Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etunimet päätetty, vielä apua toisiin nimiin kyselisin.

04.02.2006 |

Olen teiltä muutamaan otteeseen etunimipohdinnoissa apua pyytänyt ja nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että tytöstä tullee Julia ja pojasta Lukas.

Sisarukset ovat

Laura Jasmin

Lassi Eemil

Leo Joonatan

Pojalle olin ajatellut Oliver, Eerik tai Anton nimeä toiseksi, mies tahtoisi oman ja edesmenneen isänsä toisen nimen perinteen jatkuvan, eli Gunnar nimen toiseksi haluaisi. En ole oikein asiasta innostunut, muidenkaan nimet ei suvusta tule, mutta kyllähän tuo sikäli joukkoon sopisi, että konsonanttiloppuinen olisi, vaikka muuten kovasti erityylinen kylläkin. Siksipä muita ehdotuksia mielellään kuulisin, jospa sieltä jonkun sellaisen " helmen" löytäisin, että miehellekkin kelpaisi =)

Tytölle myös toisen nimen ehdotuksia, ajatukset sen suhteen aivan avoinna ovat. konsonanttiloppuinen ei välttämättä tarvitse olla.

Toiset nimet Julialle ja Lukakselle siis hakusessa. Ja molemmat noista siis lausutaan kuten kirjoitetaan, lyhyellä u:lla.

Kiitos etukäteen, lupaan kyllä kommentoida ehdotuksia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Jasmin

Lassi Eemil

Leo Joonatan

ja

Lukas Oliver/ Eerik/ Anton/ Gunnar - mielestäni kaikki kelpo nimiä

muita ehdolle:

Lukas Viljam

Lukas Siivert

Lukas Arttur

Lukas Salomon

Lukas Eenok(ki)

Lukas Jeremia

Lukas Vilhelm(i)

Lukas Edvart

Lukas Jaakob

Lukas Martin

Julia Iiris

Julia Mirjam

Julia Eedit

Julia Lisbet

Julia Esmerald(a)

2/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia Mariel

Julia Matilda

Julia Josefiina/Josefin

Julia Ellen

Julia Eerin

Julia Iines

Julia Emmiina

Julia Elviira

Julia Loviisa

Julia Mimosa

Lukas Mikael

Lukas Samuel

Lukas Ossian

Lukas Gabriel

Lukas Eliel

Lukas Eskil

Lukas Valdemar

Lukas Eevert

Lukas Daniel

Lukas Jamiel

Lukas Joakim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia Eliasabet

Julia Amanda

Julia Cecilia

Julia Minea

Julia Melissa

Julia Mimosa

Julia Daniela

Julia Vanessa

Julia Odessa

Julia Linnea

Julia Victoria

Julia Kaarin

Julia Olivia

Julia Rebekka

Julia Teresa

Lukas Benjamin

Lukas Patrik

Lukas Benjamin

Lukas Jasper

Lukas Alexander

Lukas Jeremias

Lukas Oliver (on hyvä!)

Lukas Gunnar ON PARAS, pidän kovasti!

Vierailija
4/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia olen saanut, kiitos niistä! Tässä kommentteja:

Töpsykän ehdotuksista tykkäsin erityisesti Julia Mirjam ja Julia Eedit nimistä, sekä pojalle Lukas Viljam... vaikkakin ehkä laittaisin siihen sen i:n perään, vaikka muiden toiset nimet konsonanttiin loppuu, niin ei se ole pakollista. Kuitenkin Lukas on sen verran erikoinen nimi, että toinen nimi vois olla aika tavallinenkin, ettei tarvitse molemmissa selvitellä miten kirjoitetaan (Lukas yhdellä u:llä, Viljam ilman i:tä)

Körömöllin ehdotuksistatykkäsin näistä

Julia Ellen

Julia Josefiina

Julia Matilda

Lukas Samuel (Tää on paras! Samuel nimeä olen aina himoinnut, olin kahden vaiheella Leon toista nimeä miettiessä Samuel vai Joonatan. Silloin jälkimmäinen vei voiton, mutta nyt voisin kyllä tämän laittaakin)

Lukas Eskil oli ensimmäinen nimivaihtoehto kun vauvan nimeä alettiin miettimään, olin silloin hirveän innostunut tuosta nimestä, mutta jostain syystä se ei enää ainoalta ja oikealta tunnu. Mm. Samuel tuntuu enemmän omalta.

