Ns. kaupallisella alalla suurin pätemisen tarve on TRADENOMEILLA. Luulevat olevansa merkonomeja parempia ?
Kommentit (27)
otapa selvää, tradenomi on ihan eri juttu
Ja kyllä se amk on eriasia ko kauppaopisto. Se että miten tradenomit sijoittuvat työelämään on eriasia. Mutta aina täytyy muistaa että ihmiset ne työt tekevät, ei tutkinnot.
pelkällä koulutuksella sinänsä ei sitä työpaikkaa saa, vaan persoonalla ja kyvyillä. Täysin kouluttamaton VOI pärjätä (yleensä kyllä harvemmin, jos ei ole kunnianhimoa) hyvinkin työelämässä ja menestyä, kuten tradenomi, ktm, fm tms.
Täällä yksi tradenomi-rassukka, työskentelen " vain" keskitason toimihenkilönä 2350e/kk palkalla, koska en jaksa tehdä töitä enempää kuin 8-16. Ehkä sitten kun lapset ovat isompia.
Sittemmin hän oli samaisen kaupan myymälävastaava JA ISTUI KASSALLA tauottamassa.
tradenomikaverini/myymälävastaava istuu päivässä kassalla, jos jonkun kassatyöntekijän ollessa kahvitauolla tulee liikaa ruuhkaa
11
Eli keittämään kahvia ja ottamaan kopioita. Onpa hienoa! Muutenkin suomessa arvostetaan liikaa koulutusta. Tuota kahvinkeittoa, kopiointia ja postitusta nyt osaisi kuka vaan, ei siihen ammattikorkeaa oikeasti tarvita.
Lopetetaan nämä tutkintojen ja ammattien haukkumiset. Tällaisten aloittajilla on liian suppea maailmankuva :(
sen paremmin tradenomien paremmuuteen puuttumatta tiedän että suuri osa tradenomeista joutuu tyytymään ihan kaupankassa/kopiointihommiin.
Ap on KTM joka työskentelee Controllerina 4500 euron kk-palkalla (+ incentiivit)
Tein tahallani provon ja olin aivan oikeassa... tradenomit vetää heti herneen nenuun...
PS ette muuten pääse minun kk-palkkaani tuolla koulutuksella
tosin palkka näin alussa on vasta vajaa 2400e/kk. Voi minua huonosti menestyvää tradenomia ;)
Jos ap on controller Nokialla, niin sinä valehtelet.
Terv. yksi HR:n tyyppi
Eli munkin luokkakavereista 2 tai 3 palkattiin heti valmistuttuaan Nokialle. T: tradenomi
Ja tiedän tasan tarkkaan että tällä maalais-amk-tutkinnolla en milloinkaan mitään huippuhommaa saa. Jos pääsis edes sinne kaupan kassalle...
Vituttaa, jos noin moni tosiaan ajattelee että sillä todistuksella pystyy ainoastaan pyyhkimään p:tä, jos sitäkään.
Haluan nyt kuitenkin puolustautua, vaikka sitä todennäköisesti tullaan haukkumaan säälittäväksi.
Toki opiskelu ei ole varmaan sellaista kuin yliopistossa, mutta ei sen ole tarkoituskaan. Olen pystynyt oppimaani käyttämään heti töissä ja puolestaan työkokemusta hyödyntämään opiskelussa. Ei tenttejä tai kursseja läpäistä noin vain lukematta tai opiskelematta. Opinnäytetyöni on 80 sivua pitkä ja sen tekemiseen ei ole käytetty copy-pastea. Kyllä sitä sai puolisen vuotta vääntää. En ole töissä kaupan kassalla, en ole ikinä ollutkaan.
Mikä ihme ajaa akateemiset haukkumaan ammattikorkean käyneitä, luulisi että sieltä korkeakoulusta sitä heidän itse peräänkuuluttamaansa sivistystä saa? Tradenomin koulutus ei ole KTM eikä sen ole tarkoitus ollakaan. Onko se sitten joltain maisterilta pois, jos joku on tradenomi? Mikä siinä voi olla niin ärsyttävää?
Vierailija:
Ap on KTM joka työskentelee Controllerina 4500 euron kk-palkalla (+ incentiivit)
Tein tahallani provon ja olin aivan oikeassa... tradenomit vetää heti herneen nenuun...
PS ette muuten pääse minun kk-palkkaani tuolla koulutuksella
Tulivat ihan fyysisesti tönimään meitä pois atk-luokasta, meillä tunti siis loppunut ja välitunti. Välitunti kuuluu kaikille, joten meillä yhtälainen oikeus viivytellä kuin heillä tulla liian ajoissa. Kyse naispuolisista opiskelijoista.
Todella, todella säälittävää.
Vierailija:
ei edes tradenomia ;-)
myös taloon vakituisiksi joissain tapauksissa.
Onpa ihme jos pitää olla pätemisen tarve, kun kaikki (mukaanlukien ap) levittää puppua tradenomien koulutuksesta?
Mikä ihme suakin ap vaivaa? Kateus?