Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMAMMAT PINOUTUU*** (ke-to)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun bruttotulot on 1900e/kk ja maksavat palkkaa äitiysloman ajalta ensimmäiset 3kk. Sitten toukokuussa alkaa tulla vanhempainraha, joka on 1117e/kk. Vero% palkkakaudelta on 20,5% (ja korotettuna 2% olisi siis ollut 22,5% vanhempainrahasta). Mutta kun laskettiin vero% toukokuusta eteenpäin noille pienemmille tuloille niin siitä tuli se 17% ja laskennan ainakin piti huomioida se, että ei ole vähennyksiä. Onko teillä erilainen tilanne vai mistä tämä ero prosenteissa johtuu?? Onko palkkanne suuremmat? Mites muilla?

Vierailija
22/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tulot töissä ollessa 1500e/kk ja äippäraha esikoisella oli 966e/kk ja nyt samoilla tuloilla tarkistettuna 999e/kk.

Töissä ollessa tuo % oli 20 tuntumassa ja äippälomalla esikoisen kanssa 21% ja nyt 21,5%.

Kelan koukeroita joita ei kukaan ymmärrä. Ihmetyttää että sulla on äippäraha isompi kun mulla, mutta silti mä maksan enemmän veroa... Samaa on kyllä ihmetelty miehen aknssa joka on kyllä töissä. Hänellä tulot on reilu tuplasti mitä mun äippäraha ja hänen on 24%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta luulen... Jos olet töissä äippäloman alkuun ja maksavat vielä 3 kk palkan, niin nämä vaikuttavat myös etuuksien aikaiseen veroprosenttiin (vaikka siis olisi eri kortti). Luulisi myös, että jos olet omasi verotoimistossa lasketuttanut, niin prosenttisi olisi silloin kohdallaan!?

Mulla vanhempainloman loppu sattuu sopivasti kalenterivuoden loppuun siten, että yhden lomapäivän ehdin pitämään tämän vuoden puolella. Tällä yhdellä lomapäivällä (eli siis " työpäivällä" ) oli muistaakseni puolen yksikön vaikutus veroprosenttiin. Ei jymmärrä miten se voi niin vaikuttaa, mutta toivon vain ettei ainakaan montaa sataa joudu ylimääräistä sitten maksamaan!

Vierailija
24/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Eli minäkin kävin sitten tänään neuvolassa ja ihan tohtorin pakeilla. Ekaksi terkan luona ja painoa oli sitten tullut kahdessa viikossa 3kg!!! Turvotuksia kun ei ole, niin sanoin vaan, että syömällä on tullut. Eli kun kotiin olen jäänyt, on liikkuminen vähenytynyt ja syöminen lisääntynyt. Nyt tuli paineet, ettei kamalasti enää loppuraskaudessa nousis. RR 123/93 eli aika korkea alapaine, mutta mulla tuppaa aina neuvolassa olemaan korkea paine ja kotona/töissä mitannut ihan normaaleja lukemia. Suositteli kotimittausta ja jos oireita, heti yhteys neuvolaan. Lekuri tutki kohdunsuun tilanteen, pehmentynyt oli ja todella ylös noussut, kun ei meinannut sormet yltää. Parin viikon päästä uudelleen lääkäriin ja kohdunsuuntilanteen tarkistus. Sairaslomaa on nyt sitten äippälomaan asti. Vauva oli RT ja syke siinä 150.

Täällä myös yksi karvamasu! ;) Onneksi on miehellä sentään vielä karvaisempi...

URKKI kirjoitteli menkkamaisista jomotuksista, niitä ollut myös täällä havaittavissa jonkin verran, sanoin neuvolassa, mutta ei lääkäri kommentoinut sen kummemmin.

BROWNIETTE kaipaili jo omaa kroppaa takaisin. Minä taas en osaa ollenkaan kuvitella, miltä näytän synnytyksen jälkeen! Postimyyntikuvastot pursuaa ihania kesävaatteita, mutta minä en voi ollenkaan ajatella, miltä mun päällä näyttäisivät... Kai olen kadotanut sitten entisen kehonkuvani??? No, eiköhän se siitä sitten synnytyksen jälkeen! Kiloja tullut nyt 6,5, jote ei sen puoleen kyllä kamalasti ylimääräistä jäis... Eli voisin olla jopa hoikempi, kunhan synnytän.

YSTÄVIEN SUHTAUTUMISESTA ollut myös puhetta. Mun kaksi parasta kaveria on ihan innoissaan, tosin näen harvoin pitkän välimatkan takia. Suhtautuminen ollut muuten aika neutraalia ja välit säilyneet ennallaan. Itse jotenkin kamalasti varon höpöttämästä vauva-asioita, kun jotenkin ajattelen, ettei lapsettomia kavereitani kiinnosta. Ehkä vaan ajattelen, eikä ole edes totta.

Jännää, kun toisilla alkaa olla synnytys jo ihan käsillä! Itsellä kun vasta loppukuusta la, niin olen varmaan sitten viimeisten joukossa, mutta mukava aina seurata toisten " edistymistä" :)

Tänään lähdetään taas anoppilaan ja viikonloppu meneekin sitten kylästellessä. Ensi viikko ollaankin pitkästä aikaa ihan vaan kotosalla! Mukavaa välillä niinkin. Eli mukavaa viikonloppua mussukat, mistäs sitä tietää, vaikka jaksaisin olla palstailematta koko viikonlopun! ;)

~cadavera&muru~ rv32+4

Vierailija
25/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Pitänee siis mennä verotoimistoon selvittämään tuota veroprosenttia. Itsellä vero% tällä hetkellä on 31 % ja tuntuu aika huimalta jos siihen laitetaan vielä se 2 % päälle, kun tulot joka tapauksessa tippuu lähes puolella. Minulla myös työnantaja maksaa 3 kk palkan, joten lienee viisasta pitää sinne asti entinen veroprosentti ja muuttaa se vasta loppuvuodelle erilaiseksi.

Kateellisena kuuntelen noita puheita perhevalmennuksesta, kun sitä ei kotipaikkakunnalla järjestetä lainkaan. Alkaa jo hieman pelottamaan kun ei tiedä, mitä pitäisi tietää. Toisaalta, ehkä se tieto vain lisää tuskaa.

On kuitenkin aika erikoista, miten joissakin kunnissa /kaupungeissa perhevalmennusta on useita kertoja ja joissakin sitä ei ole lainkaan.

Yksikin kerta olisi ollut ihan mukava ja ennenkaikkea se, että olisi päässyt sairaalalle tutustumaa etukäteen..

Projekti06 + väiski

Vierailija
26/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis neuvolassa käynti ja kaikki oli hyvin, hg oli noussut 110:stä 126 raudan syönnillä ja vauva on edelleen rt,onneksi.Vauvan syke 140. kohdun koko vähän ylämitoilla mut vauvan ei pitäis silti olla mikään iso.

Taas on yöt mennyt ihmetellessä ja toivoessa et sais unta, tää flunssa imee musta viimeisetkin voimat : ( mut silti uni ei tule ja asentojakin on vain yksi missä voi nukkua ( oikealla kyljellä ) niin vitsit on välillä vähissä.

Nyt oon saanut pestyä vauvan vaatteet, lakanat ja pyyhkeet ja vauvan kotiintulo kassi on pakattu valmiiksi, eilen petasin sängyn valmiiksi, sitä oli kiva ihastella olis jo niin kiva saada sinne tuhisija : )

Nyt pitää lähteä koirien kanssa ulos, siellä näyttääkin taas tulevan lunta!

mukavaa torstaita kaikille!

Nasu rv 32 ja Emppu

Vierailija
27/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota... mä luulin myös prosentin laskevan, mutta ei siis välttämättä. Ajattelin kyllä pitää nykyisen prosentin (24%) loppukesään / syksyyn saakka, jolloin alkavat lainanlyhennykset ja siinä vaiheessa tarkastuttaa todellisen tilanteen.

Toisaalta enhän edes tiedä, minkä verran tulen saamaan Kelalta rahaa, sillä ilmeisesti päätös tulee vasta joskus kesäkuulla, aikaisintaan??? Eli kuten viime viikolla selostin, työnantaja ei anna Kelalle selvitystä maksetuista palkoista etukäteen ja toisaalta Kela ei tee päätöstä pelkän kuukausipalkan perusteella... Näin ollen siis työnantaja antaa selvityksen 21.3.-20.5. maksetusta palkasta vasta palkkakauden jälkeen ja päätös kai sitten jää sinne saakka roikkumaan :(.

Mutta mä en en en vaivaa enää päätäni tuolla, vaikka vähän ihmettelenkin. Päivärahat tulevat aikanaan ja siihen saakka tulee palkka, joten ehkäpä me jotenkin kitkuttelemme.

(.) Lapsi sai viime yönä jonkin touhukohtauksen, pyöri ja hyöri ja möyri ja kun aloin silitellä, potkiskeli kämmeneen niin että peitto heilui.

Eilinen ostoskierros jäi todella laihaksi, sillä kiertelin vain ns. tavan kaupat ja vaatteet olivat _booooring_, jotenkin vain järkyttävän vaaleanpunaisia tai tosi vaaleansinisiä. Mä en ihan oikeasti halua pyntätä mahdollista tyttöä umpipinkiksi tai poikaa vain sinisiin! Ostin sitten vain valkoisen 50 cm bodyn -käytännöllinen nauha- ja nepparisysteemi, ja sekö ei sitten tylsä?? ;)- ja puolipotkarit lähinnä noita ensi hetkiä ajatellen, kun tähän saakka kertyneet vaatteet ovat 60- / 70-senttisiä. Mutta ehtiihän noita hankkia vielä sitten myöhemminkin.

Vierailija
28/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä olen nautiskellut äippälomasta ja kiireettömyydestä. :) Kaksi koneellista olen jo pyörittänyt vauvelin vaatteita ja kolmas on nyt menossa. Sitten loppuukin kuivaustila. Meillä on kyllä pesutorni eli kuivausrumpukin löytyy, mutta haluan kuivattaa ainakin näin ekalla pesukerralla vaatteet ihan " luonnollisesti" . Tilasin tuossa äsken itselleni ensi viikolle ajan kampaajalle ja lisäksi käyn hoidattamassa kädet, jalat ja nassun. :) Alkaa olla viimeinen mahdollisuus tällaiseen " ylellisyyteen" . Vauvan syntymän jälkeen ei varmasti ehdi eikä jaksa ainakaan heti ajatella tällaisia asioita.

VEROASIOITA. Täällä on nyt jo monikin vastannut tähän asiaan, mutta vastaanpa minäkin. :) Minä kävin laskettamassa uuden verokortin KELAa varten, koska sosiaalietuuksiin ei saa ansiotulovähennyksiä. Minulla vero% nousi muistaakseni prosenttiyksiköllä eli ei paljon, mutta kuitenkin. Jos tällä tavoin välttyisi ylimääräisiltä verosotkuilta. :)

( . ) ei kummempia. Viime yönä taas poltteli lantiossa ja supisteli ikävästi tasaisin väliajoin, mutta meni ohi tunnissa. Sen jälkeen oli vaan tosi vaikea saada enää nukutuksi, kun joka paikkaan koski, eikä hyvää asentoa meinannut löytää. Lievää pahoinvointia tuntuu olevan vieläkin ilmassa. Ei onneksi niin pahana enää kuin tuossa pari viikkoa sitten vielä oli. Kävin tuossa pienellä happihyppelyllä aikaisemmin ja nyt liitoksia repii ihan julmetusti ja jalkoja turvottaa. Vessassa pitää käydä vähintään parin tunnin välein yötä päivää.

Ai niin.. Eilen käytiin tutustumassa Jorviin. Ihan kivalta synnytyspaikalta vaikutti ja henkilökuntakin tuntui oikein mukavalta. Tositilanteessa ihmiset tietysti ovat ihan erilaisia. Nähtiin synnytyssalikin, kun sattui olemaan yksi vapaana. Saatiin kokeilla sitä palloa ja mä olisin voinut istua sen päällä vaikka koko päivän. Aivan ihanan tuntuinen. :) Toivottavasti saan kokeilla sitä myös synnyttäessä. Lapsivuodeosastolla nähtiin eilen syntynyt pienen pieni poika. Voi että, kun se oli pieni ja suloinen! Ihan meinasi itku päästä. Tahtoo jo oman vauvan syliin! Kätilö pikkuisen vihjaisi, että maaliskuu on joka vuosi ollut erittäin kiireinen aika synnytysten suhteen. Meillä ei oo haaveissa perhehuone, koska miehen on todennäköisesti pakko hoidella isyysloman alta töitä kiiruulla pois, joten sen suhteen en panikoi. Muuten rupesi kovasti mietityttämään, miten henkilökunta ehtii joka paikkaan sekä tuolla synnärin puolella että lapsivuodeosastolla, jos on oikein kiirettä. Sitä on tietysti ihan turha pohtia etukäteen, koska eihän sille tilanteelle kukaan mitään voi. Tai voi, mutta päättäjät eivät taida suuria muutoksia mun synnytykseen mennessä tehdä.. :) Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuis hyvin! Meillä jokaisella.

