Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##Elohiirien TORSTAI##

02.02.2006 |

Ensin onnittelut kaikille jotka ovat nähneet/ kuulleet tulokkaansa :) moni oli käynyt ultrassa. Nyt minullakin on aika np-ultraan. Ihmettelin kun kutsua ei tullut ja eilen sitten soitin KOS:lle. Niinpä niin, he eivät olleet saaneet koko lähetettä. Ja minä kun arkailin soittaa jos turhaan hätiköin ja hermoilen. Puhelimessa oli todella ystävällinen kätilö joka samantein katsoi mulle ajat. Ensimmäiseen ultraan pääsen jo ensi tiistaina :)

Nyt sitten kysymykseen eli Onko kellään ollut sappivaivoja tai muita ylävatsa oireita?

Mulla oli tiistaina aivan kamala olo. Mitään en saanut pysymään sisällä ja vatsa oli sekaisin. Ylävatsalla oli sellainen painon tunne. Mietin vaan, että oliko kyseessä sappi vai joku pahoinvointi kohtaus. Onneksi helpotti iltaa kohden ja eilen oli jo lähes normaali olo.

Nimi asiaa: Nyt ollaan päästy miehen kanssa jo niin pitkälle että mahdollisen pojan etunimi vaihtoehtoja on kaksi. Tytön nimelle jota olen ehdottanut alkaa mies pikkuhiljaa lämmetä.

Nyt täytyy taas rientää töihin eli kauniita unien jatkoja tai aikaiset huomenet :)

pubu ja Unski rv11+6

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin heräilen 7.00 :D,tyttö ressu joutu menee verikokeisiin kun on valitellut että huimaa niin pitäähän se tutkia..on kyllä sydäntä riipasevaa kattoo kun toista sattuu :' (

sitä kyselisin että onko teillä kuulunu ekalla neuvola käynnillä sydänäänet? mulla ois huomena eka neukku ja jännittää et kuunteleeko se ylipäätään vai mitä?!.

kohta pitää lähtee viemään likkaa tarhaan että hyvää päivän jatkoja kaikille :)

k.h.p ja tärppi rv 10+2

Vierailija
2/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä pitää niin jää pinoutumiset väliin... en tiedä mistä täällä on viimeaikoina keskusteltu, mutta....

k.h.p: meillä ei ekalla neuvolareissulla kuunnellä sydänääniä, syystä että neuvolan laitteet on niin iäkkäitä ja tää meidän terkkari ei halua aiheuttaa äidille ylimääräistä huolta siitä kun äänet ei kuulu (mie oisin kyl halunnu jo ekal kerral yrittää, mutta....)

Meille ei mitään ihmeempää kuulu, pahaolo alkaa vähän hellittää (hyvä hyvä) ja tissit on alkanu kasvaa niin että piti kaivaa vanhat imetysliivit esille (ei niin hyvä) nyt sit kauhulla odotan et miten suureks nää utareet vielä kasvaa.....

kuulumisiin!

hanneli rv 13+ jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin pinon luen, mutta harvemmin kirjoittelen...

Minulla oli lääkärikäynti tiistaina ja yllätykseksi ultrakin, vaikka olen menossa np-ultraan ensi tiistaina. Laitoin palstalle aloituksen, jossa kyselin vähän kokemuksia sikiön mitoista näillä viikoilla, mutta laitampa saman jutun tähänkin. Eli lääkäri mittasi sikiön pituudeksi 55 mm, joka hänen mukaansa vastasi viikkoja 12+3. Kuukautisten mukaan rv 11+1 tuolloin. Laskettua aikaa siirsi kymmenen päivää taaksepäin, 21.8 -> 11.8. Asiassa minua kummastuttaa se, että vauva ei oikein millään voi olla vanhempi ellei ole neitseellisesti saanut alkuaan tai siittiöitä selvinnyt menkkojen yli. Valemenkkoihin en usko, koska olivat sen verran normaalit vuodoltaan. Vauvayritys osunut ovulaation aikoihin ja sitä ennen ollut hiljaista ; ) Lääkäri ultrasi alakautta, joka sekin oli minulle uusi kokemus.

