Olen nyt vähän ilkeä, mutta mua ärsyttää pienten vauvojen
äidit jotka potevat vauvakuumetta vaikka heillä siis on jo vauva.
Varsinkin jos kyse on esikoisesta, tekisi mieli sanoa että kyllähän se vauva-aika vielä suhteellisen helppoa on mutta odottakaapa kun saatte painia uhma-ikäisen kanssa ja pohtia kasvatusongelmia.
Ja sitten ärsyttää myös ne, jotka todellakin tekevät toisen lapsen heti siihen perään ja sitten valittelevat kun on niin rankkaa ja ei jaksa.
Ja sellaiset vauvakuumeilijat (että mä vihaan tota sanaa!) jotka itkeä tihrustavat jo peräti kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen kun ei tärppää ja nyt on varmasti mentävä hoitoihin voi, voi.
Huh, helpotti.
Kommentit (26)
toivonut uutta raskautta.. ja toivon edelleen, vaikka ap:tä ja muita
samankaltaisia ÄRSYTTÄISI. On teilläki aiheet ihmettelyyn huh huh.
muttemme silti ole ihan hetikään toista tekemässä. Olen itsekin ihmetellyt, että miksi vauvakuume iski näin pian, mutta luulen sen olevan jotenkin biologista. Jos asiaa ajatellaan luonnon kannalta, on parempi, että nainen tekee lapset samaan syssyyn, silloin lasten " avuttomana olo" -aika jää kaiken kaikkiaan lyhyemmäksi...jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan?
vaikka on jo vauva.
Muistan itsekin kun oli ihana ja helppo esikoinen ja aloin pian toivoa toista vauvaa. Ikäeroa tuli kuitenkin 1v8kk,ei sentään 11kk.
...sitä en ymmärrä, että vielä on suunnilleen rutiinit hukassa ja masis päällä, kun uutta painetaan jo putkeen. Väsyneen äidin pitäisi hoitaa itsensä ilman muuta kuntoon ennen uutta vauvaa. Eikä niin, että kyllä se sairaseläkkeellä oleva äitimuori ton esikoisen kattoo, jos mä en jaksa.
Vaikka vauvaa ei olisi keretty kuukauttakaan tekemään. Ja vielä kehdataan puhua että kyllä oli hankalaa saada vauva kun tärppäämiseen meni 6kk ja tikut oli ahkerassa käytössä.
Vierailija: