Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vielä tarjoo apuaan,jos kysyttävää tai muuta.

Vierailija
04.02.2006 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko mahdollisesti helpompi?

Ensimmäinen oli 20 h ja päättyi imukuppiin. Olisiko nytkin hyvä ottaa epiduraali? Tarkoitan että kestääkö synnytykseni todennäköisesti kauan nytkin.

Vierailija
2/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin,että ainakin puolet voit vähentää tosta ekan synnytyksen kestosta. Avautumisvaihe nopeampi ja kudokset antavat helpommin periksi toisella kertaa,joten välttämättä ei imukuppiakaan tarvita.Jos puudutus ehtii, ota vaan epid tai spinaali.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistaa, että arvio on aina arvio ja lääkärin kokemuskin ratkaisee.

klö

Vierailija
4/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiutuuko imukupin tarve, luulin että ei. Minulla oli kyse supistusten heikkenemisestä/ kohdun väsymisestä.

Miten spinaali eroaa epiduraalista?

Vierailija
5/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vastaan,en osaa auttaa.

klö

Vierailija
6/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikkoja 26 ja kärsin tänään puolisen tuntia TODELLA kovista liitos tai alakivuista..

En pystynyt kävelemään tai suoristamaan selkääni ja pissaaminen sattui, mutta ei samoin kuin virtsatulehduksen aikaan.. Tuntui kuin kipu veisi tajun.. Nämä kivut käyvät aina välillä..

Onko mielestäsi normaalia? Mitä voisin tehdä?

Vierailija
7/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika oli ja meni jo...

Vierailija
8/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarkoitinkin,että tuskin kuppia tarvitaan.

Epiduraalissa jätetään katetri ja anoosta voi lisätä. Spinaalissa lääke pistetään kerta-annoksena selkäydinnesteeseen ja auttaa 2 tuntia. Jälkimmäinen parempi,jos ennakoidaan nopeaa synnytystä.

klö

Vierailija
9/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut liittyvät yleensä liikkeelle lähtöön ja sängyssä kääntymiseen eikä apua monesti ole oikein mistään. Käy alkuviikosta neuvolassa varmistamassa,onko siitä kysymys.

klö

Vierailija
10/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen rv 29: Alapääni on ratkeamispisteessä.. neuvoja!!

Mulla on valtavat laskimolaajentumat ulkosynnyttimissä ja nivusneudussa. Ne särkevät ihan tajuttomastoi ja vehkeen ulkomuoto on kuin kukkakaali...MITÄ mä teen niille, kun jalkeillaolo on yhtä tuskaa!!!Ihan kuin iho repeäisi. Lääkäristä ei apua löytynyt. Onko teillä ollut samoja vaivoja?Koko toosa on muutenkin ihan muotopuoli ja turvonnut. Voin kertoa, että pora tekis mieli kivun vuoksi vääntää, ja muu ei auta kuin lepo...Se kun ei perheelliseltä onnistu.Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!!

Vierailija
11/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kysymys tuolla lastenhoitajan pinossa (15), en millään jaksais selostaa uudelleen, et jos lukaset ja kerrot oman näkemykses siitä. Kiitos!!!

Vierailija
12/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laskettu aika oli ja meni jo...

Ei mitään,mitä näillä palstoilla ei olisi kymmeniä kertoja käsitelty.

Lauantai-illan kunniaksi nyt saunaa ja seksiä ja nännien hierontaa. Viikon päästä kannattanee palata asiaan.

klö

Vierailija
13/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo sinulle aikaisemmin:Kylmää maitorahkaa tai vähän kaulittu,viileä keräkaalin lehti pöksyjen sisään. Hirudoid-voidettakin voit käyttää ja särkylääkettä.Hankala vaiva, mutta näillä voisi pieni helpotus tulla.

klö

Vierailija
14/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kohdunkaula on pehmentynyt, mutta 3cm, rv 37 voiko seksi käynnistää synnytksen?

Vierailija
15/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin kuten myös lastenhoitajan vastauksen eikä minulla ole siihen oikeastaan lisättävää. Jos sinun sairaalassasi on jauhemaitoa,voit ottaa omat Tuttelit tai vastaavat. Eikö lypsy ja syöttäminen pullosta omaa maitoa onnistunut sekään?

klö

Vierailija
16/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vielä.

klö

Vierailija
17/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä, että onko jommassa kummassa enemmän riskejä? Miksi uudellen synnyttäjälle suositellaan spinaalia? Kun minun synnytykset ovat aina pidentyneet (4 lasta), niin onko sama, jos pyydän mahdollisella seuraavalla kerralla epiduraalin? Onko se siis yhtä turvallinen kuin spinaali, joka mulle on kerran laitettu, mutta vaikutus loppui liian aikaisin?

Vierailija
18/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suuria eroja turvallisuudessa. Spinaali nopeampi laittaa ja auttaa nopeammin,siksi suositellaan uudelleensynnyttäjälle. Voit myös epiduraalia pyytää.

klö

Vierailija
19/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vauva sotkeentua napanuoraansa kääntämisyrityksessä tai jalat edellä syntyessä?

Vierailija
20/28 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääntämisyrityksessä,mutta useimmat lapset ovat kiertyneet napanuoraansa.

Äiti ponnistaa lapsen kainaloita myöten ulos, sitten lääkäri tarttuu lapseen ja auttaa hartiat ja pään tietyin ottein.

Kivunlievitykset kuin missä tahansa synnytyksessä ja lastenlääkäri loppuvaiheessa mukana.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi