♥♥KESÄKERTTUJEN TORSTAI♥♥
Kommentit (33)
Meni ohjelmat jumiin niin on hyvä aika aloittaa kirjoittamalla tänne.
Täällä oli mukava pakkasaamu tänään ja tuntui vaan tuo pakkanen kiristyvän viikonloppua kohden.
Vasta muutama hetki tätäkin päivää mennyt ja nyt jo tuntuu että on silmät väsyneet tuohon ruudun tuijottamiseen. Voi taas iltapäivä olla melko levoton, kun ei enää jaksa keskittyä ja silmiä särkee.
Gabriel: Maternan ultrasta ja Ruuskasesta. Minusta se oli tosi hyvä ainakin aikaisempiin neuvolaultra kokemuksiin nähden. Tosi tarkasti se selitti missä mitäkin oli ja noin. Ja jossain vaiheessa totesi, ettei ole saanut vielä sukupuolta selville, mutta jos saan selville niin haluatteko tietää ja mehän tietty haluttiin ja vähän ajan päästä sitten pysäyttikin kuvan niin, että pojan vehkeet siellä näkyi ja totesi sitten ettei tytöillä tuollaisia ole. Ihan mukava tapaus koko käynti ja lääkärikin ihan jees.
Jaahas, aamukahvi kutsuu. Palataan asiaan.
Mukavaa päivää kaikille Kertuille.
-Magpie rv.22+6, tytöt 08/00 ja 05/02-
Ihanan pirtsakka pakkanen.
Quest955:lle voimia hurjasti, juuri tuonlaisia tuloksia sitä itsekkin pelkään kovasti, rakenneultra ens viikolla. Mun hyvällä ystävällä oli ultrassa juuri noita samoja kystia vauvalla kuin teilläkin löytyi. Hän kävi punktiossa josta tuli toivottu vastaus, eli kaikki hyvin ja terve tyttö tulossa, ja terve tuo tyttö onkin, jo 8v...
Olen myös käsittänyt että useimmiten ne ovat täysin vaarattomia, mutta totta kai kun se omalle kohdalle sattuu huoli on todella kova!
Oma (.), hikoilu vaan jatkuu, t-paidalla pärjään vaikka pakkanen paukkuu, talvitakki tietenkin päälle mutta en pysty tosiaan mitään villapaitoja käyttämään. Sisälläkin on muka kokoajan niiiiiin kuuma, mies pyörittelee päätään, ei muka ole?! Supistelut on nyt jotenkin laantuneet, kävelykin onnistuu, sellainen rauhallinen lenkkeily. Mutta mielialat on kyllä hurjia, kiukkuan ja raivoan ihan solkenaan, lapsillekin tulee turhaan suututtua aika mitättömistä asioista. Ja työt rasittaa, kun vaan rohkaisis mielen ja hakis saikkua vähän. Tuntuu että olen niin univelkainen tuosta vuorotyöstä että pinna on siksikin lyhyt. Sitten jos olen illalla ajoissa kotona menen nukkumaan jo toisinaan ennen lapsia, siis ennen kasia! Mies ei ole asiasta niin kovin innoissaan. Ja sit olen alkanut vaatia taas aiemmista raskauksista tuttua " kutittelua&hiplailua" , siis miehen pitäisi lähes aina kutitella, hieroa jalkoja jne., eilenkin suutuin kun kukaan ei koske minua minä vaan joudun kaikkia paijaamaan! Lapsetkin oli vähän ihmeissään...Höh, hävettää jo oma käytös!
Ja jano on kova, tosin johtuu kait tuosta hikoilusta. Ruokakin maistuu. Eilen pahoitin mielen kun anoppi kävi kyselemään että paljonkos sinä jo olet LIHONUT? Sanoin siihen että lihonut en ole yhtään mutta painoa on tullut noin 2kg lisää...Argh! Ettäkö raskaana vain lihoo? Väärä sanavalinta mun mielestä. Mies taas piti mua liian kirjaimellisena..
No, tovottavasti en tartuta tänne tätä agressiivista mielialaani, taidan lähteä pois ja palata kun olen taas paremmalla tuulella!
