Käytetyt kengät. Laittaisitko oman lapsesi jalkaan? Ensiaskelkengät käytettynä?
Kommentit (13)
Itsellä lapsena ollut aina käytettyjä, ja nyt astun ihan päin vittua.
Vierailija:
Vierailija:
Tietenkin pidän huolen siitä, että hankin vain hyväkuntoisia ja hyvälaatuisia kenkiä.ja terveet ovat lasten jalat :)
meillä on aina useammat kengät lasta kohden, joten on kiva jos joissakin voi säästää. Lisäksi kun kengät siirtyy isommalta pienemmälle, niin nehän ovat jo käytetyt.
Ekologisuus ja taloudellisuus haetaan muualta.
Ja kyllä meidänkin lapsilla on monet kengät, 1 1/2v ja 5v tytöillä molemmilla neljät talvikengätkin. Monet niistä alelöytöjä!
t: 2
Kengistä näkyi joka tavalla, että eipä oltu juurikaan pidetty jalassa. Tuskinpa voin laskea, että kengät olivat " huonot, linttaan astutut ja huonot jalalle" .
Sallikaa minun nauraa =)
Mielestäni on ekologisesti kestämätöntä hankkia aina uudet kengät joka lapselle. Tietenkin pidän huolen siitä, että hankin vain hyväkuntoisia ja hyvälaatuisia kenkiä.
Vierailija:
Tietenkin pidän huolen siitä, että hankin vain hyväkuntoisia ja hyvälaatuisia kenkiä.
ja terveet ovat lasten jalat :)
ja olen laittanutkin, terveet on kaikki 6 jalkaa ;))
Eihän sellanen kävelemään opetteleva ehdi pitää kovin kauaa kenkäparia, kun ne ovat jo pienet. Ainakin minä olen osannut valita kirpparilla sellaiset " käyttämättömän" näköiset ja oloiset. Ja esim. ensiaskelkengät on lähdössä uudelleen kiertoon meiltä, ne ovat vielä ihan uuden oloiset. Tuntuu hölmöltä ostaa kahden kuukauden käyttöä varten viidenkympin kengät!
On tullu köpöteltyä jos jonkin näkösillä härveleillä ja ties kuinka monen lapsen jäljiltä. Mä olen sitä mieltä, että tää uusien kenkien ostosuositus on peräisin kenkien valmistajilta.
Meillä neuvolassa terveydenhoitaja hieman naurahti tälle uusien kenkien ostolle, mutta sanoi, että virkansa puolesta on suositeltava uusien kenkien ostoa.
Meiltä jäi ensiaskelkengät kahden käyttökerran jälkeen pois: voisin ostaa vähän käytetyt, hyväkuntoiset.
Voisin ostaa käytetyt kengät kakkoskengiksi. Lapsella olisi kyllä hyvä olla uusiakin kenkiä, ettei jalka muotoudu jonkun toisen astumista kengistä väärin.
eli koko on 19 ja ei ne mahtunut siskollekkaan kun noin kuukauden ja sisällä on kävelty niillä ovat kuin uudet.
ihan huonoja toisten kenkiä en ostaisi kyllä sitä näkee mikä on kunto kun katselee, miksei hyviä voisi käyttää??
nyt tosin on ale meneillää ja kenkiä saa puoleen hintaan, itse ostin 10e nahkaiset kengät kevääksi ovat siis viime kevään mallia ja siksi yli puoleen hintaa sain ne kaupasta
niin ei jalka niistä pilalle mene. En tosin usko, että muutenkaan menisi, mutta mielestäni lapsella pitää olla monet kengät.