Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOHIIRET PERJANTAINA***

03.02.2006 |

Tästä aletaan tänään!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitos kaikille onitteluja lähettäneille. Meillä oli aika arkinen hääpäivä, mutta oltiinhan me saatu tiistaina kynttiläillallistaa etukäteen, kun pojat oli hoidossa.

ONNITTELUT PEPPERIN POJALLE! Uskomatonta, miten ne pikkuset kasvaakin...ite oon huomannu, että meidän esikoinen 2v4kk ei ollenkaan enää halua niin usein syliin ja äidin pussattavaksi, kuin äiti haluaisi ;-)

Me ollaan tää viikko katottu kahden kaveriperheen kanssa kaupunkilomia Roomaan ja Barcelonaan, mutta eilen tehtiin päätös Roomasta. Lennot on vaan jo tosi täysiä, joten tän päivän aikana on varmaan pakko varata. Jos lähettäis miehen kanssa kaksin, matkakohde olis ehdottomasti Pariisi, jonne voi mennä aina ja aina uudestaan, mutta sekä R että B ovat vielä kokematta. Nyt täytyy vaan päättää, jätetäänkö lapset kotiin vai otetaanko mukaan. Nyt olis vikat saumat päästä hengähdyslomalle, mutta toisaalta...

PEpper, meilläkin oli Praha yks vaihtoehto, mutta kun matkaan lähtee ainakin 2 pilttiä, laitoin AV:lle kyselyn Prahasta lapsiperheen matkakohteena. Laitapa haulla, jos kiinnostaa, ei ollut kovin hyviä kokemuksia vastanneilla. On kuulemma enemmän ravintolaelämään keskittynyt se keskustan meno ja lapsia siellä ei näy.

Nimistä. Olen nimifriikki, joten pyöritän omille ja muiden lapsille aina kaikkia vaihtoehtoja mielessäni. Pojalle meillä on nimi valmiina, ja jo kutsummekin vauvaa tuolla nimellä (niin vahva poikaolo on), mutta yllätystytölle on vielä pikkasen auki. Mies on hokenut monta vuotta, että jos tyttö tulee, siitä tulee Emma. Onhan se ihana nimi, mutta suosituimpien joukossa sekä suomenkielisillä että ruotsinkielisillä. En siis aio antaa periksi, mutta toiseksi nimeksi Emma kyllä käy ;-) Meillä on annettu pojille perintönimiä, joten tavallaan haluaisin tytön kohdallakin jatkuvan niin. Pojalle taas on valmiina vanhoja hyviä nimiä esi-isiltä.

Mahavaivoista. Mäkin olen nyt vältellyt iltaisin maitotuotteita, siksi vaivat ovat helpottuneet. Nyt on sellanen vaihe ollut jonkin aikaa, että nälkä on kova, mutta mitään ei tee mieli. Seison tuolla jääkapilla ja yritän jotain keksiä. Mysli on kyllä sellanen täyttävä, jota pystyn millon vaa syömään, paitsi sekin edellyttää maitoa...no, käytän sitä laktoositonta maitojuomaa.

Oliko vielä jotain muuta? Ai se aikahomma. Mulla taas tuntuu nytkin, kuten tokassakin raskaudessa, että viikkojen perässä ei pysy. Laskettuun aikaan on vielä piiiiitkä aika, mutta viikkojen määrä on alkanut kiitää sen kriittisen 12 tultua täyteen. Mun kaverilla oli eilen laskettu aika, mutta hänellä meni ekakin 2 vkoa yliajalle. Ihana odottaa, koska vauvauutiset tulevat puhelimeen. Juuri aamulla kävimme heillä vielä kylässä.

Nyt tuli taas melko pitkä turina, lähdenpäs taas tutkimaan lento- ja hotellivaihtoehtoja Rooman matkaa varten. Niin vielä kysymys: kuinka nopeaan saa passin lapsille?

JA vielä tuli mieleen niistä hassuista jutuista noissa aloituksissa, että tosiaan ekaa odottavien kysymykset ymmärtää paremmin, mutta tämä säteilykyselijäkin on jo toisodottaja. Pepper, olit hänelle ihan kivasti vastannutkin.

