Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAANANTAITA HELMIKUISET**

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aikaisin hereillä, uni on niin herkkää että heräilen aina samaan aikaan kun mies lähtee töihin. Ihan hyvä niin, tykkään näistä hiljaisista aamuista, aina on tunne että ehtii tehdä vielä vaikka mitä! Tänä aamuna vauvakin potki oikein kunnolla, vaikka yleensä on kovin iltavirkkua sorttia.

Perjantaina tavattiin toista kertaa Tampereella, oli tosi mukavaa. Koko viikonlopun mies sai kuulla raporttia helmikuisten tekemisistä, että mitä joku sanoi tai mitä joku oli tehnyt. Hienoja kyllä nuo tapaamiset, on tosi kiva tavata samassa jamassa olevia ja jutella kaikesta mahdollisesta. Ja kaikille paikalla olleille tiedoksi, minä päädyin hakemaan kiinalaista ruokaa Rongankadulta, mies ei ollut vielä kotona kun pääsin sinne, joten söin ensin oman annokseni ja sitten vielä puolet miehen annoksesta. Mies alkaa olla tosi peloissaan kun syön niin paljon, lauantaina käytiin pizzalla ja en ole koskaan nähnyt miehen syövän niin nopeasti, pelkäsi varmaan että jos mä ehdin syödä omani ensin käyn vielä kiinni hänenkin pizzaan (niin kuin olisinkin jos olisin ehtinyt).

Että tällaista tänne tällä kertaa. Oikein mukavaa päivää teille kaikille!

Austen

Vierailija
2/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä huomenta vaan. Esikko on mennyt vallan sekaisin tästä talviaikaan siirtymisestä ja herätti meidät tänään jo ennen kuutta. Tulihan kerrankin kiireetön aamu. NiiloInkeri (masukki) on kovasti ihastunut isosiskonsa äääneen ja innostuu joka kerta kun sen kuulee. Vatsassani alkaa sellainen tanssi, että oksat pois. Nytkin mellasti siitä asti kun esikko heräsi ja kömpi meidän sänkyyn, rauhoittui äsken kun esikko poistui leikkikouluun. Hassua :)

Perjantainen Tampereen tapaaminen on kyllä oikein piristävä. Tapaamiset on kyllä varsinainen henkireikä, erittäin terapeuttinen kokemus. Etenkin tieto siitä etten ole ainoa joka elää syödäkseen =)

Mulla alkoi eilen kamalat alavatsakivut. Kipu ei ole koko aikaa päällä, mutta kun iskee niin ei voi muuta kuin maata kippurassa ja ähistä. Nyt ei ole kyse supisteluista sillä tämä on hiukan erilaista. Kipuilu jatkui koko yön eikä ole vieläkään hellittänyt joten alan olla hieman huolissani. Jokohan tässä pitäs alkaa johki soitteleen.

Nonnulle taisin luvata ilmoittaa sen yhden osoitteen josta kannattaa käydä kattoon niitä vaunuja. Muistinko oikein? No tässä kuitenkin: www.kidsroom.de Näytti siellä jonkin verran olevan valikoimaan ja varmasti tulee koko ajan lisää kun 2006 mallistot alkaa ilmestyä. Ja jos tarvit apua tuon saksan suhteen niin ilmoittele.

Kipuilu alkaa taas joten kömmin tuskaileen soffalle... :(

Birdy ja Niilo Inkeri 23+3 (muistaakseni)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen hetkeksi torkahtanut sen jälkeen,mutta kiva kuulla että muitakin herkkäunisia:) Mua ehkä vähän jänskätti tämän päivän lääkäri neuvola ja sekin sai ajoissa hereille.Tulen sitten niitä kuulumisia kertoilemaan myöhemmin jos ehdin...

Tänään olis nimittäin uuden sängyn osto...isännälle ja mulle.Ajateltiin sellasta leveämpää versiota,että mahtuu sitten koko perhe :) Missähän olis parhaat sänky valikoimat ettei tarvis kaikkia kauppoja kierrellä?

