Kokemuksia Bulgariasta lomakohteena? Varasin just äkkilähdön...
....ja en ole ihan varma mitä ajatella. Onko se vielä ns. "kehitysmaa", vai ihan tavallinen turistirysä jo niinkuin muutkit "etelät"?
Hotelli on tasokas ja aurinkoa riittänee, se kai on nyt meille tärkeintä.
Kommentit (39)
Tsarevo on ihan eri juttu kuin Sunny Beach. Ainakin ennen Tsarevo oli todella hiljainen paikka, jossa ei tapahtunut mitään, mutta tietäen Bulgarian hullun rakentamisvimman kaikki voi olla muuttunutta muutamassa vuodessa.
Hotelli sinänsä oli ihan hieno ja uusi, mutta hotelli oli keskellä ei mitään... Pienellä bussilla pääsi maksamalla parin km matkan "kylään", jossa ei ollut kuin pari ravintolaa ja pari markettia... Viikko kului ihan liian hitaasti...
plääh, kohta mulla menee fiilikset koko matkaan :(. Hei, sinä joka tiesit Tsarevosta, onko siellä sitten kunnollisia ruokapaikkoja? Hotellillamme luulisi olevan turvallista syödä, kyseessä on Finnmatkojen neljän tähden Blue Village-lomakylä. Vatsatautia varomme kyllä joka paikassa, eihän hygieniataso missään "etelässä" ole sama kuin Suomessa.
ap
ja toiste ei tarvitse mennä. Kreikka on suosikkini.
köyhää ja haisevaa joka puolella
uima-allasvesi paskaista
meressä matoja ja roskia
vatsataudissa oltiin koko porukka!
epäystävälliset ihmiset
venäläiset jyllää ja örveltää ja etuilee
kauheesti siäänheittäjiä
huume ja huorakulttuuri kukoistaa
viina halpaa
ei koskaan enää tuonne. hui
Ruoka rupesi tökkimimään viimeistään kolmantena päivänä. Hotellin ympäristössä ei ollut mitään muita ruokapaikkoja kuin mitä hotellilla oli tarjolla. Kylässä kävimme pari kertaa syömässä ja ruoka oli siellä ihan kelvollista. Kylä oli kierretty kokonaan puolessa tunnissa. Mitään muuta tekemistä ei hotellissa iltaisin ollut kuin hotellin oma ohjelmatarjonta ja emme viitsineet lähteä iltaisin kävelylle keskelle ei mitään... Oma asenne ratkaisee paljon. Ota luettavaa ja mahdollisesti jotain pelejä mukaan matkalle viihdykkeeksi.
eipä kuulosta hyvältä. Täytynee vuokrata auto - vai voiko siellä edes ajella, onko tiet kunnossa jne.?
ap
hotelli oli hieno ja muutenkin paikat siistejä, siis uima-altaat ja muut hässäkät, ruoka oli hyvää ja pysyimme terveinä vaikka söimme ihan missä vaan
eipä ois pitänyt tulla tänne kyselemään, meni fiilikset koko matkasta!
Kiitti : )
ap
Yritimme viime kesänä Sunny Beachillä vuokrata autoa useampaan otteeseen, mutta vuokraamoilla (edes tunnetulla Aviksella), ei ollut joko lastenistuimia ollenkaan tarjota tai ne mitä oli, olivat kelvottoman turvattoman oloisia, rähjäisiä ja vanhoja istuimia, jollaiseen en itse elämäni tärkeintä asiaa eli lasta istuttaisi. Ja liikenne on sekavaa ja huonoa.
soitin tässä välissä matkatoimistoon ja eivät hekään suositelleet autoa vuokraamaan. Täytynee käydä jossain retkillä tai jos taksin kyytiin uskaltaisi, nehän ei kai maksakaan juuri mitään siellä.
Matkatoimiston täti käski muuten olla välittämättä muiden mielipiteistä :)
ap
Älä nyt anna pilata lomaasi. Avoimella mielellä ja rentoutuminen pääasiana, eiköhän tuo siinä aja asiansa. En ole koskaan Bulgariassa käynyt, mutta ystävät viettivät ihan ok "aivot narikkaan" rentoutumisloman lastensa kanssa viime vuonna Sunny Beachilla. Söivät, uivat ja relasivat perheen kesken. Eiköhän tuo onnistu Tsarevossakin, eikös tuon pitäisi olla luonnonkaunis paikka? Rohkeasti vain reissuun ja oikealla asenteella niin se lomamielikin sieltä löytyy ;)
Itse sain salmonellan. Muutenkin ihan ala-arvonen paikka. Tosin Albenassa oltiin...
Itse olin Sunny Beachilla toissa kesänä eikä se mikään mieletön kulttuurikokemus ollut. Mutta jos lähtee hakemaan rantaa ja chillailua eikä turistimeno haittaa, tuo voi olla ihan hyvä kohde. Joku muualle matkustava makaa rannalla ja maksaa siitä paljon enemmän.
Ruoka oli meidän makuumme mautonta, mutta me tykätäänkin tulisista ruuista. Jos sellainen mieto maistuu, niin jees. Halvalla saa, joten voi ostaa useammankin annoksen ja maistaa, mikä on hyvää.
Mukavampi sitten vaikka suomalaisissa kylpylöissä tai Pärnun upealla hiekkarannalla ja Tervise Paradiis -kylpylässä. Etkö AP pysty enää perumaan matkaasi? Edes niin että menettäisin toimistokulut? Nimittäin ei kannata.
Taitaa porukat tosiaan pistää omiaan suurelta osin, oikein innostuvat kun saavat jonkin loman odotuksen pilattua.
Me oltiin viime kesänä Albenassa ja ihan ok loma oli. Ja olen käynyt vastaavissa turistirysissä muissakin esim. kreikassa neljästi, kanarialla neljästi, turkissa kolmesti jne. ihan ovat samaa tasoa, jos hakee vain löhölomaa. Pienten lasten kanssa on pääasia, että on hyvä hotelli, turvallista ja siistiä ja niitä meillä ainakin oli. Ja mikä parasta todella lyhyt lento JA HALPAA. Mitään nähtävää siellä ei ole, mutta mitä nähtävää on muka Kanarialla tai Kreikan saariston lomakohteissa, nähtävyydet ovat aina ihan muualla kuin perus lomakohteissa. Samaa turistikrääsää myydään joka paikassa, joten tuliaisia emme ostaneet, mitä nyt lapsille on aina pakko jotain turhaa hommata:)
Mutta ihan kivan loman siellä pystyy viettämään! Minä nyt en ole missään kohteessa käynyt kahdesti, joten en lähtisi tuonnekaan, mutta se on siis minun periaatteeni ei paikan vika.
Vanhempani ovat käyneet sillä useamman kerran ja äidiltäni vietiin paikallisessa kaupassa lompakko sekä yhdellä kerralla äitini sai sieltä jonkin "paskabakteerin" kurkkuunsa ja joutui teholle sen takia kun henki ei enää kulkenut.
Olen ollut kerran Sunny Beachilla, mukana oli 2v8kk tyttö. Meillä oli hyvä hotelli ihan rannalla, jossa puolihoito. Sekä aamupala että illallinen olivat mielettömän monipuolisia ja vaihtelevia, oltaisiinko kerran tai kaksi käyty muualla syömässä. Yksi retkikin tehtiin, ajettiin johonkin maalaiskylään, jossa vaihdettiin bussikyyti hevoskärryihin, joilla mentiin sitten hirveetä haipakkaa pitkin hiekkateitä. Käytiin mm strutsifarmilla ja loppuaika makoiltiin piknikillä ( ihan kunnon ruokatarjoilu) metsän siimeksessä.
Meille jäi kivat muistot ja mennään ehkä uudestaankin.Lentoaika on tosiaan ihanan lyhyt ja hintataso edullinen. Hotelli vain kannattaa valita huolella.
Olen itse käynyt vain Varnassa, joten Tsarevosta en osaa sanoa. Tuo pohjoisrannikko tuntuisi kyllä laadukkaammalta kuin Sunny Beachin alue, tosin Tsarevo on ihan etelässä.
Aurinkoa Bulgariassa kyllä varmasti on, ruokakin on hyvää, jos löytää fiksun ravintolan (ne turistikuppilat ovat aika karmeita). Maisemista: moni alue on rakennettu ihan täyteen, Tsarevosta en kyllä tiedä.
Hotellit voivat olla ihan mitä vain, yksikin kaveri oli varannut Kultarannikolta neljän tähden hotellin ja huoneeseen satoi sitten sisään... Palvelukaan ei ollut kovinkaan innostunutta. Mutta tämä on vain pieni otos, teidän paikkanne voi olla tosi hyvä!