Paha olo on vihdoin alkanut hellittää, mikä on ihanaa. Nyt täytyy saada itseään niskasta kiinni ja koittaa liikkua enemmän. Töiden jälkeen tahtoo niin laiskottaa + tekee mieli viettää aikaa esikoisen kanssa. Eilen kävin pitkällä kävelyllä ja esikoinen istui rattaissa. Teki oikein hyvää. Ekan raskauden aikana olin liikunnallisesti tosi aktiivinen ja hyvässä kunnossa loppuun saakka. Vähän kauhistuttaa, että miten käy, jos en ryhdistäydy liikkumaan ja pitämään kunnosta huolta.

Velho78 rv 11+3 tai rv 12+5

Vierailija
4/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekään ei kuulu mitään erikoista, töihin juuri raahauduin ja hain sämpylän ja kaakaon tänne koneen ääreen:) nam! Pahaa oloa pukkaa heti ellei aamulla syö kunnolla.

Ei mitään ihmeempiä kuulumisia, joten alanpa lukea parin viime päivän pinoja ja muiden kuulumisia!

Pantoufle 14+3

Vierailija
5/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos vaan Velho, just kirjoittelin sulle vastauksen aloitukseesi! En muistanut nikkiäsi Elohiiristä, tosin itsekin tänne kovin harvakseltaan olen kirjoitellut.

Monella on tosiaan ollut viime aikoina ultria tai neuvolakäyntejä! Onnea tasapuolisesti kaikille hyvistä näkymistä tai " kuulemisista" . Mullakin oli eilen np-ultra (viikot 11+1) ja kaikki oli hyvin. Sikiön mitta oli tosin pidempi kuin mitä viikot antaisivat, sama siis kuin Velhollakin. Ainoa ikävä asia oli istukan sijainti (osin kohdunsuulla) ja kohdussa olevan hematooma, jotka saattavat aiheuttaa vuotoja jatkossa(kin).

Hipsuhiiri: missä olit ultrassa? Mä kävin yksityisellä ja menen sitten rakenneultraan E-KKS:aan. Mutta samasta paikasta taidetaan olla kotoisin, vaikken puhukaan mie/sie (mä olen muuttanut opiskelujen kautta tänne).

Nimet: esikoisen nimeä valittaessa oli selkeät vaihtoehdot tytölle ja pojalle, mutta ne ovat niin samansointuiset, ettei enää voisi antaa pojalle samaa nimeä (kun esikoinen on siis tyttö). Tytölle on kyllä paljon helpompi keksiä nimiä kuin pojalle, mutta onhan tässä aikaa maiskutella eri vaihtoehtoja.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille,

Kerttukasperi

Vierailija
6/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p.: Täällä meillä päin kuunnellaan sydänääniä ekan kerran kun on 10 viikkoa tullut täyteen. Silloinhan VOI olla se mahdollisuus että äänet kuuluisi, mut ei mitenkään välttämättä.

Nimistä: Kahdelle ekalle keksittiin nimet aika helposti. Kolmannen nimi olikin jo paljon vaikeampi urakka... Tai mulla kyllä riitti ehdotuksia mut mies ei lämmennyt niille. Ihan alunperin olisin halunnu tytöstä Justiinan mut ukolle se ei kelvannu ;) Miehellä on jo nimi valmiina tytölle mutta se on niin samankaltainen kuin tän kuopuksen nimi et en ole vielä lämmenny ajatukselle. Miehelle taas tuo tuntuu olevan tosi tärkeä.....

Omaa napaa: Huomenna on sitten suuri päivä kun pääsen ultraan! Jännittää ihan älyttömästi! Ei koskaan aiemmin ole näin paljoa jännittänyt. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuruinen kasvaa ja voi hyvin :) Kiva myös saada selville rv:t kun nyt on menty vähän epämääräisissä viikoissa.

Peeveli ja rv ~11?

Vierailija
7/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vielä sydänääniä masusta kuunneltu mutta ens viikolla ois neuvola joten silloin varmaan se tehdään. Ystävänpäivänä ois sitte ultra jos tuolta masusta sitte vaikka joku löytyis.

Vauvantarvikkeisiin ja nimiin en ole uhrannut vielä ajatustakaan koska en ole vielä edes sisäistänyt tätä raskautta. Muuten menee ihan hyvin eikä tarvii edes wc-pyttyä halailla.

Nalliralli ja masuasukki rv 11+5

Vierailija
8/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut koko raskauden ajan noita ylävatsatuntemuksia eli on koko ajan älyttömän täysi olo, painon tunne ylävatsalla. Kaiken syömisen tai juomisen jälkeen olo pahenee ja joskus maha tulee kipeäksikin (kuten eilen, jouduin s-lomalle sen takia). Sapen puolelta ei uä:ssä löytynyt mitään, joten lääkäri arveli sen olevan mahalaukkuperäistä, jonkin sortin katarri-tyyppistä happovaivaa. Mikään ei siihen tunnu kuitenkaan auttavan, lepo ja juominen pienissä määrin ehkä parhaiten. Jospa tämä joskus kuitenkin helpottais, viimeistään sitten elokuussa =0)

Neeuska rv 13+2

Vierailija
9/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tovi aikaa kirjoitella. Ruoka on uunissa ja kuopuksen sain just nukkuun. Pariin päivään en oo taas kerennyt koneelle. Luin parin päivän pinot mutta en nyt sit muista mitä piti kommentoida.

No kuiteskii kaikille onnitteluja hyvistä ltra näkymisistä ja sykkeiden kuulumisista neuvolassa/lääkärissä. Itsellä olis huomenna ultra. Jännittää niin vietävästi. Maha on eilisestä asti ollut ihan kuralla. Miten sitä aikuinen ihminen jännittää näin paljon yhtä ultraa. No se voi olla osa syy kun anoppi näki unta kaksosista. Ja se on sellanen noita-akka että tuppaa oleen noissa asioissa oikeessa. Eli se tekee pienen lisä jännityksen peliin.

Vatta on kasvanut omat housut eivät oo mahtuneet aikoihin jalkaan. Vattan ympärys on jo kasvanut 9cm. Olin eilen esikoisen vanhempain vartissa ja ope kysy että keväälläkö laskettuaika. Mä siihen että ei kun elokuussa. Sano et on iso maha. Toivotaan kun oon aika pieni kokoinen ettei mitään jättiläisvauvaa ole tulossa.

Mutta huomiseen tulen silloin kertomaan ultra kuulumiset. Hyvää päivän jatkoa muille. Nyt meen syömään kun ruoka on valmista. Kauhee nälkä jo.

Puuhis ja kirppu 12+5

Vierailija
10/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää on tasan puoli vuotta meidän vauvan laskettuun aikaan ;-) Ja lisäks on meidän hääpäivä. Mies yllätti heti aamulla lahjalla. ANoppi ja appi lähti tänä aamuna 2 vkoksi etelään, ja mies vitsaili, että myös anopin maastakarkoituksen hän oli järkännyt mulle hääpäivälahjaksi. No, vielä viime vuonna olisin sen lahjana ottanutkin, kun anopin kanssa ei silloin mennyt hyvin, mutta nykyään kaikki on pääasiassa heidän kanssaan ok, kunhan vaan ei muistele niitä vanhoja. Joku täällä aloittikin viime viikolla tätä anoppi-appi-keskustelua, mutta en ehtinyt siihen mukaan.

Eilen töissä yksi asiakas sanoi, että " sulla ei olekaan enää montaa päivää töitä jäljellä" . Heh, kerroin, että alussahan tässä vasta ollaan ja laskettuun aikaan on vielä puoli vuotta. Asiakas ei tohtinut uskoa, kyseli vaan, että ollaanko nyt ihan varmoja, että on vaan yksi vauva jne. Hänellä itsellään on kuulemma 4 lasta, joten ei ihan tietämätön näistä asioista ole. Joku kertoili kertyneitä senttejä. Paljonkohan mulle on tullut, kun näytän jo ihan viimesillään olevalta...no ei, mulla on kaikki, jopa eka raskaus paisuttanut mahaa jo alussa. Kohtu on eteenpäin kallellaan ja jotenkin vaan se kasvaa. Aiemmin kerroinkin, että kun pomolle sanoin np-ultran jälkeen, niin työkaverit totesivat, että olin joulun jälkeen palannut töihin kuin koko kinkun nielleenä.

VELHOLLE. Tuo lasketun ajan aikaistaminen on sinällään kinkkistä, varsinkin kun olet varma, että vauva ei voi olla vanhempi. Jos mennään 2 vkoa yli lasketun ajan, aletaan turhaan käynnistelemään ja hoputtamaan vauvaa ulos, vaikka oikeasti hänellä olisi vielä viikkoa aikaa tulla itsekseen sieltä. Ota asia vielä puheeksi neuvolassa.

Mulla ei oo nyt muutamaan iltaan ollut niitä kamalia mahavaivoja iltasella. Oon siirtyn kokonaan laktoosittomaan maitojuomaan. Tosi outoa, että maha voi reagoida niin eri lailla eri vuorokaudenaikaan. Kiva oli Pepper kuulla, että säkin olet huomannu samaa, vaikka tietenkään ei ole kiva, että sinäkin niistä joudut kärsimään. Helpottaa vaan, kun ei ole oikkujensa kanssa yksin. Lääkärikin varmaan oli jo kirjoittamassa jotain henkisen puolen lääkitystä mulle, kun kerroin, että aamulla voin juoda tavallista maitoa mutta illalla ei käy edes hyla...miten se niin voisi mennä.

Nyt pois koneelta, ettei vauva vaan saa liikaa säteilyä ;-) Sanokaapa muuten rehellisesti, huvittaako teitä täällä odotus-puolella jotkut aloitukset? En halua loukata ketään, sillä kaikkea hassuahan sitä saattaa tulla mieleen ja kaikkea saa kysyä. Välillä tulee vaan sellainen hyvää päivää-olo, kuten tästä säteilyjutusta, jonka yksi odottaja on jo kahteen eri kertaan kysynyt aloituksessaan. Voi olla, että mulla on kieroutunut huumori, en siis halua kenenkään loukkantuvan.

Pumpuli 14+1

Vierailija
11/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velho: aika mielenkiintoinen tuo la:n siirto. Olen itse todennut vähän samaa, ekalla kerralla meillä oli tarkka hedelmöittymispäivä tiedossa (inseminaatio) ja viikot varmat, sikiö oli ekassa ultrassa kuitenkin pienempi kuin viikot olisivat antaneet olettaa. Tässä raskaudessa taas la siirrettiin 4 pv eteenpäin. Onhan sitä kait todettu että siittiöt saattavat säilyä jopa viikon. Oisko meille sitten sitkeä tyttö tulossa ;)

Neuvolalääkärissä tänään kaikki ok, sydänäänetkin kuuluivat. Painoa tullut 2,2 kg, vaikka ruokahalu on ollut huono. No on tullut vähän naposteltua. Väsymys rassaa vieläkin, hg oli kuitenkin ok 123.

petraelena ja korppu 11+6

Vierailija
12/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli käytyä ultrassa ja lääkäri totesi vauvan olevan kunnossa, mikä huojennus!

Menossa on rv11+4, mutta lääkäri mittaili sikiötä ja sai mitaksi 58mm ja näin ollen olisi menossa rv12+1, että kyllähän nuo muuttuu välillä nuo raskausviikot, mutta luulenpa, että joskus sikiö kasvaa vaan nopeammin ja loppua kohden kuitenkin kaikki ovat suht. samalla viivalla :)

Vierailija
13/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pientä tuhruvuotoa. Tänään lääkärille todettiin ultralla, että sikiö jostakin syystä kuollut viikolla 6. Nyt viikkoja olisi pitänyt olla 10+1.

Huomenna menen kaavintaan.

Kiitän seurastanne. Toivotan teille kaikille parhainta onnea odotukseen!

Lumikki poistuu kyynelten kera :(

Vierailija
14/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista.

Vierailija
15/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi lumikille valittelut tapahtuneesta :( Voimahalauksia !!!

Eilen olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Joku teistä kyseli et kuuluuko sydänäänet. Multa kuului! Mulla on ihmeen mallinen kohtu, koska esikoinen niin kuin tämä kakkonenkin on kuultu ihan oudosta paikkaa (tavallaan liian ylhäältä ja liian oikealta). Mutta neuvolatäti sanoi, että juuri tästä syystä multa saatettiin jo kuulla ne näin aikaisin.

Nyt sitten vaan odotellaan maaliskuun alkuun lääkärineuvolaa. Olen kironnut tästä jo aikaisemmin, mutta meillä EI siis järjestetä np-ultraa, joten itse näen pikkuisen vasta rakenneultrassa huhtikuun alussa.

Pikaisesti poistun taas paikalta tunnille...

anu ja rv10+4

Vierailija
16/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Lumik1lle voimia suruun. Olipa ikävä uutinen. Ajattelin jo, että meidän poppoo alkaisi pian olemaan vakio, eikä enää putoaisi elokuisia joukosta pois... Kurjaa!

Omaa napaa: Suruviestin jälkeen tuntuu kurjalta kirjoitella näitä omia asioita, mutta yritetäänpäs silti kertoilla kuulumisia. Itsellä alkaa helpottaa olo ja uskon, että nyt on käynnistynyt se energinen keskiraskaus. Eilen aamulla sain itseni hilattua klo 7 aamuspinningiin ja sieltä pirteänä töihin. Oli tosi hyvä olo koko päivän. Lisäksi olen alkanut taas kävellä enemmän ja alkanut tehdä säännöllisesti kotijumppaa. Huomasin edellisessä raskaudessa, että jaksoi paljon paremmin kun sai kunnon pidettyä hyvänä. Toisaalta silloin tuli pakkolepoakin jossain vaiheessa supistusten vuoksi, mutta nyt täytyy yrittää liikkua, kun vielä voi. Minulla liikunta vaikuttaa ihan suoraan mielialaani. Jos viikonkin on tekemättä mitään, niin olo on kamala ja ärtymyskynnys paljon herkempi. Onneksi alkaa taas jaksaa kuntoilla. Onko kenelläkään kokemusta juoksurattaista? Tekisi mieli vaihtaa meidän vaunut juoksuversioihin, kun sekä mies että minä tykätään käydä lenkeillä. Mies voisi sitten syksyllä vauvan kanssa juosta lenkkejä ja minäkin sitten seuraava keväänä. Saisi silläkin tavalla " jaettua" lapset aina välillä ja esikoinen saisi toiselta ihan omaa aikaa kotosalla, kun toinen on vauvan kanssa juoksemassa. Mutta jos jollain on näistä kokemuksia, niin kertokaa millaiset on hyvät ja miten toimivat käytännössä! Vai löytyykö täältä muita " sporttiperheitä" ?

Vierailija
17/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensin, Oikein suuret pahoittelut lumiki1n mentykseen ja suruun...

Paljon voimia ja jaksamista teille!

Minulla myös esiintynyt jonkin verran ahistusta ylävatsan seudulla... Vatsa on iltaisin turvonnut pallo ja tuntuu että olen muuttunut täydeksi possuksi :) ilmaa tulee koko ajan... Joko röyhtäyttää tai pierettää :D

Ahdistaa... ;)

Ja väsymys se vaan jatkuu ja jatkuu... Voisin nytkin nukahtaa täällä töissä ihan helposti... :)

Kolerouva 11+6

Vierailija
18/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan itsekin mietin, mitä lasketun ajan siirto tulee merkitsemään esim. jos synnytystä jouduttaisiin käynnistelemään. En tiedä mitä taulukoita se lääkäri tuijotteli, koska joku tässä pinossa kirjoitti, että sikiö mitaltaan 58mm vastasi viikkoja 12+1 (?). Minulla 55mm viikkoja 12+3.

Täytyy mainita, että me asumme täällä naapurimaassa Ruotsissa ja ainakin tässä kaupungissa annetaan todellakin mennä yliaikaiseksi ennen kuin aletaan käynnistelemään. Melkein tuntuu paremmalta, että laskettuaika olisi vähän alakanttiin, jos antavat mennä reilusti 2 viikkoa yli. Taisi olla Tähtinova, joka harmitteli joku päivä Ruotsin neuvolasysteemiä. Täällä tosiaan käynnit erittäin harvassa ja lääkärikäyntiä ei välttämättä ollenkaan. Eka käynti meillä viikolla 8-12 ja silloin otetaan veri- ja virtsanäytteet ja käydään läpi perustiedot. Sitten ultra rv 12-14 ja mahdollinen lääkärikäynti samassa, jos sitä toivoo. Seuraava käynti on minulla rv 20 sitten rv25, rv30, rv32, rv35 ja siitä eteenpäin viikoittain. Täällä vastassa on kätilö, eikä terveydenhoitoja, kuten Suomessa eli siinä mielessä ymmärrettävää, että lääkäriä ei niin tarvita. Lääkärille pääsee, jos on jotain häikkää. Ultraa ei kovin hevillä tarjoilla. Yksityisiä lääkäriasemia ei ole, joten sitäkään kautta ei voi ultrattavaksi hakeutua. Minulla on np-ultra ensi viikolla, koska se on yliopistollisessa sairaalassa tutkimus-/opetusprojektina ja toivoin päästä mukaan. Rakenneultraan ei ole mahdollisuutta. Vaikka täällä on eri systeemi, on hoito hyvää ja kansainvälisissä vertailuissa Ruotsi asettuu Suomen edelle raskaudenseurannoissa ja synnytyksissä. Tiedä sitten, miten sitä arvioidaan.

Velho78

Vierailija
19/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikille iso hali ja paljon voimia selviytyä suuresta surusta!

Kerttukasperi: Mie kävin eilenkin ultrassa EKKS:ssa ja meen sinne myös rakenneultraan. Millos siulla on la? Ties vaikka ollaan synnyttämässä yhtä aikaa!? Miulla la piettiin neuvolan antamassa 6.8.,vaikka ultra on koko aika näyttäny neljää-viittä päivää vähemmän. Mietin jo,että mitenhän sen kanssa käy,kun molemmat aiemmat on menneet 12 vrk yli. Jos käy samalla tavalla niin nehän alkaa käynnistellä liian aikasin...en aio suostua! Miullakii näky aiemassa ultrassa se hematooma, joka ei onneks oo vuotanu enää moneen viikkoon yhtään. Nyt lääkäri ei puhunu siitä mitään,enkä mie muistanu kysyä. Olin niin innoissani siitä,et vaavilla kaikki näytti olevan hyvin. Toivotaan et siullekaan ei tuu enää vuotoja. Vaikka se on suht vaaratonta,mut se säikyttää aina tosi paljon.

Myö kerrottiin eilen uutinen appivanhemmille ja samalla uutinen levis koko suvulle. Oltiin anopin nimppareilla ja lahjaks oli vauvalankaa ja tietty siellä olikii kylässä miehen veli ja pari tätiä! No, eivät ainakaan näyttäneet pahemmin järkyttyneiltä tai sit pitivät vaan sukulaisten eessä hyvin pokan!

Nyt lähen kotihommiin ja tsekkaamaan esikoisen läksyt. Ens yöks taas töihin..

Hipsuhiiri rv 13+4

Vierailija
20/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo on jo huomattavasti parempi.

Nyt jo kolmas pahoinvoinniton päivä. On ihanaa, jospa tästä alkais se ihana raskausaika. Nyt on jo oikeastaan kerrottu puskaradioon, että näinollen kaikki tietää kohta. EI haittaa, koska kohtahan tuon näkee kuitenkin.

Nyt lepäilemään, aamun vietin shoppaillen ja nyt on jalat kaurapuuroa. Talonrakaennus on sellaista puuhaa, että kuuden tunnin aikana et saa mitään valmista, vaikka kuinka kierrät kaupasta toiseen, maalikaupasta kolmanteen! No, ajatuksia ainakin saa.

Lilli rv 10+3.