Nyt mä menen laittamaan tuon viimeisenkin koneellisen kuivumaan ja sitten menen laittamaan ruokaa, koska mä kuolen nälkään ihan kohta.

Kivat päivänjatkot masuille! :)

Lily & Nappo 36+1

Vierailija
29/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä Vantaalla tupruttaa lunta oikein kunnolla. Olin tunnin " reippaalla" lenkillä ja masuun sattui ensimmäistä kertaa ihmeen paljon. Koko oikea kylki oli tosi kipeä ja meno välillä tosi hidasta. Näköjään sitä vauhti hiipuu loppua kohdin melko lailla...

Eka mammalomaviikko menossa jo torstaissa. Jotenkin noi päivät alkaneet kulua jotain pientä puuhastellessa. Tänään leivoin porkkanaleivoksia, nam! Ja tietysti, kun unta vetää 12h yössä niin meneehän siihenkin aikaa:)

Tilasin eilen illalla sieltä Taikapilvestä kahdet imetysliivit ja kuvitelkaa, ne tulivat jo tänään. Kuori vaan ei ollut mahtunut postilaatikosta sisään, joten pitää noutaa postista. Todella nopeaa palvelua, maksoin verkkopankissa saman tien, joten se varmasti nopeutti asiaa.

Mutta nyt sohvalle pötköttelemään!

Sport75 rv 35+4

Vierailija
30/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]tänään sain ÄITIYSPÄIVÄRAHAPÄÄTÖKSEN tai siis ei se vielä kotiin tullut, mutta ahkeran kelan sivuilla käynnin jälkeen sain iloisen yllätyksen, että mun äippärahapäätös on vihdoinkin tehty (kaks kuukautta siinä meni) ja ihan mukavasti rahaa näyttäs tulevan... eiköhän sillä pärjää! Myös työttömyyspäivärahapäätös oli tehty ja saan rahat jo huomenna. Hyvä niin, kun ruoes tili jo näyttää aika huolestuttavalta. VEROPROSENTTIA ajattelin minäkin huomenna verotoimistossa tarkastella, ettei sitten joulukuussa tuu ikäviä ylläreitä.

Eilen joku kyseli MASUN KARVAISUUDESTA. Mulla ei masu ole karvaantunut, mutta niskassa ja leukaluiden päällä on sellasta pientä untuvaa, nyt kyllä onneksi hieman vähemmän kuin ihan alkuraskaudessa. Mutta sitten ihmeekseni kuitenkin jalkoja ei oo tartte sheivailla niin usein kuin aiemmin, kai ne karvat on siirtyny ylemmäs =).

Meillä KUMMIT on jo päätetty ja pyydettykin. Sylikummiksi tulee mun serkku ja sitten muiksi kummeiksi ollaan pyydetty meijän opiskelukavereita, joista kaksi ovat pariskunta eli neljä kummia tulee tälle tulokkaalle. Neidillä meillä on kuusi kummia.

Aiemmin jo kyselinkin, mutta en kyllä muista sainko yhtään vastausta... ONKO UUDELLEENSYNNYTTÄJÄT MENOSSA TUTUSTUMAAN SYNNÄRILLE ETUKÄTEEN? Me varmaan aiotaan mennä, kun on kuitenkin uusi paikka tällä kertaa kysessä.

Omaan ( . ) kuului viime yönä taas lonkkien kolotusta ja nivuset edelleen kipeät. Mosse mönkii ja punkee entiseen malliin. Muutamana päivänän oon huomannu käsissä pientä turvotusta, ei mitenkään näkyvää, mutta sormukset hieman tiukemmat kuin ennen.

Nyt täytyy lähtee syömään ja kohta tulee vieraita...

-Monkey ja mosse rv. 33+1-

Vierailija
31/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena vielä minäkin, toivottavasti vielä ainakin pari viikkoa. :) Taas en pariin päivään ole liiemmin netissä surffaillut, joten ei ole tullut luettua näitäkään.

Maanantaina oli taas lääkäri, kohdunkaula hieman lyhentynyt edellisestä (nyt vajaa 2cm), auki sormelle ja ihan pehmeä. Ihan hyvä tilanne toissynnyttäjälle, mutta ei kuulemma vielä kannata tuudittautua siihen, että vauva pysyy masussa loppuun asti.

