Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpikin (minä ja mies) haluaisi lapsen, mutta taloudelliset seikat mietityttää

Vierailija
01.02.2006 |

Opiskellaan ja käydään siinä ohessa töissä. Opintoja jäljellä vielä useampi vuosi. Tahtoisin kovasti lapsen, mutta en USKALLA. Miehellä yhtä kova vauvakuume, mutta hänkään ei uskalla. Olen 24 ja mieskin jo 27.

Mietityttää niin kovasti nuo raha-asiat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saisin vain minimiaitiyspaivarahaa, eli ei onnistu meidan tapauksessamme.

Vierailija
2/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisällä saatte " kuitattua" suuren osan päivähoitomaksusta, joka ei pienituloisilla ole muutenkaan kovin iso, kirpparilta löytää ihan hyväkuntoista lastentarviketta edullisesti, äippäpakkaus tulee, sukulaisilta löytyy lähes aina jonkinlaista avustusta... Vauvanruoassa säästää, kun tekee soseet itse pakkaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies opiskelee ja minä hoidan lapsia kotona ja käyn lauantaisin töissä. Lapsia on kaksi ja kolmas tulossa. Asumme vuokralla, enkä voi sanoa että rahasta kauheasti pulaa olisi ollut. Ihan omasta asenteesta ja elämäntavasta kiinni miten tiukkaa tekee.

Joskus se aurinko paistaa risukasaankin ja saa ostettua muutakin kuin ruokaa. =)

Vierailija
4/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tärppää, voit vaikka muutaman kuukauden paiskia täysipäiväisemmin töitä (jos mahdollista), niin saat paremman äitiyspäivärahankin. Ja jos teidän tulot on suurin piirtein 50/50, molemmat voi vaikka pitää vanhempainvapaata ja hoitovapaata vuorotellen. Ja tiesitkö, että hoitovapaalla saa tehdä töitä, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa? Eli lastenhoidon kaksi opiskelijaa saa varmaan sopivasti silloin järjestettyä ja opiskeltua samalla?

Vakuutan että pärjäätte ihan hyvin, toisin kuin moni isotuloinen, joka ensin mitoittaa asuntolainansa tulojensa mukaan ja sitten iskee vauvakuume.

Sitäpaitsi olet loistavassa iässä synnyttämään ja äidiksi. Muutaman vuoden päästä ei välttämättä onnistukaan. Eikä elämä yleensäkään mene suunnitelmien mukaan, niin että anna palaa vaan.

Vierailija
5/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli vakiduunissa kun saimme esikoisen,minä opiskelin.Täytyy myöntää etten olisi uskaltanut tehdä lasta jos molemmat opiskelisivat.Mutta makuasioita nämäkin ;)

Vierailija
6/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ensimmäiselle lapselle täytyy tehdä muutamia alkuhalkintoja (vaunut, syöttötuoli, mitähän nyt olisi aivan välttämättömiä...) mutta aika halvalla pääsee, jos ostaa käytettyjä tavaroita. Vaatteita saa tosi halvalla kirppikseltä, ja vauvan ruokaanhan ei mene paljoa rahaa, jos imettää ja tekee itse.

JA toinen lapsi se vasta halvaksi tuleekin...ainakin alkuun. Mä oon tässä miettinyt, että koskahan meidän toka poika alkaa meille maksamaan, kun tähän asti ollaan selvitty täysin esikoisen varusteilla.

Vierailija
7/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ennen kuljin työmatkat julkisilla ja mies kävellen (meillä vain yksi auto). Jatkossa tämä on mahdotonta, sillä asumme aika syrjässä ja jommankumman on vietävä lapsi/lapset hoitoon eikä tämä onnistu ilman autoa. Mies on vuorotöissä ja minun päiväni venyvät melko pitkiksi, joten kaksi autoa tarvitaan (emme voi laskea sen varaan että minä haen aina lapset vaan myös mies, työvuorojensa mukaan). Eli meidän pitää hommata toinen auto. Se on jo itsessään aikamoinen rahareikä...

Vierailija
8/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudutkin yllättäen hakeen vaikeuksissas vaikka toimeentulotukea tai muuta niin johan ollaan luusereita ja ties mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi