Onko hassua mennä kirkossa naimisiin jos on alle 10 vierasta?
siis oikein, alle 10? en haluaisi maistraatissa naimisiin,enkä koko sukua...
Kommentit (8)
Kirkossa voi mennä naimisiin, vaikkei olisi sen enempää vieraita kuin todistajat!
Olin itse todistajana tuollaisissa häissä ja kaunis ja juhlava tilaisuus oli!
Järjestetäänhän siellä kastetilaisuuksiakin, joissa harvemmin on yli 20 vierasta. Voi olla ihanan intiimi tilaisuus, te ja läheisenne hämyisessä kirkossa... :)
ja sisarukset todistajina ja se oli todella juhlavaa ja romanttista. Meillä oli pieni puukirkko eräässä pikku pitäjässä ja ei olisi upeimpia puitteita kuvitella. Olen myös ollut todistamassa kahden hengen prinsessahäitä Espoon vanhassa kirkossa.
Kaunis, lämminhenkinen tilaisuus. Suosittelen :)
Ja jos te kuulutte kirkkoon, voitte ilman muuta mennä siellä naimisiin. Ei se haittaa tai vaikuta juhlatunnelmaan vaikka olisikin vähän vieraita. Tunnelman tekee ihmiset ja avioparin keskeinen rakkaus; sitä onnea on ihana katsella.
Ei muuta kuin hyvää hääjuhlaa ja onnea:)
Meidän häissämme oli vain kaksi todistajaa (joista toinen oli kanttori). Mietimme kirkkoakin, mutta päädyimme seurakunnan pieneen saliin, jossa usein järjestetään vastaavanlaisia tilaisuuksia.
Ei kun tietenkin voitte mennä kirkossa naimisiin.
Mutta vihkimisen ei välttämättä tarvitse olla isossa kirkkosalissa, vaan jossain muussa srk:n tilassa (joku pienempi kappeli?) tai pappi voi tulla kotiinkin. Siis kirkollinen vihkimys, muttei kirkkohäät.