Lukas Daniel olisi älyttömän kaunis nimi (minusta), miehen sisaren lapsi on nimeltään Daniel, joten siksi se ei ehkä paras vaihtoehto ole, vaikka ei kai se toisena nimenä haittaisi. Ihana nimi olisi kyllä.

Tintin ehdotuksista taas tykkäsin näistä:

Julia Olivia (olisi kaksi suosikkinimeäni yhdessä, mutta ovat aika samantapaisia nimiä perätysten lausuttuna= kieli solmussa(ko?)

Julia Elisabet olisi myös kaunis ihan varteenotettava nimi ehdottomasti

Lukas Jasper (tykkään kyllä näistä J-nimistä, siksi kyllä Jasper minulle kelpaisi mainiosti... tosin Eemil jää vähän " yksinäiseksi" toiseksi nimeksi, kun muilla J-alkuinen

Lukas Aleksander (nimenomaan näin ilman X:ää) olisi myös aika mainio vaihtoehto, muistelisin tätäkin joskus miehelle ehdotelleeni ilman kannatusta, mutta täytynee yrittää uudelleen.

Valinnan vaikeuttahan tässä tulee, kun hienoja vaihtoehtoja olis monia. Lisää ehdotuksia tai kommnetteja jo esillä olleista mielellään vielä kuulisin.

Vierailija
5/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että miltä teistä kuulostaisi nimi

Lukas Noel

Pojalle on ollut yhtenä nimivaihtoehtona tuo Noel (LEON veljelle NOEL aika hyvin sopisi) ja siihen oma tarina liittyisi, vaikka vauvan on määrä syntyä kesällä on hän meidän jouluihmeemme. Joulun aikaan oltiin aika varmoja, että kesken menee (rv 12 silloin ja kunnon verenvuodot), mutta kuin ihmeen kaupalla raskaus jatkuu vailla mitään ongelmia tällähetkellä. Siksi siis Noel (=ransk. joulu) olisi aika mainio nimi tälle kesävauvallekkin.

MUTTA onko jo liian erikoisen ja ulkomaalaisen kuuloinen nimi, kun sukunimi on erikoinen (5 kirjainta), mutta kuitenkin selkeästi suomalainen??? Ja perhe on siis suomenkielinen.

Mielipiteitä tästä nimestä myös kuulisin mielelläni.

Vierailija
6/12 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukas Noel

NÄTTI NIMI,MIELESTÄNI KIRJOITETTUNA KAUNIIMPI KUIN LAUSUTTUNA.

MITÄS MIELTÄ NÄISTÄ TOISISTA NIMISTÄ LUKAKSELLE..

MORTIMER

JOAKIM

ANTON

ADIEL

ELMER

OLIVER

JA JULIALLE..

EERIKA

ADELE

ADRIAN

ANGELA

SOFIA

JEMIMA

KRISTIINA

Vierailija
7/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietit näin:

**Lukas Jasper (tykkään kyllä näistä J-nimistä, siksi kyllä Jasper minulle kelpaisi mainiosti... tosin Eemil jää vähän " yksinäiseksi" toiseksi nimeksi, kun muilla J-alkuinen**

Niin mulla tuli heti mieleen tuo valitsemanne tytön nimi Julia. Joka kylläkin on kaunis nimi, mutta jää mielestäni yksinäiseksi muiden L-alkuisten joukossa. Ja on vielä ensimmäisenä nimenä..

Niin siis kun mietit että Eemilin toinen nimi jää yksinäiseksi, niin eikö tuo Julian ' yksin jääminen' sitten ' häiritse' sinua.. ?

glemei

Vierailija
8/12 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kyllä näyttää " Julia" jäävät yksinäiseksi... Kun kerran muitten lasten nimet alkaa kaikki L-kirjaimella.

Oletteko nyt aivan varmoja, ettei L-alkuinen etunimi tule kysymykseen? Jos vaikka Julia olisi toisena nimenä? Kivoja nimiä varmasti löytyisi... esim. Liisi, Luna, Lumi / Lumia, Lotta, Lotte, Leila, Laila, Leija.

Palstalta saisitte varmaan vinon pinon ideoita.

Mutta tokihan Juliakin on nätti nimi ja jokainen päättää lastensa nimet aivan itse. Parhaiten tiedätte mikä nimi lapsen persoonalle sopii.

Vierailija
9/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs, kun ne muiden lasten nimet alkavat L-kirjaimella. Julia on tosiaan nätti nimi, tulisi varmasti esille myös toisena nimenä. Tai ehkä yhdistelmänimeä voisi ajatella, jossa Julia tulisi väliviivan jälkeen. Tässäkin tietty tulee vähän se, että muilla on sitten " yksikkönimet" ... Mutta eihän se tietenkään huono asia ole, jos yhden lapsen nimi alkaa eri kirjaimella, tuli vain mieleen kun mainitsit asiasta toisien nimien kohdalla.

Ihana nimi kuitenkin.

Vierailija
10/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös pyrkisin löytämään mieleisen L-kirjaimella alkavan tytön nimen, jotta " sarja" jatkuisi ja laittaisin Julian vaikka toiseksi nimeksi. Julia on kyllä kaunis nimi, tosin käyttäisin muotoa Juulia.

Pojan nimen kohdalla taas tuli mieleen, että niin perisuomalaisten Lassin ja Leon rinnalla Lukas kuulostaa turhan erikoiselta, ehkä valitsisin mieluummin muodon Luukas. Jos kuitenkin haluatte pitää kiinni Lukas- nimestä, niin ainakin pyrkisin kotimaisempaan toiseen nimeen kuin esim. Noel.

Vierailija
11/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusten nimien ei tarvitse olla saman tyylisiä (esim. saman aikakauden nimiä tms) vaan mielestäni on parempi nimetä lapset omina persoonina niillä nimillä mitkä kuulostaa hyviltä ja sopii lapselle vanhempien mielestä. Minusta on tyylikkäämpää jos nimet on eri tyyppisiä. Kyllä minusta silti kuulostaa kivalta sellaisetkin nimet mitkä on annettu yhteen sopiviksi, mutta itse en tekisi niin. Se näyttää vaan suurimman osan mielestä olevan niin että samantyylisyys on hyvästä ja tärkeä tekijä sisarusten nimissä. Itse ajattelen nimeä aina lähinnä sen mukaan, miltä se näyttää ja kuulostaa lausuttuna. En niinkään ajattele sen muodikkuutta tai muita sellaisia ajan tekijöitä ja yhtenäisyyttä johonkin. Nimen merkityksellä on tietysti vaikutuksensa ja mielikuvilla aina.

Jos lasten nimet alkaa samalla kirjaimella, antaisin seuraavallekin samalla kirjaimella alkavan nimen. Tämä on minusta niin " vahvasti" yhdistävä tekijä, että siitä en poikkeaisi.

Mitä taas tulee yhdysnimiin, niin minusta onkin kiva että vain jollakin/joillakin lapsista on yhdysnimet...ei tarvitse siis kaikilla olla (ja se olisikin minusta hassun kuuloista). Itse suunnittelin joskus tätä Julia-nimeä kaksoisnimen toiseksi osaksi, mutta se ei sopinut niihin nimiin, mitä ajateltiin etunimiksi.

Vierailija
12/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että L-kirjaimella alkavia ihania nimiä löytyy vaikka kuinka paljon. Vaikka Julia onkin hyvin kaunis nimi, L-kirjaimella alkavana löytyy paljon persoonallisempia ja pirteämpiä nimiä, joten suosittelen etsimään L-nimiä!