Tää on kummallinen tämä masuasukki,kun potkiskelee aina tuonne alaspäin,mutta nyt kahtena viikonloppuna peräkkäin pyörähtänyt potkimaan mun napaa...hassua!

Mutta palailen neuvola kuulumisten kera...

Larppa 24 tasan!!!

Vierailija
4/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=slateblue] Täällä oulussa on kyllä ihan kamala ilma. Vettä sataa ja lauhaa. Ei tunnu kyllä ollenkaan,että huomenna ois marraskuu!

Jollakin oli tänään lääkärineuvola. Tulehan kertomaan kuulumiset sitten :) Mulla on huomenna ja jänskättää, että mitähän siellä tällä kertaa tehdään. Ainakin kohdunsuun tilanne katsastetaan, sen kertoi jo neuvolatäti viime kerralla.

Mä teen äippälomahakemuksen työnantajan kanssa tänään. Millonhan saan sitten niitä päätöksiä ja sen pakkauksen? Menee kuulemma pidempään tuota reittiä, kuin että veisin sen itse kelalla. Helpommalta tuntuu laittaa se työnantajan kautta palkanlaskijalle jne. koska ne laskee valmiiksi tulot ja ilmottavat ne kelalle. Ensimmäistä kertaa meikkis tollasia lappuja täyttelee, joten aika ulalla olen.

Mukavaa maanantaita, JJ rv 25+6

Vierailija
5/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin juuri käymässä mun mieheni kanssa. Kaikki oli ok, kiloja oli tullut 8 alkupainoon nähden. Sf-mitta oli 20, että ei kai mikään jättikaveri ole vielä ainakaan, rv on 24+6.

Hemoglobiini oli vihdoin lähtenyt nousemaan 112:sta jo 118:aan kuukaudessa, kun lähtöarvokin oli kuitenkin vaan 124, että hyvin menee, toivottavasti voin kolmen viikon päästä lopettaa jo lisäraudan syönnin, kun on seuraava neuvolakäynti. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm mitä sitten tarkoittaakaan..

Vauva potki dopplerlaitetta kovasti ja syke oli sen 146, siinä se onkin aina pyörinyt noissa luvuissa. Haluttaisiin miehen kanssa, että käyttäisivät stetoskooppia, mutta ei siinä osannut alkaa kiireisen äreältä lääkäriltä sitä osannut alkaa pyytämään. Onko kellään kokemuksia, kuuluuko silläkin jo?

Vauva potkii jo kovaa, lauantaina ihan sattuikin. Tuntui ihan että pitäis päästä väistämään, mutta minkäs teet, on aika hyvät asemat kaverilla..

Hyvää maanantaipäivää kaikille ja alkavaa työviikkoa!

nemma&muksis 24+6

Vierailija
6/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hassua, kun moni teistä on ihan aamuvirkkuja ja mä taas olen oikea aamuvirkun vastakohta. Nukun aina tosi pitkään, paitsi nykyään herään aamuyöllä vessaan, kun vauveli potkii alavatsaan niin voimakkaasti. Tänä aamunakin sillä oli oikein kunnon meiningit, että ei voinut kyllä nukkua! :-)

Muuten olo on ollut tosi hyvä. Närästystäkään ei ole ollut pitkään aikaan. Turvotusta on jaloissa jonkun verran, mutta ei niin paljoa, että se olisi erityisesti haitannut.

Eipä tässä sen kummempia tällä kertaa!

-tao & rv. 25&3

Vierailija
7/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi mukava tapaaminen perjantaina. Jos omistaisin vatsalihakset, ne olisivat varmasti kipeytyneet nauramisesta. Ja heti autoon päästyäni ilmoitin tarvitsevani ruokaa, ja menimme sitten hampurilaiselle.

