Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita peiton alle " hautautuvia" vauvoja?

01.02.2006 |

Meidän 5,5 kk pojalla on tapana pinnasänkyyn laittamisen jälkeen oli sitten unessa tai ei nin vetää peitto aivan kokonaan päänsä yli niiin ettei pikkumiehestä näy mitään. Lähes joka yö nostelen peittoa pois naaman päältä ja yritän laittaa sen niin ettei poka sitä saisi revittyä pänsä yli. Samaa harrastaa myöskin puklurättien kanssa lattialla leikkiessään..eli asettelee ne päänsä pääle ja sitten puhisee rätin alla.. Mietin vaan että mitenkä sitä sitten saa hengitettyä ja miksi aina noin tekee..En uskaltaisi nukkua eri huoneessa pojan kanssa jos raukka " jumittuu" peiton alle eikä saa henkeä..tosin meillä kyllä herätään vähintään kolme kertaa yössä joka tapauksessa tissille.

Mutta onko muita samaa harrastavia vauvoja??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä asia on ratkastu unipussilla! Oiva kapistus =). Keskimmäinen nukkui pussissa 3-kuisesta ihan puolitoistavuotiaaksi, kuopus on nukkunut syntymästään asti ja nukkuu edelleen. Jos olisin moisista pusseista tiennyt esikoisen aikaan, olisin varmasti ostanut jo hänelle.

Vierailija
2/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö (6,5kk) tekee samaa leikkiessään ja nukkumaan mennessä, mutta ei kyllä unissaan. Tosin olen kyllä huomannut että tyttö rupee huutamaan, jos ei saa itse peittoa pois päältään. En ole kyllä osannut olla huolissani asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipussi on todella kätevä. Aikaisemmin tyttö (7kk) veti joko peiton pään yli tai potki kokonaan pois. Jatkuvasti sain olla katsomassa että onko se peitto nyt hyvin. Unipussin oston jälkeen ei ole tarvinnut olla asiasta huolissaan.

Vierailija
4/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee samaa pukluräteillä ja tosiaan peitolla, sitten puhisee posket punaisena siellä kädet levällään.. Välillä huolestuttaa miten saa henkeä mutta poika kyllä saa sen itse pois päältään jos haluaa (on 6 kk ikäinen).. meneekö sellainen unipussi sitten kuinka pitkään/mihin ikään asti? Ja onko sellainen kuumempi esim kesällä?

5/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnis80:

eli tekee samaa pukluräteillä ja tosiaan peitolla, sitten puhisee posket punaisena siellä kädet levällään.. Välillä huolestuttaa miten saa henkeä mutta poika kyllä saa sen itse pois päältään jos haluaa (on 6 kk ikäinen).. meneekö sellainen unipussi sitten kuinka pitkään/mihin ikään asti? Ja onko sellainen kuumempi esim kesällä?

Meillä on 80 cm unipussi, joten uskoisin menevän vuoden ikään saakka (tai yli). Sen jälkeen katson ostanko isomman vai pärjääkö jo peitolla. Unipusseja siis eri kokoisia. Meillä ei kesällä ollut vielä unipussia, joten

en osaa sanoa onko kuuma kesällä. Riippuu varmaan unipussin materiaalista...

Vierailija
6/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5kk ja sama meno, olen kyllä itse " opettanut" kun rätti on ollut " unileluna alusta asti. meidän tyttö ei nuku autoistuimessakaan jos rätti ei ole kasvojen edessä. minä en ole huolissani, ei rättiin voi tukehtua, eikä kyllä peittoonkaan. kyllä lapsesta ääni lähtee jos ahdistuu. kun nukahtaa kunnolla saatan siirtää rätin syrjään, en aina. unipussi auttaa meillä liikkumisen hillitsemiseen nukkuessa, mutta rätti pitää olla silti.

anni ja aino 5,5kk

Vierailija
7/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mikä ihme on unipussi? Voisko joku ystävällisesti selventää?

Vierailija
8/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään olisi huolissaan tukehtumisesta tms. Enemmän meillä oli tuo peiton pois potkiminen ongelma, sitten poika aina heräsi siihen.

Asumme täällä pussien " luvatussa" maassa Saksassa, missä enemmän tai vähemmän kaikilla on pussi, kätilöt kovasti suosittelevat niitä koska vauva saa heti tuntea omat jalkansa vastakkain, minkä pitäisi jotakin kehitystä edistää. No, edisti tai ei... Pusseja on joka pienessä marketissa ja niitä on varmaan ihan leikki-ikäsillekin. On pitkähihasia, hihattomia, kesä- ja talvipusseja. Kesällä meillä on ohut pussi jonka alla lyhythih. body, talvella paksumpi pussi ja pitkähihanen body. Jos menet googleen ja laitat hakusanaksi " unipussi" niin näet millaisesta kapineesta on kyse.