Kätilö vielä tarjoo apuaan,jos kysyttävää tai muuta.
Kommentit (28)
Tuleeko se vain jos pahasti repeää? Jos tuli ekassa synnytyksessä, tuleeko toisessakin??
Vierailija:
Tuleeko se vain jos pahasti repeää? Jos tuli ekassa synnytyksessä, tuleeko toisessakin??
Suomeksi verenpurkauma. Jos joku vuotava suonenpää jää huomaamatta tai vuotaa kudoksen alla, kerää sinne verihyytymän,joka voi olla hyvinkin kivuliasJoskus avataan ja poistetaan. Ei ole tapana uusiutua.
klö
Eli onko sitä odotettavissa seuraavissakin synnytyksissä jos ekassa oli?
Kun vastustein, vihjailtiin, että pelkään pistämistä... Olisin vain halunnut synnyttää luomummin.
Kuinka yleistä on, ettei potilaan omaa tahtoa kuunnella?
eli jos ensimmäisessä synnytyksessä ei jouduttu välilihaa leikata niin onko suuri mahdollisuus ettei leikata seuraavassakaan?Sitten haluaisin tietää että jos on uudelleensynnyttäjä niin onko mahdollista lähteä kotiin synnytyksen jälkeen jos kaikki on mennyt hyvin niin jo vaik 6h päästä.Masennuin meinaan esikoisen kanssa kun jouduin jäämään sairaalaan ja itkeskelin vaik siellä.Kun pääsin kotiin olin iloinen.nyt kun osaan jo imettää kun imetin esikoista vuoden ja muutenkin hoitaa niin haluaisin kotiin esikoisen ja mieheni luo todella nopeasti.Ensiksikin esikoiseni on niin kiinni minussa etten voi jättää häntä moneksi päiväksi isin tai mummin kanssa.Viimeksi olin 3 päivää sairaalassa ja en ole kuullut tapauksista mein sairaalassa että päästäisivät nopeasti pois.Mutta eiväthän voi väkisin pitää...vai voivatko?Muuten minulla ei ollut kotiin tullessa surullista oloa mutta sairaalassa en tykännyt olla enkä saanut nukuttua.Onko jotain keinoa millä voisin vaikuttaa jotta pääsisin pois nopeasti.Olen vasta rv 5+3 niin että aikaa on odottaa.Toivon kovasti ettei tämä kulta mene kesken koska nyt tulis just sopivasti lapsille ikäeroksi 3 vuotta.
Hei!
Olen synnyttänyt ensimmäisen lapseni 5v. sitten viikolla 35+2. Supistusten vuoksi silloinkin makoilin reilun kuukauden ennen kuin synty. Nyt olen joutunut levähteleen viikolta 27 ja tosi tunnollisesti levähtänytkin. Olen jo toista kuukautta syönyt säännöllisesti supistuksiiin ventolinea 3 krt/pvä. Nyt kohdunkaulaa edelleen jäljellä 3 cm ja se on kiinteä. Maha/ vauva vielä ylhäällä, viikkoja huomenna täynnä 35. Kuitenkin supistelee lääkityksestä huolimatta paljon, kivuliaastikin. Kuinka todennäköistä on, että synnytän kohta. Itsestäni kuitenkin tuntuu, et nyt ei niin vakava tilanne kuin viimeksi, viimeksi vauva laskeutui alas jo 30 viikon paikkeilla, kohdunkaulaa ei näillä viikoilla ollut kuin 1 cm ja se oli pehmeä. Fyysiset merkit siis viitaisevat siihen, ettei synnytys olisi ihan pian tulossa. uskallanko siis jo jonkin verran liikkua, vai pitäisikö vielä varmuuden vuoksi maata viikko tai pari. Hermot ja kärsivällisyys alkaa mennä tähän makoilemiseen?
Kiitos jo etukäteen!
Montako synnytystä takana? Jos useita,eivät yleensä repeä.
klö