Ollako vai eikö.Parisuhdepulma.Auta, jos voit.
Mitä tässä oikein pitäisi tehdä? Mieheni jäi työttömäksi vähän aikaa sitten. Meillä on kaksi pientä (alle 3v) lasta. Töissäoloaikana lasten hoito ja kodinhoito olivat 98% minun vastuulla. Olin usein tosi väsynyt, mutta apua ei herunut. Mies kyllä onneksi esikoista vahti viikonloppuisin 2 x 1 tuntia, että pääsin ulos yksin kävelylle tms. Mutta siihen se oikeastaan jäi.
Nyt miehen tyttömyysaikana olen ollut sitä mieltä, että enemmän on osallistuttava. Mies ilmeisesti ei, vaan hänen aika kuluu nyt omien harrastusten parissa. Harrastuksiin ja omiin touhuihin (myös laskunsa ja ISOT velkansa) menevät myös mieheni rahat. Minä ostan kaiken lapsiin liittyvän.
Mieheni ajankäyttö on hänen mielestään hänen oma asiansa. Mies menee nukkumaan n. 01-04 ja herää 11-13. (vertaa minä ja lapset 22-08) Yöt mies touhuaa omiaan ja minua se häiritsee. Muuta en niin hartaasti toivo, kuin että joskus saisi nukkua hiljaisen yön, ettei kukaan kuljeskele ja touhuile kotonani yöaikaan. Meillä ei siis valvota lapset, vaan mies ; ( Mies ei tahallaan melua (ei kuuntele kovaa musaa tms) mutta minua jo se pieni kuljeskelu, ruuanlaitto öisin yms häiritsee todella, olen niin herkkäuninen. Kumpa edes viikolla olisi rauhallista ja hiljaista. Minun on kumminkin taas aamulla jaksettava lasten kanssa.
Minä vien lapset aamulla ulos, vein heti 2vkoa pikkukakkosen syntymän jälkeen ja yksin olen tämän sitten tehnyt miehen työttömyysajankin. Samoin aivan viimeisillänikin, kaksi päivää ennen synnytystäkin ulkoilin lapsemme kanssa, vaikka mies siis oli silloin kotona. Hän ei jaksa/halua jakaa tätä ulkoiluttamisvastuuta. Minä laitan myös ruuan lapsille, huolehdin pyykit, tiskit...
Mieheni ei koskaan muista mitään merkkipäiviä, joulua, lasten syntymäpäiviä... Minua loukkaa, miten ei hän edes omia lapsiaan voi pienellä lahjalla muistaa. Itselleen ostaa kyllä omilla rahoillaan vaikka mitä tavaraa. Jouluaaton miess surffasi netissä eli se siitä perhejuhlasta : (
Mieheni kyllä vahtii lapsia, jos pyydän. Käytännössä tämä on sitä, että silloin kun lapset nukkuvat, mies vahtii. Pääsen edes vähän ulos ja yksin olemaan. Mieheni kyllä tekee lupauksia (huomenna alan auttamaan enemmän, huomenna olen perheeni kanssa enemmän jne... ), mutta lupauksiksi ne jäävät. Mieheni myös vakuuttaa rakkauttaan ja onkin luonteeltaan kiltti, mutta vaikea on tähän rakkauteen uskoa. Itse en tiedä, miten miestäni rakastan. Naimisissa ollaan ja luvannut olen rakastaa. Tuntuu vaan pahalta, kun mies ei osallistu eikä millään tekojen tasolla näytä välittävän.
Koskaan ei meillä ole yhteistä, kaksinkeskeistä aikaa. Jossain vaiheessa yritin sitä järjestää, mutta miestäni on tosi vaikeaa saada minnekään. Eli olen sen jättänyt. olkoot sitten. Perheen yhteiseksi ajaksi on jääneet yhteiset kauppareissut, n. 2-4 krt kk. Muu miehen aika menee mieheni harrastuksissa ja omissa menoissa. Ja mieheni on siis nyt työtön!!! Eli aikaa olisi myös perheelle, jos haluaisi.
Kävimme kerran perheneuvolassakin, mutta mies ei halua siellä jatkaa. Ei kait koe tärkeäksi parisuhteemme työstäminen. Jäi tuosta käynnistä se mieleen, että mieheni ei keksinyt minusta yhtäkään hyvää puolta, kun sitä häneltä kysyttiin. (molempien piti kertoa, mitä toisessa arvostaa) Olen kuitenkin itseni mielestä ollut hyvä äiti, enkä mikään kamala ihminen. En edes ruma, ihan tavallisen näköinen.
