Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nykyisestä MUOTINIMESTÄ et pidä?

Vierailija
03.02.2006 |

Minä en välitä nimistä Helmi, Daniel, Luka

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu(ihan koiran nimi)

viivi(viivi vemmelsääri)

Jesse,Jere(myöskin koiran nimi)

Ärsyttää esim.ulkolaiset nimet Jessica,Daniel.Miksi ihmeessä tavalliseen suomalaiseen sukunimeen joka loppuu-nen pitää laittaa etunimeksi ulkomaalaiset nimet,joissa on ceetä ja deetä.Kuulostavat oikeasti ihan hienoilta jollain ulkolaisella sukunimella esim.Connor.Mutta minusta pitäisi aina huomioida sukunimeen sopivuus,muuten kuulostaa aivan tökeröltä.

En kyllä usko myöskään että nuo pari uutta muotinimeä jotka nyt on yltävät ikinä siihen massasuosioon kuin Anna,Minna,Nina jne.Niitä oli tosiaan koululuokalla monia ja se ei ole kyllä kivaa.Tietysti nyt jos antaisi lapselleen noita nimiä niin olisi harvinaisia ikäluokissaan.

Uskon että jossain vaiheessa nämä nimet tulevat taas muotiin Matti,Teppo,Pekka ym..Ja ovat silloin todella erikoisia ja persoonallisia.

Vierailija
22/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On toki nimiä, joita en antaisi omalle lapselleni, mutta jos sama nimi on toisella lapsella en inhoa sitä millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstin selvyyden vuoksi oikeinkirjoitus menee näin:

-virkkeen lopussa piste tulee sanan jälkeen ilman välilyöntiä (ei välilyönnin jälkeen)

- pilkun jälkeen tulee aina välilyönti

Opastan ystävällismielisesti, jotta tekstistäsi saisi paremmin selvää.

En pidä nimestä Veeti.

Vierailija
24/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteli, koivu, ekko, ecco jne...Toisaalta pysyvät harvinaisina kauheutensa takia. Jos harvinaisuus on kriteeri...

Vierailija
25/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voin kuvitella silmissäni henkilön jolle nimi, erikoisempikin, sopii kuin nakutettu.

Vierailija
26/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi väärät pilkunpaikat....,,,...,,,,,jos se nyt jotain pilkunnussijoita sattuu häiritsemään..,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Vierailija
27/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva lukea minkälainen maku teillä sitten on.

Entä kun esim. lääkärin vastaanotolla pyydetään sisään veetia,eetua,nikoa,aadaa, onko ajatuksissanne heti että hyi kauhea nimi? Vai reagoitteko mitenkään?

(Päiväkodista opittuna olen antanut lapsilleni lyhyet nimet. Lapsilla joilla pitkä nimi, kestää todella kauan että osaavat kirjoittaa piirustuksiin yms nimensä oikein. Kirjoittavat enimmäkseen takaa eteenpäin. (saipot=topias).Tai kirjaimet menee väärin päin. Lapselle niin paljon muistamista nimen kirjoittamisessa ja kun katsoo sitä nimeä näkee vain paljon kirjaimia paperissa. EI LASTEN TARVITSE TOSSA IÄSSÄ VIELÄ OSATA KIRJOITTAA, mutta monet haluavat itse kokeilla. Iidat, Iinat nopesti oppivat t.ex-lastenhoitaja

Vierailija
28/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin toin viestini se takia kun tuli tollaisia ajatuksia ja kysymyksiä mieleen. En ottanut mistään hernettä nenään!!!

Vierailija
29/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita muotiyhdistelmiä on Ville Valtteri, Niko Petteri, Juho Oskari

Vierailija
30/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan vaikka Martta Möttösestä voi tulla Martta Taylor tai sitten vastaavasti jostain Angelasta voi tulla se Möttönen. Itse en kaikista nimistä luonnollisesti pidä, mutta en silti ala niitä julkisesti arvostelemaan. Oman lapseni nimi on myös täällä tullut esille ja tiedänkin ettei mikään nimi miellytä kaikkia, meidän mielestä se vaan sopii maailman parhaiten meidän tyttärellemme.

Vierailija
31/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule heti mieleen sellaista nimeä, jota inhoaisin (niitäkin varmaan on). Näistä täällä luetelluista Veeti on mielestäni vähän lässy, ajatellen 3- tai 5-kymppistä miestä esim. Pienelle pojalle oikein ihana nimi kylläkin. Venla on aina tuntunut oudolta, minulle tulee Venlasta mieleen noita-akka (en tiedä miksi). Nyttemmin olen oppinut tuntemaan erään ihanan pienen Venla-tytön vajaat 2v, eikä nimi enää tunnu samanlaiselta, ainakaan hänen kohdallaan. Ulkolaiset kirjaimet tuo kivaa maustetta Virtaseen ja Mäkiseen, mutta itse en tykkää siitä jos Suomessa nimi kirjoitetaan eri lailla kuin lausutaan, esim Ada tai Pia. Aada on muuten nätti nimi, ties vaikka meillekin tulisi vielä Aada :) Keksin nyt tässä kirjoittaessa että Jennica on nimi josta en pidä. Mutta makuasioitahan nämä..

Vierailija
32/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eetu(ihan koiran nimi)

viivi(viivi vemmelsääri)

Jesse,Jere(myöskin koiran nimi)

Ärsyttää esim.ulkolaiset nimet Jessica,Daniel.Miksi ihmeessä tavalliseen suomalaiseen sukunimeen joka loppuu-nen pitää laittaa etunimeksi ulkomaalaiset nimet,joissa on ceetä ja deetä.Kuulostavat oikeasti ihan hienoilta jollain ulkolaisella sukunimella esim.Connor.Mutta minusta pitäisi aina huomioida sukunimeen sopivuus,muuten kuulostaa aivan tökeröltä.

En kyllä usko myöskään että nuo pari uutta muotinimeä jotka nyt on yltävät ikinä siihen massasuosioon kuin Anna,Minna,Nina jne.Niitä oli tosiaan koululuokalla monia ja se ei ole kyllä kivaa.Tietysti nyt jos antaisi lapselleen noita nimiä niin olisi harvinaisia ikäluokissaan.

Uskon että jossain vaiheessa nämä nimet tulevat taas muotiin Matti,Teppo,Pekka ym..Ja ovat silloin todella erikoisia ja persoonallisia.

Vierailija
33/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään pitää ruveta antamaan nimiä joita oli 70-80 luvulla paljon, tiia, mari, minna ym jotta ei olisi niin imelä nimi! eli pojillekkin vaan pekka ja markku!

Vierailija
34/34 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee siitä vain ja ainoastaan aina mieleen Veeti Kallio - toooodella lässy äijä, vai mitä! Ja joo, ei oo oman pojan nimi Veeti, kun ei oo poikaakaan, enkä aio sennimistä poikaa koskaan saadakaan. :D

Ite en voi sietää just näitä " Olen Nico ceellä" ym., joiden kirjoitusasua täytyy olla selittelemässä.

Oman tyttäreni nimeä ei kukaan ole vielä maininnut. On kyllä aika harvinainen, ettei ehkä ekana mielessä kellään..