Tomi Björck kilahti kritiikistä
Ravintolakriitikko Anna Paljakka kirjoitti NYT-liitteeseen mielestäni ihan asiallisen kritiikin Tomi Björckin uusimmasta ravintolasta Brondasta. Siinä oli sekä kehuja että kritiikkiä joistain ruoista ja etenkin huonosta palvelusta. Tomi Björck sitten päätti kilahtaa tästä niin, että laittoi instagramiin kuvan itsestään Brondassa, jossa Paljakkaan viitaten mm. hashtagit #fuckyougranny ja #loskatsuuhun.
Björck älysi sentään poistaa tuon jonkun ajan kuluttua, joten en voi linkata siihen. Mielestäni aivan käsittämätöntä kusipäisyyttä julkkiskokilta. Toivottavasti mahdollisimman moni ehti nähdä tuon kuvan ja teki omat johtopäätöksensä.
Kommentit (673)
Vaikuttaa, että Björck ei oikein ole sisäistänyt ravintolakritiikkien oikeaa olemusta, jos nillittää positiivisuuden puutteesta.
Eihän ravintolakritiikeillä olisi mitään painoarvoa, jos lähdetään kehumaan perusteettomasti.
Vaikuttaa, että Björck ei oikein ole sisäistänyt ravintolakritiikkien oikeaa olemusta, jos nillittää positiivisuuden puutteesta.
Eihän ravintolakritiikeillä olisi mitään painoarvoa, jos lähdetään kehumaan perusteettomasti.
Itse käsitin että loskatsuuhun tarkoittaisi caipiroskassa olevaa jäähilettä? Voin olla väärässäkin kun en mikään drinksuasiantuntija tosiaan ole :/
Loskat suuhun on kuulkaa just sitä itteään, hyi stana. Siis ei hyi omalta mieheltä, mutta random-ravintoloitsijapullistelijalta kyllä. :)
Tän rinnalla Välimäen vesilasimyrsky ei oo kyllä mitään. Hyi, menee ruokahalut.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 16:36"]
Tän rinnalla Välimäen vesilasimyrsky ei oo kyllä mitään. Hyi, menee ruokahalut.
[/quote]
Tuli sama mieleen! Toivottavasti tämäkin nousee iltapäivälehtien sivuille
Haa!
Eräs Björckin tuttava ehdotti minulle kerran, että ottaisin yhteyttä Björckiin kun etsin kokkia yhteistyökumppaniksi erääseen projektiin. Se vain, että tämä tuttavani on pahemman luokan narsisti, joten suhtaudun luontaisella varauksella kaikkiin hänen suosittelemiinsa ihmisiin. Nähtyäni Tomin tv:ssä minulle jäi kuva, että aikamoinen esittämisen tarve on hänelläkin, mutta halusin silti ajatella, että ehkä hän pohjimmiltaan on ihan tavallinen, mukava kaveri, eikä samanlainen liero kuin tämä yhteinen tuttavamme.
Näemmä liian myötämielisesti olen pyrkinyt ajattelemaan. En kyllä ole lainkaan yllättynyt. Tomi ei nyt taida oikein voida tehdä mitään sellaista, joka saisi mielikuvani hänestä kohenemaan riittävästi että koskaan enää edes harkitsisin yhteistyötä hänen kanssaan. Uskomatonta, että menee omissa nimissään julkaisemaan tuollaista saastaa, ja todella lapsellista että ei osata vastaanottaa asiallista kritiikkiä.
Ei ole kaukana, etteikö vois vaikka jopa räkäistäkin kyseisen kriitikon annokseen, tuolla mentaliteetilla. En elämässäni tule jalallani astumaan tuon mulkwistin omistamaan ravintolaan.
Joo, loskat suuhun tarkoittaa juuri sitä miltä kuulostaa. Pelottavia sanoja ja etenkin mieheltä, joka tekee ruokaa muiden syötäväksi.
Ihan saletisti tästä tulee pian Björckiltä joku selittely juttu, jossa kerrotaan, että "loskat suuhun" ei viittaa oraaliseen raiskaukseen. Mun mielestä on pelottavaa, että jollekin ihmiselle edes tulee mieleen sano mitään tuollaista vaikka kuinka suutuksissaan olisikin, jotenkin anteeksiantamatonta. Ihan eri asia kuin joku painu helvettiin/ haista paska osasta.
Eikä tuota voi kyllä mitenkään muuten tulkita kuin tuosta sperma viitekehyksestä, vai tulisikohan Tomille mieleen käyttää samaa ilmausta esim. lapsien yhteydessä?
Yök mikä pelle! Todella ruokahalua herättävää viestintää..
Minka-vaimokin on varmasti mielissään hyväkäytöksisestä miehestään.
Jos tämä aloitus pitäisi paikkansa, olisi hänellä tarjota kuvamateriaalia kyseisestä asiasta.
Joten älkää tuomitko ilman todisteita. Ja vaikka ravintolan omistaisi itse Jeesus, niin silti yksittäiset tarjoilijat voivat käyttäytyä miten sattuu (ammattimaista henkilökuntaa on vaikea saada).
Kuulostaa kamalalta, lapselliselta. Mutta tuli myös mieleen, että josko tili olisi hakkeroitu. En millään voi uskoa, että kukaan yrittäjä päästäisi päästäisi suustaan/näppikseltään tuollaista lokaa julkisesti. Mutta en kuitenkaan kyseenalaista, meitä on täällä monenlaisia...
Kyseisen arvostelun kommenteissakin on linkattu sama päivitys. Tosin sehän on jo poistettu tililtä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 17:03"]
Ihan saletisti tästä tulee pian Björckiltä joku selittely juttu, jossa kerrotaan, että "loskat suuhun" ei viittaa oraaliseen raiskaukseen.
[/quote]
Aivan varmasti tulee, ellei jo tullutkin (ihan tähän samaan ketjuun sivulle 1 - vai oliko se vitsi?). Taidankin käydä jo laittamassa popparit mikroon!
Hyi mitä käytöstä, aikuiselta mieheltä. Olen lukenut muutaman Björckin haastattelun ja on vaikuttanut ihan fiksulta kaverilta, samoin Masterchefissa. En ole koskaan päässyt syömään hänen ravintoloihinsa mutta eipä enää tee mielikään mennä.
Oikeastaan ainoaksi hyväksyttäväksi syyksi jää Instagram-tilin hakkerointi. Ei tuollaisia voi ihan terveessä mielentilassa muuten laukoa arvostetusta ruokatoimittajasta tai kenestäkään maksavasta asiakkaasta.
Itsekin mietin tarkoittaako tuo loskatsuuhun todella sitä miltä se kuulostaa, eli Björck ilmoittaa laukeavansa Paljakan suuhun? Hyi yrjö. ap