Minkä ikäisenä teille on puhjenut viisaudenhampaat?
Minä täytän tässä kuussa 28v. ja minulla niitä ei ole yhtään. Milloin nuo yleensä puhkeaa?
Kommentit (48)
Mulle puhkes yllättäen 30v:nä 3 kappaletta, olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta luullen ettei mulle ikinä tulis niitä :p
Olen 26 ja noin kolme vuotta olen ollut jo ilman niitä. Kaikki neljä poistettiin ikävuosien 19-23 välillä.
Ekat alkoi tulemaan 16vuotiaana. Viimeinen 18v. 2 ekaa piti leikata pois jo ennen kuin puhkesivat kunnolla alas. Ylhäältä piti poistaa heti kohta kun kasvoivat poskiin päin.
omalla tyttärellä just sama, eli on 20 v ja puhkee just
kaikilla ne ei koskaan puhkee, jolloin jos reikiintyy tai vaivaa niin leikataan pois, ne on sie´l nahan alla kyl kaikilla valmiina jo
tuli eka 22-vuotiaana ja viimeisin 27-vuotiaana. Saattaa olla joku tulematta, en muista, onko mulla ne kaikki olemassa.
ei ole mitään merkkejäkään noiden hampaiden puhkeamisesta. Tosin minun puolesta saavat olla tulemattakin :).
-ap
Puhkeevat sitten kun olet tarpeeksi viisas, ei vaan kyllä yleensä viisaudehampaat tuohon ikään mennessä ovat puhjenneet jos ylipäätään puhkeavat ollenkaan.
ja siellä ovat siistissä rivissä kuten muutkin poskihampaat.
kun yksi rupesi tekemään tuloaan.Sitä kesti noin pari vuotta.Loput 3 putkahti nopeeta peräjälkeen.
Nyt tuo ekana suurella vaivalla ittensä puskenut on ainoa jäljellä oleva.Nopeet lähti yhtä nopeesti kuin tulivatkin.
25-30-vuotias kun hampaat puhkesivat
Tuolloin hammaslääkäri sanoi, etteivät muut tulekkaan, jos ei ole tähän ikään mennessä tullut. Mutta tulivat sittenkin. 45v:nä kaksi kaivettiin pois, kun eivät olleet puhjenneet lainkaan ja yksi joka vähän pilkisti. Yksi oli jo aiheuttanut piilossa ollessakin tulehdusta. Siksi poistatin kaikki.
poistettiin kaksi puhkeamassa olevaa.
Toiset kaksi vielä ikenissä, puhkeamatta. Ikää 42v.
Kaksi piilottelee ikenissä vielä, neljäs puuttuu syntymävikana :)
38 v. eikä niitä vielä ole tullut.
Hammaslääkäri sanoi muutama vuosi sitten, että todennäköisesti olisivat jo tulleet jos olisivat olemassa. Kaikilla niitä ei ole.
kaikki jouduttiin leikkaamaan pois, koska eivät mahtuneet puhkeamaan esiin. Ekat kaksi leikattiin ollessani 16v ja toiset ollessani 17.
23-vuotias kun ylhäältä leikattiin molemmat samantien kun puhkesivat. Alhaalle ei ole tullut vielä..
Olin hammasröntgenissä noin 25-vuotiaana, ja siellä todettiin, ettei viisaudenhampaita koskaan tulekaan (alut puuttuivat).
Molemmat piti poistaa, kun alkoivat kasvamaan jotenkin vinoon ja hiersivät poskea. Ylös ei tulekkaan.
Oon nyt 14 vuotias ja tuntuu ku olis viisaudenhammas tulos, on siis kipee, ja mietin vaa että onko normaalii jos mun ikäselle kasvais viisaudenhampaat? Muut hampaat on siis kasvanu jo, et jos sielt jotain tulee niin se on se viisaudenhammas.