Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teista vahavaraisista jokainen tosiaan ajattelee, etta on niin pienet tulot, etta ei todellakaan voi laittaa rahaa saastotilille vaikka 2-5€/kk. ja lukekaa nyt ennen kuin taas

Vierailija
02.02.2006 |

RIEHUTTE. Eli ajatelkaa onko mitään sellaista, jonka voitte jättää ostamatta ja laittaa senkin summan sinne säästötilille.

Eli itse tunnen pari kaveria, jotka just ovat aina näitä valittajia, että on niin pienet tulot ette i voi mitään laittaa säästöön. Mutta mitä mitä? Näillä kavereilla silti rahaa riittää 2 kertaa viikossa ostaa suklaalevy hinta 1,50¿/kpl. Mistäkö tiedän näin tarkkaan asian. No käydään yhdessä lasten kanssa lähi puistossa ja kävellään kaupan ohi. Joka kerta pitää saada hakea " kotiin viemisiksi se suklaalevy, kun ei millään voi olla ostamatta ja on aivan pakko 2 kertaa viikossa se saada" . Niin tuostakin ovat itse kertoneet aivan avoimesti, että pitää 2 kertaa viikon aikana saada se suklaa ostettua. Jos he tämän helmikuun olisivat syömättä suklaata niin kertyisi säästöä 12¿. Aika suuri summa mun mielestä laittaa kuukaudessa pelkkään suklaaseen. Kun kyseiset kaverit laittaisivat tuon summan säästötilille olisi kesäkuun lopussa jo 60¿ eikä heidän tarvitsisi silloin valitella: " Voi kun lasten kanssa olisi kiva mennä särkänniemeen, mutta kun ei ole varaa" Olisi varaa kun jäisi suklaat ostamatta.

Toinen juttu. Monet ostelee lehden irtonumeroita kaupasta tai tilaavat lehden muutamaksi kuukaudeksi kun lehtimyyjä lupasi 50% alennuksen ja pikku laukun kaupan päälle. Jos lehti maksaa sen 50% jälkeen 25¿ miksi tilata lehti? Kun voisi laittaa senkin rahan säästöön?

Ja kun seuraavaksi tekee mieli ostaa kaupasta seuraavia tuotteita: jäätelö, limsa, aikakauslehti, iltasanomat, karkkia, pullaa, kiva ale-tuote jonka saa niin halvalla jolle ei kuitenkaan käyttöä ole. Niin mieti pärjäätkö todellakin ilman näitä? Jos vastaat kyllä, niin laita se summa jonka olit valmis uhraamaan herkkuihin sinne säästötilille vaikka se olisikin vaan 1¿ tai 3¿

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinhan, etä jos tekee itse niin säästää kuussa 100-200e!

En puhunut teidän taloudesta!

Kyllä se herkästi vaan menee 10oe jos enemmänkin jos KAIKEN ruoan ostaa perheelle valmiina, esim. kuten sukulaiseni!

He syövät lihamakaronilaatikon valmiina, spaghettikastikkeet valmiina, pitsat ostetaan valmiina siis IHAN kaikki, ja herkkutiskiltä ostetaan perunamuussi jne.

Eiköhän aika monessa perheessä osteta valmista ruokaa toisissa enemmän toisissa vähemmän. Itse tunnen monta perhettä jotka ostaa enemmän. + eivät ne lisäaineetkaan ole niin terveellisiä ja kynnys sairastua madaltuu (ei ole halpaa sairastaa saati sitten kivaa).

En edelleen ymmärrä saivartelusi syytä, kirjoitin aika selvästi asiani ja se ei ole teoria vaan ihan fakta, että moni ruoka tulee halvemmaksi tehdä itse!(jotkut ruoat voi tulla halvemmaksi ostaa)

Vierailija
42/45 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekisin kaiken itse ja säästäisin siten sen mainitsemasi 100-200¿ niin ruokamenomme olisivat tuon teorian mukaan 50-100¿/kk. Tällä hetkellä ruokiin menee kuussa 250-300¿.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ ilmeisesti teet hieman itsekin ruokaa TAI sitten syöt/syötte todella halpoja/huonoilla ravintoarvoilla edustettuja ruokia. PUHUIN yleisesti, mutta ei, sinun pitää saada puhua itsestäsi! Eikös tässä ollut tarkoitus antaa vinkkejä niille joilla valuu ne sataset, teillä ne ei ainkaan ruokakauppaan valu (toisaalta voihan sitä laittaa ne ravintoloihinkin..).

Vierailija
44/45 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne omat arvot olemassa, joten suvaitsevuutta peliin. Varmaan meillä jokaisella on joku mistä voisi säästää. Oikeassahan siinä asiassa olet, että he voisivta säästää siitä suklaasta, mutta ehkä on heille tärkeä juttu ja hemmottelua. Niin ja eikös se suklaa sisällä, jotain hyviä rasvoja. Ja jollet jaksa kuunnella narinaa siitä, että ovat pa, niin voithan sanoa siitä ystävällesi kauniisti tai antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
45/45 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta suklaata tai karkkeja, käyn harvoin parturissa, ostan vain välttämättömät ruoat ja joskus tingin niistäkin, en osta, eikä minulle tule mitään lehtiä, en käytä ihonhoitotuotteita. Silti minulla ei jää rahaa säästöön yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän