G: missä asiassa olet uusavuton?
Täällä kysytään välillä niin uskomattomia juttuja, että oikein naurattaa. Vaikea sanoa netinvälityksellä minkä kokoiset villahaalarit kannattaisi hankkia sinne Lauralle Liperiin, miksi Kalle Kaakamosta kiukuttelee tai onko Kertulla Kiuruulla kutiseva päänahka vai täitä. Ei ole tarkoitus ketään pilkata, kaikilla meillä on sokeat kohtamme.
Missä sinä olet uusavuton?
Minä tunnustan olevani täysin tumpula siivoamisessa. Kokkaus, vaatehuolto, suurimmaksi osaksi lastenkasvatus, työn ja arjen yhdistäminen - piece of cake. Mutta miksi ihmeessä meillä on aina sotkuista, vaikka aina siivotaan! Koko ajan olen heittelemässä tavaroita jonnekin, vaan koskaan ei ole siistiä. Lapsiakin on vain yksi.
Mutta sen minä vaan haluaisin sanoa, että jos kysymys kuuluu: Mistä saa milloin mitäkin, usein vastaus on CityMarketista. Sieltä saa vessanpytynpienentimiä, sinisen talon nalle- leluja ja 2 v. sopiville lapsille muovailuvahaa.
Kommentit (7)
jos lapsista joku painelee jotain näppäimiä ja asetukset muuttuu niin olen hukassa :-)
Tosin viime aikoina olen siinä petrannut kun on ollut pakko harjoitella tyttären alettua syömään tavallisia ruokia.
Mua nauratti tää alotus, olet ihan oikeassa siinä, että joskus täällä on tosi ihme kysymyksiä...Mutta niin kuin sanoit, kaikilla on se joku juttu joka ei ole ihan hanskassa;)
Ruokaa osaan laittaa, siivoaminen onnistuu ja lapsia kasvatan parhaan taitoni mukaan, mutta ompeleminen on aivan hakusessa, siis super uusavuton, en osaa ommella verhoja, en lyhentää lahkeita ja mitään rikkinäisiä vaatteita en viitsi parsia, kukaan ei niitä laita sen jälkeen päälle. Tämä on kummallista, koska oma äitini on loistava käsitöissä, joten hänelle kiikutan kaikki mitkä vaativat ompelemista =)
T:Mareila+pojat
Vähäinenkin " väärä" ääni autossa --> auto parkkiin ja soitto miehelle =) Osaan laittaa lämmitysjohdon kiinni ja säätää penkin selkänojaa. Hahaa =)
Mutta siivous on kyllä vähän ärsyttävää välissä, kun just saa kaikki tip tip (mistä pidän, että kaikki on järjestyksessä ja lattia kiiltää! niin minuutti, kaikki on samalla tavalla kuin ennen siivousta. No, pakko kai se on hyväksyä, että lapset on lapsia... Ja mieskin aika usein.
Ompelu, virkkaus, kutominen.... Siis apua! Ei minkään näköistä taitoa siinä suhteessa! Osaan piirtää, maalata, askarrella todella hyvin ja lisäksi tehdä käsitöitä joissa ei tuota ompelua, kutomista ja virkkaamista tarvitse. Ei meidän lasten jalassa tule varmaan ikinä olemaan " äidin kutomia villasukkia" eikä mahdolliset lastenlapset varmaankaan ikinä näe minua kutomassa kainutuolissa kuin tyypilliset mummelit. =) (ellei sitten halua villasukkia jotka ovat täynnä reikiä eikä niin kovin kauniin näköiset) =)
jos tietokone tilttaa, en osaa tehdä mitään, vaan otan välittömästi puhelua miehelleni, tai odotan, että esikoinen (15 v) tulee kotiin.
Nykynuoret ovat näppäriä koneiden kanssa :)
Tyttäreni väittää mua data-hiireksi (lähinnä siksi, että viihdyn netissä), mutta taitaa pikemminkin itse olla " datis" ;D
Ei uskoisi, että mieheni on tietotekniikan inssi, tai liekö se syynä tähän tietokoneavuttomuuteeni ;O
Onneksi hänen kollegansa eivät tiedä millainen " käsi" tämä rouva on koneiden kanssa, oikea tekniikan ihmelapsi ;D
Ja kutomisesta tykkään, jos vaan saisinkin aikaiseksi suoran kutomisella muutakin kuin kaulaliinoja ;D
Ylitin itseni, kun kudoin pojillemme (joita kaksi) nätit myssyt, enkä ollut itsekään uskoa silmiäni, että minäkö nämä kudoin ;D
Olispa kiva oppia kutomaan palmikkoneuletta yms., mutta taidan jättää suosiolla, etten polta päreitäni ;D
Meillä mummot huolehtii kutomisesta, mutta mitäs sitten kun omat lapset hankkivat aikanaan lapsia, olisinkohan siihen mennessä oppinut tuon jalon taidon ;D
Harvoin saan mitään onnistumaan. Onneksi mies ei ole kovin nirso, vaan kohteliaasti syö sitä mitä teen.