Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehtyä velliä?

01.02.2006 |

Onkos kukaan tehnyt itse vellejä? Kyseessä oli esim peruna-porkkana-velli..? Onko mitään hyviä vinkkejä tai reseptejä sellaiseen? Miten säilytys? Poika tykkää peruna-porkkanavellistä tosi paljon ja olen aina ostanut valmiina, mut tekis mieli tehdä ihan itse...

Sandienne ja poika 4,5kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität vaan perunat ja porkkanat vaikka yhdessä. Pienessä vesimäärässä ja soseutat nesteineen vaikka sauvasekoittimella. Lisäilet sitten vettä [tai maitoa (äidinmaitoa/korviketta), niin tulee ravinteikkaampaa] niin paljon, että tulee tarpeeksi juoksevaksi, että tulee tutista läpi (tai jos lusikalla syötte niin jätä hieman paksummaksi).

Vierailija
2/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollutkaan siitä etten VOISI sitä itse tehdä... Ajattelin vain kysäistä jos löytyy vinkkejä ja reseptejä muihinkin velleihin.. Ja onko kokemuksia kellään, miten se on vauvalle uponnut? Saa olla kyllä tosi hienojakoista ja löysää, että saa sen tuttipullosta annettua.. Täytyy vaan kokeilla.. =) Itse teen kasvissoseetkin, joten kaipa ne menis siinä sivussa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maizena- maissitärkkelysjauhoja 1,5 rkl ja nestettä (äidinmaitoa/korviketta/vettä) 2 dl.

Sekoita ja kiehauta.

kukas se olikaan oikeen expertti ruuanlaitossa lintu75 - nimimerkkikö se oli ? Sillä varmaan olisi hyviä vinkkejä.

- muistaaksen kokeilin joskus mannavelliäkin.

Vierailija
4/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissivelli

nutanan maissijauhoa 2 rkl (löytyy jauhohyllystä kaupasta 500g pussissa)

sekoitetaan 2 dl kylmää vettä

keitetään 3min sekoittaen

haudutetaan 10 min

valmiiseen voi sekoittaa äidinmaitoa tms. ja vellituttipullosta olen syöttänyt. välillä kun tulee sakeampaa olen syöttänyt myös lusikalla.

teen illallakin joskus valmiiksi seuraavaa aamua varten. sitten vaan mikroon aamulla ja ääntä kohti.

iltavelli elovenasta

jauha tehosekoittimella 1/2 dl elovena kaurahiutaleita

sekoita 1,5-2 dl vettä. mikrota 2 min. välillä sekoittaen kun tahtoo kökkööntyä. valmiiseen velliin sekaan päärynä tms. sosetta muutama teelusikallinen ja lusikalla pikkuiseen suuhun.

Vierailija
5/5 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt itse tehosekoittimella soseuttaen keitettyjä peruna-porkkana-kukkakaali-parsakaali-maissi soseita ja pakastanut pilttilasipurkeissa tai pienissä minigrip-pusseissa.

laitan soseen lämpimänä purkkeihin ja jäähdytän kylmässä vesihauteessa tai pakkasella parvekkeella. sitten kannet päälle ja päiväys kylkeen ja pakastimeen. soseiden on sanottu säilyvän 3kk hyvänä. ei ne niin kauan kuitenkaan kerkeä olla pakkasessa kun kierto on aikas kova kun purkki menee päivään.

myöhemmin ajattelin kun liha tulee kuvioihin niin keitellä lihan ja laittaa pakkaseen omana lajinaan ja sieltä lisään sitten kasvissoseen joukkoon.

keitettyä maissia olen pakastanut jääpalarasioissa (kelmu päälle) ja sieltä molskauttanut kuuman soseen joukkoon. sose jäähtyy samalla sopivaksi kun jäinen maissipala sulaa kuumassa soseessa.