Pumpuli 14+2 ja pojat

Vierailija
22/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia täältäkin :) Jännitti ihan sikana sinne meno. Maha oli sekaisin ja huippas samalla tavalla kun ennen verikokeen ottoa. Kävin vessassa odotushuoneessa ja oltaisko 10min odotettu kun päästiin sisään. Kätilö sit alotti ultraamisen ja sanoi et virtsarakko on niin täynnä ettei oikein selvää saa. Ei siinä muu auttanut kun hipsia uudestaan vessaan :/ No sit päästiinkin jo ultraamaan. Ja olihan siellä ihana pieni ihmisenalku kasvamassa! Kohtu oli kuulemma niin eteenpäin kallistunut että vaihtoi sisäisen ultrauksen mahan päältä ultraamiseen. Kaikki löytyi mitä pitikin. Aluksi oli veijari ihan hiljaa mut alkoi sitten kohta ripaskan :) Iso kivi vierähti sydämeltä. Ei tuo LA menkoista laskettuna niin kovin kauaa siirtynytkään. Vain neljä päivää eteenpäin.

Ja tuosta ODE71:lle aasinsiltana; mulla on nyt ultran mukaan 12+0 ja LA 19.8. Hassua et vaikka mulla vähemmän viikkoja niin LA on aikasemmin kuin sulla.

Tänään kerrotaan sit tuolle 5v lapsellekin, esikoinen sen jo tietääkin. Nuorimmainen ei vielä taida sen päälle ymmärtää ;)

Niin turvotusta ei ollu kuin 1,2mm ja pääperämitta oli 56,6mm. Nyt uskaltaa jo iloita tästä raskaudesta kun on jotain konkreettistakin :)

Aurinkoista päiväjatkoa!

Peeveli rv 12+0!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Pepperin pojulle!!!

Täällä ollaan ihan täpinöissään vielä eilisestä ultrasta! On ne kyl ihme vekottimia!

Eilisessä pinossa oli ainakin juttuu siittä kuinka tuolla naapuri maassa ei oo läheskään niin usein neuvola ym... käyntejä eli kyllä meillä täällä vaan on asiat hyvin.

Meillä oli tytölle nimi jo valmiina mut mies ilmottikin ettei sen mielestä se ookkaan hyvä ja pojalle ei oo niinkun minkäänmoista hajuu vielä mutta onneks tässä on vielä paljon aikaa!!

Miuku ja pikku Tirppa 12+5

Vierailija
24/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tänään ultrassa todettiin että meitin pikkuisen sydän lakkasi sykkimästä viikolla 11+1 = (

(nyt olisi rv 12+5)

Ieppa kiittää ja kumartaa ja poistuu näyttämöltä.

Toivotan teille kaikille aurinkoista kevään ja vaavin odotusta !!!

Vierailija
25/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikille pahoittelut keskenmenosta :(

Onnea Pepperin pojalle ja myöhäiset onnittelut Pumpulille!

Musta noissa alotuksissa on myös aika hassuja noi sukupuolenarvausveikkailut ;) Tottahan se on että varmasti löytyy jokaiseen oireeseen sekä tyttö että poikalapsia. Mulla ei esim. poikaviivaa ole ollu koskaan, mutta aivan varmasti löytyy tyyppejä joilla on ollu se poikaviiva ja poika on tullu! Sykkeet on menny kummankin sukupuolen kohdalla miten sattuu, mut aivan varmasti löytyy niitä joilla pojalla oli sykkeet alle 150 ja tytöllä yli 150 ;) Heh, hauskaahan se on arvuutella eikä mun tarkotus ole loukata ketään. Itekin alkaa olemaan jotenkin varma että nyt on poika tulossa kun naama kukkii, olo on ollu pahempi kun tyttöjä odottaessa, kahvi tekee äklömpää kuin tyttöjä odottaessa. Poikaa odottaessa mul oli nää kaikki samat vaivat.

Nimiasiaa olinkin kommentoinu jo aiemmin... jäiköhän jotain vielä. No palaan myöhemmin jos aihetta tulee ;)

Peeveli

Vierailija
26/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surun valittelut iepalle -Å- halaus - voimaa sinulle ja perheellesi!

En ole aikaisempien raskauksien aikaan ollut mukana minkäänlaisissa keskustelufoorumeissa. Tuntuu, ettei näin enää pitäisi käydä! Eilen, tänään ja viimeviikolla. Tässä pääsee kuulemaan toisten iloista ja suruista. Välillä se tekee hiljaiseksi. Itselläni ei ole kokemuksia lapsettomuudesta ja keskenmenoista (hieman tietenkin ystävien kautta näihinkin olen tutustunut), joten voin vain kuvitella tuskaa mitä ne aiheuttavat. Kuvittelemalla pääsee vain raapaisemaan todellisuutta. Syvää hiljaisuutta....ei auta arkailla vaan odottaa onnellisesti mitä tuleman pitää, mutta elämälle täytyy olla " nöyrä" kun oma vaikutusmahdollisuus on kovin vähäinen.