Painoa oli tullut 1kg/viikko, nyt yhteensä jo n.14kg. Iik! Turvotusta on jonkin verran, mutta verenpaine oli hyvä ja pissa puhdas, joten vielä ei sen enempää seurata. Nyt on kuiten ollut maanantai-illasta asti pääkipua, joten hieman hermostuttaa. Viimeksi mulla oli lopussa " lievä" raskausmyrkytys, joten olen hieman varpaillani...Vaikka ei vissiin yleensä uusiudu? No, huomenna pitää soittaa neuvolaan muutenkin, joten vois kysyä tästä pääkivusta samalla ja käydä paineet mittaamassa.

Sf-mitta oli 31cm, pikkasen keskikäyrän yli. On muuten nyt lähes sama kuin esikoiselta viimesillä viikoill (32). :) Mittaa ei olekaan otettu kuin kolmesti. Kerran lääkäri unohti mitata, viimeksi mittasi, mutta ei merkannut ja nyt terkkka muistutti etukäteen, että mittaa. :) On vähän hajamielinen tohtori täällä...

Masussa on tänään ollut tosi hiljaista, kerkesin jo huolestua, mutta nyt ainakin hikka tuntuu vaivaan poitsua. :) Supistuksia on myös tullut melko paljon tänään, ei kivuliaita,mutta ikäviä kuitenkin. Muutenkin jo viikon ajan maha ollut kipeä. Lääkäri meinasi, että kohtuu vain painaa ja venyttää ja niin uskon itsekin. Käski kuiten viedä pissanäytteen, jos olisikin siitä johtuvaa,kun tuntuu niin alhaalla.

Nyt pitää jo ehtiä kauppaan, ennen kuin vieraita tulee.

Jos vkl-pinoon muistaisi taas kirjoittaa.

pixi rv33+3

Vierailija
32/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi yksi Oululainen joka olisi enemmän kuin kiinnostunut näkemään muita maalismasuja. En vaan jostain syystä onnistu kotikoneelta laittamaan viestejä, mutta luen aktiivisesti. Laittakaa jotain viestiä jos tapaaminen järjestyy, niin tulen mukaan varmasti.

Itsellä nyt meneillään vko 32+6 ja kaikki tuntuu olevan ihan hyvin, paitsi että flunssa yllätti. Neuvolassa ei ole tullut mitään sanomista mistään. Kaikki arvot kohdillaan. Omaksi ilokseni oli hemoglobiini noussut 125.

Mulle voi laittaa viestiä suoraan sähköpostiin jos tapaaminen järjestyy tai ihan muuten vaan joku Oululainen haluaa lähteä kahville päivällä tai illalla. hanna.sailapohja@mail.suomi.net

Vierailija
33/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=skyblue] Tokaa äitiyslomapäivää vietellään... Kiva kun on saanut nukkua tavallista pidempään. Mulla muuttui heti rytmi, valvoin eilenkin pidempään kun tavallisesti!

Tänään oli Kättärin Haikaranpesässä sellainen kätilökeskustelu, kuuluu siihen Haikaranpesän valmentautumiseen. Eli kolmistaan keskusteltiin, minä, mies ja kätilö. Oli mukava tuokio, käytiin läpi mun toiveita ja mietteitä synnytyksestä.

Mä en ole aloittanut vielä vauvanvaatteita pesemään, ensi viikolla varmaan. Jos viikonloppuna saataisiin lipasto kasaan, niin sinne saan sitten pestyt vaatteet viikata.

Mä saan kans palkkaa kolme ekaa kuukautta, sitten kun jään kelan rahoille, niin varman lasketutan uuden veroprosentin.

Huomenna aamulla on neuvola, toivottavasti hemppa on noussut, viimeksi se oli 101... painoa on tullut varmaan reilusti lisää...

NapNap rv 35+1 [/color]

Vierailija
34/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEUVOLASSA kävin eilen minäkin, vauva onneks on nyt pysyny raivotarjonnassa. Tilanne kyllä tarkastetaan vielä raskausviikolla 37 äippäpolilla. Tää kun on ollu hieman pyöriväistä sorttia. Nytkin maanantai-iltana se kai aikoi kääntyä, mutta ei onnistunu. Painoi massua tosi kovasti ja tunki niin, että kipu yltyi tosi kovaksi. NYt kiva mustelma ja raskausarpi kivuliaassa kohdassa. Kaikki oli neuvolassa ihan ok. Painoa on tullu nyt 11,7kg, sf-mitta hurja 34cm ja täti arvioi että isompi vauva on tulossa kuin esikoinen, joka oli 3400kg. Rautaa jatkan yhä edelleen että hemppari nousis lähelle 120. Nyt oli 112. Viime synnytyksessä menetin verta aikas paljon ja silloin hemppari laski 89:een.

VEROPROSENTTIA en oo käyny laskettamassa vielä, annan mennä sen äippäloman ajan näin ja sit kun tiedän jatkosta niin sit meen laskettaan sen. Tästä minimi-äippärahasta en halua maksaa yhtään enempää veroa. Kauhistuttaa välillä, että kuinka sitä tulee rahallisesti toimeen näin pienillä tuloilla kun on tulossa toinenkin lapsi.

KOSTEUSPYYHKEITÄ me ei käytetty esikoisella kuin yhden kerran asuntomessuilla, kun ei ollu vesipesumahdollisuutta. Eräs mun kaveri sanoi, että heillä pojilla on käytetty paljon niitä, mutta nyt kun syntyi tyttö niin ei onnistu yhtään niiden kans puhdistus. Voihan se olla niinkin, tytöillä kun niitä poimuja on enemmän.

SYNNYTYS pelottaa, jännittää ja on koko ajan melkeinpä mielessä. Koko ajan toivon vaan, että alkais jo!! En jaksais tätä tukalaa oloa. Nivusiin, selkään ja vatsaan koskee. Aina väsyttää, janottaa ja pissattaa. Tehän tiedättekin nää vaivat! Maaliskuu on kuulemma täälläkin ennätys vilkas kuukausi synnärillä, joten perhehuoneesta on turhaa edes haaveilla. Viimeksikin kun olin synnyttämässä tammikuussa 2002 niin oli ruuhkaa. " Varahuoneet" oli käytössä. Taitaa tää maaliskuu olla niitä juhannuksena alkunsa saaneiden kuukausi.

IMETYKSESTÄ. Mulla oli esikoisen kans jotenkin vaikeaa imetys. Koski rintoihin ja neiti ei kai saanu kunnolla maitoa kun lupsutti niin pitkään kerrallaan. Tiedän, että joku voi älähtää nyt, mutta mun juttu se ei oikein ollu. Kaks kuukautta taistelin ja sitten jouduinkin aloittaan masennukseen lääkkeet, joten siihen se homma jäi.Nyt olen ajatellut, että imetän jos se tuntuu paremmalta ja ei vie mun voimavaroja loppuun. Eli en ota siitä stressiä jos ei vaikka sujukaan. Mitään imetysliivejä, pumppuja yms. sellaisia en oo hankkinu kun katson ensin miten kaikki sujuu. Esikoisen aikaan tunsin sit itseni kamalan huonoks äidiks itseni, koska kaikki ei menny niinkuin imetysoppaissa sanotaan. Jotenkin tuosta imetyksestä on tehty niin suuri äitiyden mitta. Ymmärrän kyllä, että vauvalle olisi parasta se äidinmaito, mutta aina se ei oo mahdollista.

Tähän täytyykin lopettaa kun selkä ei kestä pitempää istumista! Levollista ja rauhallista torstai-iltaa kaikille!

Äippis 75 ja vaavi rv 36

Vierailija
35/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisesti satanut lunta....minun mielestä alkaa kyllä jo riittää!!

Masussa edelleen jonkinlainen pilates tmv. menossa, sillä mahoton jytke ja ojentelu jatkuu ja jatkuu...toisaalta hirmu söpöä...ompahan ainakin eloa!

Tänää kävin shoppailemassa verhoja ja sattui niin ihanasti, että liikkeessä on tämän viikon ilmainen ompelu kaupan päälle, joten minä säästyn isolta vaivalta ja saan kerrankin " verhot suoraan ikkunaan" !! Hitsi, että ilostutti tuollainen yllätys!!

Mulla edelleen aikasen kovaa vihlontaa alapäässä ja yöt etenkin hankalia...voisikohan kovempi sänky auttaa asiaa, kun tuntuu, että tuo kääntyminen on niin tuskallista?? Muuten meillä on ihan hyvä ja melko uusi sänky, mutta tähän tilanteeseen sekään ei auta.

Onko kukaan kirjoitellut raskausajan päiväkirjaa?? Mä olen kirjoitellut aina silloin tällöin, kun siltä tuntuu. Kirjoittelin esikoiseltakin ja nyt on ollut tosi kiva lueskella, että mitä silloin samoilla viikoilla oli mielen päällä...Kirjoittelen siis voinnista yleensä ja muutakin päivän polttavaa ja ajatuksissa olevaa..

Kiitos osoitteesta Jkl:n mammoille, käyn pistäytymässä kuuloste- lemassa, että mitä siellä on meneillään...josko vaikka kahviseuraa saisi?!?

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja ainakin siedettävää vointia!!

Urkki 31+3

Vierailija
36/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mua neuvottiin verovirastossa laskettamaan eri prosentti työpaikkaa varten (maksavat 3kk+ lomarahoja) ja eri prosentti Kelaa varten. Sen pystyn laskettamaan vasta, kun äitiyspäivärahapäätös on tullut.

Esikoisen kanssa mulle laskettiin kanssa erikseen % ja sain jopa 600 euroa palautusta!

rv34+2

Vierailija
37/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Tämähän on sangen outoa, ettei kukaan muu vielä ole pinossa! Minäpä aloitan, vaikka omiin oloihin ei kummempia kuulu. Huomenna ois siis neuvolalääkäri.

Viimeinen pinoutuja kyseli eilen KOSTEUSPYYHKEISTÄ ja varmaankin käytän niitä, jos ei ole vettä saatavilla. Joku myös oli sitä mieltä, että ovat yöllä käteviä, ettei vauva niin virkisty jokaisesta vaipan vaihdosta. Jatkuvaan käyttöön ei kai suositella, että siis vesipesu parempi. Teidä sitten?

Täällä näyttäis pyryttävän lunta. Eilisessä pinossa huhuilin ja huhuilen edelleen, olisiko OULULAISIA maalismussukoita, joita kiinnostais tavata? Mulla kun ei kamalasti ole vauvaihmisiä kaveripiirissä, olisi mukava tavata vähän muitakin samassa elämäntilanteessa olevia. Helsinkiin näyttää taas olevan puuhailun alla uusi tapaaminen.

Mihin on hävinnyt CADDIE? Tuntuu, ettei ole pinossa pitkään aikaan näkynyt. Mitä kuuluu MINELLE, PIXIELLE?

Nyt vaatetta päälle, vaikkakin aamupala tuli nautittua jo kuuden jälkeen, ei saatu miehen kanssa unta enää. Palataan!

~cadavera&muru~ rv32+3

Vierailija
38/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut aikoihin, kun kaksi poikaa pitää kiireisenä. Nyt iltavuoro ja siivousten lomasta ajattelin muutaman kuulumisen laittaa. Kolmas raskaus menossa viikkoja nyt 33+3. La 18.3. Töissä olen vielä ensi viikon. Rasituksessa tulee supistuksia ja alavatsa kipuja, jote olen minimoinut liikkumisen. Kiloja ei ole kertynyt kuin 8. Neuvolakortissa kaikki näyttää olevan ok. Ainoa pelkoni on voimieni riittävyys kolmen alle 4 vuotiaan hoitoon.... Onneksi apua on tarjolla.

URKKI: Oletko se sama Urkki joka oli viimeksi heinis 04 pinossa. Eli aikas hassua, että meillä olisi sama väli lasten kanssa. Mulla siis 10.7.2004 syntynyt Taavi. Eka 3,5 vuotta. Lueskelin pinoja silloin kuin plussasit ja tuntu, et onpas lyhyt väli lasten välillä ja nyt mulla sama juttu. Itse kun tein testin vasta rv12 neuvolassa... Ehkäisyssä hiukka puutteita. Nyt olen tosi iloinen tästä vauvasta/odotukseta kaikesta huolimatta. Esikoinenkin tosi paljon kyselee masusta ja vauvan tulosta. Mies on ollut tosi ihana koko raskauden ajan ja leikkii poikien kanssa ja on huomaavainen. Minä vaan aikas väsynyt välillä...

Tulen vielä lueskelemaan pinoa, mutta nyt siivoilemaan ja kahville!

Miikku ja masuvaavi

Vierailija
39/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ihanaa, kun sataa lunta!

Kävin juuri lukaisemassa tuon eilisen pinon lopun ja siellä oli kyselty KOSTEUSPYYHKEISTÄ. Me ei niitä kyllä käytetty muuten kuin reissussa, siellä olivat käteviä. Tai siis kyllä mulla niitä aina hoitolaukussa oli, jos sattui olemaan sellanen paikka, ettei vesihanaa ihan heti käden ulottuvilla ollut. [b]Cadavera[/b] puhui YÖVAIPANVAIHDOISTA ja me ei kyllä esikoisen vaippaa yöllä vaihdettu koskaan. Tietenkin siis, jos kakka tulee yöllä, niin vaihdettavahan se on, mutta pissat saivat kyllä olla vaipassa. Ja jos vauvalla arka iho, niin sitten varmaan suositellaan vaipanvaihtoa yölläkin. Näin ainakin muistelisin...

Aamulla kävin NEUVOLASSA ja siellä se mosse hyöri, kun terkka yritti saada sydänääniä kuulumaan ja sf-mittaa mitatuksi. Syke oli 142 ja raivotarjonnassa edelleen oli - onneksi! Hb oli noussut hienosti 122 ja oon nyt viikon juonu sitä Kräuterblutsaftia, tehokas aine tuntuu siis olevan. Pullossa enää muutaman päivän annos ja aatteli, että juon sen loppuun ja katsellaan, josko Hb pysyisikin ylhäällä ilman sitä loppuajan. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi eli 28, vasta kotiin tullessa rupesin kattomaan sitä käyrää ja hieman pelästyin, kun oli pudonnut melkein alakäyrälle (yleensä mennyt siististi keskikäyrää pitkin). Kaivoin heti esikoisen aikaisen kortin esiin ja huoamsin, että mullahan on ollu samoilla viikoilla silloinkin tollanen alaspäin humpsahdus ja sitten taas noussut takasin keskikäyrälle. Helpotti kummasti! Ja kai terkka ois jotain sanonut, jos ois huolta ollut... Paineet hieman alhaalla, 99/69 eli sen takia mua välillä pyörryttänyt. Neuvolassakin tuli hieman heikko olo, kun niin kauan jouduin makaamaan selällään. Terkka sanoi, että tukisukat tai -sukkahousut auttaisi myös pyörryttävään oloon, en ollu tiennytkään... pitäs varmaan kokeilla! Painoa tullut nyt sen verran, että painan saman kuin esikoisen aikaan vikalla neuvolakäynnillä (rv. 40+2), mutta lohdutan itseäni, että lähtöpaino oli nyt 1,5kg enemmän =) Pienestä se ilo on revittävä! Painonnousu oli nyt siis 808g/vk. Hieman rupee ahdistaa tää painonnousu... Seuraava neuvola kahden viikon päästä ja lääkäri vasta kuukauden päästä.

Nyt lähden neidin kanssa ulkoilee...

-Monkey ja mosse rv. 33+0-

Vierailija
40/47 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas lohduttavaa lukea edellisestä pinosta että ainakin Lyytikki on samassa veneessä eli vaavi vielä perätilassa. Minulla on ensi maanantaina seuraava lekuri ja toivon tietty kovasti että silloin olisi edistystä tapahtunut..

Vaipanvaihdoista oli juttua mutta itsellä kun esikoinen kyseessä ja tietotaso pyöreä nolla, niinpä aion luottaa pinon kokeneempien ohjeisiin :)

Täällä on lisäksi tapana että kätilö käy kotona ekan viikon ajan auttamassa vauvanhoidossa ja mahdollisissa kysymyksissä, siksi on itsellä luottavaisempi olo siitä että selvitään alkuun.

Edellisessä pinossa oli myös juttua välilihan rasvauksesta, sitä paikallisessa synnytysvalmennuksessa kovasti suositeltiin mutta en ole ryhtynyt. Jotenkin riittää tuota rasvojen kanssa läträämistä jo muutenkin, mutta varmaan kaduttaa sitten jälkeenpäin.

Rautaa popsin minäkin mutta tabletteina. Ostin myös tuota Kräuterblutsaftia mutta en tahdo saada sitä alas, jotenkin alkaa heti yököttämään. En tajua miksi, koska apteekissakin sanoivat ettei maistu juuri miltään..

Ensimmäiset vauvanvaatteet laitoin pyykkikoneeseen tänä aamuna ja huomasin ettei 50-56 kokoisia ollut kuin muutama body ja potkarit. Onko tarvetta hommata vai pääseekö 60 senttisilläkin tarvittaessa alkuun?

Hermione 32+3