Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMAMMAT PINOUTUU*** (ke-to)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivää!

Ajattelin tässä samalla kurkistaa tännekin, kun kerran koneella olen. Lähdin käymään yliopistolla hoitelemassa vielä pari viimeistä juttua opintoihin liittyen neuvolasta päästyäni. Täällä siis edelleen. Syömään suunnistan seuraavaksi ja sitten kaupungille parin kaverin kanssa.

Niin.. Niitä neuvolakuulumisia. Aamulla oli siis viimeinen lääkärineuvola. Kaikista eniten jännitti se kohdunkaulan ja -suun tilanne. No, kohdunkaula oli käsituntumalla lääkärin mielestä hitusen lyhentynyt siitä 2 sentistä, mikä se oli. Kohdunsuu oli selkeästi jo pehmentynyt, mutta ei ilmeisesti huolestuttavasti, kun ei siihen sen enempää kommentoinut. Eli ne kauheat supistukset ovat tehneet työnsä. Painoa on tullut nyt liki 9 kiloa, mutta vielä jäi pikkuisen alle. Painonnousu oli hurjat 400 g/vko. Turvotusta on jonkun verran, mutta vielä sormukset mahtuvat. Verenpaine oli 126/70 eli ihan hyvä. Pissa puhdas. Hb oli 125, joten pieni mahdollisuus on, ettei tarttisi koko raskauden aikana rautaa napsia. Sf oli pompannut yli yläkäyrän. Nyt oli senttejä tasan saman verran kuin viikkojakin eli 36. No, on minusta tuntunutkin, että masu on hurjasti parissa viikossa kasvanut. Vauveli köllöttelee raivotarjonnassa ja syke perinteiset 150-160. Nyt sitten aletaankin rampata joka viikko neuvolassa loppuun saakka. Tasan viikon päästä siis jälleen mennään. Mies on joka kerta käynyt puntarilla, kun ollaan oltu neuvolassa ja Hb:kin häneltä on mitattu. Mies on tainnut saada sympatiakiloja, kun oli paino vähän noussut edellisestä käynnistä. :) Hb miehellä oli tosi hyvällä mallilla. Että näin. :)

( . ) ei kummempia. Tuossahan ne tärkeimmät tulikin jo mainittua. Supisteli neuvolan jälkeen ikävästi, kun kävelin juna-asemalle, mutta meni ohi, kun pääsin istumaan. Ei tainnut lääkärin kopeloinnit yhtään auttaa asiaa. Huomasin, miten tärkeää on ajoittaa liikkumisensa siten, että vessa on tasaisin väliajoin saatavilla. Kävin neuvolassa vielä ennen lähtöä vessassa, vaikka ennen käyntiä kävin näytteen antamassa, niin silti vessatti. Junamatkan aikana tunsin jo paineen tunnetta ja heti yliopistolle pääsyn jälkeen täytyi päästä vessaan. Uskomatonta, miten nopeasti rakko täyttyy!

KAVEREIDEN SUHTAUTUMISESTA RASKAUTEEN. Tästä taisi olla jo alkuviikon pinossa puhetta, mutta nyt vasta muistin koko asian. Mulla on pari kaveria, jotka ovat just nyt raskaana, mutta yhdelläkään kaverilla ei vielä oo lapsia ja suurimmalla osalla ei oo edes lähiaikoina suunnitelmissa hankkiakaan. Yksikään kaveri ei oo " hylännyt" plussa-uutisten jälkeen, vaan kaikki ovat olleet innokkaina mukana odotuksessa. Just tuossa äsken yksi seminaarikaveri kertoi, että pari kaveria lopetti yhteydenpidon plussa-uutisen jälkeen. Musta sellainen on tosi ikävää.

Tänään mennään illalla tutustumaan Jorviin ja huomenna aloitan vauvan vaatteiden pesu-urakan. Vielä ainakin on oikein ihanan stressitön fiilis, kun saa olla lomalla. :) Mutta nyt syömään ja sitten tosiaan parin kaverin kanssa kaupungille. Pitäis varmaan niitä imetysliivejäkin käydä kattelemassa ja suunnitelmissa on käydä ostamassa ainakin yksi imetyspaita jo valmiiksi odottamaan.

Oikein ihanaa helmikuun ekaa kaikille!

Lily & Nappo 36+0 (neljä viikkoa eräpäivään!)

Vierailija
42/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CADAVERA, ollaan varmaan huhuiltu eri aikaan, kun mäkin tossa muutama päivä sitten kyselin että oisko vielä muita oululaisia kuin me. Eipä kukaan ole ilmoittautunut, mutta alakko mua? :) Mä oon kyllä vielä kolme viikkoa töissä, mutta joku päivä neljän jälkeen vois kahvitella tai sit tosiaan 22.2. alkaen vapaammin vaikka keskellä päivää.

LILY taisit mainita valmistumisesta tossa jonakin aikaisempana päivänä, onnea kovasti!!! Ja toivottavasti se olit sinä, mä oon ihan onneton näiden nimimerkkien kanssa.

Nyt päk tu pisnes eli töitä, omaan ( . ) ei mitään uutta, selkää särkee iltaisin ja se kiukuttaa, mutta muuten vaan odottelen kieli pitkällä äippäloman alkua. Tänään aamulla taas kiikutin pissanäytettä labraan kun oli muka alkava tulehdus ja siitä nyt sitten kontrollinäytettä, saa nähdä onko siellä mitään kummallista. Vaan palaillaan...

-Aranja, rv 32 tasan-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan, josko tosikko suostuisi nukahtamaan päiväunilleen... Ryminä vaan kuuluu, joten vielä ei ilmeisesti ole väsähtänyt :) Harmillisesti nukahtaa autoon kerhosta/kaupungilta/tms. tultaessa (ennen lounasta siis) ja sitten niiden varsinaisten päiväunien aloitus tuppaa venymään. No, päikkärit nukkuu vielä matkasängyssä, joten karkuun ei pääse ;)

Viikonloppuna tempaisimme muutenkin tosikon (1v3kk) suhteen. Siirsimme hänet nukkumaan sellaiseen jatkettavaan lastensänkyyn. Vielä ei ole hoksannut, että voi tulla sieltä myös illalla itse pois (ehkä unipussi hidastaa?!?). Päivällä kyllä mielellään pompittaisiin sänkyyn ja takaisin lattialle jos äiti vain antaisi luvan. Mutta jos tämä sängyn vaihto näin vaivattomasti meni, niin olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Esikko protestoi vastaavassa tilanteessa reilut neljä kuukautta...

Vaatteiden pesusta on ollut puhetta. Esikoisen vaatteet aikoinaan pesin ekoja kertoja omana koneellisenaan, tosikon en enää viitsinyt enkä kyllä tän kolmosenkaan kohdalla taida. Ihan normaaleja pesuaineita ollaan käytetty, mutta huuhteluaineena käytetään sellasta herkkäihoisille sopivaa. Jos nyt sitten jotain iho-ongelmia tulee, niin luulen koko perheen siirtyvän herkkäihoisten aineisiin eikä vain oireileva. Laiska on laista...

Samaan laiskuus-kategoriaan menee myös välilihan rasvaus. En ole rasvannut aiemmin, enkä aio sellaista nytkään aloittaa. Ekalla kerralla tuli muutama tikki sinne suunnalle, toisella vaan nirhauma, toivottavasti nyt päästään yhtä " vähällä" . Esikoisen jälkeen mulla oli toisekseen enemmänkin häntäluu kipeänä, kuin mikään muu paikka. Istumaan nousu tapahtui siis varsin hitaasti :) Vaivasi ehkä päivän pari, joten ei voi valittaa.

Kosteuspyyhkeitä mekin on käytetty lähinnä reissun päällä. Ja öisin pakon edessä. Meillä on ollut sama taktiikka kuin täällä muillakin eli vaippa vaihdetaan yöllä vain jos vauvan peppu sitä vaatii. Tosin pieneen punoitukseen (ja vähän isompaankin) Bebanthen tekee ihmeitä :)

Huomenna olisi neuvola, joten niitä kuulumisia sitten enemmän.

T. MaalisPapu rv33

Vierailija
44/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan kirjoitella taas kun on rauha maassa-esikko tarhassa ja pikku-ukko unilla-ihana hiljaisuus:)

Huomasin TAIKINAINEN-tervetuloa joukkoon muhkeaan;)-että sinullakin on kolmatta kertaa " pappia kyydissä" ja että aiemmat mukelot myös poikia samalla ikäerolla kun meilläkin ja tulokas ylläri täälläkin.. Meidän vanhin poika täyttää 13.3 4vee ja nuorempi koheltaja syntyi 08/04 joten tuli luettua heinisten-04 juttuja vaikka elokuinen olinkin. Totta-siellähän URKKI oli oikea aktiivikirjoittelija, mutten kyllä tiedä onko tämä meidän maalis-urkki sama henkilö!?

Härdelliä tulee siis elo olemaan kolmen pienen kanssa mutta päivä kerrallaan mennään, eiköhöhän tästä selvitä...;)

Sain muuten tänään tilaamani kolmet imetysliivit taikapilvi.com:sta ja voin todella suositella!! Carriwellin " luukulliset" liivit ovat todella ihanat päällä ja napakat! Lisäksi niissä on rypytettyä " kasvunvaraa" trikoiset kun ovat eli maidon nousuunkin jolloin todella " Pamela-Baywatch" -olo luulisi venyvän. MAM-liivit joita tilasin kahdet ovat toppityyppiset ja todella pehmeät- yöaikaan varmaan tosi hyvät.

Tänään kiikutin aamusta pissanäytteen labraan- yli-innokas terkkani halusi sulkea pois oireettoman pissatulehduksen kun minulla on hänen mielestään siihen taipumus kun olen sairastanut muistaakseni 2x pissataudin ennen kouluikää;) ja nyt siis 32v.. No hyvähän se on että hän huolehtii, minulla on kovasti supisteluja,napakampia ja lepsumpia mutta on ollut jo viikkotolkulla ja oletan sen jo näin uudelleensynnyttäjällä rv 36 kuuluvan asiaan. Huomenna on lääkäri ja hän haluaa tulokset selville siihen mennessä niin setä voi määrätä antibiootit-saas nähdä kumpi meistä on oikeassa:))

Kylläpäs neitoset aika rientää!! Huomenna siis 36 täynnä ja voi sanoa olevansa viikolla 37-sehän kuullostaa jo siltä että kohta synnytetään-TAAS:) Se hyvä tässä uudelleen synnyttämisessä on ettei enää jännitä kun tietää mitä tuleman pitää(minulla siis hyvin menneitä synnytyksiä takana-toisinkin voisi olla..), ainoa jännitys on ehditäänkö saamaan hoitaja ja keretäänkö sairaalaan-hui! Minun vanhempani taitavat muuttaa tänne rv 38 varmuuden vuoksi, edelliset tulleet etuajassa ja tokahan syöksyi maailmaan valon nopeudella, siksi nyt on kuulemma lähdettävä ensimmäisestä merkistä.

Jaahas mitä jaarittelua, piti vaan ihan lyhyesti toivotella taikinainen tervetulleeksi:)

Nyt kahville ja lion-patukalle...

jokuli ja mönkijätär 35+6

Vierailija
45/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on aktiivipäivä moneen pinoon... Yleensä en viitsi/jaksa/keksi kirjoittaa mitään mihinkään. Meillä myös 7/04 syntynyt poika, joten on meitä samalla ikäerolla ainakin 3. Alunperin mekin oltiin elokuisia mutta poika päätti toisin. Luulen mutta en tiedä, että tämä maalis-urkki on eri urkki kuin silloin heinäkuisissa 04. Muistelen nimittäin, että urkki raskautui jo meitä ennen ja saikohan jopa muksunsa viime vuoden puolella? Hän kirjoitteli todella aktiivisesti.