Kiitos Birdy tuosta nettiosoittesta. Minä en saksaa ole lukenut, joten kysäisen jos mieheni saisi ne sivut minulle suomennettua. Jos ei saa, huutelen sulta apua=) Toivottavasti ovat harmittomia nuo sinun kipusi!

Lauantaina oli mahassa tosi hiljaista, mutta onneksi nyt on taas normaali potkuttelu jatkunut. Nyt pitää lopetella, kun Veeti kantaa kirjoja syliin, pieneksi vihjeeksi ilmeisesti...

nonnu78 rv 25+1

Vierailija
8/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin erilaisissa merkeissä sujunut tämä kakkosen odotus, kuin aikanaan esikoisen. Pitää rampata lääkärissä, kontrolleissa ja levätä ja kaikenlaista vaivaa on ollut pitkin matkaa, jota on pitänyt lääkitä. Harmittaa, vetää tänään jotenkin mieltä erityisen matalaksi.

Olen saikulla jo kolmatta viikkoa, ja tähän asti olen kovasti uskonut pääseväni vielä töihin ennen äitiyslomaa. Mutta tänään tuntuu siltä, että perjantain kontrollissa varmaan jatkavat saikkua. Jaa miksi? No, semmonen tunne vaan jotenkin on.

Olen levännyt lääkärin ohjeen mukaan. Mut käyhän se pitemmän päälle raskaaksi. Viikonloppuna vähän ulkoilin, ja kyläilitiin perheen voimin. Pakko päästä välillä ihmisten ilmoille. Ja eilen siivottiin terassilta viimeisiä kesän jäänteitä. Laitoin kesäkukkien multia pois, ja istuttelin kanervia. Tuon päälle tuli pariksi tunniksi hirmuisen huono olo.

Tänään olen jonkin verran istuskellut tietokoneella opiskelun parissa, ja aika paljon on sit supistellutkin. Ei mitenkään kipeästi, mutta koko maha kovenee. Ja ei kai se hyvä ole tässä mun tilanteessa.

Keskiviikkona mulla olisi hammaslääkäri. Kovasti olen sinne menossa, kun kerran jo piti aikaa siirtää lapsen sairastumisen takia. Iso reikä pitäis paikata. Kai se ihan onnistuu näin odotusaikana, voikohan puuduttaa? Mut nyt tuntuu, että puolen tunnin bussimatka hammaslääkäriin ei kai sekään hyväksi ole tässä tilanteessa. Mistähän kyydin järjestäisi... Taksillako hammaslääkäriin? :)

No joo... Ihan hyvin odotus on lopunperin edennyt. Masussa asukilla tuntuu kaikki olevan ok. Kasvaa hyvin, liikkuu paljon. Eiköhän tämä kunnialla mene loppuun asti.

dadaa 25+4

Vierailija
9/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh kun on jo iso olo..

Meilläkin on pojalla rytmi ihan sekaisin kellon siirtämisen takia, heräs jo viideltä ja olis halunnut ylös mut onneksi nukahti vielä ja sit nukuttiin puoli seitsemään. =)

Sain vietyä äitiyspäiväraha hakemuksen kelaan. Eipä sieltä mitään suurempia ylläreitä pitäs tulla kun samanverran saan rahaa kun edelliselläkin äitiyslomalla.

Sit pitäs vielä anoa pojalle hoitolisää vissiin, ellei sitten tuloraja ylity. Tuskinpa meidän tuloilla ja totahan murehditaan vasta sitten kun vauva on syntynyt.

Mulla on nyt harvinaisen hyvä olla. Mihinkään ei kolota eikä säre. Kunhan vaan on tekemättä mitään. =)

-sitruuna ja möhköfantti 24+4-

Vierailija
10/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin...hemppa lähtenyt nousuun114->123 (rautaa syön kyllä),sf-20,vauvan syke 152.Kovasti potki anturiin sykettä mitattaessa,että vauhtia mimmillä piisaa.Painoa mulle kertynyt omasta mielestä liikaakin (7kg),mutta ei se neuvolan täti siitä mitään sanonu.Mulla niin alhainen tuo lähtö (BMI 18.5)...mutta kyllä on suklaa maistunut ja lenkit jääny vähiin.Täytyy korjata asia ja jatkaa niitä kävelylenkkejä kun ei kävely aiheuta supisteluja vielä ainakaan.Tuli mulle edellisessä raskaudessakin 20kg,mutta kyllä ne itsestään johonkin hävis,joten turha murehtia sitä...

kun on muutakin murehdittavaa...Oliks se tao joka söi kans Cipralexia? Mulla alotettiin ne nyt...paniikki-juttuihin ja ne pikku hiljaa alkanu aiheuttaa noita uni juttuja ja masennusta kun ei oikein mihinkään voi mennä.Mutta nyt alkaa tämäkin helpottaa.Mä en vaan ymmärrä mistä noi voi johtua...

Eskarilainen tuli kotiin...palataan...

Vierailija
11/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kans todella mukava tavata muita Tamperelaisia odottajia sillon perjantaina. Menin siitä käymään mieheni isän luona ja sehän keksi tarjota mulle sapuskat Bella Romassa. Ja sehän sopi mulle.. =) Meni ihan kiitettävä annos pastaa kermaketsuppikastikkeessa. nami.. taas on kohta nälkä vaikka just kävin syömässä..

Tänään oli neuvola ja painoa on tullut jo 6 kiloa alkupainosta laskien. Hb oli 116, yritetään vielä pärjätä ilman lisärautaa, kun ei mun maha oikein tykkää siitä. ja olo on kuitenkin ihan ok, alkaa hiljalleen tää flunssaki helpottaan. Otettiin tänään ekaa kertaa sf-mittaki. Se oli 20 ja viikkoja on tasan 23. En siinä sit huomannu kysyä, et onko se ylä- vai alarajoissa vai ihan normaali... Osaatteko auttaa? Ei se hoitaja ainakaan siitä mitään sanonu.

Sydänäänissä löytyki sit jotain kummallista. Jätti noin joka kymmenennen lyönnin väliin. Huomiseks sain ultran, et jos siinä selviäis mistä moinen johtu. Onko muilla ollu vastaavaa? Aateltiin et jos huominen kaupungin ultra ei palauta mielenrauhaa, ni sit mennään viä käymään yksityisellä. Kiinnostais se 4d-ultra. Mites te jotka ootte siinä ollu, mitä se yleensä pitää sisällään? Eikös siinä pitäis näkyä kaikki aika tarkkaan? Ei näin ensikertalaisena oo oikein tietoa... Tietysti vähä huolestuttaa, et onko pikkusella jotain vialla. Vaikka hoitaja sanoki, et tuskin mitään vakavaa...

Muuten kaikki ihan ok, liikkeitä on taas tänään tuntunu ihan kivasti. Eilen tuleva isä piti päätään mun sylissä ja saikin sit kaks iskua korvaansa. Kuulemma tuntu hassulta.. =)

Mut takasin työn ääreen...

Jansku & Möhkis 23 tasan

Vierailija
12/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jansku82:

Meillä on lääkärit ja neuvolatädit piirtänyt siihen neuvolakortin loppuosan kaavioon meidän sf-käyrää. Luulen, että tummin viiva on keskiarvo ja katkoviivat ylä ja alapuolella merkkaavat sitten joitain ylä- ja alarajoja joiden väliin suurin osa kohduista mahtuu.. Tarkistin ton sun mitan ja se on täysin sillä tummalla viivalla, kun mulla taas tämän päivän mittaukset näytti sinne alakatkoviivan kieppeille..

nemma&muksis 24+6

Vierailija
13/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyis näköjään tutkia tota korttia vähä tarkemmin... =) Sieltähän sitä käyrää löyty..