Ja kiitos teille jotka valaisitte tuosta aborttitavasta millä abortti suomessa tehdään. Nuo näkemäni kuvat olivatkin ulkomailta mutta siellä kyllä sanottiin että suomessaakin käytetään samaa menetelmää. Tuntuikin aika hurjalta että suomessa toimittaisiin noin ikävällä tavalla. Järkytyin meinaan todella...
t. mariadee 18+6
Kerrankin näin aamusta kirjoittelemas. Mies pääs töihin ni on nyt sit vähän erilaiset nuo nukkumisajatkin, eipä nukuta pitkää enää.. No kohta mullakin alkaa työt ni eipä muakaan sit varmaa näy tääl hirmuisesti.
En muista koska kirjoitellu viimeks, mutta viime ke/to käytiin siellä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vaaveli vastas viikkoja tasan ja paivän heitolla. Must se oli hyvä, kun sillä oli ollut oikea liikuntapäivä silloin edellisenä päivänä se siis liikkui aivan kauhiasti. Ni ultrassa se sit vaa maikoili ja oli vaa. Vähän niin ku sillai et " hei, lopettakaa tuo tökkiminen. Tahtos nukkua. Oli meinaa rankka treeni eilen" ;) Tai jotain... :) Mut eli eipä selvinny kumman sukupuolen edustaja siellä sitten makoili.. No vielä ois maaliskuussa neuvolalääkäri, et jos sit siel selviäis.
Mä yritän vähän toppuutella itteeni näissä tarvike hankinnoissa. Meil ois nyt pinnasänky, hoitopöytä ja sitteri. Miehen vanhemmat lupas ostaa vaunut meille. Ihan mukava 700¿ säästö. No vaunutkin on nyt sitten valittu, päädyin Emmaljunngan Ceroxii. Ens kuussa ajattelin ne varata ja sit kun aippäloma alkaa ni noutaa ne. Et kaikki tuollai isompi ois sit koos. Mites muut ekaa odottavat? onko mitä hankintoja jo?
Näin edellisenä yönä unta uudesta äippäpakkauksesta. Aika poikamainen oli kyllä. Mitä se sitten sisälsi? Noh: Vaatteet oli 0-5-vuotiaalle. Mustia tuulihousuja, joissa sivuissa oli vihreä tai oranssi raita. Beessin värisiä " Kalastajalakkeja" , joissa sivussa numero 56. Näitä kumpaakin oli siis sellaisesta aivan vauvasta tohon 5vuoteen. Eli " muutama" kpl. Tumman lila kestovaippa, jossa näkyvät keltaiset kanttaukset (tää kestovaippa oli jotain pyyhekangasta) ja sen sisään oli tarkoitus laittaa toinen pyyhy taiteltuna sellaseks pitkulaks. Ja sit mukana oli viellä 3 paria tummansinisiä kenkiä tai yhdet niistä oli sandaalit, nää oli tarkoitettu ihan pienille. Että toiv. se nyt ei ole ihan tuollainen :)
Oho, tulipa tekstiä. Toiv. jaksatte lukea.
s@n ja rv (apua mikä nyt menossa?) Kävin kalenterista ihan kurkkaamassa eli rv 21 +0. (Oon jotenkin ihan pysähtynyt siihen rv 20)
oli eilen aika väsyttävä päivä, mutta silleen hyvällä tavalla. kävin koululla hoitamassa asioita ja sain selvitettyä paljon. oli huoli niistä, kun kurssit jää kesken, kun olen sairaslomalla. onneks sain asiat hoitumaan. sit kaupungillakin kävin pitkästä aikaa. lindexiltä ostin ihania vauvavaatteita: sellaisen 8-osaisen paketin ja unipussin, jollaista haaveilin jo esikoisellekin.
peräti kolme tuntia olin liikenteessä, sen jälkeen kävin vielä yhden kaverin luona kylässä. oli kiva pitkästä aikaa elää melkein normaalisti! eikä illalla tullut edes kuin muutama hassu harjoitussuppari. tosin liitoskivut oli sitäkin hirveämmät ja väsymys valtava. mutta mukavaa oli!
rytminmuutoskin alkaa ehkä pikkuhiljaa toimimaan. eilen nukahdin jo varmaan 23:n jälkeen. ja tänä aamuna taas ylös kasilta pojan kanssa. nyt on kyllä taas ihan silmät sikkurassa, mutta jospa sitä jaksaisi hereillä pysyä...
huomista ultraa odotan innolla, varsinkin kun magpie kertoi, että oli hyvä ultraaja. kiitos vastauiksestasi!
eipä muuta tällä kertaa. mukavaa pakkaspäivää kaikille! pitää varmaan takkaa lämmittää kohta, vaikka itseä ei palelekaan, säästääpähän lämmityskuluissa.
gabriela 20+6 (huomenna uusi viikko!)
s@n: makeat naurut sain kun luin tota sun äitiyspakkausuntas! Että taiteltais pyyhkeitä kestovappoihin ja 5v. tuulipuvunhousuja...
Piristyihän tämä munkin päivä tästä..
Mä olen myös nähnyt ihan himmeitä unia nyt tän raskausden aikan. Yks yö olin äitini kanssa Monacossa jossa olimme todella vaarallisia ja etsittyjä terroristejä! Räjäytimme kolme hotellia maan tasalle, sekä yhden risteilijän upotimme..Polisiit olivat perässämme, (poliisit olivat tyyliä -ranskalaisia vanhan ajan pollareita viiksineen...) ja naamioiduimme äitini kanssa aurinkorannalle isojen lieri-aurinkohattujen alle! Eikä meitä löydetty, edes lentokentällä poliisit eivät tajunneet että ME olimme ne kauheat terroristit.
Huh....
Hauskoja unia tosiaan joo.. :))) Minä taas nään aina sellasia ahdistavia unia. Viime yönä näin sellaista unta, että rakenneultrassa (joka mulla ens tiistaina) ei löytynytkään ollenkaan virtsarakkoa ja sillä unella oli surullinen loppu... :((( No toivotaan, että virtsarakko kuitenkin ensi viikolla vauvalta löytyy.
Mieskin tunsi aamulla ensimmäiset liikkeet, kun vauva jumppasi aamutuimaan ja nosteli komeasti peppuaan.
Pitääpäs käydä sit karttajuttua kattomassa, vaikka viimeksi näytti niin hankalalta, että saa nähdä onnistuuko multa...
SUHMURAlta piti kysymäni, että kävitkö sinä Oysissa ultrassa? Muistatko kuka ultrasi ja miten suhtautui tuohon sukupuolen kyselyyn? Itseä kiinnostais niin kovasti tietää kumpi tulee, mutta kehtaako sitä alkaa kyselemään...
[color=red][size=6]♥[/size][/color] mirju ja pikku-pööpöti 20+4
Just kotiuduin lapsivesipunktiosta ja tällä hetkellä kaikki hyvin. Tuntuu että tältä erää pahin takana ja nyt on aika levollinen olo. Nyt vaan täytyy pari viikkoa odotella niiitä toivottavasti iloisia uutisia.... Nyt on se tehty mitä tässä tilanteessa voi ja ei auta muu kuin odotella. Parin viikon päästä katsotaan taas tilanteita uudelleen.
Jotenkin omaa mieltä rauhoittaa kun tietää, että asioille saa varmuuden eikä tarvi 20 viikkoa elää jännityksessä. Jonkunmoista jatkuvuutta tähän elämään antaa myös se, että varasivat jo nyt ajan viikolle 37 synnytystapa-arviota varten ja pelkopolin kätilökäyntiä varten kun se sattuneesta syystä jäi nyt väliin. Eli kai ne ihan positiivisella mielellä on ä-polillakin.
Itse toimenpidekään ei ollu niin kamala kuin pelkäsin. Kaikki sujui hyvin, vaikka istukka onkin etuseinässä ja sen läpi jouduttiin pistämään. Oli oikein osaston ylilääkäri punktiota tekemässä amanuenssi mukanaan. Oli ihan kiva kun taatusti selitti amanuenssille enemmän, ku mitä olis mulle puhunu. Ultrakuvaa en saanu ite kattoa, enkä kyllä varmaan olis pystynytkään. Jos jotain komplikaatioita tulee niin tämän päivän aikana ne sitten ilmenee. Vähän epämiellyttävältä se tuntui, mutta on sitä kamalampia asioitakin kestetty. Nyt olo suht normaali vaikka väsyttää kyllä melkoisesti kun ei kovin kauaa saanu viimeyönä nukuttua. Lihaksetkin on jännityksestä turtana. Onneksi neiti 4vee on hoidossa niin saan ihan oikeasti ottaa rauhallisesti tämän päivän.