Olen niin huono muistamaan nimiä. Sinulle siellä ruotsissa. Harmi että neuvolan tarkastukset ja keskustelutuokiot ovat noin harvassa! Onneksi pian aletaan olla viikoissa, joissa vauvan liikkeet tuntuvat ja ne voivat rauhoittavat sinua, kun tiedät että siellä ollaan. Voit konkreettisesti tuntea oman asukkisi. Joskus liikkumattomuus saattaa säikäyttää, mutta tökkimällä voi innostua. Niin... ja tietenkin on kohdun rakenteesta kiinni, mutta minun mieheni on kuullut vauvan sydämen sykkeet vatsan läpi melkoisen varhain (neuvolassa aina kuuluneet vkolla 9). Hän on sitten kuunnellut ja naputellut minulle sykkeen masulle niin on voinut rauhassa nukahtaa...

Niin eipä sitä sukupuolta voi ennustaa, minä kun olen en ole oksennellut pojista, mutta tyttärestä senkin edestä (silloin ei pysyny mikään sisällä). Tytön odottaminen oli rankkaa. Mahan muodosta...kun neljättä odottelee niin taitaa harvemmin olla pinkeä potkupallo tuossa edessä, kun lantiokin on jo muutamaan otteeseen levinny?!!!

Kretukka 14+1

Vierailija
27/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosiaan se neukku tänään ja siellä pikkasen sydän jumpsutti,oli helpotus kuulla :)

olo on ollut väsy joten sain rautalääkkeet nyt..

ultra on 16.2 joka on myös meidän 4.v hääpäivä..<3

nyt lepäämään että jaksaa..

Vierailija
28/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja nähdään taas kohta täällä odotuspuolella!

Peeveli

Vierailija
29/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelu ieppalle. Jaksamista ja voimia.Tuntuu jotenkin kurjalta iloita omasta raskaudesta kun juuri on lukenut toisten ikäviä uutisia.

Tänään oli sitten ultra. Sikiö vastasi viikkoja ja kätilön mukaan näytti normaalilta. Mittoja en kysellyt. Kätilö tutki ultralla myös kohdunkaulakanavan tilanteen. Oli kiinteä ja kiinni. Katsoi myös aivolohkoja ja vatsalaukkua ja niskaturvotusta. Näytti kaikki normaalilta. Kiva oli nähdä, että kaikki on hyvin, ja erityisesti se, että mukana on vain yksi toukka. Mies oli mukana, ja siitä tiedosta, että on vain yks sikiö, niin tää huoahti oikein ääneen. Vissiin oli raukka paniikissa, kun raskauskin oli yllätys, saati sitten jos olisi ollut vielä enempi vauvoja matkassa. Se sanoikin matkalla sairaalaan, että jos on enemmän kuin yks niin hän varaa pelkän menomatkan thaimaaseen.

Nyt ehkä uskaltaa jälleen hengähtää hetkeksi ja luottaa raskauden edistymiseen. Parin päivän päästä taas ollaan paniikissa, että onko se elossa eli ei.

Liikkeistä on vissiin ollut puhetta. Mä tunsin esikoisesta vasta joskus viikon 22-23 paikkeilla, ja sittenkin meni vielä pari viikkoa ennen kuin olin ihan varma joka kerta, että nyt ne on liikkeitä. Nuoremmasta lapsesta tunsin muistaakseni viikolla 19. Eli en todellakaan odottele liikkeiden tuntemista vielä viikkokausiin. Nyt on kuulemma istukka takaseinässä, joten se ehkä helpottaa liikkeiden tunnistamista. Mun maha muutenkin muljaa niin jatkuvasti ja murisee ja kuplii, että eipä niistä alkuun osaa sanoa mikä on mitäkin tunnetta.

Jamssa rv12+6

Vierailija
30/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Iepalle, olipas surullisia uutisia. Voimia kovasti.

Jäin ihmettelemään miten Odella viikkoja on jo 12 + 3 ja la 22.8. kun itselläni la 19.8. ja viikkoja kasassa 11+5 ?

