Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kakka-asiaa!

04.02.2006 |

Meillä on paria päivää vajaa kuukauden ikäinen poika. Vähän huollettaa kun tekee " luonnostaan " tällä hetkellä tosi harvoin kakan. Nyt ei edes muistu mieleen, milloin viimeksi?!! Kuumemittarilla " autettuna" kakkaa voi sitten tulla, kuten toissapäivänä ja aika lasti tulikin! Näytti ihan normaalilta. Olen kyllä lukenut (ja taisi neuvolassakin olla puhetta) että kovasti voi vaihdella vauvoilla.

Mutta kuitenkin mietityttää, liittyykö riittävään maidonsaantiin. Se kun on muutenkin ollut mielessä. Paino ei 3 viikon iässä ollut noussut syntymäpainosta kuin 400g. Neuvolassa kyllä pidettiin tilannetta ihan ok, kun paino suhteutettiin pituuteen (pojan mitat nyt 4460 ja 56cm). Mutta mitä olen tällä palstalla lukenut samanikäisten painonnousuja, niin aika vähältä tuntuu tuo meidän pojun painonnousu? Syö vaihtelevasti, päivällä tiheämmin (olen nyt koittanut oikein lisätä imetyskertoja) yöllä sitten noin 3-4 tunnin välein.

Muistelen vain esikoisen olleen aika kakka-automaatti, niin ihmetyttää nyt.

Kommentteja kaivataan...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kakan väli voi olla jopa 10 päivää ja se on vielä ihan normaalia. Älä turhaan huoli.

Ei varmaan kannata kauheasti " pakottaa" kakkaa tulemaan, ettei suoli " opi" siihen, että se tarvitsee ärsytystä toimiakseen. Näin olen jostain vauvakirjasta lukenut, en tosin muista, oliko ihan tämän päivän vauvanhoito-opas...

Vierailija
2/2 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans poika ihan muutaman viikon ikäisenä teki kakan itse, mutta aika pian loppui kakkaaminen. Oli kerran 13 pvä kakkaamatta. Lastenlääkäri arveli pojan käyttävän rintamaidon niin hyvin elämiseen, etteä kakkaa ei juuri synny.

Kokeilin mallasuutetta teelusikallinen päivässä. Se aiheutti meillä paljon ilmavaivoja.

Lääkäri käski kokeilla levolacia 2,5-5ml. Jos kakkaa ei meillä tule 4-5pvä niin annan 3ml levolacia, jos ei vieläkään, seuraavana päivänä annan 4ml ja kolmantena 5ml, mikäli ei ole tullut. 3 päivänä aina viimeistään kakka tullut.

Luonnonmukaiset vaihtoehdot on luumu, jota voi 1/3tl maitoon sekoitettuna antaa vaikka pari krt päivässä, vatsan hierominen, jalkajumppa, kylpy, kaukalo.

Mutta se on ihan normaalia, että kakka on joskus jumissa.

Meillä siis ollut jo yli kk tekemättä luonnollisesti kakkaa. Luulen, että kun kiinteät aloitetaan, niin kakkaakin syntyy.

-marica ja poika 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla