Mitä luulette, tullaanko tästä nimestä vääntämään kutsumanimiä:
Otava?
Kaikenmaailman väännökset kun eivät oikein sytytä. Haluaisimme pojallemme selkeän nimen.
Kommentit (8)
mutta niitä et pysty välttämään minkään nimen kohdalla.
en mä tiedä. ihana nimi mut lapset joskus julmia..kyl ne vääntää ihan mistä nimestä vaan kunhan vaan saa kiusata (jotkut).
m_s
mutta ole huoleti, en kerro kenellekään tulevalle kiusaajalle. ;)
Siis väännöksiähän saa ihan mistä vaan jos haluaa.
Sen mitä mä " löysin" , niin Otava kun on se kirjapaino, niin ehkä -> Tammi , Karistö, Weilin+Göös ymv.
ja
tähtipoika, tähtikuvio
mutta myönnetään on aika kaukaa haettuja ja jouduin hetken etsimään.
(ei sillä että työkseni sitä tekisin..pilkkanimiä hakisin)
Otto siitä saattaa kavereiden kesken tulla? Taavi?
Toivottavasti pysyy Otavana mahdollisimman monelle, on sen verran komia nimi!!
Otava on komea nimi! Minä en pidä nimenväännöksistä ja lempinimistä, vaan toivoisin, että lasta kutsuttaisiin omalla nimellään. Toivon siksi myös, ettei Otavaa kukaan vääntäisi. Mutta jos jotain, niin Otsku tai Ottis voi silti ainakin tulla...
Otava on kauan ollut minunkin suosikkini, jonka toivoisin joskus voivani antaa omalle lapselle, eikä ole tullut ikinä mieleen mitään väännöksiä siitä. Nyt kun mietin, niin voihan se toki joidenkin tuttujen kesken vääntyä joksikin, mutta tuskinpa Otavasta on olemassa mitään lempinimeä joka tulisi helposti kaikille mieleen kun nimen kuulee (vrt. esim. Kristian tai Martti).
Pääasiahan varmaan on, että itse kutsutte Otavaa koko nimellään. Luulen kyllä että ainakin suurin osa muistakin seuraa sitten esimerkkiä.
kaikista nimistä saa väännettyä ja keksittyä jonkin lempinimen tms. Mulla tosin ei ensimmäisenä tuu mieleen että tarkoitus olisi kiusata (niin kuin joillakin tuntui olevan) vaan lähinnä lempinimi, hyvässä mielessä. Ja loppujen lopuksi kun homma toimii niin, että jos ei etunimestä kukaan keksi sopivaa, niin sitten se keksitään ihan jostain muusta.. (sukunimestä tai jostakin ko. henkilön tavasta tms.)
glemei
Otava on kuitenkin sen verran pitkä nimi. Vaikkapa ei se pituudesta ole kiinni jos vääntyy (Tom-Tomi, Tomi-Tomppa, Tomas-Tumppi jne.)
Otavasta voi kenties tulla Otte, Otsu. Tai niinkuin edellinenkin arveli niin kaverit sippaa Otavan ja keksiikin sukunimestä lempinimen TAI sitten se ei välttämättä väänny mihinkään, onhan näitäkin monta..tiedän esim. Danielin jolle läytyisi kyllä lempinimiä (Dani, Danne, Dansku jne) mutta on kaikille Daniel.
Ihana nimi tuo Otava! Ei kyllä tule mieleen siitä mitään väännöstä!