaa ystäviäsi, käy elokuvissa/konserteissa/taidenäyttelyissä/ravintoloissa syömässä. Ulkoile! Älä anna lohduttoman kotielämän lannistaa itseäsi, löydät varmasti uusia puolia ja voimia itsestäsi, kun et passivoidu kotisohvalle. Tekstitsi perusteella olet hyvin ajattelevaisen ja pärjäävän oloinen nainen. Rohkeutta! <3

Ps. jos päätät erota, hellyyttä saa koiralta/kissalta/lapsenlapsilta ja orgasmeja vibraattorilta. :)