Parin viikon päästä on sitten Minnin sukupuolikin varmuudella selvillä. Vielä olen ainakin itse siinä uskossa, ettei tarvi työnimeä Mikiksi muuttaa;)
Nyt päikkäreile! Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Quest ja Minni 20+6
Kävin tuossa eilisen pinon loppuja lukemassa ja huomasin Jazzimiinan viestin. TOSI IHANAA, että teillä kaikki on hyvin!
Minäkin yritin päästä yksityispuolelle ultraan, mutta aikaa oli liian vähän ja täällä Jyväskylässä ei taida olla kellään sellaisia hienouksia kuin 3 tai 4-d ultra... Eli ainoaksi vaihtoehdoksi jäi toi punktio ja sekin nyt onnellisesti siis takanapäin. Jotenkin nyt itestä tuntuu, että kaikki on ok, mutta alitajunta takoo toisenlaista viestiä, mutta ei auta muu kuin yrittää jaksaa kärsivällisesti odottaa.
Quest ja Minni 20+6 (edelleen)
Jospa minäkin piitkästä aikaa kirjoitan jotain, tuskin kukaan muistaa mua, käyn tosi harvoin...
Eli kakkosta odotan, maanantain rakenneultrassa selvisi, että poika, tosin en itse nähnyt kaikkea asiaan kuuluvaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä. Eli esikoisneidin mekot joutuvat nyt sitten varastoon, nyyh. Olin jotenkin ajatellut aina saavani kaksi tyttöä, mutta toisin ilmeisesti käy.
Olo on loistava, töissä olen ollut tammikuun alusta ja vielä reilut 3 kk. Ihanaa kun kevät tulee! Pientä närästystä välillä, mutta ei muuta. Väsymystäkään ei ole eli hemppa on varmaan ok, mitataan vasta parin viikon päästä. No, lähtöarvo oli 140 eli ei ehkä heti mene anemian puolelle, ekassa raskaudessa selvisin ilman rautaa. ENkä huoli sitä kyllä nytkään.
Ei muuta, täytynee jatkaa töitä. Palaan taas joskus kun ehdin ja muistan.
Parque ja Kaino-Vieno rv20+2
Tänään onkin sitten meikäläisen viimeinen työpäivä tällä viikolla, pitkä viikonloppu edessä. Itse asiassa ryhdyin jo ajattelemaan, että ei montaa päivää ja pääsen äitiyslomalle! Tai siis kesälomalle ensin. Muutaman viikon kuluttua on talvilomakin, joten eiköhän tämä suju ihan mukavasti.
S@n kyseli hankinnoista: Ei ole vielä mitään hankittuna, eikä tarkemmin edes ajateltuna. Odotan ensin sen äitiyspakkauksen ja ryhdyn sitten hankkimaan muuta. Olen siinä sopivasti lomalla, niin pitäisi ehtiä jonkinverran touhuamaan. Äiti tuossa soitteli ja kysyi minkä värisen nutun haluan! Siis vauvalle.. Ihanaa että mummu alkaa kutomaan ihan omalle lapsenlapselle jotain. Tähän asti on saanut kutoa vain tuttujen tenaville. Pitääpä kysyä, missä vaiheessa on toisen mummun pinnasänkyentisöinti. Joulun tienoilla lupasi että entisöi miehen vanhan, saa nähdä joudutaanko ostamaan uusi. Mitäs muuta sitä suurempia tarvitsee kuin sängyn? Rattaat, autoon kantokopan ja syöttötuolin (tämän ehtii). Muita pakollisia?
Quest: Helpotus että meni hyvin, nyt otat rauhallisesti loppupäivän. Olen varma, että uutiset tulee olemaan hyviä. Tsemppiä Minnille ja minnin mammalle!