Vierailija
14/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tässä tietokoneen luona mitään lamppua, enkä meinaa näppäimiä nähdä, kun on niin pimeää ulkona. Kävin tänään pojan kerhon aikana kaupungilla ja löysin vihdoin yhden kivan vähän siistimmän äitiyspaidan, mitä ajattelin käyttää tulevissa talven juhlissa. Ja eilen sain itse ompelemani äitiyshousut valmiiksi. Oli kyllä niin helppo malli, että taidan hakea lisää kangasta ja tehdä toiset. Mahassa on ollut tänään aika hiljaista. Viikonloppuna vauva möyri mahassa melkeinpä häiritsevästi. Tai potkut (tai mitä lie iskuja) oli niin jatkuvia ja niitä tuli koko ajan ympäri alavatsaa. Edelleen liikkeet tuntuu mulla ihan tuolla alavatsalla. Missä muiden liikkeet tuntuu?

Eipä tässä sitten muuta... Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T:Fassiloora rv 24+1 (kyllä aika menee nopeasti!)

Vierailija
15/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa toipilaat (minä&taapero) olla vihdoin voiton puolella, pientä kurkkukipua ja yskää löytyy vielä mutta onneksi yöt jo pääasiassa nukutaan. Johan tässä viikko tulikin silmät ristissä vietettyä =) Korvatulehdushan pojalta sitten lopulta löytyi, lajissaan ensimmäinen ja toivottavasti ainakin lähestulkoon viimeinen.

Vauveli potkii jo hirmuisesti, välillä yölläkin olen herännyt mylläämiseen (mikä näillä univeloilla vaati jo todella jytkettä=). Kivahan niitä potkuja on kuulostella, näkyvät kyllä jo ihan masun päällekin. Noista sf-mitoista...meillä mennään ihan tasaisesti sitä yläkäyrää, saapi nähdä mikä mötikkä putkahtaa. Esikoisella oltiin jossakin keski- ja yläkäyrän välillä ja iso poika tuli...no, en ala stressaamaan tuosta koko asiasta, ainakaan vielä.

Kävinpä tänään kampaajalla ja ihan tuli uusi pää =) Koko ikäni olen siis ollut pitkätukkainen ja nyt vedin ihan reippaasti lyhyeksi. Saapa nähdä mitä mies sanoo...itse ainakin tykkään kovasti.

Kelan papereita olen myöskin tänään täytellyt mutta edelleen ollaan kahden vaiheilla pakkauksen suhteen. Jotenkin tuntuu että se ikäänkuin kuuluisi asiaan, mutta toisaalta niitä vaatteita kýllä on... vaikka enimmäkseen olenkin ostellut " hienosteluvaatteita" eli noille perusvaatteille olisi kyllä varmaankin käyttöä. Pohdiskellaan vielä..

Nyt hommiin, mukavaa viikkoa helmikset!

Manna ja eekuli 23+3

Vierailija
16/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kanssasisaret!

Eiliset tupperikutsut meni mukavasti - väkeä tuli kivasti, vaikka ennakkoon vähän pelkäsin, että paikalla olisi vain minä ja esittelijä...

Lumet sulivat pois täältä Kuusamostakin ja nyt on ankean pimeää. Kuopus on soittanut jo kolmesti koulun jälkeen minulle töihin, " tehnyt tikusta asiaa" . Isosisko tulee vähän myöhemmin kotiin ja nyt taisi pojalla olla äippää ikävä :)

Itse otin äitiyspakkauksen, koska vanhoja vauvavehkeitä ei ollut enää mitään tallella. Vaatteita en ole vielä ostanut yhtään... Ja ensisängyksi olen päättänyt hankkia riippumaton vaaville :)

Minulla potkut tuntuvat välillä alhaalla ja välillä taas navan tietämillä - eli siellä sun täällä :) Vilkasta eloa on!

Mutta nyt pitää jatkaa töitä...

