Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: MITÄ TEHDÄ LAPSEN KANSSA HUONOLLA ILMALLA???

05.02.2006 |

Nyt kaikki mukaan vinkkejä laittamaan! Olen monien ystävieni kanssa monta monituista kertaa miettinyt, että mitä tehdä taaperon kanssa kun sataa kaatamalla tai on kova pakkanen monta päivää? Suomessa yleisiä ilmoja, mutta sisäleikkipaikkoja ei tunnu löytyvän mistään...

Eli nyt kaikki ideat pinoon ja näin autetaan toisiamme. Keksitkö jotain kivaa ja erikoista kotona vi löytyykö lähistöltäsi jokin kiva paikka missä taapero pääsee purkamaan energiaansa? Kaikki ideat vaan rohkeasti esiin ja jos kerrot jostain paikasta, laita aina paikkakunta, että sielläpäin asuvat saavat hyödyn irti. Etenkin ilta ja viikonloppuisin aukiolevia tuntuu olevan tosi vähän jos olleenkaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös tulee tenava (ja äiti) hulluksi, jos ei pääse ulos. Kaikkein parhaiten meillä toimii päiväkylpy, joka on ilmeisesti niin erikoista että jaksaa aina innostaa, varsinkin jos menee itse suihkuun ja ottaa lapsen siihen viereen ammeeseen pulikoimaan. Siivoaminen on myös meillä käytössä, tyttö pyyhkii ja kiillottaa kaikkea vanhoilla kangasnenäliinoilla. Myös paikkojen uudelleenjärjestely on meillä tehokas tapa tappaa aikaa, tyttö tykkää kaikesta missä saa vähänkin auttaa. Huonekalujen järjestystä meillä myös vaihdetaan suht usein, ihan tosin muutenkin kuin huonolla säällä, äiti kun on kovin vaihtelunhaluinen :)

Vierailija
2/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan nyt itse:

-Kirjasto (sopii hienosti ainakin rauhalliselle lapselle ja on auki myös iltaisin + lauantaina)

-Uimahalli

-Keltasirkku (MML:n avoin päiväkoti, auki vain arkisin)

-Hampurilaispaikkojen + prisman leikkipaikat (soveltuvat parhaiten vasta 3v->)

-Askartelu kotona (ei kovinkaan mukaansatempaava juttu vilkkaalle alle 3v)

-Kyläily tai kutsua vieraita

- Käynti eläinkaupassa (toimii meillä kuin häkä, mutta keswtää toki vain hetken)

-Shoppailu (taas rauhallisten lasten vanhempien ylellisyyttä ;) )

Näitä keksin ainakin Järvenpäästä

Sitten muualta lähiseudulta

-SeaLife(world) linnanmäen kupeessa helsingissä ihan ok, melko kallis

-Korkeasaari (onko toimintaa myös talvella sisätiloissa???)

-Luonnontieteellinen museo helsinki (todennäköisesti ei kiinnosta ihan pienimpiä? En muista tarkkkaan millainen paikka se on)

Listautukaa ihmiset!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valjastan lapset kanssani siivoamaan siinä vaiheessa, kun on _lähellä_ että hyppivät seinille. Yhdessä tuusaamisesta tykkäävät kaikki ja siivotussa kodissa sitten leikitkin sujuvat paremmin. Jos huono ulkoilusää jatkuu seuraavaan päivään, lähdemme usein jonkun mummon luo " evakkoon" , niin pysyy kotikin puhtaampana edes jonkin aikaa. Hyvällä onnella saa ruokinnankin järjestettyä samalla kertaa.

Tai sitten eväsretki korkeasaareen (aika halpa ja ihana talvella), lentokentälle, uimahalliin.

Vierailija
4/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyneet sunnuntaisin autonäyttelyissä ja Näsinneulassa (ja akvaariossa), jos on ollut paukkupakkasia. Lauantaisin ostoskeskuksessa, jossa on ollut mukava kulkea käytäviä, ajella hissillä ja rullaportaissa.

Sisällä korjauspuuhat leikkityökaluilla, lompakon " järjestäminen" , tietokoneella kirjoittaminen tai junien/bussien katseleminen ovat olleet suosittuja. Uusi pikku auto kaapista esiin, jota olen säästänyt pahan päivän varalle on saattanut olla päivän pelastus.

Vieraiden kutsuminen vie monta mukavaa tuntia.

Leipominen, jos tykkää muovailla, korttien valmistus (varastoon syntymä- ja nimipäiväkortteja), tarrojen liimaaminen kirjaan, vesiväreillä maalaaminen innostavat joskus.

Videoiden katselu suo äidille kahvitauon, kun meillä ei päiväunia nukuta ollenkaan.

Autojen järjestäminen johonkin uuteen paikkaan.

Näillä eväillä me olemme yrittäneet selvitä, mutta kyllä välillä tulee ainakin äidin aika pitkäksi, jos ulos ei pääse...

Vierailija
5/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin vanhaan äitiyspakkauslaatikkoon kaikenlaista pukeutumisleikkikamaa naamareista, itse tehdyistä kruunuista ja halpiskoruista huiveihin ja mekkoihin. Tytöt 2- ja 4-vuotiaat ovat nyt kovien pakkasten aikaan leikkineet niillä joka päivä ja pukeneet äitiäkin. Sama konsti tuntuu olevan päiväkodissakin.

Toinen lasten mieluinen juttu on omien valokuvien ja itsestä kuvattujen videoiden katselu.

Meillä on myös leluja, jotka yleensä piilossa ja vain harvoin saa leikkiä. Esim. kiiltokuvat kiinnostaa hyvinkin pieniä, mutta niitä ei jaksa usein keräillä takas kansioon.

Vierailija
6/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Luetaan kirjoja niin kauan kuin lapset jaksavat kuunnella (meilla tahan saattaa menna parikin tuntia),

- Laitan lapset vaahtokylpyyn muovipurkkien ja -pullojen sekaan,

- Askarrellaan tai muovaillaan muovailuvahoilla,

- Leivotaan (tasta en itse valitettavasti tykkaa mutta lapset tykkaavat),

- Mennaan avoimeen paivakotiin / mammakahvilaan,

- Mennaan kirjastoon tai uimahalliin,

Mutta joskus tulee tietenkin kaikesta huolimatta aika pitkaksi eika ulos oikeastikaan viitsi menna. Silloin katsotaan videoita.