Oma maha pyöristyy edelleen.. Vaatehankinnat edessä. Kyselin aiemminkin ja uudistan utelun: Onko kukaan E-Suomessa asuvista käynyt ostamassa Stockmannilta äitiysvaatteita? Millaisia löytyy?
Kohta syömään!
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 21+5
Oli pakko tulla kommentoimaan. Oli niin ihanan kuulonen tuo sun autoon kantokoppa.. :))) Turvakaukalohan se kuitenkin on, vaikka tuleehan sitä vauvaa siinä paljon kannettuakin. ;)
Meillä tarpeelliseksi on osoittautunut myös hoitopöytä ja itkuhälytin. Joiden mielestä itkuhälytin taas on ihan turha kapistus, mutta meillä kun on kaks kerroksinen talo, niin ollaan kyllä tykätty, että kuullaan jos vaikka mennään saunaan tjtn. Ja sitten se on kiva myös silloin, jos itse haluat kesäiltaa vielä istuskella ulkosalla kun lapset on jo yöunilla sisällä.
mirju taas :)
Parque:
Eli kakkosta odotan, maanantain rakenneultrassa selvisi, että poika, tosin en itse nähnyt kaikkea asiaan kuuluvaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä. Eli esikoisneidin mekot joutuvat nyt sitten varastoon, nyyh. Olin jotenkin ajatellut aina saavani kaksi tyttöä, mutta toisin ilmeisesti käy.Parque ja Kaino-Vieno rv20+2
jokohan kerkesit menemään... saako teitin pojan lisätä esittely pinoon " Varmaksi pojaksi" ?
-k-
Joo. Kyllä oon sen oikean nimenkin joskus tiennyt, tuo lapsi tuntuu käyttävän vain äidin aivosoluja niin, että on ihan tavallisetkin sanat hukassa. Mies onneksi ymmärtää nykyisin vähän sekavampaakin selitystä.
Itkuhälytintä meillä ei varmaankaan tarvita, on sen verran pieni asunto. Ehkä sitten joskus toisen lapsen kanssa kun on iso omakotitalo..
[color=red]
heti vastaan etten unohda..
MRS MARPLE: hankinnoista: mä kanssa pitäisin tarpeellisina sitteriä ja itkuhälytintä, sitteri tosi hyvä ollut meillä ja toosi tarpeellinen, varsinkin kun pikkuinen ei vielä osaa istua itse ja soseita pitäis syötellä...meillä ollut siis ahkerasti käytössä!
itkuhäly:vaikka asutaankin yhdessä kerroksessa on itkuhälytin päivittäin käytössä, silloin kun kuopus nukkuu rattaissa ulkona ja joka yö vaikka nukkuvatkin viereisessä huoneessa. me kun ollaan isännän kanssa sen verran sikeä unisia että ei välttämättä herättäis muuten yöllä.
stockalla en oo käyny kattelemas äippä vaatteita...mutta jospa joku muu ois :)
♥
Quest ja Jazzimiina: tsemppiä ja hyvä että kaikki on mennyt hyvin molemmilla :)
♥
omanapa: ei kummempaa...nyt mullakin ollut noita harjoitus suppareita,edellisten kanssa ei mun mielestä ollut...nyt vähänkyllä huolettaa että tuleekohan tämä taapero sitten vauhdilla ulos..kun eka synnytys kesti n.15tuntia ja toka n.4 tuntia...
♥
pyykin pesuun on taas riennettävä (ja kai se on pakko käydä lukasemassa taas uudestaan se eilisen pino,kun ei taas muista mittään)
:)
krisse, Janina-02, Mimosa-04 ja Alli/u 20+5
Mrs.Marple:
S@n kyseli hankinnoista: Ei ole vielä mitään hankittuna, eikä t
Oma maha pyöristyy edelleen.. Vaatehankinnat edessä. Kyselin aiemminkin ja uudistan utelun: Onko kukaan E-Suomessa asuvista käynyt ostamassa Stockmannilta äitiysvaatteita? Millaisia löytyy?Kohta syömään!
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 21+5
Mä kävin kattoo vaatteita sieltä ja löysin kahet niiden housut ja parit paidat. olivat tosi rumia ... niillä on todella huono valikoima.. ei tarvii toista kertaa aikaa tuhlata siihen kauppaan. näin ainakin jumbossa.