(.) Vointi hyvä muuten mutta nukkuminen vaikeaa. Ei auta enää tyynyt ei mitkään. Molemmat lonkat kipeytyy vuorotellen ja yhtäaikaa ja häpyluuhun sattuu, kun kääntyy. Vas. reisi menee turraksi. Samat vaivat siis myös tässä odotuksessa kuin ensimmäisessä. Selkä on toistaiseksi vielä parempi. Toinen polvi aloitti tänään naksumisen mutta toinen ei vielä ole muistanut naksua... Ai miten niin raskaushormonit löysyttää paikkoja... Sairasloma tehnyt hyvää, supisteluja tai pistelyjä kohdunsuulle vähän, lähinnä vain kävellessä. Töissä ei kyllä pystyisi olemaan, työnantaja ei katsoisi hyvällä sitä seisoskelua... Ensi viikolla alkaa sitten virallinen ä-loma.

Vauvan vaatteita olen jo pessyt ja laittanut hoitopöydän laatikkoon. Sairaalakassi myös pakattu. Edellinen muksu kun syntyi 36+0 niin nyt tietää olla varulta hyvissä ajoin liikkeellä. Myös sängyn vuodevaatteet pesty mutta sänky laitetaan vasta synnytyksen jälkeen kuntoon. Taikauskoa... Olen kosteuspyyhkeiden suuri kannattaja. =) Pienenä vauvana poitsu pöräytteli joka vaippaan. Pyyhkäisin sillä enimmät ja sitten mentiin oikealle pesulle. JOS yöllä ei tullut kakkaa, niin vaippaa ei vaihdettu (varsinkin kun löytyi sopiva istuva vaippa ja pippeli alkoi pysyä äidin asettamassa suunnassa). Sama linja jatkunee.

Muistan kun poitsu ensimmäisiä kertoja kasteli itseään ja sänkyä, vaihdoin kuivat vaatteet ja vuodevaatteet. Meni muutama viikko ja sitten jo ajatteli että joo, paidan helma VAIN märkä, se jää vaipan päälle ei haittaa. Jaahans, tuo kulma sängyssä vielä kuiva, lapsi sinne siis nukkumaan... Hehehe.... Patjassa on muuten tosi kätevä olla sellainen koko patjan peittävä muovifrotee-suoja, jonka saa kulmista kumirenksuilla patjaan kiinni. Sen päällä oli sit pahimpaan " valskausaikaan" vielä sellainen pienempi muovifroteesuoja, joita oli useampia, että sai niitä sitten pesuunkin. Joskus pissa osui sille suojalle, joskus ei.

Muistelee Niittyvilla rv 33+5

Vierailija
46/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Kun kukaan muu ei tunnu kutsuhuutoihin vastaavan, niin toki alan vaikka sua yksistään! :) Meillä taisi olla lasketutajatkin aika liki toisiaan. Pixi oli muistaakseni oululaisia, mutta vissiin on jo tukalat paikat.

Neuvot ovat tosiaankin tarpeen, kun ekasta vauvasta on kyse, ihan niin yksinkertaisissa asioissa kuin vaipanvaihto. Varmaankin käy, kuten niittyvilla keroi, että alussa jaksaa vouhottaa yölläkin, sitten laiskistuu/järkiintyy ja tekee vain välttämättömän ja jatkaa aamulla :)

IMETYSLIIVEISTÄ, minä ostin yhdet anitan liivit liikkeestä, kun oli -40%, muutoin aika arvokkaat. Ovat sellaiset luukkumalliset, mikrokuitua. Puuvillaisissa olis ollut huokeampi hinta, mutta ei ollut sopivaa kokoa. Mietin, käviskö yökäyttöön vaikka ihan sloggin topit? Kokemuksia?

~cadavera&muru~

Vierailija
47/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral] Tänään on eka äitiyslomapäivä! Kivaa! Heräsin jo kyllä tosi aikasin, pesin pari koneellista pyykkiä ja olen ottanut parin tunnin päikkärit. Kohta lähden ulos, pitää käydä postissa ja samalla teen pienen kävelylenkin. Lunta sataa!

fiona: En ollut ajatellut käyttää kestovaippoja... Täytyy käydä tosiaan kattomassa jotain kivaa kangasta siihen ä-pakkauslaatikkoon! Mä en osaa päättää, että tekisinkö sellasen reunalakanan, missä on kulmissa laskokset vai sitten rypytetty koko matkalta...

NapNap rv35+0 [/color]