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Laivis rv 25+1

Vierailija
17/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tullessa kotona odotti kaamea tiskivuori... Mutta nyt se on selvitetty ja pääsin vihdoin koneen ääreen. Viikonloppu sujui yhdessä hujauksessa. Parin ystävän yllätysvierailut piristivät sitä mukavasti. Tosin näiden visiittien huono puoli oli se, että olin ostanut itselleni pussillisen pullia enkä nyt saanutkaan syödä kaikkia itse. Pitihän sitä vieraillekin tarjota... Otin tänään sitten vahingon takaisin ja hain uudet pullat!

Perjantainen tamperelaisten tapaaminen oli tosiaan mukava ja antoisa. Ei muuta sitten kun taas kohta sopimaan uutta päivää! Toivottavasti muuten Birdy sun vatsakivut hellittää ja kaikki on kunnossa. Ja Jansku kerro sitten ultran jälkeen kuulumiset!

Ruoasta kun nyt on ollut puhetta (ja ajatuksissahan se pyörii lähes koko ajan...) niin pakko vielä mainita, että mäkin olin Bella Romassa viikonloppuna. Siellä on muuten tosi hyvää pastaa!

Enni rv 25+1

Vierailija
18/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhottava ilma, kylmää ja märkää ja pimeää ja mielikin sen mukainen :(

Kävin lueskelee pinot ja huomasin että Tamperelaiset oli tavnnu , voi kun minäkin pääsisin mutta ei täällä meidän suunnalla ole odottavia ! Harmi ..

Eilen alkoi ekat raskausmyrkytyksen oireet, tänään lepopäivä ja soittelin jo terkkarille että jos tarvii sitä lääkäriä niin saakos sen aikaisemmin ..( mulla aika vasta 15.11 ) juu onnistuu kyllä jep onnneksi voi itse hiukan yrittää tässä tehdä jotain ja jättää tekemättä mitä ei todella tarvitse tehdä . Vielä nää supistelut tähän päälle niin kyllä mua sätitään huonoksi äidiksi ...

Pitäisi nuita vaavin tavaroita ruveta laittelee pikkuhiljaa niin ehtii sitten levätä vielä niillä isoilla viikoilla.

Jep äippärahahakemuksen laitoin tänään ja otin sit kuitenkin sen pakkauksen vaikka uhkasin muuttaa sen rahaksi. Jotenkin se pakkaus kuuluu jokaisen lapsen oikeuksiin...

Mutta taas juomaan vettä kun supistelee ..

minkki ja oskari 23+5

Vierailija
19/19 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu sitten taas mennä hujahti. Oli kyllä niin luksusta, kun käännettiin kelloja ja sai nukkua tunnin pidempään!

Oli kerrankin ihanan touhukas viikonloppu. Sain mm. yhden sisävaipan ommeltua valmiiksi ja lyhennettyä neljät housut.

Nyt on jatkunut viikko touhukkaana ja käytiin tänään miehen kanssa uimassa. Nyt olenkin sit ihan poikki ja valmis nukkumaan... Uimassa ollessa tuntui, että vielähän tässä pulikoisi vaikka kuinka, mutta nyt sitä sit vasta kotia tullessa huomasi, että miten rankkaa se oikeastaan olikaan. No, hyvä olo oli koko reissun ajan ja nyt on taas hartiat paremmassa kunnossa.

Ensi viikolla olisi taas neuvola. Sitä jo vähän odotellaan. Meillä oli muuten viimeksi sf-mitta pompsahtanut yli keskikäyrän, vaikka ensimmäisellä mittauskerralla oltiin tasan käyrällä. Jännittää, että missä se mitta nyt sit seuraavalla kerralla huitelee...

Voi kun meilläkin olisi tapaamisia. Vähän kateellisena täällä olen lueskellut teidän kokemuksistanne. No, hienoa, että edes joillakin on tilaisuus nähdä vertaistukea ihan livenäkin.

Hyvää maanantai-illan jatkoa kaikille ja muistakaahan itkeä, jos katsotte Hiljaiset sillat! ;)