Raahaudun minäkin tästä koneelle vihdoinkin tänään.
S@n: Öö tota meillä on vauvalle valmiina täkki+pussilakana ja vaatteita mitä tosiaan ollaan saatu. Siinä kaikki! Ei olla uskallettu ostaa vielä. Pianhan se tulee ajankohtaiseksi kun aikaa on enää nelisen kuukautta. Mutta kaikki ajallaan sitten ehkä lähempänä toukokuuta/kesäkuuta. Pitäis varmaan kohta hakia vielä jotkut housut kun mammahousutkin alkaa pian tekeen tiukkaa. Verkkareita on ihan turha yrittää edes jalkaan kun en voi pitää mitään mikä vähäkin puristaa.
Quest: Täälä ollaan peukut pystyssä,että kaikki menee hyvin!
Eilen joku mainitsi jonkun +20 painoarviotaulukon tai jonkun sellasen. Mistä sellanen löytyy? Olen ihan pihalla :)
Oma masu: Vaavi on ollut tosi hiljanen tämän aamun. Välillä ajattelen,että onkohan sielä kaikki kunnossa. Mutta kaipa sielä on. Taitaa vaan nukkua vielä. Näin kans kauheita painajaisia taas yöllä. On ollut tapana raskauden aikana nähdä kaikenlaista hirveetä. Ja ne tuntuu niin todellisilta että aivan puistattaa.
Joopa joo taidan palata takasin makuuasentoon ja tutkia mitä tuli tänään postissa :)
Lilli81 23+0 (uus viikko,JIPII!)
Niin, tiesittekin varmaan, että odottaessa ÄO laskee 20%, eli mulla jäljellä enää sellainen 46% alkuperäisestä... :-)
Tässä samalla höyryhengittelen yrttikattilasta, joku ehkä huomasi flunssahuolikirjoitukseni... Oon ollut maanantaista saakka sänkypotilaana ja tänään jo tosi huolissani, et vauva tuntuu liikkuvan varsin vähän. Taitaa kaikki muut olla terveitä, ettei taida kohtalotovereita löytyä. Hirmunen yskä ja ontelot tukkosia ja kipee olo. Ei siinä mitään, mut kun huolettaa, saako vauvakin tartunnan. Jos jollakulla faktatietoa, niin kiitos, otetaan lohdutuksena vastaan! Esim. infektoituuko vauva kuinka herkästi/usein ja miten siitä yleensä toipuu?
Rakenneultrassa viime vk:lla kaikki oli ok, sukupuolta ei varmaksi voinut sanoa. (Kerrankin kun kysyn). No, nyt pelottaa niin vauvan puolesta, etten taas vähään aikaa mitään hankintoja mietikään. Olin ajatellut, et kun vk 20 täynnä, voi huokaista helpotuksesta, mutta nyt sitten tuli tää flunssa. Eihän koskaan elämässä mikään varmaa tietty ole, mutta niin kovin odotan ja haaveilen vauvasta! Jos tämä vauva kuolee, pelkään, että menetän elämäniloni täysin ja lopullisesti... Et suljettu osasto jo kangastelee edessä... :-{
On se hyvä, että tänne löytyy monenlaista tunnelmaa agressioista depressioihin... :-) Mulla ne agressiot tuppaa tuleen iltaisin väsyneenä... Ei vaan jaksais yksin muksujen kaa, kun totteleminenkin on vähän sitä sun tätä. Ja varsinkin nyt, kun oon taas voimaton nouseen sängystä jöötä pitämään. Portaiden kävelemisestäkin hengästyy.
No, toivottavasti elämä tästä taas ilostuu, ens viikolla ois se vk 22 neuvola, kun saa kelan laput. Äitiyspakkauksen tilauksen jätän varmaan vielä vähän hautumaan.
Gabriela muuten, mitä maksoi unipussi? Tietääkö joku, onko ompeluohjetta jossain käsityö tms lehdessä? Onko niitä hyvin saatavilla? (Puhutaanhan siitä pussimaisesta yökkäristä?)