Sitten vielä ihan sellaista, että aika moni oli laittanut kuinka onnellisia ovat kun oli vain yksi sikiö ultrassa. No kuten olen täällä kertonut, odotan kaksosia, ja minua tietenkin pelottaa paitsi synnytys niin myös se, miten pärjäämme. Esikoisemme on vasta vuoden vanha! Mutta siis asiani oli se, että ei ole mukava lukea kuinka " mies lähtisi Thaimaaseen menolipulla jos kaksoset olisivat tulossa" Eli pientä kohteliaisuutta toivoisin. Täällä kun ihan oikeasti odotetaan kaksosia.

Huonovointisuus alkaa helpottamaan hieman. Se on hyvä, koska olisi mukava syödä taas normaalisti. Nyt yksi jos toinenkin ruokalaji tökkii.

Elo22, vauva -05, ja masuvimpulat -06

Vierailija
31/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elolle: Kurjaa, että pahastuit tuosta Jamssan jutusta. Olen ihan varma, että Jamssa ei ketään sillä halunnut loukata. Minunkin mieheni sanoi minun kummeillessani ekaa lasta, että lähtee kyllä menolipulla Venezuelaan, jos tulen meille lapsia alkaa pukkaamaan kuumeeni seurauksena. No, myöhemmin yhdessä sitä yritimme ja kun lopulta -melkein vuoden yrityksen jälkeen- tärppäs, ilmoitin tulevalle isille vauvasta viestissä, jossa luki " Olen tulossa, ethän lähde Venezuelaan" . Se on kai vaan miesten huumoria tällaisissa asioissa.

Ymmärrän kyllä pärjäämishuolesi. Meillekin tämä vauva on kolmas kolmen vuoden sisään. Kaksosista ei ole kokemusta, mutta tosiaan esikko ei ole vielä kolmea täyttänyt kuin tämä vauva syntyy. Kllä siinä riittää näppihommaa mulla ja miehellä. Kahden ekan kanssa, jotka on 1v2kk ikäerolla, huomasin oman asenteen vaikuttavan ihan kamalan paljon. Etukäteen ei kannata murehtia vaan ottaa päivän kerrallaan ja asian kerrallaan. Itse olen iltaisin tyytyväinen, kun olen tajonnut lapsille terveellistä ruokaa, antanut unta ja puhdasta vaatetta yms. perusjuttua. Vasta näiden tarpeiden jälkeen tulevat kaikki ylimäärinen kotihomma ja vaatimukset. Kyllä se siitä sujuu, ihan varmasti!

Ja kyllä meitäkin jännitti tuo kaksosraskauden mahdollisuus... EN tiedä, olisiko mieheni tällä kertaa toteuttanut tuon vanhan " uhkauksensa" ;-) Vitsivitsi.

Hyvät yöt!

Vierailija
32/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin kuulua näihin jotka tuuletti yhdestä masu asukista. Meillä on suvussa kaksosia ja näin ollen olen jännittänyt joka kerta tuleeko meille tuplat. Yhdessä vaiheessa toivoin kahta ja niin oli nytkin. Ja kun vielä anoppi oli nähnyt unta kahdesta vauvasta niin olin jo varman oloinen että kaksi tulee. Olin jo miettinyt kaikki valmiiksi. Meillä kuopus on kanssa vuoden niin mietin kulkupeleistä lähtien kaikki. Eli olin toisaalta pettynyt kun tuplia ei sitten tullutkaan vaikka tiedän että se olisi ollut tosi raskasta.

Ymmärrän että itseäsi mietityttää jaksaminen. Meillä on 4 ekaa lasta syntyneet 4,5vuoiden sisällä eli aikas hulinaa on ollut ja lapset eivät ole helpommas päästä olleet itkivät vauvana öitään. Esikoisella koliikki ym. Tiedän ettei sitä voi silti verrata tupliin. Mutta minua silloin auttoi se kun olin pättänyt että selviän niin kanssa selvisin vaikka välilllä se teki tiukkaa. onneks mulla on hyvä mies joka on ollut täysillä mukana jos ei hoitanut vauvaa niin hoiti huushollin ja isompia lapsia että sain keskittyä imetykseen ym.

puuhis ja lauma poika 8v3kk, tyttö 6v4kk, poika 5v5kk, tyttö 3v9kk ja tyttö 1v1kk ja masukirppu 12+1