Itse olisin valmis suhteemme eteen vaikka mihin ja millaiseen työstämiseen tahansa. Mies näköjään ei. On kova kiusaus lähteä koko suhteesta. Mieheni kun nyt elää, kuin hänellä ei perhettä olisikaan. Pääsisi sitten edes eroon meistä ja saisi olla yksin. Kuitenkin mies väittää rakastavansa. Itse en halua/kestä olla yksin. Olisiko parempi kestää vaan tässä ja ottaa ne rippeet mitä nyt saan? Uuteen suhteeseen en jaksa/halua, olen niin pettynyt miehiin. Kunnioitan avioliittoa ja sen rikkoutumattomuutta. Kai se tarkoittaa, että tässä olisi oltava loppuun asti. Mutta tuntuu vaan niin pahalta mieheni käytös ja on vaikeaa ymmärtää.
Lapsiani rakastan yli kaiken ja heidän takiaan sitä jaksaakin tätä elämää. Heiltä saan niin paljon iloa ja sisältöä elämääni. Kiitos teille rakkaat lapset.
Jos jotain osaat sanoa tilanteeseeni, jos olet kokenut joskus samoin. Kerro ja jaa se. Kiitos!
Kommentit (18)
Vaadi itsellesi hyvää kohtelua ja jos miehesi ei pysty sitä antamaan...se on finito.
oliko samat merkit ilmassa jo silloin?
Ei millään hyvällä, mutta mielestäni miehessäsi ei ole mitään rakastettavaa! Aivan epäuskoisena luin pöyristyttävän kertomuksesi! Puhunut varmaan olet, sitä en epäile. En keksi muuta kuin että printtaa täämä koko ketju miehelle luettavaksi; ehkä sen jälkeen silmät aukevat tällä vastuuttomalla keskenkasvuisella klopillakin??
Tai jos et halua koko ketjua printata, kopioi aloitustekstisi ja anna pelkästään se hänelle mietittäväksi.
Kaikenlaista...
en minäkään alkaisi tuollaista katsoon todellakaan. nyt vain kova kovaa vastaaan..
enää _yritä_keskustella vaan kerro miehelle ehtosi jos haluaa jatkaa avioliittoanne.
Annat miehelle selkeät vaihtoehdot; joko hän alkaa viettää aikaansa perheensä kanssa ja osallistuu perheessä elämiseen ja perheen menoihin tai sitten hän saa jatkaa työttömänä elämistä ja öisiä vaelluksiaan aivan yksin ja sinä jatkat yksin lapsien kanssa.
Et voi olla riippuvainen miestä, joka selvästikään ei välitä perheestään tarpeeksi.
Lopeta valitus! Olet jo yrittänyt jutella. Se ei auttanut. Älä siis enää odota vaan pistä pihalle tommonen.
Jos pelkäät yksinjämistä, niin voin kertoa, että taatusti löydät parempaa kuin tuollainen lapsellinen luuseri, joka ei yhtään arvosta perhettään!
(varsinkin työttömänä) aiuttaa sinua ja olla lapsilleen isä siinä missä sinä äiti.
Anna selkeät vaihtoehdot, joko hän auttaa tai menee muualle valvomaan öitänsä.
Minä en tuollaista katsoisi kahta päivää pidempään. Se ei auta, että mies on kuitenkin kiltti kun ei hakkaa tai jotain, vaan kuuluu PERUSVELVOLLISUUKSIIN kotona ollessaan tehdä 50% kotitöistä ja lastenhoidosta.
Joskus jotain muutosta (mies siivoaa kerran)mutta stten taas unohtuu.
t:ap
Ihan samahan on lasten kasvatuksessa, et saa antaa periksi kun ne vinkuvat jotain, jos jo kerran olet sanonut " ei" .
Lopeta kokonaan miehesi vaatteiden pesu ja jälkien siivous, älä laita miehellesi ruokaa, älä kerro kun lähdette ulos tai jonnekin kylään vaan vaan häivytte.
Et anna periksi vaan annat tietyn päivämäärän johon mennessä on kantanut kamppeensa pois ellei pysyvää muutosta tule.
Minä juttelisin miehen kanssa kunnolla. Tekisin selväksi (jos hän ei muuten tajua), että hän on yhtä lailla vastuussa kodin töistä ja lasten hoidosta niin kuin sinäkin. Jos miehelläsi ei ole halua muutokseen, ottaisin ja lähtisin.
Mieheni kyllä tietää, mitä haluan ja odotan. Ehkä olen sitten kuitenkin liian kiltti ja nielen kaiken. Mies sitten vaan jatkaa touhuaan, kun luulee että kestän/jaksan mitä tahansa. Nyt alkaa kyllä olla mitta täynnä.
Oon kyllä ajatellut (väliaikaista ehkä, jos asiat selviäisi) asumuseroa. Tästä keskustelu ei onnistu. Mieheni ei pysty keskustelemaan mistään, vaan huutaa, suuttuu, lähtee ovet paukkuen ulos. Minä taas haluaisin istua alas ja keskustella kunnolla. Mieheltä ei onnistu.
ap
Mut kun antaa rahaa muijalle shoppailuun niin muija kiltisti kestää tuon ja seksi on kuulemma hyvää.