Nyt lopetan höpötykseni. Terveisin
summersnow rv 20+6
juu tosiaan täällä ollaan leuka turvoksissa kun finni on todennäköisesti päässyt hiemaan ärtymään ja tulehtumaan mun repimisestä. Leuka on komean kokoinen, punainen ja lämmin. Oon yrittänyt saada sitä kuivumaan ärtsyllä kasvovedellä mutta vaikutusta ei asiaan ole. Ideoita? Mä muutenkin oon kärsinyt finneistä nyt raskausaikana (muuten niitä ei ole) ja viime viikolla vasen puoli otsasta oli isojen pattien valtaama. Toivottavasti tämä leuka rauhottuisi sunnuntaihin mennessä kun on sukujuhlat tiedossa ja kaikki tietenkin tulee ihmettelemään masua. =)
Koko eilisen päivän tuntui että vatsa oli piukea mutta tänään pintapuolisin tunnusteluin on jo selvästi löysempi.
Hankintoja ei olla vielä tehty vauvalle, paitsi yksi body jossa lukee made in finland (2,90 vapaa valinnasta), kun mies ehdottomasti halusi sen. Turvakaukalon saamme veljeni perheeltä, sitteri myös ehkä sieltä osoitteesta (muuten ostetaan), pinnasängyn saamme hätätilanteessa lainata miehen serkulta (katselemme jos jostain halvalla saisi niin äitini entisöisi sen). Vauvan vaatteille ja tarvikkeille kaappi löytyi sukulaisen luota jonka saimme ilmaiseksi ja äitini sitä nyt entisöi. Itkuhälytin löytyy kun sain sen tilaajalahjaksi keploteltua. Anopin kanssa keskusteltiin rattaista, hoitopöytätasosta ja kantoliinasta. Hän ilmeisesti kera appiukon haluaa osallistua näiden ostamiseen ainakin jollain tasolla, mutta niitä katsellaan myöhemmin. Vaatteita saan kassillisen vanhalta luokkakaveriltani. Tulipas pitkästi selitettyä! =)
Torstaipäivän jatkoja kaikille!
Venla82 ja Eppu 19+2
Uskallan viimeinkin ilmoittautua mukaan tänne kesäkerttujen pinoon. Odotan esikoista syntyväksi 7.6.06. Ahkeraan olen lueskellut näitä viestejä ja on ollut mukava huomata että en ole ainut näiden ilojen ja ongelmien kanssa.
Alussa kärsin (ilta)pahoinvoinnista, mutta onneksi siitä on jo melkein kokonaan päästy. Kunhan vaan muistaisi syödä tasaisin väliajoin. Karkkia vaan valitettavasti tahtoo mennä ihan liikaa, päivittäin! Tällä hetkellä olo on kuitenkin hyvä ja on aivan ihanaa odottaa pikkuisen tuloa. Olen ollut huolissani vauvan liikkeistä, kun en niitä juuri ollenkaan tunne. Selvittelinkin asiaa jo tuolla omassa viestiketjussa, joten nyt on vähän parempi mieli.
Itse olen jo pari vauvan vaatetta ostanut, mutta muita hankintoja en ole vielä tehnyt. Ensi viikolla on neuvola ja sieltä pitäisi saada Kelan paperit täytettäviksi. Katselen lisää hankintoja sitten äitiyspakkauksen saatuani.
Ihanaa odotusta teille kaikille.
Nti79 ja 21+4 Helsingistä
niin voin vastailla samalla kysymyksiin :)
sen muistan että oli ihmettelyä tuosta kartasta...
elikkäs löysin sen oisko ollut maaliskuisten esittely pinosta ja ajattelin meillekkin sellaisen väsätä...
on tosiaankin vapaaehtoinen, eli jos haluat laittaa sijaintisi ja vaikka kuvan itsestäsi tai perheestäsi niin täällä se onnistuu :))
itse laitoin jo " hehkeän" kuvan musta kesältä 2004 kun odotin meidän kuopusta viimeisilläni :DDDD
näin saadaan sitten meille kesäkertuillekin ns. Kasvot...
no nyt käyn kattelemassa eilistä pinkkaa ja tuun taas myöhemmin takaisin.
krisse rv 20+5